Sleipe "kjøpere" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stevac
    Her er en av meldingene hans, etter att jeg sa jeg var skeptisk til å sende i oppkrav: Ja jeg kjønner, Er ikke den typen som kjøper ting jeg ikke henter, da er jo vitstsen borte.. Du får si i fra da når du veit noe mere er ihvertfall veldig interisert!
    Huff, sikkert en 16-åring uten fornuft og samvittighet. Norsk har han i hvert fall ikke greie på. Håper i hvert fall du finner en seriøs kjøper neste gang.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner godt frustrasjonen ja.. Selv har jeg mest vært borti forhåndsbetaling både som selger og kjøper, og det har alltid funka bra.. Når det blir større summer, så har oppkrav også blitt brukt med stor suksess... De tilfellene hvor en bor i noenlunde nærhet til hverandre, så er selvfølgelig direkte kontakt mellom selger og kjøper det beste

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har utelukkende bare gode erfaringer med å handle brukt. Pleier stort sett å forskuddbetale, og varen kommer frem i den stand selger sa den var i. Selger lite selv men de gangene jeg har solgt utstyr har det foregått ved at selger har møtt opp og gjort opp kontant. Men ser det er flere selgere som har dårige erfaringer med oppkrav og avhenting. Ref.: jeg kommer i morgen å henter, for så å aldri å høre fra de igjen...

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Huff, sikkert en 16-åring uten fornuft og samvittighet. Norsk har han i hvert fall ikke greie på. Håper i hvert fall du finner en seriøs kjøper neste gang.
    Usakelig av deg å dra inn vedkommendes alder i betrakning av denne saken. Hva har egentlig alderen å si? Det blir ikke spessielt lettere for oss i den yngre gruppen her på AVforum å kjøpe varer via oppkrav, når brukere som deg setter oss i et negativt lys.

On topic:
    Triste saker. Slik kan man aldri garantere, og igjen svært negativt for oss som foretrekker å handle brukt via oppkrav. Hvis du har vedkommendes navn og adresse, burde du sende han regningen.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Usakelig av deg å dra inn vedkommendes alder i betrakning av denne saken. Hva har egentlig alderen å si? Det blir ikke spessielt lettere for oss i den yngre gruppen her på AVforum å kjøpe varer via oppkrav, når brukere som deg setter oss i et negativt lys.
    Hvorfor i all verden skulle det være usaklig? Jeg syns "den yngre garde" viser langt mindre moral når det gjelder kjøp og salg. Flere som viser at de har lav forståelse for kontakt, leveringsmåte og pris. Når en selger legger frem en vare som selges til "hbo 4000", så er ikke det 3000 eller 3500. Og det betyr heller ikke at vi vil "bytte inn mot en playstation som er verdt ti ganger så mye som du selger". Jeg skal ikke sitte her å si at alle jeg oppfatter som useriøse kjøpere, nødvendigvis er unge folk. Men det er flere ting som peker på at jeg har rett, blant annet skrivefeil og hvordan de "kontakter" en selger. Det er mange som ikke greier å skrive en mail, uten å legge ved navn engang. På skolen lærte nå i hvert fall jeg å skrive en korrekt mail.

Fatter ikke at du kan sitte på et forum å ta deg nær av at jeg deler mine opplevelser. Gidder ikke la dette bli en endeløs diskusjon. Jeg viderefører bare mine erfaringer, ut i fra trådstarters hendelser. Er det for tung kost, så les heller under en annen post. ;-)

--

Jeg er i hvert fall skeptisk til enhver sak der det er snakk om oppkrav. Selv om det bare er snakk om et par hundrelapper. Da bør i såfall et forskudd betales først. Du får jo både tap mtp andre interesserte kjøpere, i tillegg går det med tid på å legge ut annonse på nytt, nye budrunder og turer inn og ut fra posthuset.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg enig i, men når du direkte pekte ut en 16-åring, syns jeg at det var for drøyt.

Jeg har heller ingen planer om å diskutere dette, men har sett meg lei at visse forum deltakere henger seg opp i alder når slike situasjoner oppstår. Og nei, du er ikke en av de jeg tenkte på.

Men som sagt - jeg er enig i mye av det du skriver og forstår problemstillingen. Bare reagrte litt på ditt første utsagn.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Det er jeg enig i, men når du direkte pekte ut en 16-åring, syns jeg at det var for drøyt.

Jeg har heller ingen planer om å diskutere dette, men har sett meg lei at visse forum deltakere henger seg opp i alder når slike situasjoner oppstår. Og nei, du er ikke en av de jeg tenkte på.

Men som sagt - jeg er enig i mye av det du skriver og forstår problemstillingen. Bare reagrte litt på ditt første utsagn.
    Flott da er vi enige. Du forstår sikkert mine umiddelbare reaksjon ved at jeg sier han er ung, med bakgrunn for hva han skriver. Mente ikke å dra alle under en kam når jeg skrev det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne saken er løst. Hva er det du prøver å oppnå?

Begynner å ligne en heksejakt dette...
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •