Støttegruppen for de som aldri får oppleve å ha fri en hel høytid - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 74 av 74
    Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Mate Trollet = svare på innleggene, bli med på krangelen
    Hva. Er det en krangel her? Trodde det var en utblåsingstråd for de som jobber mye. ;-)

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legene ja.. Oioioi.. Nå måtte jeg virkelig humre litt her.. De tar seg jo IKKE betalt for hver en time og ovetid så det griner etter... Men, ignorering er kanskje ikke dumt..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Hva. Er det en krangel her? Trodde det var en utblåsingstråd for de som jobber mye. ;-)
    Helt korrekt det.. Det var en utblåsningstråd, og ikke en utdritningstråd over spesielle arbeidsgrupperinger og typisk bruk at stereotypier..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg er ikke Lege, men har endel kontakt med de og en av grunnen til at jeg får overtid er at jeg må legge møtene etter legene sine ønsker slik at vi faktisk klarer og opprettholde en relasjon til de og de er villige til og møte oss!

Tro meg de klarer seg helt greit, de privatpraktiserende ihvertfall, offentlige derimot er nok en smule mer stresset, men de tjener da ihvertfall deretter.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Vel jeg er ikke Lege, men har endel kontakt med de og en av grunnen til at jeg får overtid er at jeg må legge møtene etter legene sine ønsker slik at vi faktisk klarer og opprettholde en relasjon til de og de er villige til og møte oss!

Tro meg de klarer seg helt greit, de privatpraktiserende ihvertfall, offentlige derimot er nok en smule mer stresset, men de tjener da ihvertfall deretter.

Er nok stort sett bare sivilingentinggjører som har stressende jobber...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Helt korrekt det.. Det var en utblåsningstråd, og ikke en utdritningstråd over spesielle arbeidsgrupperinger og typisk bruk at stereotypier..
    Hvis man ikke får lov å bruke STEREOtyper på AVforum, hvor skal man da gjøre det? HiFi-sentralen :-)

Det er ikke meningen å trakke på noen her inne, antar det ikke er så mange småbarnsmødre her, og folk som arbeidsky.

Syns iallfall det er litt påfallende at mange mener at fritiden til de single/barnløse er mindre verdt enn de med barn. For det er jo som regel de single som blir sittende 11-12 timer i min jobb. (og da treffer de iallfall ingen søte damer på påskefjellet)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg hatt familie og barn ville jeg nok ha revurdert ting en eller to ganger ja! Sånn generelt tror jeg at unge folk som er relativt nye i bresjen får ofte mer press på seg, 'du klarer da dette du som er ung og ny', og for min egen del et behov for å skyve et bra resultat ned i halsen på de!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, jeg ble faktisk i litt dårlig humør jeg nå... Hva er det med folk som bare sitter på diverse forum og liksom sitter på en pidestall og pisser på andre? Nei, jeg fyrer opp projektoren jeg tror jeg... Fra i morra kveld er det jobbjobbjobb i fire netter på rad... Formatkrigaren er mer enn velkommen til å være med å "sløve" noen av vaktene...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, jeg ble faktisk i litt dårlig humør jeg nå... Hva er det med folk som bare sitter på diverse forum og liksom sitter på en pidestall og pisser på andre? Nei, jeg fyrer opp projektoren jeg tror jeg... Fra i morra kveld er det jobbjobbjobb i fire netter på rad... Formatkrigaren er mer enn velkommen til å være med å "sløve" noen av vaktene...

Vet ikke hvordan jeg "traff" deg med mine kommentarer om folk som jobber lite og laster belastningen overfor andre. Jeg sitter da heller ikke på en pidestall. Jeg mener selv jeg burde jobbet mye mer, men grunnet kona og ungene må jeg som regel hjem til 20. Sliterne dra ofte ikke hjem før 22 (de unge og single). Hadde de som drar hjem kl 16 pga av barnepass og andre ting valgt å jobbet til 18, ja da kunne alle dratt hjem 18 og alle ville vært lykkelige. Men det er nok for mye forlangt for enkelte å ta slike hensyn.

Kos deg med filmen. (jeg må vel fortsette med rapporten jeg holder på med som jeg nå ha forsinket med chatt på forumet :-))

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tror jeg vi legger denne ballen død, eder og galle er ingen tjent med på et ellers så hyggelig forum. Jeg håper de fleste tok denne tråden med en spøk da jeg startet den?

Så da fortsetter vi med en lett tone, høyt under taket og lettbeint som Radiorespesjonen sier. Regner med det er fler som må jobbe under høytiden?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan jeg "traff" deg med mine kommentarer om folk som jobber lite og laster belastningen overfor andre. Jeg sitter da heller ikke på en pidestall. Jeg mener selv jeg burde jobbet mye mer, men grunnet kona og ungene må jeg som regel hjem til 20. Sliterne dra ofte ikke hjem før 22 (de unge og single). Hadde de som drar hjem kl 16 pga av barnepass og andre ting valgt å jobbet til 18, ja da kunne alle dratt hjem 18 og alle ville vært lykkelige. Men det er nok for mye forlangt for enkelte å ta slike hensyn.

Kos deg med filmen. (jeg må vel fortsette med rapporten jeg holder på med som jeg nå ha forsinket med chatt på forumet :-))

Ett merkelig syn på arbeidslivet har du iallefall... Men bra for kona og ungene dine at du iallefall er hjemme til kl 20 da.. Kan kort fortelle deg at jeg for tiden jobber i ren natt-turnus på en akutt-avdeling på ett større sykehus.. Og de som har peiling på arbeid- og arbeidsbelastning, de sier at en omtrent kan gange arbeidstiden på natt med 1.5 for å få frem belastningsnivået i forhold til jobbing på dagtid.. Her er det flere variabler og faktorer som spiller inn som f.eks nattevåk, snuing av døgn osv.. Så jeg med mine ca 40-45 timer i snitt pr uke ender i praksis opp med i overkant av 60 timers uke.. Jada, jeg får betalt omtrent det omregnet i daglønn også.. Men en regel som er veldig god, det er å ikke devaluere andres jobber og andre utdanningsbakgrunner.. Det er ment som ett lite tips til deg for fremtiden.. ER ikke sikkert du hadde holdt ut i din kones jobb engang

Videre god påske...

Etaten out..........

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett merkelig syn på arbeidslivet har du iallefall... Men bra for kona og ungene dine at du iallefall er hjemme til kl 20 da.. Kan kort fortelle deg at jeg for tiden jobber i ren natt-turnus på en akutt-avdeling på ett større sykehus.. Og de som har peiling på arbeid- og arbeidsbelastning, de sier at en omtrent kan gange arbeidstiden på natt med 1.5 for å få frem belastningsnivået i forhold til jobbing på dagtid.. Her er det flere variabler og faktorer som spiller inn som f.eks nattevåk, snuing av døgn osv.. Så jeg med mine ca 40-45 timer i snitt pr uke ender i praksis opp med i overkant av 60 timers uke.. Jada, jeg får betalt omtrent det omregnet i daglønn også.. Men en regel som er veldig god, det er å ikke devaluere andres jobber og andre utdanningsbakgrunner.. Det er ment som ett lite tips til deg for fremtiden.. ER ikke sikkert du hadde holdt ut i din kones jobb engang

Videre god påske...

Etaten out..........
    Er ikke i tvil om at nattjobbing tar på. Jeg har oppfordret kona til det, da hun tjener mer på det, men hun orket ikke.

Og min devaluering har ingenting med utdanning å gjøre. Jeg vil faktisk tippe at de som har mest stressende og slitsomme jobber er timeansatte i de store matbutikkene. De jobber jo ofte 14 timers dager uten tilegg. (men så blir man ikke gammel i den bransjen) . Jeg tenkte mest på holdninger uansett utdannelse og jobb. Jeg har da kollegaer med høyere utdanning enn meg som ikke gjør det minste ekstra uten å syte.

Lykke til med vaktene!!

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil faktisk tippe at de som har mest stressende og slitsomme jobber er timeansatte i de store matbutikkene. De jobber jo ofte 14 timers dager uten tilegg. (men så blir man ikke gammel i den bransjen)

Utdype stress?

Men at det er slitsomt er jeg nok enig i, men kan ikke kalle slikt stress, stress er når man går konstant å skulle ha vært en annen plass og at man har kunder som ringer 24/7 hver dag/kveld uansett helg eller ei..

Og at man uansett aldri kommer seg ovenpå og tenker jobb hele tiden til tider...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine yngre dager:

Etter å ha jobbet en uke med rundt 30 timer overtid - dro hjem på fredagskvelden, spiste og dusjet, møtte på jobb igjen rundt kl 22.00 samme kveld og jobbet i et strekk frem til kl 12.00 etterfølgende mandag.

Klarte akkurat fristen til å sende ut noe tegningsunderlag :-?

Gikk jevnt på kaffe, Pizza og kjederøyking....... ops:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •