Hjemmekino skal ikke være bare enkelt!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino skal ikke være bare enkelt!

Jeg har egentlig drevet med hjemmekino på ulike nivået i mer enn 10 år nå, men etterhvert har det blitt stadig vanskeligere. Stikkord; Kone, jobb, boligpriser og generell ledig tid til overs.

Det er ikke mer en 6-7 år siden jeg satt med min første CRT projektor, en flott Barco 701. Min nåværende plasma kan vel vanskelig sies å slå denne, selv så mange år senere. Ettersom kona, eller dengang samboeren fikk innpass, tok det ikke alt for mange årene før CRT måtte ut. Da husker jeg hun var superfornøyd med mitt relativt voksne anlegg, samt en DLP i taket. Etterhvert er grepet strammet ytterligere inn. Vi flyttet, opptil flere ganger. Leilighetene ble stadig mer "design" preget, der mine duppeditter var stadig mer utsatt for kritikk og mas... 15" sub ble til 12", 12" ble tilslutt til ingen sub...

Nå sitter jeg her med en flott plasmaskjerm, relativt oppegående høyttalere som selvsagt koster langt mer enn de burde pga designet, samt ellers rimelig skikkelig utstyr. MEN, det er ikke det samme... Stort bilde, masse innstillinger, STORE komponenter, skikkelig guttegreier - det er DET som egentlig gjelder...

Uansett, gleder meg til jeg kanskje om noen år kan gå til innkjøp av hus med et skikkelig dedikert rom for hjemmekino... DA skal jeg endelig kose meg litt med tweaking og AV igjen, og med det tempoet (og da snakker jeg om utrolig trege) som er om dagen, blir det vel til at jeg slenger en stor CRT i taket igjen, kanskje 10 år etter min første. Og HVEM var det som sa at CRT ville forsvinne for leeeenge siden! TTT - ting TAR tid...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lygren the "Poet" :wink:

Interesant!

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det dette som blir fremtiden?

Din hobby og lidenskap blir satt til side. De gode stundene med tweaking, lytting og film blir mindre og færre. Anlegget blir stadig mer og mer redusert. De store mandige komponentene redusert til små designflak!?Til slutt sitter du der med din Tivoli radio, helt alene ute på badet og lytter til kvalitets radio i mono.

Hva en kvinne får til!? :shock:

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CRT-projektorer vil ikke forsvinne med det første :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    "AMEN" :wink:

Et hint til alle ungkarer her som er på "jakt"...
    Finn riktig kone som passer til "utstyret", rykk inn annonse med pålydende forslag til tekst:

B.m: "Stabil ungkar søker kone"
    <<Ung sexy velformet kvinne søkes. Må ha stor interesse i Audio/video med hovedvekt på stor dedikert hjemmekino!
    PS! Send inn bilde av hjemmekino>>

:P

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    "AMEN" :wink:

Et hint til alle ungkarer her som er på "jakt"...
    Finn riktig kone som passer til "utstyret", rykk inn annonse med pålydende forslag til tekst:

B.m: "Stabil ungkar søker kone"
    <<Ung sexy velformet kvinne søkes. Må ha stor interesse i Audio/video med hovedvekt på stor dedikert hjemmekino!
    PS! Send inn bilde av hjemmekino>>

:P
    Har testet det der! Utrolig dårlig respons, skjønner ikke helt hva jeg gjorde galt! Når det gjelder dame som passer til anlegget er jeg med på notene :lol:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidsklemma er ett stikkord her, sammen med strengt (student) budsjett. Men om ETT år da har vi tilbakelagt 5år med skole. Da skal vi.... *tenke* jobbe (forhåpentligvis), jobbe jobbe. Betale ett STOOOOORT studielån... Sikkert investere i bolig/leilighet.. Hmm blir nok noen år til det blir hjemmekino her også :cry:

Og ja, den bedre halvdel kan være "slu" når det gjelder slikt. Lettere å få tilgivelse enn tillatelse 8)

Mvh

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Magnera
    Er det dette som blir fremtiden?

Din hobby og lidenskap blir satt til side. De gode stundene med tweaking, lytting og film blir mindre og færre. Anlegget blir stadig mer og mer redusert. De store mandige komponentene redusert til små designflak!?Til slutt sitter du der med din Tivoli radio, helt alene ute på badet og lytter til kvalitets radio i mono.

Hva en kvinne får til!? :shock:

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, skal vedde på at holdningen for de fleste er: "jeg bestemmer hjemmekino, så kan du bestemme resten" i begynnelsen, og så går det nedover. ikke?

Føler meg veldig heldig, med en samboer som også elsker film, og er like ivrig som meg med å få koblet opp nyeste duppedings for å sjekke forskjellen. og vi bor midt i kinoen. :shock:

hadde uansett ikke gitt slipp på lidenskapen min så lett. :evil:

Newcomer barelurer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "mine duppeditter var stadig mer utsatt for kritikk og mas... 15" sub ble til 12", 12" ble tilslutt til ingen sub..."
    "Nå sitter jeg her med en flott plasmaskjerm, relativt oppegående høyttalere" håper ikke plasmaskjermen blir til vr-briller(skjermbriller) og høyttalere til hodetelefoner :? :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •