Så var det ekspeditøren på....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Så var det ekspeditøren på....

....Lefdal som gikk inn i en diskusjon med meg angående Plasma vs LCD. Jeg var ute etter å høre hans syn og kanskje få råd og vink angående oppgradering fra min LCD til Plasma. Han sverget til LCD og ville nesten ikke selge meg Plasmaskjerm. Han mente at LCD var så bra, og at den ikke kunne måle seg mot Plasma. Jeg nevnte da at på LCD vil man kunne få etterslep pga oppdateringshastigheten, på Plasma eksisterer ikke dette så der er det ikke noe problem. Clouding (eller hva det heter) er jo et problem på LCD også som jeg fortalte han, hvorpå han sa at de nyeste skjermene så fantes ikke denne problematikken. Jeg informerte han om at jeg stort sett så filmer på DVD/BD i dunkel belysning, men han påsto hardnakket at dette ikke var godt nok for Plasma, der måtte man ha det mørkt i rommet for at det skulle bli bra, men på LCD kan rommet være opplyst, det er jo sant også da, men der jeg sitter så er det ikke noen vinduer som gir gjenskinn på noen av disse formatene, så problematikken er dermed borte mener jeg.

Jeg hørte på hva han hadde å si, og siden han var LCD frelst så snakket han stort sett negativt ang Plasma. Han fortalte at noen svereget til det ene systemet, mens andre til det .. andre systemet. Så kom vi inn på oppløsning, og jeg sa jeg skulle ha Full HD, siden min LCD bare er HD Ready. Han så litt rart på meg og mente at Full HD var bortkastet, og igjen nevnte jeg at jeg så mest film på BD og DVD, og ville ha noe som utnytter BD formatet sånn det skal være. han nermest lo av meg og sa hvorfor full HD? Ingen BD filmer har Full HD oppløsning (1080P) Jo sa jeg, nei sa han, åjoda sa jeg, nehehei sa han (vi holdt vel på sånn 5 ganger) Neivell sa jeg, skal vi vedde? Kom her sa jeg og dro han med bort til stativet hvor BD filmene stod. Tok frem den første filmen, tittet bakpå, viste han 1080p, neste film 1080p, osv osv.. Hmm sa han det visste han ikke, og påsto at de første BD filmene som kom på markedet var bare i 720p oppløsning og at nå hadde de begynt med 1080p. Full HD er vel 1080p og jeg tviler på at de første filmene ble lansert med en "lavere" oppløsning enn det Full HD skjermer var beregnet for, og da hadde han ikke noe svar.. Jeg takket for hjelpen, å gikk ut av butikken..

tenkte jeg måtte dele denne historien med dere

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tydelig at mange ikke burde jobbe med brunevarer.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke rart det blir solgt mere LCD enn plasma med slike selgere. En hvilken som helst annen n00b må jo bare svelge det selgeren serverer.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott historie..

Var foresten innom expert på lørdag... selger påsto at en hvilken som helst reciever med hdmi kunne dekode de nye dd og dts formatene, så lenge man brukte monster sin HDMI kabel. Så prøvde han å selge meg en vsx-1016 for 6000,- (utsillingsmodell).

Var også innom sony center, og stilte noen sprøsmål. selgeren var smart nok til å hente en nerd fra bakrommet som kunne hjelpe meg.. Faktisk veldig god service på sony butikken.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett Bluray filmer på LCD vs plasma, må nok ærlig innrømme at det ser mye penere ut på LCD, mye skarpere. Plasman var da Panasonic. Men på vanlig DVD og tvsendinger syns jeg Plasman slår LCD så det synger etter. Og de er ikke dårlige på HDmateriale heller.

Alt ialt syns jeg Plasma er den rette investeringen for folk med STOR DVDsamling og ser masse på TV. LCD er for HD freaks, som "nekter" å se på oppløsning under 720p.(+ de som spiller masse med nye konsoler da, der er LCD bedre, samt PC bruk).

1080P vs 720P ser man vel veldig lite forskjell på om man opererer på en LCD på 40-46" uansett?!

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Jeg har sett Bluray filmer på LCD vs plasma, må nok ærlig innrømme at det ser mye penere ut på LCD, mye skarpere. Plasman var da Panasonic. Men på vanlig DVD og tvsendinger syns jeg Plasman slår LCD så det synger etter. Og de er ikke dårlige på HDmateriale heller.

Alt ialt syns jeg Plasma er den rette investeringen for folk med STOR DVDsamling og ser masse på TV. LCD er for HD freaks, som "nekter" å se på oppløsning under 720p.(+ de som spiller masse med nye konsoler da, der er LCD bedre, samt PC bruk).

1080P vs 720P ser man vel veldig lite forskjell på om man opererer på en LCD på 40-46" uansett?!
    Ja la oss starte en ny plasma VS LCD tråd..:roll:

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror bransjen ønsker seg kompetente folk men.. ender opp med skoleungdom av en eller annen grunn.
    Like forbanna irriterende som når man er på bensinstasjonen og ikke kan få en sikring/pære eller noe, foruten grillpølse med rekesalat.
    For noen år siden ble jeg oppringt av en butikksjef med tilbud om fast jobb, måtte takke nei da jeg hadde jobb, hadde ikke søkt engang. :-P

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

Sortnivået på LCD er like tragisk enten man kobler til DVD, Blu-ray, eller VHS.

For enkelte er dette viktig for en god filmopplevelse i et mørkt rom, mye viktigere enn hvor skarpt bildet er på 1m avstand i et opplyst Elkjøplokale.

Newcomer sindre82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en litt gøy opplevelse på den lokale expert sjappa!
    Selgern skulle demonstrere hvor mye bedre Pioneer plasma var en panasonic,pioneer`n var koplet opp med en hd spiller med hdmi mens panasonicen var koplet til en dvd spiller med scart!
    Jeg gjorde han oppmeksom på dette og fikk til svar at vi kunne jo bytte,men han viste resultatet på forhånd. Og hva er reslultatet? spurte jeg undrende. Scart kablen er av gull og gir pioneer plasmaen et gyldent bilde og passer derfor bedre til panasonic! mens hdmi kablen inneholder litt sølv og gir et kaldt og krystall klart bilde.... -javell så det har ingenting med at det er HD VS DVD...+at gull og sølv ikke gir forskjell på farger

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Ja la oss starte en ny plasma VS LCD tråd..:roll:
    forslag støttes, selv er jeg veldig fan av baird systement og syns det er trist at det aldri nådde sitt potensiale.

Newcomer Erik Nygård sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en gjøk. Til å være så oppdatert er han veldig lite opplyst.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sindre82
    Selgern skulle demonstrere hvor mye bedre Pioneer plasma var en panasonic,pioneer`n var koplet opp med en hd spiller med hdmi mens panasonicen var koplet til en dvd spiller med scart!
    Jeg gjorde han oppmeksom på dette og fikk til svar at vi kunne jo bytte,men han viste resultatet på forhånd. Og hva er reslultatet? spurte jeg undrende. Scart kablen er av gull og gir pioneer plasmaen et gyldent bilde og passer derfor bedre til panasonic! mens hdmi kablen inneholder litt sølv og gir et kaldt og krystall klart bilde.... -javell så det har ingenting med at det er HD VS DVD...+at gull og sølv ikke gir forskjell på farger
    Hahaha. fantastisk

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå måtte jeg faktisk tørke en lattertåre! takk for at du delte dette med oss :razz:

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Priceless !

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo trist, spesielt for folk som skal handle som selv ikke har peiling. Jeg har sett til stadighet at selgerne presser på med dyre Monster scartkabler til folk som kjøper nye plasmaer/LCDer, og sier feks "denne må du ha for å få noe igjen for din nye investering". I de fleste tilfeller vil ikke dette gi noen nevneverdig bedring i bilde, spesielt i forhold til prisen. Stikkord: Mersalg! De gidder ikke spørre eller finne ut om de har HDMI eller komponent tilkobling fra DVD eller tuner som virkelig kan gi et løft i bilde.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    Jeg tror bransjen ønsker seg kompetente folk men.. ender opp med skoleungdom av en eller annen grunn.
    å skoleungdom har ikke peiling eller?

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skjønner hva jeg mener..

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Sortnivået på LCD er like tragisk enten man kobler til DVD, Blu-ray, eller VHS.
    Vel jeg er ikke enig med deg og synes at der finnes LCD TV med meget godt sortnivå feks Sony og Samsung.
    Mvh bigtor

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse historiene er jo til å le OG grine av.
    Ja, det er mange ungdom som jobber i disse butikkene for ingen av oss veletablerte vil vel jobbe på luselønn og med skiftarbeid? De fleste store Expert og Elkjøp butikkene har jo åpent fra 10-22, og innimellom søndagsåpent og nattåpent noen få dager i året. Vi danser rundt gullkalven alle sammen - shopping er BIG business!

Jeg kjenner en som ble tilbudt jobb på Spaceworld (heter kanskje noe annet nå). Under intervjuet spør ledelsen: du vil ikke heller bli butikksjef?
    "Hmmm, kan jeg det da?" .- sa fyren, som ikke er en ungdom.
    "Ja, her er kontrakten. Du skal få 280.000 i årslønn, du blir sjef og får ansvaret for butikken, og lønnen er inkludert overtidsbetaling"
    "OK, det kan jeg tenke meg å prøve"

Han var der i 3 -tre- måneder! I den tiden hadde han jobbet ca 50-60 timer pr uke sammenhengende. Bransjen skviser personale til det ytterste, marginene er vel alt for små (liksom.......) slik at du og jeg skal få best mulig priser.
    Det er tragisk og det er på en måte deg og meg som bygger opp under dette ved denne frie konkurransen - den ene dumper prisen og den andre følger etter. Og vi er like lojale som e ekte dobbeltagent.
    Paradokset er at akkurat Spaceworld ikke er kjent for lave priser. Meg bekjent ligger de godt over snittet, så her er det toppledelsen som vasser i pengene.

Men jeg vet også om eksempler på hvor BRA betjeningen kan være og det er like mye ungdom som voksne.

Jeg har også opplevd å se en godt voksen og erfaren ekspeditør gå "bananas" overfor en kunde - midt i julerushet. Kunden var av utenlandsk opprinnelse og litt svak i norsk, og fikk da tydeligvis ikke med seg at ekspeditøren gav henne et nytt produkt i en reklamasjonssak. Hun trodde kanskje at det var som i noen land lengre sør/øst, at ekspeditøren var ute etter å lure henne (slik er kulturen i mange land dernede). Til slutt sprakk han totalt og brølte i det fullstappede butikklokale: "men herregud da kjerring, ser du ikke at du får en helt NY spiller. Du må da klare å skjønne noe......"

Jeg fikk litt sympati for fyren faktisk. Der har du meg

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt sagt asvaberg !!

Dette innlegget bør alle lese å lære fra...mye sannhet her.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •