Er det noen som kan byggelov her inne?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Er det noen som kan byggelov her inne?

Hei folkens,

Jeg kan vel like godt spør her som andre plasser.

Vi har akkurat hatt arbeidere hjemme for å fikse lekasje i taket. Når dem var ferdig etter en ukes tid var trappen (helmalt tretrapp) FULL av sår og til dels dype hakk. Belegget på badet var ødelagt med flere hull, dørbladet til soverommet var opphakket og stygt.

I tillegg hadde dem satt fra seg kaffikopper overalt og laget en del stygge ringer etter koppene. Blandt annet på en benkeplate på badet. Det var også sølt kaffi flere plasser. De hadde også lovet å vaske etter seg, men begge etasjene var fint dekorert med glava og støv fra stikksag....

Jeg kontakter jo selvfølgelig de som har utført arbeidet og han bekrefter at arbeideren har innrømmet å laget ETT hakk. Han sender arbeideren opp for å "flikke" vekk dette, noe jeg sier allerede da er ganske tullete da sårene er såpass dype. Når arbeideren kommer ser han over og er enig om at han har laget mye flere skader enn dette ene han har meldt videre om. Etter han har gått ringer hans sjef og sier at arbeider nå innrømmer å ha laget 3 hakk, selv om samme arbeider 5 minutter tidligere innrømmet langt over 20 hakk og sår.

Jeg blir litt provosert og sjefen selv sier at han kan komme å se på det selv, men mener at han fint kan flikke til sårene og hakkene og mener at dette er godt nok ift til norske regler og lover. Jeg på min side kan ikke fatte og begripe at han kan ødelegge hjemme hos meg og ha loven bak seg når han fikser dette på en måte som gjør at trappen ikke er i nærheten av samme stand som da de overtok huset.

Hva kan jeg kreve? Jeg ønsker jo at dem tar ned trappen og sprøytemaler denne slik at den faktisk blir som den var. Dette er jo en kostbar affære og jeg har gått med på kompensasjon dersom denne står i stil med skadene som har blitt laget. Dette møtet skjer neste onsdag og jeg har lyst på innspill på hva jeg kan kreve og hva loven sier om utbedring osv....

Det er verdt å nevne at reperasjon av taket var en garantisak. De som har utført arbeidet er samme som har levert huset (og trappen).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Kjedelig sak du har vært utsatt for.
    For det første, hold deg skriftlig hele veien uansett. Muntlige ting er ofte vanskelig å bevise.
    Ta bilder av alle skader slik at de kan dokumenteres.
    Dersom du ikke allerede har betalt regningen så ville jeg ha ventet med dette til ting er 100% avklart. Dumt å betale på noe man kanskje ikke vil få igjen. Noe som kanskje ikke er så dumt er at du rett og slett truer med å ringe tv2 hjelper deg dersom dem ikke utbedrer det i den stand det var i . Vet også at det går an å ringe jussbussen i Oslo.
    Ellers så vil jeg tro du kan kreve en kompansasjon.
    Ta med deg gjerne en person som du kjenner som har litt erfaring med området, gjerne en takstmann, byggmester o.l, samt bilder av skadene, slik at du kan legge dette fram på møtet.
    Ellers så ønsker jeg deg lykke til.
    Mvh
    Jarle

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback