Treg elektriker - brukte 5 timer på dette... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Elektrikere tjener mesteparten av pengene sine på matriellet. Alternativet hadde vært dobbel timepris

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clasm
    Hadde ganske nylig elektriker hjemme, og var for så vidt godt fornøyd med jobben og antall timer som ble fakturert. Men prisen på matriell må vel i basis si virket helt hensides.

Hvordan er det, forlanger de fleste elinstallatørene at de skal stå for materiellet når det gjelder ting som vanlige stikkontakter og brytere? Selv om jeg skulle kjøpt kontakter etc fra f.eks. Elko en del steder tror jeg prisen hadde blitt rundt 1/3.

Jeg skjønner at folk reagerer på slikt.

Men hadde de visst det jeg vet, og satt på de tallene som jeg har så hadde de skjønt det. Som det sies, timeprisen er ganske lav, man tjener ikke en krone uten å selge materiell.. slik er det bare dessverre

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clasm
    Hadde ganske nylig elektriker hjemme, og var for så vidt godt fornøyd med jobben og antall timer som ble fakturert. Men prisen på matriell må vel i basis si virket helt hensides.

Hvordan er det, forlanger de fleste elinstallatørene at de skal stå for materiellet når det gjelder ting som vanlige stikkontakter og brytere? Selv om jeg skulle kjøpt kontakter etc fra f.eks. Elko en del steder tror jeg prisen hadde blitt rundt 1/3.
    Som regel så ønsker elektrikkerene å stå for matriellet også. Det er en måte å tjene penger på det også.

Hvis man har kvalitets utstyr slik som Elko, så burte det ikke være noe problem.

Men når kundene kommer med bøtter fulle av Clas Ohlson og Biltema utstyr. Så nekter de fleste å røre det. Grunnen er enkel, man står som ansvarlig for jobben. Hvis det skulle skje noe senere, som man kan få skylden for, så er det kjedelig å få skylden for noe som kanskje er dårlig utstyr man ikke selv har levert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger anbefaling på alektriker. Lier / Drammen

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Som regel så ønsker elektrikkerene å stå for matriellet også. Det er en måte å tjene penger på det også.

Hvis man har kvalitets utstyr slik som Elko, så burte det ikke være noe problem.

Men når kundene kommer med bøtter fulle av Clas Ohlson og Biltema utstyr. Så nekter de fleste å røre det. Grunnen er enkel, man står som ansvarlig for jobben. Hvis det skulle skje noe senere, som man kan få skylden for, så er det kjedelig å få skylden for noe som kanskje er dårlig utstyr man ikke selv har levert.

Hei, virker som om det er mange folk med peiling på dette forumet så jeg tenkte å spørre om anbefaling på elektrikerfirma. Skal legge opp noen thermostater, legge opp noen stikk i kjeller, legge opp el til Internett ruteren min som står i en kjellerbod, legge opp varmekabler i takrenner mm utendørs. Men, er veldig skeptisk til prisnivået som div. elektrikere opererer med. Er rett og slett redd for å bli rundlurt. Kan noen her anbefale en fornuftig priset og seriøs elektriker i Drammens / Lier området som dere har erfaring med?

Mike

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MikeHansen
    Hei, virker som om det er mange folk med peiling på dette forumet så jeg tenkte å spørre om anbefaling på elektrikerfirma. Skal legge opp noen thermostater, legge opp noen stikk i kjeller, legge opp el til Internett ruteren min som står i en kjellerbod, legge opp varmekabler i takrenner mm utendørs. Men, er veldig skeptisk til prisnivået som div. elektrikere opererer med. Er rett og slett redd for å bli rundlurt. Kan noen her anbefale en fornuftig priset og seriøs elektriker i Drammens / Lier området som dere har erfaring med?

Mike

Gå etter ett mellomstort firma, da er forholdet administrasjons kostnader og trygget perfekt. Gå også for ett firma som har lang erfaring, og ikke betal på forskudd.

Ta også en kjapp ringerunde for å få pris, de kan som regel også komme på befaring for å se på jobben, dette kan være spesielt lurt pga takrennene. Hvis du tar kontakt med ett firma, ha lengden på takrennen klare, inkludert alle nedløp.

Tenk også på om du vil ha takrenne styr automatisk, noe som er meget lurt, da de ikke brukes når det ikke trengs. Det er en såkalt isfri styring som har en føler ute som sjekker været, og starter varmekabelene etter gitte intervaller.

Ikke vær redd for å gå utenfor Drammens grenser heller, mange firmaer som tar jobben også i Oslo. Mitt firma holder til i Oslo, og tar jobber i drammens området også. Det er bare å ta kontakt på PM så kan jeg gi deg kontaktinfo som du kan få pris på hvis du ønsker.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •