Underskriftskampanje mot Warners HD DVD beslutning - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Nesten rart å se paralellen til musikk industrien hvor de har gått på en riktig smell fordi de insisterte på å sloss mot tilgjenglighet, men har måttet gi seg og heller jobbe med kundenes ønsker enn mot dem.
    Nå prøver filmindustrien (BD) å gjøre den samme feilen.
    Rart at disse selskapene er så konservativt tungrodde og at det tar så lang tid før de lærer av tidligere relaterte feil.
    Det er jo bare en videreføring av mekanismene i DVD-formatet, et format som har blitt en formidabel suksess.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har signert!

Kommer til å støtte HD-DVD hele veien, bestilte et ti-talls filmer fra Amazon tidligere i uken. Signer og kjøp HD-DVD filmer, det er beste måte å støtte formatet på.

Enig med en annen ovenfor, hvordan i all verden er det mulig at det selges så mange flere BD filmer i 2007, når vi vet at det omtrent ikke ble solgt standalone avspillere? Har virkelig PS3 eierne kjøpt så mange BD filmer?

Nei, det er vi forbrukere som bestemmer dette. Ikke filmstudio eller boksleverandører. Til dere BD tilhengere, syns dere virkelig at det er kult at Sony tar godt betalt for avspilleren og deretter flår deg for filmene etterpå? Og i tillegg holder på med dette sone tullet og massiv DRM fokus? Kommer dette til å forandre seg dersom BD blir igjen som eneste HD format? Dersom det ikke forandrer seg, tror du fortsatt at BD klarer å ta over for DVD format?

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok innrømme at jeg bryr meg lite om hva slags format som går av med seieren i denne drakampen. Jeg klarer meg fint med vanlige DVD skiver enn så lenge. HD-DVD må gjerne dø så fort som mulig nå som det endelig ser ut til å bli en løsning.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bear
    Enig med en annen ovenfor, hvordan i all verden er det mulig at det selges så mange flere BD filmer i 2007, når vi vet at det omtrent ikke ble solgt standalone avspillere? Har virkelig PS3 eierne kjøpt så mange BD filmer?
    Ser man bort ifra PS3 og Xbox add-on ble det solgt temmelig nøyaktig like mange Blu-ray som HD DVD spillere i fjor (i USA). Toshiba hevder de har solgt omtrent en milion HD DVD spillere, så det skulle bety at det er solgt ca 2 millioner HD spillere totalt i USA.
    X-bit labs - HD DVD Promo Group Claims 1 Million Standalone Players Sold in the U.S.

Toshiba viste et kakediagram som viste fordelingen mellom de ulike fabrikantene under CES, skal se om jeg finner det igjen.

Edit: Fant diagrammet:

Live from Toshiba's CES press conference - Engadget

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bear
    Har signert!
    Til dere BD tilhengere, syns dere virkelig at det er kult at Sony tar godt betalt for avspilleren og deretter flår deg for filmene etterpå? Og i tillegg holder på med dette sone tullet og massiv DRM fokus? Kommer dette til å forandre seg dersom BD blir igjen som eneste HD format? Dersom det ikke forandrer seg, tror du fortsatt at BD klarer å ta over for DVD format?
    Du trenger ikke kjøpe avspiller fra Sony (dersom du synes det er feil at de flår deg). Det er flere andre som leverer Blu-Ray spillere (i motsetning til HD-DVD hvor du måtte la Toshiba flå deg).

Når det gjelder DRM og soner så er det faktisk opp til utgiver og ikke formatet. HD-DVD og Blu-Ray spillere benytter begge AACS koding. Blu-Ray har i tillegg BR+ men så vidt jeg vet er det bare Fox som har tatt dette i bruk på noen filmer. Det virker på meg som om de som snakker høyest om all DRM som finnes på Blu-Ray enten ikke har satt seg inn i hvordan den faktisk fungerer eller er ivrige brukere av Slysoft sine verktøy og HDBits :: Login.

Tilsvarende er det med soner. HD-DVD har ikke soner. Blu-Ray har soner. Men det er utgiver som bestemmer om de skal brukes eller ei. Warner har, til dags dato, ikke sonekontroll på sine Blu-Ray utgivelser. Fox har. Om Paramount hadde i sin tid det får andre svare på.

Blu-Ray er et format som har mere funksjoner enn det som HD-DVD har. Og det gjør at noen filmstudioer, særlig Fox, liker dette bedre. I tillegg ser vi at profil 1.1 og 2.0 til Blu-Ray er bedre tekniske løsninger enn tilsvarende fra HD-DVD leieren. PIP (profil 1.1) fra Blu-Ray er full HD, men den var SD i HD-DVD (eller tar jeg feil her, synes å huske dette fra dokumentasjon et sted). Tilsvarende blir er det for internetdelen til Blu-Ray (profil 2). Den har mer funksjonalitet (og kraft) enn tilsvarende fra HD-DVD. Denne ekstra funksjonaliteten har, dessverre kan man si, ført til at profil 1.1 og 2.0 spillere ikke komemr på markedet før sommeren 08, men for massemarkedet har ikke dette noen praktisk betydning. Og du kan fortsatt se filmen på en profil 1.0 spiller.

Vi ser i tillegg at både Sony og Fox skal prøve ut "Managed Copy" funksjonen hvor de skal ha en egen PSP (Sony) eller Ipod (Fox) versjon av filmen på Blu-Ray platen. Da kan eier av filmen ta med seg en kopi ut på tur.

Når det gjelder prisen på filmene er det igjen utgiver, og ikke format, som bestemmer prisen. Dersom Sony hadde utgitt HD-DVD filmer kunne de fortsatt tatt $40 for en film mens Paramount tar $25. Produksjonskostnaden mellom HD-DVD og Blu-Ray vil bli, dersom den ikke allerede er det, tilnærmet like. Det er en psykologisk grense for hvor mye folk vil betale for en film, enten den er på SD (DVD) eller HD (Blu-Ray/HD-DVD) format. I Norge ligger denne etter all sannsynlighet mellom 150 og 200 kroner. I USA mellom $20 og $25. Du får ikke noe massemarket med HD filmer til 250-300 kroner (eller $30-$40 i USA).

Så til alle dere som roper høyt om at alt er Sony sin feil, Warner er "horer" som har solgt seg, Blu-Ray er verdens undergang, und-so-weiter: Stikk hodet i sanden og våkn opp til virkeligheten. De største studioene har valgt å gi ut sine filmer på Blu-Ray. I tillegg har vi flere produsenter som leverer Blu-Ray spillere enn HD-DVD spillere. Dette gjør det veldig sannsynlig at Blu-Ray blir det kommende HD formatet fremover. Dersom trenden fortsetter, og vi får en 75/25 (eller 80/20, 90/10) fordeling mellom filmer solgt på Blu-Ray og HD-DVD, og vi ser en økende salgskurve (på bekostning av DVD) for HD format filmer, kommer de resterende utgiverne til å komme over til Blu-Ray siden. Ingen CEO eller direktør i USA får lov til å sitte lenge i stolen dersom de sier nei til inntekter på den måten.

Forresten så synes jeg at denne tråden allerede burde bli spleist med "HD Formatkrigen" som blr flyttet til GCC. Likheten ble slående etter par et par sider med innlegg....

/Øystein

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Moderator: Ja, likheten med formatkrigtråden er slående, og den har ihvertfall lite med teknisk info HD-hardware å gjøre. Jeg flytter den til GCC.]

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Forresten så synes jeg at denne tråden allerede burde bli spleist med "HD Formatkrigen" som blr flyttet til GCC. Likheten ble slående etter par et par sider med innlegg...
    /Øystein
    Trodde det var 'Formatkrigtråden' jeg leste jeg helt til jeg kom til det siste avsnittet

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bitforbit
    Som en motaksjon mot de som ønsker å redde HD DVD er det en uderskriftskampanje for å gi aktiv dødshjelp på Let HD DVD Die Petition.
    Da har jeg gitt min stemme (til Let HD DVD Die) som et lite bidrag for å få en raskere slutt på formatkrigen..

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den signert!

Av en eller annen grunn, har fortsatt en liten tro på HD-DVD, selv om jeg er overbevist om at BluRay vinner.

Jeg, klassen og store deler av jobb har signert! Dette skjedde ikke pga for å utvide krigen, men min interesse og mening om at HD DVD formatet er langt bedre enn BluRay.

La det beste vinne.. men så er det jo normalt at det beste formatet ikke vinner.. tenker tilbake på VHS / S-VHS tiden..

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som tror at kampanjen virker?

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Noen som tror at kampanjen virker?
    Tviler sterkt på at de bryr seg. Hvorfor skulle man det egentlig? Om 1 år har alle alikevel slått seg til ro og er glad for BR skivene sine.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil redde HD DVD