Salg av brukt utstyr - Vanskelig!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Salg av brukt utstyr - Vanskelig!

Jeg sliter med salget av mine egne høytalere. Og lurte på om noen her har noen ideer om hvorfor det er vanskelig å omsette brukt AV. Jeg antar at det er litt sånn som en ond sirkel at potensielle kjøpere må bli kvitt sitt eget først osv. Det er vel også et noe snevert marked, men om noen har noen tips til hvordan man kan øke etterspørselen så tar jeg gjerne imot.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til forumet,

Det lønner seg og spre annonsene over flere fora og selvsagt sette en pris som gjør det til et godt kjøp. Ta en titt i denne tråden for å finne annonsesteder og andre tips: Gode brukt-kjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for tips

Takk for råd og ja det er sikkert lurt å spre det... Men hva er riktig pris. Jeg synes jo for eksempel at når jeg har kjøpt et sett med gode høytalere for 11.000 for 3-4 år siden og de er meget pent holdt og riktig spillt så føler jeg ikke det er noen upris å be om 6000-6500 for dem eller?

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris er jo en vel så viktig del som selve markedsføringen.

Selv har jeg som prinsipp (brytes i ny og ne) at jeg ikke skal betale mer enn 50% av nypris når jeg kjøper brukt(da skal tilstanden være tilnærmet som ny). Og når det kjøpes brukt så er det ikke alltid fordi du ønsket deg akkuratt den tingen, men fordi du kunne gjøre en god deal. Er modellen i salg ennå? Har den falt i pris? Hvor lenger vil du ruge på høyttalerene?

De fleste ting går hvis prisen er rett... sånn i utgangspunktet er aldri hifi en god investering for lommeboken.

:At høyttalerene du selger ikke er av den "normale" kjente sorten, hjelper ikke særlig på bruktsalget. Høyttalere som ikke har blitt omtalt opp og i mente i blader gjør det ikke alltids så skarpt på bruktmarkedet.. uansett hvor gode de måtte være.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av XLR76
    Takk for råd og ja det er sikkert lurt å spre det... Men hva er riktig pris. Jeg synes jo for eksempel at når jeg har kjøpt et sett med gode høytalere for 11.000 for 3-4 år siden og de er meget pent holdt og riktig spillt så føler jeg ikke det er noen upris å be om 6000-6500 for dem eller?
    Er mange ting som skal stemme før at man skal kunne få den prisen man vil ha for produktet.
    Høyttalermarkedet er stadig i utvikling og det som er bra ene året har lett for å bli utdatert iløpet av 2-3år. Bruktpris blir regulert av flere faktorer:

-Alder
    -Ny pris
    -Etterspørsel
    -Renomè
    -Tilstand

Hvis en person vet om ett produkt som er 2000 dyrere enn det du skal selge dine for som spiller like bra, så vil kunden investere i den nye komponenten pga. sjansen for videresalg. Og ikke minst det som har med garantiordninger som finnes på nyere produkter.

Er jo sånn at når du legger ut en komponent på bruktsider som feks. Finn og HFS så må du alltids konkurrere med tilsvarende produkter og om du selger dine for -40-45% og de er 3-4år gammel så kan du risikere å konkurrere med ht'ere som kanskje bare er 1år gamle som blir solgt med samme avslag.

En ting som kan være greit er å finne ut hvor mye tilsvarende blir solgt andre steder. Eller du kan forsøke å selge de til gjeldende pris... Men, vær beredt på at det kan ta sin tid for salg. Iallefall får du ikke solgt de til den prisen nå. Kan hende salg i begynnelsen av februar er en bedre strategi? Som oftest er lønningsdagen da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sant nok.

Alt dette høres jo riktig ut, og nei HIFI er ikke nødvendigvis noen god investering. Vel, det er vel bare å ta tiden fatt så får vi se hvor lenge jeg orker å "ruge" på dem.

Takk for tilbakemeldinger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •