Er det mange RC intresserte her på forumet?? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 132
    Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flying Jet-Powered Scale Model Concorde

Sitat Opprinnelig postet av gizmodo.com
    While that scale B-52 might be the biggest, it's far from the only model airplane taking advantage of those tiny jet engines for modelers. This beautiful Concorde model (with working subsonic nose tilt!) is just one of many models by German modeler Peter Michel, whose work include functional scale replicas of birds from Airbus, Boeing, and more. He even sells kits, so with a few thousands dollars and a few thousand free hours you could build one yourself. (Thanks, Martin!)

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og for dei som da lurer på kor stor B52'en er, siden den er det største r/c-flyet :shock:

This B-52 is a scale model, but it is powered by tiny real turbine engines. It also flies in the air.

Newcomer Neurosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sinnsykt! :shock:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dærsken... det suste flyet der var dritstilig.. Ekte turbiner og greier !!!

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    It also flies in the air.
    That's nice to know

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har RC bil 80km/t og Heli.
    Styrer nå på.

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-fi Lasse
    Tror cdrom har temmelig dilla på rc!
    Synes det er morro og kjøre såå små ting i 80-90km i timen da :P
    :shock: og denne tråden så jeg først nå!! (kanskje ikke så rart når jeg sitter og skrur rc stort sett hele tiden)
    Jada, har et titalls båter, biler, fly og helikopter.
    I det siste har jeg gått noe vekk fra fuelbiler og begynt å snuse litt på elektrobiler.

På hjemmesiden min er det noen bilder:

http://home.online.no/~erli-le/rc.htm

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    [quote="cdrom"]
    I det siste har jeg gått noe vekk fra fuelbiler og begynt å snuse litt på elektrobiler.
    Det forstår jeg så gjerne.
    Begynner å bli lei av klissete biler full av gammel fuel som veistøvet klistrer seg til.
    Innbiller meg også mye mindre problemer med elektrobiler.
    Bare så kjipt lyden forsvinner.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="tor rasmussen"]
    Sitat Opprinnelig postet av cdrom
    Det forstår jeg så gjerne.
    Begynner å bli lei av klissete biler full av gammel fuel som veistøvet klistrer seg til.
    Innbiller meg også mye mindre problemer med elektrobiler.
    Bare så kjipt lyden forsvinner.

Synes det er deilig at jeg ikke har noen restriksjoner på når og hvor jeg kan kjøre da elbilene stort sett holder kjeft.

Nå for tiden er jo ytelsen på elbiler ikke langt unna fuelbiler og jeg har gått mektig lei av bråkete og kverulerende fuelmotorer. I elbiler har man også fordelen av at man kan høre om gale ting holder på å skje. man hører feks om tennene på tannhjulene hopper over hverandre. Det hører man ikke på fuelbiler, der et tannhjul kan være spist opp på sekunder. På min 2,6hk monstertruck har jeg hatt et enormt tannhjulforbruk...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har flydd fly i mange år men har hatt pause et år nå. I mars i år kjøpte jeg et mikrohelikopter og det var nytt for meg og en velkommen utfordring. Jeg fløy det innendørs først og lærte og hovre på jobb og i stua når det var kaldt ute.

Etter en måneds tid når jeg hadde lært meg å fly sånn høvelig bygde jeg en Apache. Nå flyr jeg Apachen utendørs med lithium polymer batteri og hjemmelaget børsteløs motor og får flytid på 23 minutter. Helikopteret har en rotordiameter på 50cm og veier originalt 280g. Med Apachekroppen og det oppgraderte utstyret veier det 315g.

Har lagt ut et par videoer som kan lastes ned her:

Med kamera montert på helikopteret:
    http://www.enrarot.net/videos/apache04.wmv

Med kamera montert i vinduskarmen på huset:
    http://www.enrarot.net/videos/apache08.wmv

De er begge filmet med et spionkamera me ddårlig linse så det er ikke verdens beste kvalitet. Jeg har montert en linse fra et webkamera nå og det ble mye bedre men har ikke fått filmet noe flyging enda.

Jeg har nettop beygnt på et 100% hjemmelaget CCPM-helikopter. Har laget ramma i 1mm glassfiberplater så langt, og vil lage både halemotoren og hovedmotoren selv. Servoene i bildet er bittesmå 6g Waypoint servoer.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kunne jeg fått link til hvor man får fatt i dette 2.4 GHz trådløse kamerasystemet?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Jeg har flydd fly i mange år men har hatt pause et år nå. I mars i år kjøpte jeg et mikrohelikopter og det var nytt for meg og en velkommen utfordring. Jeg fløy det innendørs først og lærte og hovre på jobb og i stua når det var kaldt ute.

Etter en måneds tid når jeg hadde lært meg å fly sånn høvelig bygde jeg en Apache. Nå flyr jeg Apachen utendørs med lithium polymer batteri og hjemmelaget børsteløs motor og får flytid på 23 minutter. Helikopteret har en rotordiameter på 50cm og veier originalt 280g. Med Apachekroppen og det oppgraderte utstyret veier det 315g.
    Leste om ditt arbeid på et annet forum. Jeg er mektig imponert. Du som har litt peiling på dette, vet du om det går an å lage cyclic pitch på min honeybee? Det er plass til en til servo....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte mitt på www.elefun.net . Kjøpte helikopteret der også, AeroHawk. Men det er ikke noen AeroHawk nå lenger.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste om ditt arbeid på et annet forum. Jeg er mektig imponert. Du som har litt peiling på dette, vet du om det går an å lage cyclic pitch på min honeybee? Det er plass til en til servo....
    Jeg regner med du mener collective pitch..? Ja, det går an å lage. Det enkleste da er å kjøpe et CP rotorhode for for eksempel Piccolo Pro eller Hornet CP. Diameteren på akselen er den samme som på Honeybee (3 mm) men det krever en del modifisering for det. Hornet sitt rotorhode krever dessuten at senderen din har CCPM miksing innebygd.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med du mener collective pitch..? Ja, det går an å lage. Det enkleste da er å kjøpe et CP rotorhode for for eksempel Piccolo Pro eller Hornet CP. Diameteren på akselen er den samme som på Honeybee (3 mm) men det krever en del modifisering for det. Hornet sitt rotorhode krever dessuten at senderen din har CCPM miksing innebygd.
    Ja collective -de som vrir alle bladene på hovedrotoren like mye? Jeg har en Futaba FF6 tilgjengelig og sånne waypoint servoer som du bruker. Duger det?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, FF6 har de nødvendige funksjonene og Waypoint er bra servoer. Du må også ha en 5-kanals mottager. Honeybee har vel et alt-i-ett kort med all elektronikken innebygd..? Det må du kanskje bytte ut med separate komponenter: Mottager, gyro og to fartsregulatorer.

Det er altså fullt mulig å konvertere et fixed-pitch helikopter til collective pitch. Det krever bare at man bytter ut rotorsystemet og bruker rett elektronikk.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, FF6 har de nødvendige funksjonene og Waypoint er bra servoer. Du må også ha en 5-kanals mottager. Honeybee har vel et alt-i-ett kort med all elektronikken innebygd..? Det må du kanskje bytte ut med separate komponenter: Mottager, gyro og to fartsregulatorer.

Det er altså fullt mulig å konvertere et fixed-pitch helikopter til collective pitch. Det krever bare at man bytter ut rotorsystemet og bruker rett elektronikk.
    Grunnen til at jeg kjøpte honeybee er at den har delvis separat elektronikk, en vanlig 6-kanalers micro mottager og en boks med 2 speedkontrollere og gyro. Disse 2 boksene er forbundet sammen med med mottakeren med vanlige futabakontaker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, ok. Da har du kanskje det du trenger. Jeg vet ikke om noen som selger Piccolo Pro deler i Norge, men www.ultramicro.no har i hvertfall hornet.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble en Kyosho Inferno på meg for noen uker siden.

Brente 6k på hele sulamitten. Bilen går noe så helt infernalsk (merk ordvalget!) og problemet er å ha kontrollen på den. Jeg har allerede vært "uheldig" et par ganger, så litt fiksing har det blitt.

Vi er to kompiser som har samme bilen, og kjører sammen når vi har tid. Siden vi begge har to småfolk i hus blir det lite tid.

DrE

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •