Reklame før filmen på dvd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reklame før filmen på dvd

Jeg pleier å leie filmer, så jeg vet ikke om dette fenomenet også finnes på kjøpe dvder, men på et par filmer jeg har leid i det siste har jeg opplevd at det er en reklame før filmen starter, og dette synes jeg er utrolig irriterende, når man først betaler 50 kr for å leie en film i 24 timer synes jeg man skal slippe reklame også :evil: Er det noen andre som har opplevd dette og ergrer seg over det? synes det burde bli slutt på dette, vi blir jo tvingt på reklame fra alle kanter. Skulle ikke forundre meg om de klarer å lage "reklame-pauser" i filmene snart.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting slår Disney-filmer da. Det er vanligvis 7-8 trailere før filmen :evil:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også trailere på kjøpefilmer. Jeg har levert filmene med reklame og krevd pengene tilbake, da jeg nekter å betale for en reklamefinansiert film. Hadde vært greit hvis filme kostet vesentlig mindre enn de uten reklame. Hvis alle andre også leverer filmene blir vi nok fort kvitt denne utingen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er noe dritt, jeg betaler gjerne 20-30 kr mer for en kjøpefilm uten reklame ihvertfall. Hvis jeg skulle komme til å kjøpe en slik film, så kommer jeg til å kreve pengene igjen jeg også. Lurer på om man nesten burde starte en underskriftskampanje e.l. for dette er noe dritt.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reklame før filmene er ein uting ja,fordi det er som regel laget slik at man ikkje kan skippe over dei. Hadde det gått hadde det vært ok for min del. Men å gå så langt at eg leverer filmen og krever penger tilbake det gidd eg ikkje.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly
    Reklame før filmene er ein uting ja,fordi det er som regel laget slik at man ikkje kan skippe over dei. Hadde det gått hadde det vært ok for min del. Men å gå så langt at eg leverer filmen og krever penger tilbake det gidd eg ikkje.
    Hva med om det utvikler seg værre, og du faktisk blir tvunget til å se på 4 reklamer eller mer før en film? Dette er som myggstikket på ryggen man ikke klarer å klø på .

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derfor har jeg kløpinne :lol:

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thror
    Hva med om det utvikler seg værre, og du faktisk blir tvunget til å se på 4 reklamer eller mer før en film? Dette er som myggstikket på ryggen man ikke klarer å klø på .
    Får sette i dvd'en før man lager seg filmkos, så er den ferdig før du er klar

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det dere mener med reklame? dere snakker vel ikke om trailere for kommende filmer? det er jo bare gøy å se. Eneste filmer jeg har sett reklame på er de som følger med dvd og hjemmekino, og da er det bare 1. Det er den båt greia husker ikke hva den heter, dfds eller noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg leide basic før den fulgte med i l&b og da var det reklame for dfds elns :x har opplevd det også på et par andre filmer. Trailere er ikke så gæ'ærnt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men å gå så langt at eg leverer filmen og krever penger tilbake det gidd eg ikkje.
    Men da tar det heller ikke lang tid før alle filmene har reklame. Noen må gidde å løfte på baken for å bli kvitt slik svindel (kjøpe raklame, pøh). Har kjøpt fire filmer med DFDS reklame, alle er returnert.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om dette kan la seg stoppe? Burde komme en artikkel i et eller annet blad hvor man klager på dette, hint hint :P Kanskje det er mulig å prøve å sende inn et par klagemailer o.l.?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk DVD Shrink til å ekstrakte "Main Movie". 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men det skulle ikke være nødvendig. Man burde få det man betaler for og ikke noe ekstra reklamedritt på toppen

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hmm blir snart til at man må kopiere alt man skal kjøpe... Sinnsykt... Kjøpte CD som har kopieringsbeskyttelse. Tenkte egentlig ikke over det før jeg skulle sette den i pc'n. Kom opp ett dritt program, lyden var utrolig dårlig.. Greit nok, fikk jo hørt på cd'en, men forlanger i allefall cd-"kvalitet"! Forhandleren skulle ha fått cd'en igjen hadde det ikke vært for at det er ett stykke dit.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hmm blir snart til at man må kopiere alt man skal kjøpe... Sinnsykt... Kjøpte CD som har kopieringsbeskyttelse. Tenkte egentlig ikke over det før jeg skulle sette den i pc'n. Kom opp ett dritt program, lyden var utrolig dårlig.. Greit nok, fikk jo hørt på cd'en, men forlanger i allefall cd-"kvalitet"! Forhandleren skulle ha fått cd'en igjen hadde det ikke vært for at det er ett stykke dit.

Mvh
    Får håpe problemet ikke blir større enn det allerede er

Ot: Det problemet du beskriver finnes på nesten alle nye cder, ihvertfall i sjangeren pop (ikke det at jeg hører så mye på sånn :P) F.eks. en kamerat av meg får ikke spilt av de cdene i dvdspillerene sin, og produsenten er også veldig vrang når det gjelder firmware update. Dvd formatet forsvinner vel snart i den forstand cd har forsvunnet, så blir man tvunget til å ha en helt ny spiller for å spille av filmer osv. og på pcen følger det med en crappy player som ikke duger i det hele tatt.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Lyd & Bilde nylig til 89 kr, og der fulgte filmen "Basic" med. Det var en reklame på den, men det gikk å spole forbi den. Kanskje derfor siden filmen fulgte med. Har også opplevd det at det er reklame på leiedvd. Det skulle vært slik: Kjøpefilm uten reklame: pris ca 129 kr. Med reklame: 89 kr. Kan gjerne se reklame jeg, men da må de som reklamerer sponse sin del! Uansett bør det IKKE være noe reklame på kjøpefilm. I hvertfall ikke når du må ut med nesten 200 kr på de nyeste kjøpedvd´ene...

Robert

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig ofte er det nok å trykke på meny-tasten til DVD-spilleren, så slipper du reklamen og hopper fram til menyen på filmen.

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg er helt enig at reklame på en kjøpefilm ikke hører hjemme!!

Men en annen sak som gjore meg enda mere forbauset var at på Basic filmen som jeg også fikk med Lyd og Bilde har KUN Reklame hvis du velger Norsk Meny og Språk ...?? :shock:
    Valgte Dansk og Svensk meny, da var det ingen reklame!
    Ergo er dette med reklame kun norske forbrukere som må irritere seg over??

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tco
    Ja jeg er helt enig at reklame på en kjøpefilm ikke hører hjemme!!

Men en annen sak som gjore meg enda mere forbauset var at på Basic filmen som jeg også fikk med Lyd og Bilde har KUN Reklame hvis du velger Norsk Meny og Språk ...?? :shock:
    Valgte Dansk og Svensk meny, da var det ingen reklame!
    Ergo er dette med reklame kun norske forbrukere som må irritere seg over??
    Den beste løsningen blir vel det som allerede er den beste løsningen; nemlig droppe kjøp av dvder i norge.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •