Stole på tabloidavisene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stole på tabloidavisene?

I hvor stor grad kan man stole på de store tabloid avisene som dagbladet og vg?
    Hovedsaklig skal jo alt være sant, men tror dere at de "pynter/piffer" opp med litt ekstra?
    Tenker ikke på noen spesielle artikkler egentlig, men kan huske at jeg har lest mye rart...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Stole på tabloidavisene?

Sitat Opprinnelig postet av _frost_
    I hvor stor grad kan man stole på de store tabloid avisene som dagbladet og vg?
    Hovedsaklig skal jo alt være sant, men tror dere at de "pynter/piffer" opp med litt ekstra?
    Tenker ikke på noen spesielle artikkler egentlig, men kan huske at jeg har lest mye rart...
    Alle som selger en vare prøver vel å gjøre denne varen så "salgbar" som mulig. Litt krydder må nok til fra tid til annen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare tenk på hvordan de skriver, men også hva de velger å skrive om..

Mange nyhetskanaler og aviser som skriver om hvor forferdelig Iraq har vært, men ingen jeg har sett har nevnt alle de positive endringene som har kommet..

Ikke at jeg er pro-iraq eller noe, jeg syns bare at "objektivt media" ikke eksisterer.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg arbeidet i et prosjekt som hadde mye medieomtale over lang tid, og det var ikke alltid vi i prosjekttemaet kjente oss igjen i det som media fortalte.

Andre saker som media har dekket av saker i andre firma, er ikke heller forfattet helt slik virkeligheten er.

En gylden regel er vel å skaffe seg minst 2 kilder for å få et balansert syn på en bestemt sak. Sannheten vil som regel ligge midt i mellom.

Moral: ikke ta alt du leser første gangen for "god fisk".

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]Ikke bare tenk på hvordan de skriver, men også hva de velger å skrive om..

Mange nyhetskanaler og aviser som skriver om hvor forferdelig Iraq har vært, men ingen jeg har sett har nevnt alle de positive endringene som har kommet..

Ikke at jeg er pro-iraq eller noe, jeg syns bare at "objektivt media" ikke eksisterer.
    Nå er det vel slik at ulykkr og fanden selger mye bedre enn solskinnshistorier... Akk skjebne

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel slik at ulykkr og fanden selger mye bedre enn solskinnshistorier... Akk skjebne
    Hmmm det er et kjent faktum at søte små hunder/katter som gjerne har vært utsatt for ett uhell og blitt reddet selger utrolig bra. Som Tiger nevner, ikke alt man kjenner seg igjen i.. Noen ganger er det de skriver direkte feil.

Man burde også tenke over HVEM som har skrevet artikkelen, noen ganger er artikler direkte PR for ett eller annet. Til og med gode gamle trauste NRK har PR innslag i nyheter. Ett eksempel (gammelt eks. men dog) på dette var en kommune som hadde for få (!) arbeidstakere. Fikk ett byrå til å lage PR film og fikk den sendt prime-time i Nyhetene.. Man burde så langt mulig finne ut hvem som står bak nyheten og hvorfor. Nyheter er big-business det og.. (Ikke at det er nødvendigvis trenger å være galt, bare man er oppmerksom på enkelte artikler)

Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •