Plikt julegaver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plikt julegaver?

Jeg er i en slik familie der bortimot mot hele familien samles ( de 20 nærmeste ) og da er det slik at man for å være høffelig kjøper gaver til noen som er så langt bak i slekten at man knapt kjenner de

Slik typisk Konfekteske gave.

Jeg liker ikke det.

Hva kjøper man da??

og hva skal jeg kjøpe til Besteforeldre for eksempel??

Huff i år kom julen som julekvelden på kjerringa

Og hva med "W" ?? mor og far?? bror?? hmm.... Fy flate jeg har et problem..

eneste gaven jeg finner er til meg selv.. MANGE GAVER

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Jeg er i en slik familie der bortimot mot hele familien samles ( de 20 nærmeste ) og da er det slik at man for å være høffelig kjøper gaver til noen som er så langt bak i slekten at man knapt kjenner de

Slik typisk Konfekteske gave.

Jeg liker ikke det.

Hva kjøper man da??
    Du sa det: konfekteske - gjerne Haakon - som de forhåpentligvis spretter samme kvelden slik at du får smake.

og hva skal jeg kjøpe til Besteforeldre for eksempel??
    :
    Se over.

Huff i år kom julen som julekvelden på kjerringa

Og hva med "W" ?? mor og far?? bror?? hmm.... Fy flate jeg har et problem..

eneste gaven jeg finner er til meg selv.. MANGE GAVER
    Jeg er ferdig med alle gavene alt - har til og med handlet julebrennevinet.

Enig med lysten til å bruke alle pengene på meg selv i stedet
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det får jo være måte på til mengder med konfekt da

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men alvorlig??

Du er kanskje litt sent ute - men nettet er din venn!

Bokkilden.no - der har de det meste til meget bra priser - har den aktuelle personen en hobby?

Eksempel - sportsintressert:

Kjøp denne:

Søk » Bokkilden

Den har jeg kjøpt til fattern - en stor og fin bok!

Handlet faktisk halvparten av gavene på bokkilden i år ops:

skulle vel gå greit å få det levert før jul fra norske nettsteder - verre med utenlandske.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja - så må vi ikke glemme brennevin da.

Mange menn som liker å få en helflaske med fin Whiskey eller Cognac. Damer blir glade for en god rødvin.

Må inrømme at jeg blir mest glad når jeg får flaskeformet pakke av nissen. Spesielt når det er en god cognac Harde pakker - jess!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Åja - så må vi ikke glemme brennevin da.
    Det er løsningen min tror jeg..

Men som de sier på Radioresepsjonen: Det er myke pakker som gjelder, det bruker nemlig å være en jakke med feks. en Ipod i den ene lommen

Vi får se på lørdag, da skal jeg på den siste reis :-D

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter litt i samme smjøra selv. har ikke peiling på julegaver, har dårlig råd for øyeblikket også. Planen er å få printet ut et fint bilde av dattera mi, (1 mnd gammel) og kjøpe haugevis med billige rammer på ikea, for så å gi dette til de man "må" gi gave til.

Til W har jeg ikke peiling, hun fikk en tivoli pal i fjor og er kjempefornøyd. Tenkte litt på en psp til henne, men det blir i dyreste laget...
    Tips mottas med glede. Hun bryr seg lite om standard jente greier som smykker og sminke osv..

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    sitter litt i samme smjøra selv. har ikke peiling på julegaver, har dårlig råd for øyeblikket også. Planen er å få printet ut et fint bilde av dattera mi, (1 mnd gammel) og kjøpe haugevis med billige rammer på ikea, for så å gi dette til de man "må" gi gave til.

Til W har jeg ikke peiling, hun fikk en tivoli pal i fjor og er kjempefornøyd. Tenkte litt på en psp til henne, men det blir i dyreste laget...
    Tips mottas med glede. Hun bryr seg lite om standard jente greier som smykker og sminke osv..
    Når det gjelder damer har jeg lært meg at det lønner seg å spørre hva de ønsker seg. Blitt brent der noen ganger gitt

Grattis med datter da Gled deg til neste jul - da kan du handle spillkonsoller, Lego tog, radiostyrte bile osv.. med god samvitighet

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Anton LaVey's Sataniske Bibel?
    The Satanic Bible av Anton LaVey » Bokkilden
    Fikk tross alt terninkast 4!

Seriøst, slike gaver bør være noe enkelt man kan spise eller drikke.

I vår familie har vi inngått en avtale om at ingen gir hverandre gaver (utenom til barna), Vi bruker heller pengene til å kjøpe noe man virkelig har lyst på til seg selv, så slipper man alt stresset og man trenger ikke å blakke seg helt i jula.
    Gir vi først gaver er det somregel noe som ikke kan kjøpes for penger, som f.eks minner i form av bilder etc. Hva med noe slikt til besteforeldrene?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder damer har jeg lært meg at det lønner seg å spørre hva de ønsker seg. Blitt brent der noen ganger gitt

Grattis med datter da Gled deg til neste jul - da kan du handle spillkonsoller, Lego tog, radiostyrte bile osv.. med god samvitighet
    Takk, ja gleder meg til neste jul, gleder meg til lego omo noen år også, gruer meg til barbie.

Jeg og W har en regel på at vi sier vi ikke skal kjøpe gaver til hverandre, for så å gjøre det likevel.. Så jeg må finne på noe og det å spørre hva hun ønsker seg er, p.g.a. avtalen, dødfødt. Gavekort på en helg med søvn er vel kanskje det beste alternativet akuratt nå...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Takk, ja gleder meg til neste jul, gleder meg til lego omo noen år også, gruer meg til barbie.
    Vel nå er du jo pappa :-D da har du muligheten til å vise din datter hva som "egentlig" er moro her i verden :-D

Jeg ga min datter hennes første Lego togbane julen når hun var 1 år. De små krypene elsker det jo når du leker med dem. Hun fant jo fort ut at jeg var mer villig til å sitte å leke med henne når det var Lego det gjaldt.

Samtidig synes jeg at Lego er nøytralt liksom - det er hverken typisk gutt eller jente.

Har blitt veldig lite Barbie og slikt her, heldigvis. Men jeg tror det er slik fordi jeg tidlig viste henne "den rette vei"

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Vi bruker heller pengene til å kjøpe noe man virkelig har lyst på til seg selv, så slipper man alt stresset og man trenger ikke å blakke seg helt i jula.
    Jeg er veldig enig i det du skriver i den første delen av setningen.

Spesielt hvis man er blakk føles det nesten idiotisk å kjøpe ting (sikkert ubrukelige) til andre - og motta ofte totalt ubrukelige gaver som havner i et skap eller på loftet. Selv har jeg en samling i kjelleren... Du kan jo ikke gå og bytte tingene heller, da blir jo giveren sur.. :evil:

Ellers er jeg ikke helt enig med den andre delen av setningen: gjør meg ingenting å blakke meg på fett hifi utstyr til meg selv - jul eller ei

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig enig i det du skriver i den første delen av setningen.

Spesielt hvis man er blakk føles det nesten idiotisk å kjøpe ting (sikkert ubrukelige) til andre - og motta ofte totalt ubrukelige gaver som havner i et skap eller på loftet. Selv har jeg en samling i kjelleren... Du kan jo ikke gå og bytte tingene heller, da blir jo giveren sur.. :evil:

Ellers er jeg ikke helt enig med den andre delen av setningen: gjør meg ingenting å blakke meg på fett hifi utstyr til meg selv - jul eller ei
    Har ingen planer om å sitte å ruge på pengene i jula jeg heller, men jeg behøver ikke å blakke meg på å kjøpe gaver til andre som de kanskje ikke engang setter pris på.
    Alt i alt, jeg tror vi er veldig enige.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Har ingen planer om å sitte å ruge på pengene i jula jeg heller, men jeg behøver ikke å blakke meg på å kjøpe gaver til andre som de kanskje ikke engang setter pris på.
    Alt i alt, jeg tror vi er veldig enige.
    Vi er nok enige ja.

Hmm synes jeg leste i en annen tråd at nissen kom tidlig med en stor fin Audi gave til deg i år?

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samtidig synes jeg at Lego er nøytralt liksom - det er hverken typisk gutt eller jente.

Kvinner kan da bli ingeniører de også! Og "what better way to start"?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Kvinner kan da bli ingeniører de også! Og "what better way to start"?
    Helt enig!! Nå finnes det jo Prinsesse slott, Harry Potter og mye rart i Lego da. Prinsesser liker jo å sitte på toget de også da

Men det er mye kjønnsrollemønster ute og går. Hun ble jo bombadert med Babyborn dukker og utstyr av andre i familien. Men ærlig talt er det moro å gå rundt og bære på en babydukke????

Husker at jeg ble ganske irritert på hvor lite forsegjorte leker det fantes til jenter. Kule avanserte gutteleker er det haugevis av.

Så Lego ble redningen

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er julehandelen ferdig og det ble "lokal ost"

Vi har nettopp hatt installasjon av et såkalt "ysteri" som lager spesielle oster ( slik med mugg på vet dere )

og derfor blir det lokal ost, fordi de gamle spiser alt

No offense

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt handlet inn her også miuns gave til W. sliter enda med det, kommer ike på noe. Hu er gla i å reise men det eneste jeg har råd til er en enveisbilet til hamar, og jeg tror ikke det er en god nok gave.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •