Telemarketing - en ny "vri"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Telemarketing - en ny "vri"

Jeg har alltid hatt et åpent sinn til telemarketing og spesielt de som jobber der. De utfører et yrke som alle andre, og fortjener ikke masse kjeft fra oss forbrukere.
    Det finnes register i Brønnøysund hvor man kan reservere seg, dog ikke mot de firmaer man er kunde hos egentlig.

Jeg har alltid opptrådt høflig, men som oftest avvisende, til "spennende" tilbud på telefoni/bredbånd/loddsalg/bøker m.m. fra disse telemaketingsesskapene som ringer på vegne av oppdragsgiver.

Men nå er nok nok!

I går fikk jeg en telefon, og det var ikke et levende menneske i den andre enden, men et ferdig innspilt bånd som lød noe ala dette:

"Dette er en melding fra mobil-og bredbåndselskapet Fortel. Vi har fått ditt telefonnummer av Eurobate og vi ønsker å fortelle deg om våre flotte tilbud på mobil og bredbånd....(bla bla).................................
    Tast 1 hvis du vil at en av våre selgere skal kontakte deg..(blabla)........"

Hvis det nå blir slik at telemarketingselskapene vil benytte seg av slike typer opprigninger i fremtiden, betyr dette:
    a) sterk nedbemanning hos disse selskapene, innspilt bånd er så og si gratis
    b) sterk økninng av opprigninger, for en maskin kan jobbe uavbrutt uten røye-og do-pauser eller matpauser
    c) min telefon kan i verste fall være opptatt med slike inngående samtaler hele dagen (teoretisk)

I tillegg: har virkelig Eurobate lov til å oppgi mitt mobilnummer til 3.part i reklame-og markedsføringsøyemed?

Nei, dette er jeg veldig motstander av.

Så, får du en telefon fra tlf.nr 23 50 21 63 - så oppfordrer jeg deg til ikke å svare!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringer de på mobben så skal jeg med glede bare legge den fra meg og la telleskrittene gå mens jeg er og gjør noe annet.

Irriterende er ikke forordet engang. Fikk en slik telefon en gang jeg holdt på med noe pottelarbeid, det passet ikke å reise seg for å si det mildt, men telefonen ringte og det kan som alltid være noe viktig. Jeg ble rasende når jeg etter 5-6 sec skjønte at dette var en maskin og det var telemarketing.
    Hva inni granskogen får de til å tro at jeg vil bruke så mye som 1 sec av min fritid på vurdere å kjøpe noe som helst av dem.

Ok, nå må jeg ta meg en kaffi, blir irritert bare av å skrive om det.

k

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Telefonsalg er en uting. For litt siden solgte jeg mc-en og la den ut på Finn. Selv om det står der at jeg ikke vil ha tlf fra annonnseselgere ringte det en liten :twisted: en kveld. Når jeg sier liten, så mener jeg det. Hørtes ut som en uinteressert 14-åring fra Oslo. Kl var da 22.05! Sånt får blodtrykket mitt til å stige kraftig.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •