Dyrt anlegg, riktig eller galt.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dyrt anlegg, riktig eller galt.

Hei.

Er en ganske nyfrelst kar innen lyd, har akkurat gått til innkjøp av meg anlegg til rundt 20 lapper.
    Fant dette forumet etter å søkt litt på nett etter å finne noen sider å lese om lyd.

Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er at jeg hadde en fest i helga og da fikk jeg mange kommentarer på dette anlegget, veldig mange kom og sa at det var bra trøkk, bra lyd og alt det der.

Men når søndagen kom så begynte dem å spørre om hvor mye jeg hadde gitt for dette her, jeg liker ikke skryte da jeg setter pris på god lyd som mange andre og ikke bruker det for å vise seg(hvis man kan si det sånn da)
    Og når dem hørte prisen da ble dem satt tilbake, jeg ville egentlig ikke si prisen men det er nå så.
    Da ble visa snudd på hodet for selv om det var god lyd så forsvarte ikke det prisen. Det ble en liten diskusjon på akkurat dette her, så jeg vil høre litt med dere som også har gitt mer en 4-500 på anlegg, noe jeg har skjønt etter å ha vært innom endel sider her.
    Jeg blir jo bare en smågutt med anlegget mitt her inne når jeg ser diverse anlegg men alle her tror jeg tenker mest på lyden og hva dem liker av lyd og hvordan dem kan få best lyd.

Så det jeg vil fram til er: Noen som har opplevd det samme? At folk stusser litt på nesa når dem hører prisen på anlegget ditt?

Dette har kanskje vært tatt opp før men fant ingen tråd om det.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haandtverkern
    Hei.

Er en ganske nyfrelst kar innen lyd, har akkurat gått til innkjøp av meg anlegg til rundt 20 lapper.
    Fant dette forumet etter å søkt litt på nett etter å finne noen sider å lese om lyd.

Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er at jeg hadde en fest i helga og da fikk jeg mange kommentarer på dette anlegget, veldig mange kom og sa at det var bra trøkk, bra lyd og alt det der.

Men når søndagen kom så begynte dem å spørre om hvor mye jeg hadde gitt for dette her, jeg liker ikke skryte da jeg setter pris på god lyd som mange andre og ikke bruker det for å vise seg(hvis man kan si det sånn da)
    Og når dem hørte prisen da ble dem satt tilbake, jeg ville egentlig ikke si prisen men det er nå så.
    Da ble visa snudd på hodet for selv om det var god lyd så forsvarte ikke det prisen. Det ble en liten diskusjon på akkurat dette her, så jeg vil høre litt med dere som også har gitt mer en 4-500 på anlegg, noe jeg har skjønt etter å ha vært innom endel sider her.
    Jeg blir jo bare en smågutt med anlegget mitt her inne når jeg ser diverse anlegg men alle her tror jeg tenker mest på lyden og hva dem liker av lyd og hvordan dem kan få best lyd.

Så det jeg vil fram til er: Noen som har opplevd det samme? At folk stusser litt på nesa når dem hører prisen på anlegget ditt?

Dette har kanskje vært tatt opp før men fant ingen tråd om det.

Jeg hater lutefisk og kan ikke fatte hvorfor noen i det hele tatt selger det!
    Det er mange som liker lutefisk - så hvorfor i granskauen burde den ikke selges?

Jeg interesserer meg ikke for biler og mener at ingen bil burde koste mer en 150.000.- det finnes ikke en bil i verden som er verdt mer en det!
    En Mayback er ikke en bil, det er et statussymbol, folk betaler gjerne 5mill for det!

Jeg elsker senter høytalere og kjøpte en senter i går til 750.000 - et varp!
    Ok! - Jeg hadde ikke gjordt det - men vi er heldighvis forskjellige her i verden!!

Hvorfor har du og dine kompiser ikke klart å legge fra dere Janteloven?? Der jeg kommer fra, har vi lov til å være forsjellige, i har lov til å ønske ulike ting, og vi har lov til å ha ulike interesser. I tillegg er det lov å kjøpe et gammelt postkort for 3,5 millioner kr. hvis det er det du vil!

Hva dine kompiser måtte mene om ditt anlegg er for deg 100% uinteressant utover det faktum at det er kjekt å få positive tilbakemeldinger på sitt anlegg, sin bil eller sitt postkort.

Høy pris = God lyd - Slik er det bare.

Her handler det altså om hva DU vil, hva DU synes er viktig og hva DU er villig til å ofre for det DU synes er MER viktig.

Om folk "stusser på nesa" eller "går helt på trynet" av mitt billige anlegg til rundt 100.000 (ny pris) gir jeg 100% blaffen i. Om noen vil legge en null eller to til prisen på sitt anlegg så velbekomme.

Som du skjønner er jeg en av de som ikke bryr meg om hva andre synes.

PS: Mange utstyrsprodusenter har en minstepris på 100 til 200.000 på sine audiokomponenter. Er det mulig hvis prisen ikke kan forsvares (Bare fordi den er for høy)?

Lars.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: En Mayback er en bil - ikke et statssymbol!

Lars.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor bry seg så lenge du er fornøyd med lyden?

Har stadig innom kompiser som mener det jeg har er stusselig fordi det ikke er nad/hk eller elementer med store røde ringer, og at det er bortkastet å bruke penger på noe når man kan gjøre det så billig med proson etc etc.

Lyd er subjektivt, man kjøper da ikke utstyr for å blidgjøre andre?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du vist frem en CD-samling til 50.000,- ville du fått kreditt for å være kultivert musikkelsker.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hadde du vist frem en CD-samling til 50.000,- ville du fått kreditt for å være kultivert musikkelsker.
    Godt poeng.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Genialt! - Ny unskyldning på listen over: Hva fortelle kona!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt normalt

De er bare missunelige. Kos deg med anlegget du. Om du har betalt, 5.000,- 15.000,- 50.000,- 200.000,- eller mer, så rakker det ingen. (Utenom kone, samboer osv). hva dine venne mener er totalt likegyldig. Hvis du blir hekta og har lyst å bytte ut en eller flere komponenter på sikt, og så plutselig er verdien anda høyere, hva sier de da?

Nei, kos deg. :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del har større "problemer" med å akseptere at noen kjøper en båt til 2 mill og bruker den 10 dager i året en at du kjøper anlegg til 20 000 som du bruker omtrent hver dag.

Hvem får flest timer kos igjen per krone?

Nyt anlegget ditt og musikken din, og finn ut hva du vil bytte ut neste gang
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •