Kjøp av bærbar PC til sønnen til jul

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av bærbar PC til sønnen til jul

Dette er noe av det vanskelige jeg vet og handle PC som man kan ha glede av i noen år. Fått ønskeliste fra guttungen der pc er første pri. Noen forslag til en god maskin som kan vare noen år? Spurte han om det var viktig at den kunne brukes til spill. Det var ikke noe han prioriterte overhode. Han ville kun bruke den til surfing på nett, lagre bilder her og der og laste ned musikk, osv. Noen gode kjøp dere kan anbefale til max 5-6000,-?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv gode erfaringer med hp og dell. Ville styrt unna packard bell og lignende. Er det for billig så er det ofte en grunn til det

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Har selv gode erfaringer med hp og dell. Ville styrt unna packard bell og lignende. Er det for billig så er det ofte en grunn til det
    HP og Dell virker som det beste kjøpet ja. Tenkte litt på Acer også, men har slått det fra meg fordi den pc`n jeg skriver fra nå er av merket Acer, og tastaturet har nettopp tatt kvelden (2 år gammel og ikke brukt til annet enn surfing og word). Måtte koble på vanlig tastatur fra den stasjonære. Da virker det som jeg må kjøpe 2 pc`r. IKKE BRA

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kameraten har Acer og aldri hatt noen problemer med sin, men skal ikke uttale meg om de, for jeg har ikke erfart de selv.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    HP og Dell virker som det beste kjøpet ja. Tenkte litt på Acer også, men har slått det fra meg fordi den pc`n jeg skriver fra nå er av merket Acer, og tastaturet har nettopp tatt kvelden (2 år gammel og ikke brukt til annet enn surfing og word). Måtte koble på vanlig tastatur fra den stasjonære. Da virker det som jeg må kjøpe 2 pc`r. IKKE BRA
    Når det gjelder HP er svakheten skjermene spes. på billige modeller.

Hva DELL angår er de noe tregere en gjennomsnittet men traktorer hva kvalitet angår (min erfaring)

I budsjettklassen 5-6.000 spiller det nesten ingen rolle hva du kjøper da komponentkvaliteten stort sett er skrekkelig dårlig. Billig = dårlig!

Vil du ha laptop som har alt i høy kvalitet er Lenovo (Tidligere IBM) "nesten" det eneste alternativ.

Dette er mine erfaringer og meninger, de er basert på innkøp av mellom 2-300 maskiner over 4-5år, konfigurasjon, service og vedlikehold samt reklamasjoner på disse.

Et godt tips må være å sjekke Hardware.no sine anbefalings sider på nettet: LINK

Lars.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Når det gjelder HP er svakheten skjermene spes. på billige modeller.

Hva DELL angår er de noe tregere en gjennomsnittet men traktorer hva kvalitet angår (min erfaring)

I budsjettklassen 5-6.000 spiller det nesten ingen rolle hva du kjøper da komponentkvaliteten stort sett er skrekkelig dårlig. Billig = dårlig!

Vil du ha laptop som har alt i høy kvalitet er Lenovo (Tidligere IBM) "nesten" det eneste alternativ.

Dette er mine erfaringer og meninger, de er basert på innkøp av mellom 2-300 maskiner over 4-5år, konfigurasjon, service og vedlikehold samt reklamasjoner på disse.

Et godt tips må være å sjekke Hardware.no sine anbefalings sider på nettet: LINK

Lars.
    Tusen takk for svar. Søkte på Lenovo og fikk opp en del fra komplett.no Komplett.no - PC - Lenovo . Noen av disse jeg burde gå for kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Tusen takk for svar. Søkte på Lenovo og fikk opp en del fra komplett.no Komplett.no - PC - Lenovo . Noen av disse jeg burde gå for kanskje?
    Lenovo har gode serviceordninger og er kjent for sin gode byggkonstruksjon etc. Jeg tror nok at du bør oppgradere 5-6000 til 6-7000 for å komme i mål hva kvalitet angår.

La meg med en gang si at mine bærbare maskiner ikke koster under 20.000 og de vi kjøpte inn til ”firma” lå på rundt 15.000.- + programvare så jeg er ikke ”vel bevandret” i billigsegmentet.

Lars.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Hva DELL angår er de noe tregere en gjennomsnittet

Kan du utdype denne?

Blir prosessorene og ramen tregere i en dell maskin enn i andre produsenters maskiner?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om dette er et bra kjøp?