Touchscreen på bilde fra prosjektør - mulig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Touchscreen på bilde fra prosjektør - mulig?

Er det noen som har vært borti teknologi for å projektere et PC bilde på lerret/vegg/tavle og så kunne bruke touchscreen rett på bildet?

Vet jo at det finnes ferdige elektroniske tavler/whiteboards som støtter dette, men jeg var mer ute etter noe transportabelt slik at man kunne ta med en prosjektør og dette utstyret på reise.

Det finnes jo flere typer touchscreen teknologi men jeg tror det som benyttes på den type tavler der man kan tegne og peke er 2 eller 3 ultralydsensorer på siden som triangulerer hvor et objekt befinner seg i skjermbildet.

I teorien burde det da være mulig med 2-3 følere som man plasserte i hjørnene på bildet på veggen og så kalibrerte mtp avstand etc.

Ville være uhyre kult å kunne bruke noe slikt når man skal demonstrere en touchscreen løsning for kunder.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oilar
    Er det noen som har vært borti teknologi for å projektere et PC bilde på lerret/vegg/tavle og så kunne bruke touchscreen rett på bildet?

Vet jo at det finnes ferdige elektroniske tavler/whiteboards som støtter dette, men jeg var mer ute etter noe transportabelt slik at man kunne ta med en prosjektør og dette utstyret på reise.

Det finnes jo flere typer touchscreen teknologi men jeg tror det som benyttes på den type tavler der man kan tegne og peke er 2 eller 3 ultralydsensorer på siden som triangulerer hvor et objekt befinner seg i skjermbildet.

I teorien burde det da være mulig med 2-3 følere som man plasserte i hjørnene på bildet på veggen og så kalibrerte mtp avstand etc.

Ville være uhyre kult å kunne bruke noe slikt når man skal demonstrere en touchscreen løsning for kunder.
    Jeg mener å ha hørt noe om et Tysk selskap som lager noe i rettning av det du etterspør. Poenget er at et bilde blir prosjektert mot en flate (kan være alt mulig inkl. butikkvindu - og man kan da bruke det prosjekterte bilde som en touchscreen! Jeg mener at PJ'n scannet overflaten på bildet og registrerte berøring innenfor en hvis avstand men som du skjønner er det en del tid siden jeg så det.

Søk på Norske datasider (dinside etc) etter interaktiv reklame på butikkvinduer eller noe slikt..

Håper du ikke ble mer frustrrert av svaret en du var i utgangspunktet.

Lars.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har faktisk et slikt system på skolen vår. Riktig nok er det whiteboard. Det fungerer slik at det er en stor overflate, som fungere som touch screen. Men så koster jo pr. tavle 40.000,-, så det er nok relativt kostbart.

Om det finnes slik du snakker om, er jeg usikker..

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en link til en billig Wii-mod som skulle gjøre susen (med stilig utube-demo):
    ITavisen | Verdens kuleste Wii-mod

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •