Klargjøre bilen for vinteren.. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tok hele bilen nå, men er jo nederste del av dørene det setter seg mest smådrit, blir vel mer "etter behov" fra nå av. Er egentlig fantastisk hvor glatt det blir, far bonet sin 2år gamle golf samme dag og hans lakk var ikke like glatt og fin selv om min bil har 80000 mer på telleren. Kan heller ikke skjønne hvorfor du ikke skal bruke calyet et par tre ganger.. Når du knar det så knar du det nesten helt hvitt og fint igjen.

Tok også full behandling på den ene døren på opphavet sin passat'00. Var ikke revolusjonerende forskjell på "min" dør og far sin biltema voks dør. Men hvis jeg legger godviljen til så var der mer "liv" i lakken og dypere glans/farge på min side. Har ikke fått en "second opinion" på den ennå.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    TNår du knar det så knar du det nesten helt hvitt og fint igjen.

Spørsmålet: Forsvinner all forurensingen fra leiren ved at du knar den?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men det fordeles jo ut slik at det er hovedsakelig er ren leire som kommer i "kontakt" med lakken. Glidemiddelet gjør jo også sitt for at det ikke skal gjøre vondt verre. Vil selvsakt se det an. Men at den blir mettet med skitt på en omgang nekter jeg å tro. Da har du skitten bil.

Forøvrig fikk jeg second opinion nå av far.. Jeg regnet med at han skulle fnyse av det og si at biltema greiene hans var greit nok. Men nå ville han låne stash av meg å "Megiuare" gamlebilen hans også. Det hadde jeg faktisk ikke trodd. Dermed anbefales dette med forbehold om at det holder seg greit utover høsten.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Nei, men det fordeles jo ut slik at det er hovedsakelig er ren leire som kommer i "kontakt" med lakken. Glidemiddelet gjør jo også sitt for at det ikke skal gjøre vondt verre.

Well, it's your car

Skal hvertfall være 123% sikker!

Good resultatet ble bra! Lite er mer tilfredsstillende! :-D

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Good er good.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker....

Alle dagene det er gull å ta bilen er eg opptatt..... Man må jo ha god tid, og kan ikke risikere regn eller frost... Nærmer seg en stygg grense for om det blir en behandling før vinteren setter inn!

Har ikke garasjetilgang i bergen, og vil nødig bruke en dag når eg er hjemme i bøgda! Da skal det jaktes.....

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    glad jeg har en røten volvo 340 nå... bilen er stygg uansett om den er rein eller ikke..

har en liten teori om at bilen tåler mer salt og drit om vinteren hvis den er møkkete og jævelig fra sommeren.. da kommer ikke salt driten så lett til..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en på jobb her som driver med lakkbehandling, har allerede bestilt tid. Har pleier å bruke 6-7 timer på en bil. Denne karen gjør god jobb, det har jeg sett flere ganger. Bilen er meget pen i lakken, så det skal bli artig å se hva han kan få til.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får poste et før og etter bilde.. selv om det viste seg vanskelig. Handler også mye om feelingen, og fingertupper avslører mye som kameraet ikke kan.

(Hadde forøvrig også brukt 6-7timer hvis jeg fikk betalt for det og hadde bilen i en hall, 7 skritt fra kaffe og godstol )

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Audi'en tilbake fra lakkbehandling og god damned jeg er fornøyd med resultatet. Bilen ser ut som den er rett fra fabrikken eller faktisk enda nyere ...
    Skal prøve å fange dette på et bilde eller to, men vil tro det kan by på problemer. Skal uansett prøve.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer noen "etterpå" bilder, tok ingen før, var så liten vits, dårlige lysforhold og FRYKTELIG dårlig tid den dagen! Så disse tok eg dagen etterpå!

Litt kjipt å måtte kjøre den rett ut i regnvær og ikke minst en tur til Bergen etterpå, men gleden var stor når det viste hvor enkelt det var å bare sette hageslangen på den når eg kom til byen igjen, og vips: Like lekker igjen!

Disse bildene er forøvrig før bergensturen....

Clay var det som gav mest positiv overraskelse, men følte nytteverdien på clay var størst nede på dørene og lista under dørene, der ble det glatt som en barnerumpe når eg var ferdig! Aldri sett på makan! Det ble glatt alle andre plassene også, men der var det ikke gærnt fra før av.... Man merker nok effekten av clay der det er mest slitasje på lakken!

De andre stoffene var fine å jobbe med! Men eg sleit litt med pad'ene og microfiber fillene, da det nok var litt vel fuktig i lufta de dagene eg jobbet med den.... De ble hvertfall litt fort fuktige føler eg! Så må handle inn litt mer microfiberkluter! For de var DRITGODE til å begynne med begge dagene!

Ellers må eg legge til at lakken er veldig fin på bilen, så den er en drøm å jobbe med! Men fargen gir liksom ikke den WOW følelsen ved første øyekontakt, da den ubehandlet ser veldig rein og fin ut til tross for mye drit!

Det er deilig med sølvfarget bil!

Veldig gøy å få fram noen såkalte flakes!

Brukte Meguaiers over hele linjen eg, måtte til med litt sabilex for å få av noe seig tjærelignende greier på lista under dørene, ellers klarte eg meg med shampooen på alt annet! Må si den imponerer! Nå når eg har lagt på voks og clayet der tviler eg sterkt på at skiten vil feste seg så mye at eg noen gang trenger noe annet!

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Well well......skal dere kjøpe Megs så kjøp fra USA, har vel brukt omtrent 6-7k på pleie i sommer. Sku jeg kjøpt det i Norge så kan du gange det med to eller tre

1. Vaske bil: Megs Nxt Gen Tech Wash
    2. Avfetting etter vask: Esso Sabilex, tar mye driit
    3. Spyl nå godt med høyttrykk igjen!
    4. Gå over bilen med Megs Clay, C-2000 middels aggresiv, bruk quick detailer eller lignende som smøring.
    5. Er lakken grei uten at du trenger noe dypt så bruk Megs ColorX, den tar middels urenheter og bittesmå riper. (For dypere bruk ScratchX).
    6. Avslutt med Megs #21 Synthetic Sealant, eller teflon som mange kaller den. Har du ikke tilgang på proffprodukt så bruk Nxt Gen Tech Wax eller Steg 3 Carnuba wax.
    7. Mens voksen tørker så går du over med bumper shine, rengjør og fresh opp plastikken på bilen. Har ikke funnet det jeg er heelt fornøyd med ennå, men Armor All er CRAP uansett hvordan man ser på det. Finn noe annet.
    8. Vask felgene gode og rene og bruk Megs Steg 3 Carnuba wax på dem.
    9. Dekkskum for å få den fine dype svarte gummifargen igjen.
    10. Parker inne over natta

Vel sånn, gjenta det hele om 3 mnd

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7k!!! (kjapt søk...) På en A4?.. (i '05)... Hvor kjøper du fra i Uniten? Er det noe nettbasert greier, eller er det gjennom noe bilpleie firma?

Vasket bilen min for første gang etter behandling, 3uker, og fy søren så lett skitten rant vekk. Det verste var at når jeg skulle tørke den så var det nesten ikke noe å tørke på de mer loddrette partier, siste skyllen skyllet seg helt vekk. Lå bare fint oppe på taket. Nå føler jeg virkelig det var verdt pengene.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mhmmm... Har ikke giddet å vaske den, bare spylt over, og det har holdt til nå! Digg!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •