Hvilke 'Gadgets' anser du som nødvendige? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 63
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Få høre åssen dette funker.. Har sett div reklamer på nettet over slike små helikoptre.. Noe slikt tror jeg det er aktuelt å handle inn i umiddelbar fremtid Vet du eller andre noe om de andre små innendørs variantene? Kjøpte en slik veldig rimelig fjernstyrt bil for morro skyld, men schæfergutten i huset er litt amper på den, så den blir ikke mye brukt.. Han har nemlig veldig raskt lært seg å nappe bilen i antennen slik at den går over på taket og husfar må avgårde for å snu den.. Verre å gjøre det med ett slikt helikopter
    Hvordan det funker? Det funker som gull! Kjempemorsomt, ganske enkelt! Fløy litt i går kveld (typisk hovring 20-30cm over bakken). I dag har jeg holdt på en times tid og nå får jeg til å fly fra gulvet, hovre litt rett under taket, slippe meg "kontrollert"... ned, litt fremover og lande på stuebordet! WoohooO!

Billig morro spør du meg. Virker som batteriet på helikopteret varer ganske lenge også. Helikopteret er mere stabilt enn jeg kunne drømme om. Har alltid hatt inntrykket at det omtrent var umulig å fly, men konstruksjonen på dette med to rotorer som går motsatt vei, gjør det veldig enkelt å kontrollere. Vanskelig i begynnelsen, men enklere enn jeg trodde.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk For Tipset !!!

Kjøpte en sånn micro mosquito den 22.10 etter å ha lest tipset og søkt litt på nettet om den. Fant en kjempe artikkel på Dingz. Fikk den alt i dag den 24.10 og har hatt det fantaskisk morro i kveld, lett (meget) lett å fly. Har klart å få noen skikkelig stygge krasjer, men den har overlevd uten en skramme. Jeg kjøpte min på Teknikkbutikken.com - Hobby og Moro for en rimelig penge, fant ikke andre som selger de på nettet, men prisen var bra hos de.

PS. du kan vinne et på Dingz :-D hvis ikke jeg vinner´n da ! he he

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette reklame?

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Ser jeg har glemt å svare her selv.
    Universal remote er et unikum, som jeg etter kort tid har blitt meget glad i.
    Dempeputer under sub, nok et must iflg naboen.
    Radioshack er selvsagt en nødvendighet.

Ellers er det ikke stort, tror jeg...
    Link til bra dempeputer? Min subb har 4 føtter, fins det no dempeputer for slikt?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    valhalla på hifiklubben, easy as it gets.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Hvordan det funker? Det funker som gull! Kjempemorsomt, ganske enkelt! Fløy litt i går kveld (typisk hovring 20-30cm over bakken). I dag har jeg holdt på en times tid og nå får jeg til å fly fra gulvet, hovre litt rett under taket, slippe meg "kontrollert"... ned, litt fremover og lande på stuebordet! WoohooO!

Billig morro spør du meg. Virker som batteriet på helikopteret varer ganske lenge også. Helikopteret er mere stabilt enn jeg kunne drømme om. Har alltid hatt inntrykket at det omtrent var umulig å fly, men konstruksjonen på dette med to rotorer som går motsatt vei, gjør det veldig enkelt å kontrollere. Vanskelig i begynnelsen, men enklere enn jeg trodde.

DrE
    Det ble akkurat bestilt.. Sitter på vakt og slo til.. Tenkte dette kunne være noe å ha med seg på vakt også.. Plage kollegaer??

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Det ble akkurat bestilt.. Sitter på vakt og slo til.. Tenkte dette kunne være noe å ha med seg på vakt også.. Plage kollegaer??
    Lykke til med kollegaplaging! Hmmm, fly litt jeg :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    valhalla på hifiklubben, easy as it gets.
    Ok, hvis du sier det så skal jeg sjekke det ut i dag

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reklame !!

Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Er dette reklame?
    :-D Det kan du banne på :-D
    Føler meg så fornøyd med handelen og vil gjerne dele dette med andre lesere.
    To kompiser av meg har kjøpt samme helikopter men dessverre har alle samme frekvens, spurte Teknikkbutikken.com - Hobby og Moro på mail om det var mulig å få andre frekvenser og det har de ikke enda, det kommer kanskje etter jul så vi må nok fram med loddebolt og rappe krystaller fra andre leker (håper det funker) Noen som kan noe om dette kanskje ??

Ellers hadde vi en liten dog fight med Micro Mosquito og PicoZ, det var morsomt.. Det kan nevnes at picoZ bare fløy ca halve tiden av Micro Mosquito´n

Prøv å vinne en på Dingz

(Kall det gjerne reklame, men vil nok si det er av det nyttige slaget)

Ønsker dere lesere på AVforum god lesing!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av swat
    (Kall det gjerne reklame, men vil nok si det er av det nyttige slaget)
    Det Gwandarion mente var om du hadde tilknytning til enten Dingz.no eller Teknobutikken. Ledelsen i AVForum er ikke særlig glad i snikreklame (uten at jeg påstår at det er det du bedriver!). Det er såpass mange som har blitt avslørt for dette, både her på forumet og spesielt på hardware.no

Btw, jeg har ingen tilknytning til leverandører av fjernstyrte helikoptre, men jeg må bare si at jeg liker Mosquitoen mere og mere! Nå har jeg styrtet brutalt en del ganger også, men det ser ikke ut til å ha påvirket noe som helst på "kopteret". Funker som fy.

Glemte å si at jeg forresten fikk kjeft for å ha kjøpt "leketøyet" av kona. I dag spurte hun om hun fikk prøve... (kanskje det ser morsomt ut??? :-D )

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå har jeg trøbbel !

Erta bikja med hjulvispen. Skal si´n ble gal ja, hoppa og spratt for å få fatt på den uten hell... nesten !
    Hillin tåler ikke så mye luftstrømmer og da bikja hoppa og dansa under den mistet jeg kontrollen og den gikk i bakken, jeg ga full gass igjen for å komme unna men tror du ikke han fikk satt tenna i begge rotorene så samtlige blader brakk. begge ringene føk bortover gulvet og tror ikke trikset med tape funker nå...
    Får bestille deler på mandag :-?

Det med kona har jeg også problemer med..... :twisted:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    swat, er du på noe som helst vis tilknyttet noe, eller noen, som selger disse kremvisperne? Det virker jo litt merkelig at du har fire innlegg på forumet, og alle omhandler microvispen. Ville det ikke vært mer naturlig å finne et mer egnet forum for RC-leker?

Forøvrig er både Twister Bell, og E-Flite Blade CX2, mye morsomere og mer givende å fly innendørs. Vil du ta igjen med bikja kan du jo fly en t-rex 450 innendørs, da kan jeg garantere deg spenning. Landet akkurat min på vaskerommet for en halvtime siden (fløy fra stuen en etasje over), og sitter fortsatt og er glad jeg lever. :?

For videre helidiskusjoner kan jeg anbefale modellflynytt.no. Greit nok at vispen lager lyd, men den har vel strengt tatt lite med AV å gjøre?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony 1000

Er den beste gadgeten jeg noensinne har kjøpt, hos meg fungerer den ihvertfall helt prikkfritt i daglig bruk.
    Oppsettet fant jeg også å være ganske enkelt, dog noe dårlig meny system.
    Har sett at en del har klaget på batterikapasiteten på den, men for meg er det ganske uforstående, lader min ca en gang pr uke.
    Den skal brukes ganske mye før den må lades.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første og siste bilde av min fungerende Mosquito før jeg nådeløst og brutalt kræsja det øverste rotorbladet. Nei, stemmer det. Det går visst ikke an å fly opp-ned...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Første og siste bilde av min fungerende Mosquito før jeg nådeløst og brutalt kræsja det øverste rotorbladet. Nei, stemmer det. Det går visst ikke an å fly opp-ned...

Morsomt så lenge det varte?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderator EDIT: tråd flyttet til mer passende kategori
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Morsomt så lenge det varte?
    Ja, det er nesten så jeg allerede er heli-frelst! Har en 1:8 bensin-buggy (kyosho inferno) i boden, men med møkkaværet i Rogaland for tiden, så høres innemorro mye bedre ut! Forhåpentligvis går det an å bestille ekstrautstyr til Mosquitoen. Jeg håper å få flydd noen timer med den før jeg evt går for noe dyrere. Greit å få en slags feeling før man tar sjansen på dyrere hardware...

Får bare håpe kona ikke leser dette :twisted:

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mosquito

Kjøpte min mosquito på ebay for 200 inkl. 1 komplett reparasjonssett med 1 eksemplar av alle rotorer m.m. INKL FRAKT

har en kompis som har en som er kj øpt her i norge og jeg ser ikke forskjell på dem, så regner med den er ekte..

BILLIG...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det skal være fullt mulig å skaffe seg et slikt rimelig billig ja :arrow: ebay

DrE

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •