Jeg har lyst å lære å spille el gitar...tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg har lyst å lære å spille el gitar...tips?

Hei, jeg har lyst å lære meg å spille el-gitar, ikke bare fordi jeg har en el-gitar og et beist av en gitar forsterker, men fordi jeg begyner å få interessen for det...

Men siden el-gitaren er litt mindre en de vanlige så tenkte jeg at jeg skulle kjøpe en billig gitar...
    noe som denne pakken: Instrumentbutikken.no : Behringer V-Tone Guitar Pack - Kr.1.200,-
    så kan denne fungere for å lære seg å spille gitar, jeg trenger jo ikke Hi end gitar liksom.

Noen forslag?

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hei

Hei det er lenge lenge siden jeg har hatt noe med en gitar å gjøre, men jeg jobber et sted vi solgte noen slike gitarer som du linker til, mitt råd ikke kjøp den de er for dårlige du kommer til å miste lysten totalt. De fleste vi fikk inn var umulige å få rent stemt og var utrolig tungspillte.
    Mitt råd er stikk innom en musikkforretning og be dem anbefale en god nybegynner gitar for deg, be dem demostrere den med lyd så du hører at den låter rent, sjekk så selv om du synes den er lett å spille på, siden du ikke kan enda kjenn om du lett kan trykke ned strengene høyest oppe på halsen nær kroppen, og at strengene ikke er for høyt over halsen der oppe.
    Det er også lurt å kjøpe nye strenger, de som sitter orginalt på nye billige gitarer er ofte veldig harde å spille på, hvis du kjenner noen som kan spille så ta dem med i butikken :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •