Er det noen som får solgt sine AV produkter her inne?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Er det noen som får solgt sine AV produkter her inne?

Hei

Jeg spør siden jeg har for salg 2 skikkelige kvalitetshjemmekinoforsterkere og et høykvalitets 5,1 høytalersystem som jeg har lagt for salg på torget her inne.

Produktene er 1 Pioneer VSA-AX 10-i som vel de fleste kjenner til som har litt erfaring med denne hobbien og trenger vel egentlig ikke så mye introduksjon, samt 1 Yamaha RX-V2700 som knapt har vært ute av esken og som også skulle være en velkjent hjemmekinoforsterker her inne.

I tillegg har jeg altså Infinity kappa serien som består av kappa 600, kappa senter, kappa surround og kappa sub, alle disse produktene er så godt som nye og svært lite brukt, og jeg mener selv at prisen er gunstig. Så jeg lurer bare på hvorfor interessen her inne er så liten som den er, og håpte noen kunne gi meg et rimelig godt svar på det

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingenting galt med AVtorget, men hvis markedet er dårlig, hjelper ingen kanaler. Generelt pleier imidlertid høsten å være en god tid for kjøp og salg av brukte AV-produkter, så jeg tror ikke at markedet er dårlig, det må være andre årsaker.

Nå har både Pioneer og Yamaha kommet med nye receivere, så dine er litt "utdaterte", noe som kanskje trekker noe ned for akkurat disse to produktene.

Selv har jeg solgt receivere, forsterker, CD-spiller, DVD-spillere, høyttalere, DVDer og en projektor her inne, til fornuftige priser (for både kjøper og selger). Har ikke solgt noe siden mai/juni, så jeg vet ikke hvordan markedet er akkurat nå.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper ofte å legge til en link til annonsesiden i signaturen din. :-)

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på jakt etter en reciever, men som tidligere nevnt er 2700 en utgående modell, så jeg venter heller til den nye kommer. Er nok ikke umulig at det er flere som tenker slik.
    Samtidig skjer det jo endel nytt med tanke på HD og HDMI, selv om en kansje ikke har bruk for det er det sikkert flere som vil ha den siste HDMI 1.3 versonen.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infinity : Annonse må ha bilde. Kun 88 (inkl.meg) har sett annonsen og hovedgrunnen er mangel på bilde. Prisen har jeg ikke vurdert.

Yamaha og Pioneer er overpriset. Markedet for denne og tilsvarende recivere vil jeg annslå til å ligge mellom 6500-7500 og mye av grunnen er at det hele tiden kommer nye modeller.

Markedet blir sansyligvis bedre senere på høsten

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil nok hjelpe på hvis du åpner for å sende produktene du selger. Selv om det bor endel folk i Mosjøen og omegn, så er det jo ikke verdens navle for å si det slik. ..og vi søringer kjører vel kanskje ikke så langt for å handle?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil anbefale å legge ut en annonse på finn.no også. koster deg 25 kroner, oger etter min mening absolutt verdt det... mye større mottakergruppe der, selv om de ikke nødvendigvis er så akkurat i målgruppen for dine produkter...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir mye av det samme som er nevnt tidligere her, men etter hva jeg selv har erfart:

-Posten: Har selv solgt endel her inne over tid, og da også jeg bor mange millioner stenkast ifra Sinsenkrysset, er muligheten for å sende helt avgjørende. Har enda tilgode å få solgt noe på døra hjemmefra.
    -Bilde: Tar meg selv i å snappt se på annonser som ikke har et bilde av gjenstanden. selv et produktbilde fra produsent hjelper på.
    -Pris: Går man langt nok ned i pris, vil man ALLTID få solgt gjenstanden.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du sliter litt med å selge Infinity Kappa 5.1 settet er nok ganske vanlig.

På tross av glimrende lyd, flott finish og best lyd i klassen (IMO og utallige tester som sier det samme) så er dette for mange ukjente høytalere.

Konstuktøren bak høytaleren er en av de mest respekterte i bransjen og de er laget i Danmark med meget høy kvalitetssikring.

Selgeren som solgte til meg hadde ingen spekulanter før jeg kom og tok settet med en gang......

Litt salgsreklame for deg og selvskryt fra meg om eget utstyr

Kunne tenkt meg en Kappa sub til - men det er vel ikke Mapel-utgave du har? Er vel også best å selge dette settet samlet....
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takker for alle gode innspill og gode svar

Får vel gjøre en liten forandring på annonseteksten

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett pris og fine bilder hjelper myeops:
    Legger alltid ut gjenstandene på AV torget først , skjer det ikke noe første uka så prøver jeg finn.no
    gubben

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg som bor utenfor "allfarvei" er det et must at selger er villig til å sende, noe som enkelte ganger er vanskelig virker det som.

I tillegg er det enkelte ganger vanskelig å få kontakt med selger, noe som ikke hjelper på.

Har stort sett fått solgt det jeg prøver å bli kvitt, og en liten hentydning i signaturen ser jeg hjelper på.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefalte Kappa settet ditt til en kar, som skulle ha seg nytt 5.1 høytalersett, i en tråd for noen dager siden.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Anbefalte Kappa settet ditt til en kar, som skulle ha seg nytt 5.1 høytalersett, i en tråd for noen dager siden.
    Takker takker

Har svært lite lyst å selge, så har jeg fått større leilighet før jeg har solgt de, tror jeg jeg kommer til å tenke meg godt om før jeg selger, men ennå er de til salgs

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du gjort noen direkte henvendelser til noen? Er jo stadig vekk noen som er inne og spør om tips og råd. Selv hadde jeg tenkt å bruke noen få kroner på en billig reciever med HDMI, ble anbefalt å heller kjøpe brukt. HDMI hadde jeg ikke behov for. Så tok plutselig DevilEj kontakt på PM og tilbydde meg å kjøpe hans pent brukte Yamaha RX-V750. Etter å ha sjekket ut litt om både Yamahaen og DevilEj så slo jeg til og en RX-V 750 tok turen fra oslo-området og oppover til Mosjøen. Så nå er jeg den lykkelige eier av en pent brukt RX-V 750... Sikkert ikke alle som blir like glad for slike direkte henvendelser, men det funket hvertfall på meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •