Skjermkort til bærbar pc?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skjermkort til bærbar pc?

Noen her som har erfaringer med skjermkortene til NVida, tenker da spesielt på Geforce go8400 og Geforce go8600. Disse kortene takler vel DirectX10 eller tar jeg feil. Er det verdt å kjøpe en bærbar pc som har disse kortene eller kan man kjøre HD klipp og tyngre dataspill med billigere skjermkort?

Et annet spørsmål, er det Intel's duo prosessorer som man må ha eller har AMD noe å stille opp med på bærbar siden. Har liksom fått det inntrykket at Duo Core prosessorene er overlegne.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er gode skjermkort! Men ikke så sinnsykt kraftige at det gjør noe! Go8600GT er jo det kraftigste DX10 kortet på markedet, 8700 kommer snart...

Men 8600GT er litt svakere enn f.eks go7900GS...

Til HD trenger du ikke så heftig skjermkort, hovedtyngden av arbeidet blir vel gjort av prosessoren så vidt meg bekjent!

Core2Duo er absolutt å anbefale, de ligger et hestehode foran AMD ennå!
    Koss lenge det varer er vanskelig å si!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men man må vel ha skjermkort i 8000-serien for å få kjørt direct x10, så vidt jeg vet. Hva er grunnen til at skjermkort i 7000-serien da er kraftigere? Og holder det med 256MB på skjermkortet? Kommer til å koble Pc'n til HDTV for å se film, redigere foto, spille spill og nettet.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få kjørt directx10 må man opp i 8000 serien ja, men det er jo kun noen få spill som har det, så spiller du ikke på den så er det ikke nødvendig.

Til filmbruk ville eg heller vært opptatt av at det var DVI/HDMI utgang, og det tror eg ikke det er på 8000 serien helt enda! Ikke sikker om det kan ha kommet nå....

Hvorfor 7000 serien er kraftigere? det var et rart spørsmål.....

8600GT skal erstatte 7600, og er ca dobbelt så kraftig, saken er bare den at 7900GS er og ca dobbelt så kraftig som 7600, ergo: ca like! Men så har man råskinnet 7950gtx, som igjen er ca 50% kraftigere enn 7900GS, ergo: mye det samme med 8600GT!

En erstatter for 7950GTX er ikke kommet enda, er jo kommet 8800 til stasjonære maskiner og når dette kommer til bærbare tenker eg man har det nye kraftigste skjermkortet til bærbare!

Varme og størrelse er alltid en utfordring i bærbare!

256 holder i spann og bøtter! Du kommer neppe til å få bruk for noe mer! Ikke vits med 512 MB minne på et skjermkort som ikke klarer å utnytte minnet allikevel....

Blir som å putte 4 gig ram på en 486 prosessor... Har liten effekt!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skriver at 7000-serien er kraftigere enn 8000-serien av skjermkortene tenker jeg på hvor mye minne som er på kortene. I alle butikker jeg har sett (Datakjeden, Elkjøp, Expert,osv.) så ser jeg at flere skjermkort i 7000-seiren har 512 MB minne, men ingen av 8000-serien kort jeg har sett har hatt mere enn 256 MB minne.
    Joda, ser at HP sine bærebare PC'er i 9000 serien med skjermkort i 8000 serien til Nvida har HDMI utgang, så det er ikke noe problem. Det som er fakta er vel at jeg har lyst til å kjøpe det beste, slik at det holder lengst mulig, men om jeg trenger det er vel egentlig heller tvilsomt må jeg innrømme..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •