Lage/kjøpe enhet som genererer motstøy?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer sirjokke sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lage/kjøpe enhet som genererer motstøy?

Oppretter nok en tråd her jeg.
    Det har seg slik at jeg har Rv164 som nærmeste nabo, og akkurat her hvor jeg bor er Rv164 nærmeste nabo til E-18. Da dette er bare 10 min fra Oslo sier det seg selv at vi er plaget med endel støy fra disse veiene.
    Jeg har ikke de store problemene med dette, men samboeren min er ganske plaget og sover med ørepropper hver natt.

Har hørt om øreklokker som reduserer bakgrunnsstøy f.eks disse Sennheiserne med Noise guard. Så vidt jeg har forstått inneholder disse en mikrofon som sender støyen ut i klokkene, bare i motfase?

Da støyen fra veiene er ganske konstant tenkte jeg at det kanskje kunne være mulig å få fatt i en slags boks som hadde denne funksjonen, og koblet den til anlegget i stua, eller et eget anlegg på soverommet.

Noen som har noen ideer til hvordan dette kan gjøres, evt. om det lar seg gjøre i det hele tatt?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høh.. bare 7 stk som har sett på tråden på 7 timer? Kjipt at disse trådene ikke vises på forsiden! Hmpf :-?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirjokke
    Høh.. bare 7 stk som har sett på tråden på 7 timer? Kjipt at disse trådene ikke vises på forsiden! Hmpf :-?
    Mange grunner til at denne kategorien ikke vises på forsiden ( se på de andre trådene )

7 Timer er fredag midt i fellesferien... kan ikke fovente gull og grønne skoger da altså...

Dessuten er "problemet" ditt ganske delikat. ;Mitt forlag er trippelisolerende vindu!! det fungerer gull, har testet de og det er nesten sykt hvor bra de virker.

Og du Ha litt tålmodighet da

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Mitt forlag er trippelisolerende vindu!! det fungerer gull, har testet de og det er nesten sykt hvor bra de virker.

Ikke mye vits om man må ha vinduet oppe for å sove....

Derfor er eg SJELEGLAD eg bor en plass som er stille som i graven!

Sirjokke: Er jo en i timen da, ikke så gærnt det?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Ikke mye vits om man må ha vinduet oppe for å sove....

Vel om man velger å bo på slike plasser må man ofre for å få det bra

Jeg bor også på et sted Gud glemte....

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Vel om man velger å bo på slike plasser må man ofre for å få det bra

Jeg bor også på et sted Gud glemte....

Svante svante svante... Man trenger ikke bo mer enn 10 minutter fra sentrum for å få fred og ro, man må bare ikke kline seg opp i de trafikerte veiene!

Eg bor i Bergen! Ikke norges minste tettsted, men heller ikke Norges største...

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være litt utålmodig da vettu

Hyggelig at det er folk som bor på stille steder også, det unner jeg dere!
    Bedre vinduer er selvfølgelig et (dyrt) alternativ. Men som nevnt, så er vi nødt til å ha vinduene åpne når det er varmt. (A/C eller varmepumpe er og dyrt)

Å flytte hadde vært fint på mange måter, men som student er mulighetene for det begrenset pga. økonomi. Bor veldig billig og bra nå for å si det slik.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirjokke
    Oppretter nok en tråd her jeg.
    Det har seg slik at jeg har Rv164 som nærmeste nabo, og akkurat her hvor jeg bor er Rv164 nærmeste nabo til E-18. Da dette er bare 10 min fra Oslo sier det seg selv at vi er plaget med endel støy fra disse veiene.
    Jeg har ikke de store problemene med dette, men samboeren min er ganske plaget og sover med ørepropper hver natt.

Har hørt om øreklokker som reduserer bakgrunnsstøy f.eks disse Sennheiserne med Noise guard. Så vidt jeg har forstått inneholder disse en mikrofon som sender støyen ut i klokkene, bare i motfase?

Da støyen fra veiene er ganske konstant tenkte jeg at det kanskje kunne være mulig å få fatt i en slags boks som hadde denne funksjonen, og koblet den til anlegget i stua, eller et eget anlegg på soverommet.

Noen som har noen ideer til hvordan dette kan gjøres, evt. om det lar seg gjøre i det hele tatt?
    Det er blitt forsket opp -ned og i mente på dette feltet uten noe særlig hell med mindre du vil bruke noen millioner på det. Motstøygennerering funker ok hvis det bare er snakk om 1 frekvens (nøyaktig) men jeg har ikke sett noe kommersielt produkt på dette enda!

Du kan jo lydisolere soverommet, er nok billigere og bedre en det meste annet.

Ellers kan du Google etter "anti noise generator"

Lars.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipe saker dette.

Lydisolering vil ikke hjelpe med mindre jeg skaffer meg en eller annen form for ventliasjon. Vinduer er nødt til å stå åpne på denne halvdelen av året for å få litt luftsirkulasjon mens vi sover. Hjelper lite om vinduet er kvadruppelisolert om det står åpent

Men takk for alle svar som har hjulpet meg til å forstå at dette tydeligvis er sjanseløst!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anbefaler lydventil fra flexit (www.flexit.no) :Lydventil 80P. Denne demper 45 Db. Hos meg ble det minst halvering av støyen, og jeg gikk slipper å sove med ørepropper lenger. Da kan du ha vinduet lukket og få friskluft fra ventilen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •