OT-diskusjon fra Klipschtråd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Nok et surt og billig utsagn uten begrunnelse og uten et snev av sannhet fra mesteren av surmuling.
    Dette er vi lei av jblfan, trodde du skjønte det nå.
    Hvet ikke hvem som "surmuler" mest, ... jeg? men din uttalesle er i alle fall ikke konstruktiv.

Hvis du leser de innlegg som er vedr. Klipch vil du finne mange som er enige med meg ... uten at jeg gidder å finne innleggene fram.

For noen er Klipch "himmel", og for andre "helv...". Ingen av disse passer på eller for meg, da jeg rett og slett mener at K-Horn'et er det beste Klipch har laget, og veldig bra, og at det meste av det vi har sett i ettertid ikke lever opp til dette.

Det samme gjelder f.eks. JBL Paragon, eller enda eldre JBL Hartfield, men kanskje du ikke er gammel nok til å ha hørt om dem.

Her er vi inne på et tema som gjelder hva som er bra, om man burde kanskje la folk bedømme utfra hva man har og erfaringer med hva man har hørt og vet.

Du kaller meg "mesteren av surmuling". Gå i deg selv. Har aldri kalt deg noe som helst.

Hvis man ikke skal få lov å uttale sin mening på dette forum, så er det i alle fall ikke mange som burde være her. Da er det bedre å forlate forumet og la "Kidsa" fortsette å diskutere sine annlegg, noe jeg tror er best. Gidder ikke dette mer.

Moderator: Vennligst slett min profil.

MVH

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    jblfan, det er viktig å ikke ta seg alt for nær av kommentarer som dette. Jeg har ikke tilstrekkelig info til å sette meg inn i saken, men mener generelt at kommentarer bør forholde seg til saken, aldri personen, og i så måte har jeg forståelse for at du reagerer på kommentaren, som virker litt i overkant rettet mot deg som person...

Jeg tror imidlertid kommentaren egentlig var konstruktivt ment, men at den kom litt skjevt ut...

Let's shake hands and make friends, OK?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at du tok dette personlig jblfan, men det er vanskelig å skille sak og person i kampens hete. Innlegget var bare andre utkast, så det ble litt for hett. Det jeg mener er: du må slutte å kaste ut innlegg som består av utsagn i klassen enten/eller. Altså, du må jo kunne begrunne hvorfor, og evt. hva du sammenligner med. Har sett meg lei av at du griner på nesen av folk som er uenig med deg uten at du begrunner noe som helst. Svarene dine blir ofte korte og kommer i klassen "jeg melder meg ut".

Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    Hvis du leser de innlegg som er vedr. Klipch vil du finne mange som er enige med meg ... uten at jeg gidder å finne innleggene fram.
    Jeg har vel lest mange nok til at det også finnes de som liker Klipsch, men synes andre merker er litt bedre for dem. Og til og med klarer å begrunne det. Hadde du gidda å begrunnet dine utsagn så har du blitt lyttet til.

Ellers er bare å si at "Alt annet som bærer dette merke er BS" er et av mange uttrykk du kunne ha begrunnet litt bedre. Hva synes du?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at du tok dette personlig jblfan,
    Greit, men noen av oss tar ting alvårlig, og det er merkelig at det skal en kommentar fra Lygren for at du skal forstå det.

men det er vanskelig å skille sak og person i kampens hete. Innlegget var bare andre utkast,
    Det vet jeg alt om :-D
    så det ble litt for hett. Det jeg mener er: du må slutte å kaste ut innlegg som består av utsagn i klassen enten/eller.
    så du mener at jeg sal gi avkall på mine meninger?

Altså, du må jo kunne begrunne hvorfor, og evt. hva du sammenligner med. Har sett meg lei av at du griner på nesen av folk som er uenig med deg uten at du begrunner noe som helst. Svarene dine blir ofte korte og kommer i klassen "jeg melder meg ut".
    Begrunne? OK? men hvorfor skal jeg begunne når ingen andre begrunner, bare synser? Nei, det vil føre alt for langt for de fleste tror jeg. Jeg kan godt gjøre det, men hvor mange tror du gidder å lese så mye negativt og så mye man tror er "svada" fra min side? ... Naaaa neppe.

Jeg har vel lest mange nok til at det også finnes de som liker Klipsch, men synes andre merker er litt bedre for dem. Og til og med klarer å begrunne det. Hadde du gidda å begrunnet dine utsagn så har du blitt lyttet til.

Ellers er bare å si at "Alt annet som bærer dette merke er BS" er et av mange uttrykk du kunne ha begrunnet litt bedre. Hva synes du?
    Se det jeg har skrevet ovenfor. Og det er femdeles etter MIN MENING IKKE laget noe god Klipch til HI-FI foremål etter K-Horn. Hva som er laget til film vil jeg ikke ha sagt noe om. Samme med JBL, ikke noe godt som er laget etter at Paragon ble borte sammen med de store monitorer og frem til i dag.

Man kan jo ellers legge merke til at jeg aldri kommenterer forstrerkere, CD spillere eller annet utstyr. Kun høyttaler releterte ting.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så du mener at jeg sal gi avkall på mine meninger?
    Overhodet ikke, men ofte er det ønskelig med noen begrunnelser (og da gjerne basert på egenerfaring) på hvorfor du ofte er så bastant i meningene dine som du vitterlig er.

Begrunne? OK? men hvorfor skal jeg begunne når ingen andre begrunner, bare synser?
    Er vel relativt mange her inne som også begrunner sine meninger basert på egne erfaringer?

Og det er femdeles etter MIN MENING IKKE laget noe god Klipch til HI-FI foremål etter K-Horn.
    Nok en påstand. Men hvorfor mener du det? Her er det ønskelig at du er mer konkret på hvorfor du mener det. Jeg er i hvertfall nysgjerrig på dine opplevelser.

Man kan jo ellers legge merke til at jeg aldri kommenterer forstrerkere, CD spillere eller annet utstyr. Kun høyttaler releterte ting.
    Vel, jeg har nå sett dine relativt skeptiske meninger og påstander i en og annen tråd omhandlende CD og PC-mediet også... ;-)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synsing er lovlig..
    Så lenge man har konkrete erfariger å støtte opp under argumentene sine med..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jblfan, hvorfor bruke så mye energi på et merke DU ikke liker signaturen på? Det er greit å uttrykke seg sakelig om hvorfor nettopp du ikke liker dette merket når noen spør om for/mot.

Men her har du dratt den for langt, og jeg kan godt forstå hvorfor noen blir litt hissig når de leser innleggene dine når du uttaler deg på den måten du gjør.

Og til syvende og sist så blir jo halve tråden OT.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Overhodet ikke, men ofte er det ønskelig med noen begrunnelser (og da gjerne basert på egenerfaring) på hvorfor du ofte er så bastant i meningene dine som du vitterlig er.
    Tar den. Vet jeg er bastant i mine meninger. På godt og vont. Men, hvis jeg, eller du, eller alle her på forumet skulle begrunne hvorfor man mener ting tror jeg det ville bli masse tekst få gadd å lese.

Nok en påstand. Men hvorfor mener du det? Her er det ønskelig at du er mer konkret på hvorfor du mener det. Jeg er i hvertfall nysgjerrig på dine opplevelser.
    Det er basert på hva jeg har hørt. Har lyttet mye på K-Horn og hørt mange av nyere modeller. "Alle" nyere modeller er basert på K-Horn, og bærer preg av det. Det gir seg selv at ved å skalere ned et produkt til 1/10 av prisen nødvendigvis må ha en konsekvens.

Vel, jeg har nå sett dine relativt skeptiske meninger og påstander i en og annen tråd omhandlende CD og PC-mediet også... ;-)
    Ja, men ikke lyden, dvs hvilke spiller, forsterker som
    låter bra etc. Har jeg det? I så fall må det ha vært i et svakt øyeblikk. PC??? Har tidligere lovet å ikke mer blande meg mer i hvilke forsterker konstruksjoner som er best, og det ser ut til at det er best at jeg heller ikke ytrer mine meninger når det gjelder høyttalere. Det er imidlertid ikke lett når man leser mange innlegg her, og hvilke villfarelser mange går å tror på.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torsen37
    jblfan, hvorfor bruke så mye energi på et merke DU ikke liker signaturen på?
    Nå er det jo slik at jeg liker "signaturen" på Klipch. Har hatt det selv, og Klipch og JBL (dvs god JBL) ikke er så langt fra hverandre. Kunne skrive en avhandling om det.

Men du har rett, hvorfor gidder jeg? Er vel for mye opptatt av lyd.

Det er jo mange andre viktigere ting å bry seg om.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stor forskjell på "jeg synes" og "dette er noe dritt". Hvis en tar seg tid til å argumentere og nevne hva man sammenligner med, så er man kommet langt. Ser også at man kan avvise sannheten om sine innlegg ovenfor en, for deretter å innrømme at jo, ja, kanskje det ja, til en annen rett etterpå. Det setter vi på stahetens konto.
    Argumenter er viktig i enhver diskusjon skal den ikke ende opp som en "joda/neida"-tråd. Argumenter fører heller ikke til sånne tråder som denne, som i grunnen er unødvendig. Vi kunne jo brukt tiden på å testet utstyr for å deretter diskutert utstyr. Det synes jeg er mere givende.
    Argumenter er også noe en finner i samtlige HiFi-lefser. Og det er vel de fleste av oss som kjøpet et eller anet eks. i året. De inneholder både "jeg synes" og "jeg tror". Og ikke bare det, de inneholder også hvorfor de synes og tror. Så konklusjonen må bli at vi faktisk er interessert i argumenter både for og mot.
    Ser det stadig spørres etter hvorfor og hvordan i dette forumet òg.

EDIT: Det er også svært menneskelig å nekte for egne feil og manglende kunnskap. Det har vi gjort i alle år. The Natives of Amerika kalte det "å tape ansikt".

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stor forskjell på "jeg synes" og "dette er noe dritt".
    ok ... Hva er forskjellen? Kanske den ene er ærligere enn den andre? ??
    Hvis en tar seg tid til å argumentere og nevne hva man sammenligner med, så er man kommet langt. Ser også at man kan avvise sannheten om sine innlegg ovenfor en, for deretter å innrømme at jo, ja, kanskje det ja, til en annen rett etterpå.
    Hva mener du?

Det setter vi på stahetens konto.
    Argumenter er viktig i enhver diskusjon skal den ikke ende opp som en "joda/neida"-tråd. Argumenter fører heller ikke til sånne tråder som denne, som i grunnen er unødvendig. Vi kunne jo brukt tiden på å testet utstyr for å deretter diskutert utstyr. Det synes jeg er mere givende.
    Argumenter er også noe en finner i samtlige HiFi-lefser. Og det er vel de fleste av oss som kjøpet et eller anet eks. i året. De inneholder både "jeg synes" og "jeg tror". Og ikke bare det, de inneholder også hvorfor de synes og tror. Så konklusjonen må bli at vi faktisk er interessert i argumenter både for og mot.
    Ser det stadig spørres etter hvorfor og hvordan i dette forumet òg.

EDIT: Det er også svært menneskelig å nekte for egne feil og manglende kunnskap. Det har vi gjort i alle år. The Natives of Amerika kalte det "å tape ansikt".
    For meg så dumt at dette ikke kreves kommentar.

The end!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ha takk for at du tok av din dyrbare tid for opplyse oss om din viten. Det var jo så altfor mye. Håper du finner deg en annen arena å blomstre på.

Har jeg forstått det riktig så skal din profil slettes etter ditt eget ønske? Feigt, men kanskje like greit hvis du ikke trives.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette 2 forskjellige svar på samme spørsmål?

Sitat:
    Det jeg mener er: du må slutte å kaste ut innlegg som består av utsagn i klassen enten/eller.

så du mener at jeg skal gi avkall på mine meninger?
    Litt lenger ned på siden:

Sitat:

Tar den. Vet jeg er bastant i mine meninger. På godt og ondt.
    Tok meg den frihet å rette skrivefeil. Også mine egne...

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ha takk for at du tok av din dyrbare tid for opplyse oss om din viten. Det var jo så altfor mye. Håper du finner deg en annen arena å blomstre på.

Har jeg forstått det riktig så skal din profil slettes etter ditt eget ønske? Feigt, men kanskje like greit hvis du ikke trives.
    Takk for svar. Din påståtte "min dyrebare tid" er ikke så dyrebar som du (og andre) tror.

Min viten? Ja du har vel fått med deg noe av det jeg har skrevet her på forumet, men ifølge flere er ikke min viten det man vil ha her. Derfor har jeg bedt om at min profil slettes. Det er ikke feigt, men jeg tar konsekvensen av at "slik vil vi ikke ha det her på AV forum".

Jeg syntes helt ærlig at det er trist at så mange unge hi-fi interesserte skal behøve å gjenta de samme feil som jeg har gjort opp mellom årene. Det er noe av det jeg har forsøkt å opplyse om, og blitt møtt med "dritt" tilbake.

For å sitere: "Den som ikke lærer av historien er dømt til å begå de samme feil på nytt".

Hvordan tror du det vil gå, når man ser på hva som skjedde i det 19nde århundre?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din dyrbare tid er å skrive begrunnelser jeg og andre etterspør, men som du anser for "a waste of time" både for deg og andre forumdeltagere...

Tar den. Vet jeg er bastant i mine meninger. På godt og vont. Men, hvis jeg, eller du, eller alle her på forumet skulle begrunne hvorfor man mener ting tror jeg det ville bli masse tekst få gadd å lese.
    Begrunnelser er bortkastet ved ren faktaopplysning. De er derimot ønsket ved synsing. Som for eks. at en produsent selger dritt, ønskes det gjerne en begrunnelse da andre er av motsatt oppfatning.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din dyrbare tid er å skrive begrunnelser jeg og andre etterspør, men som du anser for "a waste of time" både for deg og andre forumdeltagere...

Begrunnelser er bortkastet ved ren faktaopplysning. De er derimot ønsket ved synsing. Som for eks. at en produsent selger dritt, ønskes det gjerne en begrunnelse da andre er av motsatt oppfatning.
    Du er ikke lett å ha med å gjøre "kid". Du og dine "disipler" ønsker det dere vil, og får det stort sett gjennomført som sannhet. Jeg har ingen disipler som jeg vet om, (og takk for det). Bare uttrykker en mening (sannhet) som tydligvis ikke er popolær her.

Men "drit i meg", og fortsett med banale diskusjoner om hvilke 2000kr forsterkere/høyttalere som låter best.

Det er nå engang slik at skal man ha noe som er 50% av virkeligheten så koster det i alle fall 1/10 av hva utstyret på senen koster. Da kan man jo regne ut selv.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen føler seg arrestert.

Snakk om om å forandre mening. Jeg gikk fra "så dumt at dette ikke kreves kommentar", til en som går på vannet på null komma svisj. Ikke dårlig det?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen føler seg arrestert.

Snakk om om å forandre mening. Jeg gikk fra "så dumt at dette ikke kreves kommentar", til en som går på vannet på null komma svisj. Ikke dårlig det?
    ... høhæ ... ser ... ? ikke ... ? ... natta ... Hva sier du? natta. åja.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •