F6 ødela receiveren min - NÅ er jeg sur! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som skrevet tviler jeg på at jeg kommer noen vei med dette, men jeg har skrevet et nytt tilsvar om ikke annet for å si hvor landet ligger for min del.

Hei,

Forsterker stod tilkoblet høytalere i flere minutter med strømmen påskrudd før avspilling ble startet
    . Noen sekunder etter at cd-avspilling startet hørtes det tydelig at noe skjedde inne i forsterkeren, antagelig sikringer som røk. Deretter var det kun nettbrum å høre fra høytalerene. I sekundene fra avspilling startet til lyden fra forsterkeren kunne høres, var det svært svak lyd fra høytalerene, omtrent slik man hører fra stiften på en platespiller.

Om det i utgangspunktet lå dc over utgangen fra begynnelsen av skulle det ha skjedd noe umiddelbart når spenningen ble slått på, men det gjorde det alså ikke.

Ut fra dette mener jeg at teorien deres om hendelsesforløp er feil.

Merker meg også at det ikke var behøvelig å vise til hendelsesforløp i første omgang, men at dette først kom opp etter mitt tilsvar.

Ha en fortreffelig dag!

xxxxx xxxxxxxxxx

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skriv til forbrukerrådet. Da må du regne med å bruke noen måneder, men har du en liten kverulant i deg og "vet" du har rett er det litt artig også

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hater egentlig slike saker, artig er det siste ordet jeg vil bruke for å beskrive min opplevelse av dette. Jeg kommer sannsynligvis til å be om synspunkter fra forbrukerrådet, men det er grenser hvor langt man kan gå når det ikke er en opplagt sak. Jeg er også usikker på hva det innebærer i praksis når det blir ord mot ord.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si dette er dårlig av Netthandelen. Jeg er nemlig eier av Akai-forsterkeren som de påstår ødela Dynavoicene. Jeg vet med 100% sikkerhet at den var iorden da Muffinman fikk låne den. Jeg bruker fremdeles de samme høyttalerene som fulgte med Akai forsterkeren da den var ny. Den ble hensatt da jeg for 7-8 år siden kjøpte en Sony db925. Hadde det vært riktig det netthandelen påstår hadde jeg selvsagt ikke kunnet bruke de høyttalerene idag.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Jeg er også usikker på hva det innebærer i praksis når det blir ord mot ord.
    Det er en kjedelig sak uten tvil. Og etter å ha lest igjennom tråden så virker det som om du ikke har gjort noe feil. Og at Netthandelen fikk en liten "aha" opplevelse når de så at du var villig til å gjøre MYE for å ordne opp. De skriver imot seg selv..

Men i en slik sak så er det ofte den sterkeste som vinner. Med mindre du kjemper med en stor fallhøyde som resultat.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder selve lovanvendelsen kan det refereres til følgende dom i FTU:

FTU Sak: 20050699 - Vinskap
    Forbrukertvistutvalget

Her fastslås det ganske ettertrykkelig at følgeskader skal dekkes.

Takk til TEE på hw.no forumet for tipset om den.

Dessverre er det ikke lovandvendelsen som er problemstillingen her, som det kunne se ut som ved første avslag.

Neste steg er å få snakket med servicetekniker hos Fagelektronikk.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny update:

Hei igjen!

Det er ikke usannsynlig at Akai-forsterkeren din har røket mens du brukte den. Hovedpoenget er at alt tyder på at det er Akai-forsterkeren som er årsaken til alle feilene.

Denne saken ble registrert i min ferie, saksbehandleren som har svart deg i første omgang har ikke bakgrunn som servicetekniker for lyd- og bildeprodukter. Hadde jeg behandlet denne saken fra starten ville det sannsynligvis ikke blitt behandlet som en garantisak i det hele tatt. Men nå har du jo allerede fått tilbake pengene for høyttalerne, så vi skal ikke gå tilbake på det.

Hvis du mener at både vi og Fagelektronikk tar feil må du finne et annet verksted til å undersøke forsterkerne og begrunne din påstand.

Ha en god dag!
    - Først avslås erstatningskravet uten begrunnelse.

- Når jeg henviser til erstatningsplikt ihht. forbrukerkjøpsloven kommer nytt avslag, men denne gangen med begrunnelse om at den gamle forsterkeren hadde feil i utgangspunktet med dc-spenning over utgangene og således har ødelagt høytalerene som videre har ødelagt Denon-receiveren.

- Videre viser jeg til et hendelsesforløp som gjør det usannsynlig at forsterkeren hadde feil i utgangspunktet, men ble ødelagt når det ble startet avspilling. Altså røk utgangsforsterkeren like etter at det ble lagt last over den. Det skulle indikere at det var feil med lasten, altså høytalerene, som forårsaket havari på forsterkeren.

- Og nå innrømmer man altså at forsterkeren godt kunne ha røket mens den var i bruk, men avviser glatt at feil på høytalerene var årsaken.

Her drives Netthandelen altså fra skanse til skanse og gjør endringer underveis for å snu vinden til egen fordel. Det er i mine øyne arrogant.

Det at de vrir det til at jeg påstår at Fagelektronikk tar feil er også litt spesielt. Jeg har ikke hevdet at den faktiske feilsøkingen er feilaktig, men striden gjelder hvordan feilene har oppstått. Med andre ord ordkløyveri som ikke er relevant for saken.

Jeg er forbannet på meg selv for at jeg ikke skrev ned serienummeret på høytalerene slik at jeg kunne tatt direkte kontakt med produsenten for å høre hva som var feil. Men siden det så ut som om dette ordnet seg gjorde jeg ikke det, dum som jeg var.

Uansett ligger fasiten i høytalerparet. I lys av saksgangen de siste dagene vil jeg ha vanskelig for å feste lit til en eventuell diagnose på disse som går gjennom Netthandelen.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Uansett ligger fasiten i høytalerparet. I lys av saksgangen de siste dagene vil jeg ha vanskelig for å feste lit til en eventuell diagnose på disse som går gjennom Netthandelen.
    Her gjelder nå bare én ting - spre din frustrasjon ut i media og til eieren av Netthandelen som hater å få negativ publisitet.

Hvis du er 100% sikker i din sak så:

send en mail til einar@netthandelen.no (det er rett adresse til eier, gründer og mediakontakt)

send kopi av denne mailen til sorlandet@nrk.no, tips@fvn.no og Forbrukerrådet (Kontakt ForbrukerrÃ¥det)

Da har du dekket NRK Sørlandet og Fædrelandsvennen og det SER Einar Brandsdal også - tipper du får rimelig raskt svar om en form for 'agreement'............

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene, men jeg har i utgangspunktet svært lite til overs for uthenging i media. Dessuten har jeg ikke helt bestemt meg for hvor mye tid jeg vil bruke på denne saken. Tid er dessverre en ressurs jeg må disponere nøye i en situasjon med barn og begge foreldre i full jobb. Sikkert mange som kjenner seg igjen.

Jeg har bedt om en uttalelse fra Forbrukerrådet. Håper at ingen oppfatter denne tråden som uthenging.

Hvis Netthandelen hadde begrunnet sitt avslag skikkelig første gangen men også åpnet for at det var en mulighet for at høytalerene var defekte og hadde forårsaket skaden, ville det ha vært en mye ryddigere måte å gå fram på. Og eventuelt foreslått, i god tone, at jeg tok dette til FTU for avgjørelse der. Men fossroingen i de siste tre meldingene derfra hører ingensteds hjemme.

Kanskje er det verdt kr. 4500,- å gjøre denne erfaringen. Det kan kanskje hindre at jeg (eller andre) kommer opp i lignende situasjon.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •