Stuehylle

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Stuehylle

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stuehylle

Hei folkens,

Har nå vært innom ALLE forum med brukere som kan bistå med hjelp til å finne en møbel jeg er på utkikk etter. Har spart avforum til slutt, og håper naturligvis noen kan hjelpe meg.

Jeg trenger en hylle til min stue hvor jeg kan ha diverse småtteri. Har vært innom IKEA, Skeidar, Bohus, Living, Møbelringen, Jysk + alle mindre butikker i Oslo-området.

Jeg ønsker IKKE en standard bokhylle eller tradisjonelle skap osv. Ønsker en hylle som er fancy. Denne er typen er hva jeg er på utkikk etter: Panelhylle innen Hjem. av finert tre med rygg av hvitlakkert MDF

Noen som vet om noen som har noe som likner til en akseptabel pris? Synes 2500 er for mye.

Håper noen kan hjelpe.

Mvh
    Tone Lise

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikea ikke har så er det vel ikke håp, når det er snakk om lite penger

Alternativ: Kjøp deg finert tre og MDF og bygg en som er lik, du har jo alt du trenger på den siden

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så veldig handy av meg, men har en bror som er meget behjelplig. Han er ivrig, men kan ikke så mye om snekring osv.

Har tenkt på å bygge selv, men skjønner ikke hvordan jeg skal få den til å stå? Jeg ønsker ikke å montere i veggen, da det trenger så mye skruer.

Ser av den Ellos-hylla i linken i forrige post, at de har montert alle hylleplater til en stor bakplate, og balansert på nederste hylle slik at hele hylla står uten å være montert i vegg.

Jeg har sag, alt av skruer og skrutrekkere og god tilgang på maling, men jeg mangler fortsatt tømmer. Blir jo nesten et byggeprosjekt dette, men hadde vært fint å få litt hjelp.

Det jeg er mest bekymret for er:
    1. klarer man å få alle hyller til å sitte i en enkel bakplate?
    2. vil hele saken stå stødig?
    3. hvordan får jeg sånn glatt finish over treverket hvis jeg skal bygge selv?

Før jeg gjør dette til en byggetråd vil jeg bare si at jeg primært ønsker å kjøpe, men så lenge jeg får litt hjelp er meget villig til å bygge selv.

Mvh
    Tone Lise

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ellos saken må da være det mest overprisede byggesettet noensinne!

Skulle lagd en sånn selv med hjelp til glass fra en eller annen factory for kanskje 400 kroner? (Resteglass er fint)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hylder , men som sagt av andre så koster designmøbler. Alternativet må da bli å bygge selv. Tror du skal jobbe godt med å lage den Ellos-kombinasjonen selv for mindre enn 2.500 kroner. Husk at tid også er penger. MDF og materiell er forsåvidt billig, men det koster å kle alt i finér...både av tid og penger.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Husk at tid også er penger. MDF og materiell er forsåvidt billig, men det koster å kle alt i finér...både av tid og penger.

Men den tiden er jo av fritiden og det koster ikke noe Om man regner det i arbeidstimer blir det like dyrt! MEN timer av fritiden koster ikke noe ( med tanke på lommeboken ) :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et byggeprosjekt er jo for så vidt interessant, og det kan være meget aktuelt. Ikke bare på grunn av pris, men også for erfaringens skyld.

Ser på Ellos-bildet at det er et solid stykke tre de har bak, er dette MDF, eller har jeg misforstått? :???: Tror det er viktig at bakplata er solid da den både skal holde alle horisontale hylleplater, samt fungere som støtte for hele hyllesystemet.

Jeg tenker jeg kan dra på Maxbo, Byggmaker eller liknende for å få tak i råmateriale, vet ikke hvor kostbart det er, men tipper et par hundre kroner vil holde? Har en del maling, men tipper jeg lakk for å få en mer glanset effekt?

Videre så håper jeg ikke at jeg trenger mer utstyr enn hva en gjennomsnittsperson har tilgjengelig.

Det som for min del blir det største utfordringen blir å finne ut hva slags spikre, skruer, fester osv man skal bruke, og hvordan de skal plasseres. Avstand, hvor mye de tåler osv. Så her har jeg litt arbeid å gjøre.

Noen som kan hjelpe meg igang?

Mvh
    Tone L :-D

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den der kan det ikke ta mange timene å bygge. Kjøp alle hylleplatene i feks 25mm mdf. bakplata kan du bruke 19mm på. alle platene kan du få ferdig kappet hos mange byggvarehus. bor du i oslo fikser t. haugland på storo det garantert. så kjøper du en tube trelim og treskruer og skrur + limer det sammen. Her trengs litt tvigner for å få det bra. Så maler du alt med fin rulle og den fargen du vil ha. Da får du en glatt og fin overflate.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •