Ny bil (kanskje) - trenger noen råd - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 76
    Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Kebab-tralle? nei, tror ikke det -
    hvorfor ikke?

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å kalle den nye 3-serien for en kebabtralle er vel litt drøyt da :-) Den modellen har jeg også prøvd, og den er tight og fin...

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    hvorfor ikke?
    Kebab lukter vondt :P

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Snadder med en god kebab... Kjører avogtil inn i byen i kebabtrallen min for å kjøpe kebab jeg

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff nå tror jeg flere ødelegger for trådstarter, og det er absolutt ikke meningen :roll:

1. Kebab er god fyllemat

2. Fortell meg sist du så en "kebabmann" i en nyeste 3-serien, for å ikke snakke om touring generellt

3. "Kebabmenn" har bra merkesmak, men dårlig stylingegenskaper

4. Sansynligvis mange flere "kebabmenn" som kjører Toyota og Mazda enn BMW.

5. Har selv hatt "kebabserien" E36 (325), men nesten bare positive kommentarer. De som hadde noe teit å si, ønsket sikkert at de hadde samme der de fartet rundt i utrolig kjedelige biler.

6. Jeg blir fort brun på sommeren og har veldig mørkt hår, så her glir jeg rett inn i mengen

7. BMW skaper sterke følelser uansett om det er ene eller andre veien. Best i test, mest kjøreglede osv, men koster det lille ekstra. Mange bmw-eiere er fanatiske. Jeg er definitivt en av dem.

Det var alt fra meg. Håper du finner en bil du trives i
    Og nok en gang, ikke meningen å "ødelegge" tråden din. Takk.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vi blir litt fanatiske.. Og kjøper Bmw igjen... Det er ikke uten grunn. For det er en nytelse å kjøre disse bilene.. Jeg har selv to stk for tiden.. De er langt i fra nye, men gir fremdeles mye kjøreglede.. En 96 mod 320i touring, og en 00 modell 520d touring.. Dieselen er faktisk like kjapp som bensineren... Selv om det er en større og tyngre bil... Bmw: Freude am fahren :-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misforstå meg rett - hehe

Ordet "kebab-tralle" var ment som en spøk. Det var ihvertfall slik at svært mange med en annen etnisk bakgrunn nettopp kjørte BMW'er og derav navnet.

Jeg har ikke noe imot BMW, men jeg tror bare ikke det er bilen for meg- likeså med Mercedez, eller Opel.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er vel bare sånn det er....

Hadde 320d kostet det samme som en 9-3 1,9 liters turbodiesel så hadde eg heller kjøpt saaben, og når BMW'en koster såpass mye mer så.....

Har prøvd begge to nå nylig, og det var etter min mening klasseforskjell, men folk ser etter forskjellige ting! Fant meg liksom bare mye mer til rette bak rattet på saaben!

Blir dog litt liten synest eg kanskje... 9-5

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg har selv en -03 9-3, riktignok med bensinmotor, og er kjempefornøyd!
    Bilen kjører som en drøm, og er en kjøremaskin av de sjeldne, kan kjøre 10 timer uten å bli sliten.
    Min er gått langt, 120'km og er førsteårsmodell, men har allikevel ikke hatt problemer av betydning. De små feil som har oppstått har Saab fikset som reklamasjon; selv da jeg i sommer klaget på at dørhåndtakene var matt i fargen (på en mer enn 4 år gammel bil) ble de skiftet uten kostnad og uten diskusjon.

Hadde tidligere Toyota, fikk reklamasjon der også, blant annet når motoren havarerte på 80'km, men der måtte jeg krangle helt til topps i organisasjonen.

Eneste minuset med Saab er vel at de sies å ha en litt lav annenhåndsverdi dersom man ikke leverer i innbytte til merkeforhandler.

Har også fått veldig god behandling hos min forhandler, både i salgsavdelingen, i verkstedet og i delelageret.

Jeg lurer ikke på OM men NÅR jeg skal kjøpe min neste Saab...

De andre har jeg ikke grunnlag for å si noe om, men har sikkert sine gode og dårlige sider de også.. Handler vel mye om hjertet når man skal handle bil

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, danielh - fine ord og nyansert svar.

Det eneste som bekymrer meg er at i mitt fylke så er det samme verksted/selger på Saab som Opel - og Opel verkstedene har jeg hørt mye rart om...........

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, danielh - fine ord og nyansert svar.

Det eneste som bekymrer meg er at i mitt fylke så er det samme verksted/selger på Saab som Opel - og Opel verkstedene har jeg hørt mye rart om...........
    Du er klar over at 9-3 og Opel Vectra har mye til felles eller? Det er sterke familiebånd her. Dessuten har Opel hatt en kraftig kvalitetsheving senere år, i motsetning til flere andre.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av altec
    Du er klar over at 9-3 og Opel Vectra har mye til felles eller? Det er sterke familiebånd her. Dessuten har Opel hatt en kraftig kvalitetsheving senere år, i motsetning til flere andre.
    Ja, jeg kjenner til familiebåndene mellom Opel og Saab.

Når det er sagt så har det vært en merkelig sak med Opel (kanskje før den nye Vectra'n kom) - garantideler har en tendens til å ryke sånn ca 2-3 måneder etter at 3 års garantien er utløpt. Kanskje Opel har en hemmelig innebygget klokke i disse delene som er satt til 3 år + 2mnd

Ps! det samme gjelder også VW og Ford

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ordet "kebab-tralle" var ment som en spøk. Det var ihvertfall slik at svært mange med en annen etnisk bakgrunn nettopp kjørte BMW'er og derav navnet.
    Hehe, bakenden min passer best i en BMW, men folk liker det folk liker. Men det var likevel stort at en som tydeligvis liker riskokere drar etnisitet inn i bildet :-D

Med tanke på Hyundai Tuscon, på Island i juni leide jeg en Hyundai Santa Fe i to uker. Romslig inni, interiøret er etter smak og behag, men kjørestillingen fant jeg veldig ubekvem. Etter to uker var hverken jeg eller madamen fortrolig med clutch'en, den "tok" liksom aldri og plutselig hadde du kvelt den, måtte alltid safe med ekstra gass.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    Hehe, bakenden min passer best i en BMW, men folk liker det folk liker. Men det var likevel stort at en som tydeligvis liker riskokere drar etnisitet inn i bildet :-D

Med tanke på Hyundai Tuscon, på Island i juni leide jeg en Hyundai Santa Fe i to uker. Romslig inni, interiøret er etter smak og behag, men kjørestillingen fant jeg veldig ubekvem. Etter to uker var hverken jeg eller madamen fortrolig med clutch'en, den "tok" liksom aldri og plutselig hadde du kvelt den, måtte alltid safe med ekstra gass.
    Jeg opplevde clutchen på Tucson som mere personbilpreget - litt typisk asiatisk - lett. Men gangen var lang, veldig lang. Så automat på en Tuscon hadde nok vært det beste for min kortbente hustru

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med 1.9L turbodieselen i VW Touran? Har en slik i firmaet og den er veldig veldig god å kjøre i alle fall, og en sitter høyt og har god oversikt.

Såklart, det er ikke en kjøremaskin à la BMW Touring, og jeg aner lite om annenhåndsverdi (dog jeg aner kanskje at den ligger litt ned på lista?)

Din Økonomi anbefaler jo kjøp av ny Volvo V50 (diesel!) og mener det er bilen med minst driftskostnader/størst annenhåndsverdi de neste årene. Litt liten kanskje?

DrE

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling

Din Økonomi anbefaler jo kjøp av ny Volvo V50 (diesel!) og mener det er bilen med minst driftskostnader/størst annenhåndsverdi de neste årene. Litt liten kanskje?

DrE

PSA(PeugeotCitroeng)/Ford diesel motorene har jo fått enormt gode tilbakemeldinger i det siste... Bare synd V50 ikke er så fin

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbel melding

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    PSA(PeugeotCitroeng)/Ford diesel motorene har jo fått enormt gode tilbakemeldinger i det siste... Bare synd V50 ikke er så fin
    å, joda, V50 er lekker den - den er en veldig "hot" kandidat.
    Men så var det dette med 4WD som fruen er veldig keen på - de to dagene i året vi trenger det

Jeg skal tenke lenge på dette tror jeg - - - - - -

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo antispinn og full pakke på nye biler nå, trenger du virkelig 4wd?

Eg kommer fra snøplass, kjører masse til fjells og på usaltete og dårlig brøyta veier, aldri hatt trøbbel med min primera 94 modell som ikke har noe snop! Kjører piggfritt også!

Med antispinn kan eg nesten ikke forstå ka tid eg skulle fått bruk for 4wd!

Men klart, bare å ha det gir jo en good feeling

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0