Cognac tråden - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 126 av 126
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den siste av 7 flasker, havnet i mitt hjem. Skal jeg tørre å åpne og prøvesmake? Eller skal jeg vente til min søsters bursdag.

Vel, vel. Har en Prunier Xo også.. Kanskje hun vil smake begge? hehehe, så jeg kan prøvesmake.

Spennende..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Uff smakte en cognac forrige helg, en som jeg dessverre kjøpte. Nansen XO. Skam å kalle opp en slik Cognac til Nansen. Værste jeg har smakt. Skal liksom være minimum 20 år. Forferdelig kjedelig smak. Jon Bertilsen Symfonie XO er et mye bedre kjøp selvom den er bare 10 år men til samme pris.

Kan vel forære den sammen med min kjære søster etter påskemiddagen men nesten flaut å sette frem. Polet er elendig på Cognacen og nivået er latterlig dårlig besudlet med sukker og fanteri, de kaller det Fransk Cognac, men franskmenn ville aldri gjort seg til kjenne med sånt skvip. Norsk stil cognac er det og det er en dårlig stil.

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det lite liv. Er det ingen som drikker cognac på avforum lenger?
    Er det noen som har smakt og kan anbefale en av følgende:
    A E Dor xo, 6 eller 8.
    Martell CB eller xo.
    Courvoisier initiale extra

Evt. andre som kan anbefales opp til ca. 1500?

Jim

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prunier XO på gjnnsnitt 45 år til 540kr er veldig i slaget på AVforum for tiden... Er mer liv i Øl tråden, Whisky tråden osv..

Selv har jeg ikke råd til dyrere Cognac, sist hadde jeg AE Dor Albane, men Prunier er fortsatt kongen på haugen av rimeligere eldre cognac.

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingen. Jeg drikker ikke øl men whiskytråden er en god idé. Har i min opptik gjort et lite "funn" som består i en eldre version av JW gold 18 års (den riktige før det ble Reserve) og kjøpte Bushmills 21 års i sommergave til meg selv
    Takk for tipset skal se på Prunier xo.
    Martell og Courvoisier er kun fordi jeg har lyst å prøve noe annet enn "norsk" konjakk og de er prisgunstige på Kielbåten. Hadde aldri kjøpt Courvoisier'n til polpris.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam Vis post
    Takk for tilbakemeldingen. Jeg drikker ikke øl men whiskytråden er en god idé. Har i min opptik gjort et lite "funn" som består i en eldre version av JW gold 18 års (den riktige før det ble Reserve) og kjøpte Bushmills 21 års i sommergave til meg selv
    Takk for tipset skal se på Prunier xo.
    Martell og Courvoisier er kun fordi jeg har lyst å prøve noe annet enn "norsk" konjakk og de er prisgunstige på Kielbåten. Hadde aldri kjøpt Courvoisier'n til polpris.
    Martell og Courvoisier er sef veldig fine, men overprisede. Jeg foretrekker litt mer rimelige og gamle saker og liker veldig Brut/naturell som Prunier og Leopold Gourmel, eller Delamain. Men jeg kan også like tradisjonell om det er bra saker og til rett pris.

Til eksempel veldig gammel Bache på halvflasker til 400kr som vist over.

Whiskytråden som jeg startet er som du ser i åpningsinlegget mitt en samlingstråd for lagret brennevin. Det er mye Cognacinlegg i Whiskytråden, og jeg og andre poster heller om cognac der enn her i Cognactråden.

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •