"#€%& telefonselgere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"#€%& telefonselgere

Jeg hater telefonselgere!!

Jeg vet at det er mennesker som prøver å gjøre jobben sin på samme måte som meg selv..

MEN!! Jeg blir terrorisert av noen firmaer ( nevner ikke navn ) bare idag har disse 2 firmaene ringt meg 3 ganger hver. Hvorfor gjør de dette?? de siste mnd. har de ringt meg ca 10 ganger pr. uke. Jeg sa ja første gangen til de for å støtte det de driver med, det var greit men etter det så syntes jeg at jeg hadde gjort mitt for i år.....

Jeg vet også at man kan blir kvitt disse terroristene på en eller annen måte men husker ikke hvordan..

Til dere som synes at ordet Terrorist er litt i overlag. Så er det ikke det i mitt tilfelle, jeg har en løpsk telefon som ringer konstant. Og det hjelper ikke at disse jgaigsdk skal plage meg nødig i tillegg...

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de ringer 10 ganger per uke og opptil tre ganger om dagen er det noe galt. Enten med deg eller dem
    Hvis det antallet faktisk er riktig kan du gjerne poste navnet her så kan vi hjelpe deg. For nå snakker vi nesten personforfølgelse eller noe sånt.
    Føler vi mangler litt info her, du får være litt mere utfyllende..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er greit. Det er et firma "nevner ikke navn enda heller" som er verst av alle.
    Idag har de ringt meg 3 ganger. på formiddagen ettermiddagen og nå nettopp.

Det er nye selgere hver gang og de er like "uvisse" hver gang. Det som å er merkelig er at jeg har byttet leverandør i mellomtiden, så nå står tlf. nummeret ( som er det samme ) registrert på firmaet jeg jobber i!

Hva vil du vite da?? jeg er villig til å blø for å blir kvitt disse "jævlene"

facts :

Ringer gjennomsnittlig 1 gang pr dag.
    Er alltid like uvisse og er så glad for at jeg støtter de ( har gjort det engang )
    De blir alltid like sjokket når jeg tenner på alle plugger

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Hvorfor gjør de dette??

Fordi det minker på folk som ikke har gått inn på breg.no og sperret for reklame..... Da blir det mer på de stakkarene som er igjen!

Direkte link: https://w2.brreg.no/reservasjon/

Jeg vet også at man kan blir kvitt disse terroristene på en eller annen måte men husker ikke hvordan..
    Se kommentar ovenfor!

Det som å er merkelig er at jeg har byttet leverandør i mellomtiden, så nå står tlf. nummeret ( som er det samme ) registrert på firmaet jeg jobber i!

Ikke så merkelig egentlig siden de kun er pliktige å oppdatere sine lister hver tredje mnd....

Derfor vil du ikke oppleve himmelen helt med en gang, men trust me: DET ER DEILIG NÅR DE SLUTTER!!!

Og ringer noen først etter at 3 mnd er gått siden du registrerte deg kan du hudflette de og melde de til brønnøysundsregisteret og de kan miste lisensen på telefonsalg etc etc!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare legg på røret.

Jeg gjør det enkelt. Så fort jeg skjønner det er en selger, sier jeg kjapt at jeg ikke er interessert, hvorpå jeg legger på. Konsekvent - alltid - uansett organisasjon - ingen innledning - ingen unnskyldning. Det gir meg en fin tilfredsstillelse uten å bruke flere sekunder enn høyst nødvendig. For ringe, det gjør de, reservasjon eller ikke

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    For ringe, det gjør de, reservasjon eller ikke

De eneste som ringer til meg og kona etter sperringen er meningsmålinger for det kan man ikke sperre seg mot! Så den påstanden er ikke min erfaring!

Ikke EN telefonselger de siste 2 årene! Var en eksplosjon etter at eg byttet adresse i folkeregisteret fra hjemme hos ho mor til egen leilighet! Sperret, ingenting!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldig du.

Jeg blir plaget, selv om jeg gjentatte ganger har reservert meg.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har også reservert meg mot det men det hjelper lite de ringer stadig vekk.
    Mvh bigtor

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det man imidlertid ikke kan reservere seg mot er spørreundersøkelser (utrolig nok), samt mot firmaer som har deg i sitt kunderegister. Mao, har du vært tidligere kunde så kan de ringe deg for 'oppfølging' eller hva man kaller det. I så fall kan man selvsagt ta kontakt med firmaet og be om å bli slettet. De fleste er imøtekommende hvis man legger det frem i minnelighet.
    Hvis nummeret ditt er registrert på et firma er du desverre ute og kjører, man kan kun reservere seg som privatperson. Tilsvarende opplegg gjelder også for "Nei takk til reklame" klistremerkene. De kan kun giis til private, selvom firmaer i stor grad driter langt i reklame for gressklippere og oppvaksmaskiner..

Ditt problem virker ganske omfattende. Det må være utrolig frustrende å bli oppringt flere ganger i uka. Ta for guds skyld initiativet selv og ring de for å få en slutt på dette. Eventuelt ta deg tid til å anmelde dem for trakasering hvis direkte henvendelse ikke hjelper. Alltid moro å true med et eller annet, jeg har litt trening med det etter å ha bygget hus (jævla forbanna svindlere av noen håndverkerjævler!)

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nestegang

Du kan desverre kjefte å smelle fånyttes til de personene som faktisk ringer deg

De sitter ikke og skriver inn nummeret ditt for hånd og ringer opp og opp for å være drittsekker, (kanskje de alikevel gjøre det i ditt tilfelle Svantekiller) men i hovedsak så gjøres dette av datamaskiner.

Om de forsetter med dette så går det faktisk ann for vedkommende som ringer å snakke med overordnede om å fjerne deg fra listene!

Jeg har selv ringt litt for Viasat som jobb ved siden av studiene og jeg kan skrive under på at jeg helst ikke vil ringe en sint kunde opp igjen!!
    (før noen sier noe så er det opp til flere selskaper som ringer for viasat altså mange selgere der, sjansen for at det er meg du snakket med er liten)

Men i steden for å kjefte, greiere for oss med et svært kjapt "nei takk" eller om noen forklarer slikt til meg gjør jeg mitt beste for å fjerne deg fra listen.
    Det er noe som overordnede ikke er så begeistret for naturligvis da de igjen er annsvarlige ovenfor viasat eller liknende når det gjelder å holde salgstallene oppe, men det gjøres.

Og for all del folkens ikke jeg heller slipper unna et par tre selgere på min egen telefon så jeg er ikke helt uvitende om hvor irriterende de kan være.

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting man må huske på hvis det er lenge side man reserverte seg, så må man gå inn og reservere seg på nytt for å slippe unna hjelpeorganisasjoner og slike ting.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Bare legg på røret.
    Jeg gjør jo det Men med handsfree og x antall oppringninger pr dag så er det utrolig slitsomt.. En gang i blant godtar jeg det.. de gjør jo jobben sin. MEN å legge på 3 ganger om dagen er for drøyt...

Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Du kan desverre kjefte å smelle fånyttes til de personene som faktisk ringer deg
    Jeg vet dette! de gjør jo jobben sin noe jeg respekterer! men etter 14 timer på jobb i et tempo som er rovdrift og de har ringt meg 2 ganger samme dagens så koker det fort over.... ihvertfall når det er samme person to av gangene, tror jeg da
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    jeg har litt trening med det etter å ha bygget hus (jævla forbanna svindlere av noen håndverkerjævler!)
    Hehe, ikke sant. Vi prøver bare å gjøre jobben vår vi også Det er mange svindlere, jeg mener selv at jeg ikke er det. Og etter å ha jobbet helg og 60 timersuker for at en kunde skulle flytte inn så tror jeg ikke det gjelder meg

Btw: I dag har de ikke ringt Muligens fordi at dagen ikke er over og at jeg "glemte telefonen avslått hjemme idag "

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd å bli ringt opp flere ganger i løpet av samme dag, over flere dager, og så har det blitt stille en stund, før det har begynt igjenn, noen ganger har det bare vært en gang om dagen til litt forskjellige tider. Heldigvis har pausen i mellom hver gang vært ganske lang så jeg har ikke brydd meg noe særlig.
    Fant ut i følge Telefonterror.no - Nummerne til 3785 telefonselgere og markedsanalytikere at det var ett av Statoil sine telefonnr. Jeg svarer aldri telefonnr jeg ikke kjenner, er skulte, eller ikke er listet på Opplysningen® 1881 eller Gule Sider® - Finn firma, telefonnummer og søk i kart, slik at jeg kan finne ut hvem det er som ringer. Da ringer jeg evt opp igjenn hvis det er noe som kan virke "viktig".
    I mitt tilfelle så blir anropene konsekvent avvist eller så går de til telefonsvar, som da resulterer i at selger/datamaskin legger på med en gang.

Har også hørt at noen anbefaler at du svarer og legger på med en gang, da blir samtalen registrert som besvart, og du havner i bunn av lista igjenn. Men dette fungerer tydeligvis ikke for alle.

Telefonselgere må vel være noe av de mest forhatte yrket som finnes, stiller vel ganske likt med parkeringsvakter.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crowly
    eller så går de til telefonsvar, som da resulterer i at selger/datamaskin legger på med en gang.
    Skulle gjerne ha ignorert slike "Ukjente" numre jeg også. Men for meg er det umulig.

Misforstå meg rett!!! for guds skyld

Det er bra det er flere som opplever dette og at jeg ikke er den eneste

Lett å misforstå :twisted:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mobil er kun til privat bruk, blir fort værre hvis man er nødt til å bruke den i jobbsammenheng som du tydeligvis må, og da ikke har mulighet til "sile" ut samtaler.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant. Men jeg finner det veldig vanskelig å ha delt telefon. Unødvendig dyrt er det også.

Så det er delte meninger om jobbtelefon også..

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes jo en del abonnement med meget lav mnd kostnad og greie ringepriser. Så hvis man ikke er nødt til å bytte telefon en gang i året så er det ikke nødt til å koste så veldig mye ekstra. Koker vel ned til økonomi og "the lesser evil".

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja øyet som ser dette. For meg betyr dette bare tull. Prøvde det i starten her men fant ut at resultatet ble at alle ringte til de to telefonene uten å vite at jeg hadde en privat og en jobb. Så jeg ga opp

Og slik som vi jobber i firmaet "Mitt" så er man på jobb 24/7 det er noe vi har godtatt... Og da er det slik

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke de som besvarer et anrop som har skjult ID. :?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Skjønner ikke de som besvarer et anrop som har skjult ID. :?

For meg er det to enkle grunner: Jeg har handsfree og når telefonen ringer så trykker jeg på en knapp uten at jeg da tar opp mobilen

Og at Sjefen min ringer med skjult nummer ( grunnen er enkel men det trenger jeg ikke å komme inn på )

Så igjen jeg har ikke valg

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •