Trenger hjelp til installasjon av XP på pc uten cd-rom via usb stick

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til installasjon av XP på pc uten cd-rom via usb stick

Har en bærbar pc uten cd-rom. Har en xp-cd (orginal sådan!). Tenkte å kopiere over i fra xp-cp til minnesticken siden man kan boote fra minnestick så skulle det vel funke.

Men lurer på om jeg bare kan gå inn på xp-cden, merke alt, og kopiere det over til minnesticken, eller om jeg må bruke et program for å ta et image av cd'n, for så å kopiere ut igjen den imaget til usb sticken?

Hvis så, noen tips om et program som lager et image, og pakker det ut igjen? Helst gratisverson da.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prøvde å bare kopiere over til minnesticken. Det funka ikke. Får bare at den ikke finner noe på minnesticken å boot med.

Mener å huske at hvis man skulle ta kopi av en xp-cd måtte det gjøres på en spess måte for at den skulle kunne autoboote fra cd-n.

Ingen som har noen tips? Gjerne om det i det hele tatt er mulig. :roll:

EDIT: Eventulet, er det noen som vet om det vil fungere å bare kopiere filene direkte inn på harddisken på den bærbare? Kan koble harddisken til den stasjonære og formatere og kopiere over xp filene. Men det tar så lang tid over USB 1.0 at jeg vil gjerne ha tips om det vil funke eller ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •