En enkelscene som ødelegger hele filmen. (Spoilers)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En enkelscene som ødelegger hele filmen. (Spoilers)

Jeg har vært inne på svenske Dvdfoum.nu, og lest en tråd om at bra filmer kan bli ødelagt av et en scene ødelegger totalinntykket man sitter igjen med (link til tråden HER ).
    Dette kan være at scenen er helt ulogisk i forhold til hvilken type film det er, eller at scenen av andre grunner rett og slett er langt dårligere enn resten av filmen.

Et eksempel er fra Indiana Jones, Riders of the lost ark :
    Når Indy "haiker" med en ubåt over halve jordkloden.

I denne sammenheng vil jeg nevne en scene som for meg var irriterende i en ellers bra film :
    Lord Of The Rings, Return of a King :
    (marker teksten under for å gjøre den lesbar)
    Når Aragorn, Legolas og Gimli sammen med "de døde" kommer Minas Tirith til unnsetning. Gimli og Legolas har igjen denne konkurransen om hvem som feller flest orker. Mens de kjemper side ved side, kommer det en olifant i stor fart forbi, som Legolas henger seg på, og klatrer opp på ryggen. Vi ser mens han kjemper seg opp på olifanten, at denne farer forbi massene av krigende soldater til fots i et voldsomt tempo. Etter en lang kamp på olifantryggen, feller Legolas denne, og sklir langs snabelen foran dyret. Gjett hvem som står og venter der?

Er det noen som har andre eksempler?
    (Skriv gjerne filmtittelen med vanlig tekst, og "problemscenen" med hvit for å skåne folk mot spoilere av filmer de ennå ikke har sett).

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke helt enig der, synes den scenen i Return of the King er en av de råeste i hele filmen

Men jeg er enig i at en film kan bli ødelagt av en dårlig scene. Spesielt blir mange skrekkfilmer ødelagt av den evinnelige klisjéen at morderen på slutten absolutt skal våkne opp igjen en eller flere ganger etter at alle tror han er død. Dette var nok kult og overraskende første gangen, men etterhvert blir det bare for dumt!

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har store problemer med scenen der Legolas surfer ned en trapp på et skjold i to tårn. Det er riktignok den eneste scenen jeg ikke liker i hele triologien, så da så.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ei scene i MI2 som irriterer meg, rett og slett labert arbeid når resten av spesialeffektene i filmen er gjort så bra.

Scenen eg meiner er når han har vært ute på øyen og tatt tilbake resten av kaimera-viruset og motgiften. Når han hopper ned på bruen på motorsykkel så lander han som eit fly, irriterende dårlig arbeid syns eg.

Ein real nedtur på slutten av filmen for min del.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Jeg er ikke helt enig der, synes den scenen i Return of the King er en av de råeste i hele filmen
    Ja, scenen er rå i seg selv. Men ... det er ikke logikk i at Gimli skal løpt ha raskere enn olifanten, og allerede er der når Legolas hopper av den. Poenget er nok at Jackson & co. gjerne vil ha med den treffende replikken som Gimli kommer med, men da burde de ikke vist dem begge side ved side like før.

Ellers er jeg enig i at surfe-scenen som Polkalizer nevner fra Two Towers, var temmelig upassende.
    En annen logisk brist fra Two Towers er :
    Når Merry og Pippin er fanget av orkene, har de hendene sammenbundet. En av scenene der avsluttes med at en hest steiler over en av hobbitene, og han tydeligvis har armene fra hverandre. I neste scene med disse to, får vi se at de skjærer av seg tauene som binder hendene sammen.
    Selvfølgelig ngen stor sak, men dog ...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for ikke å snakke om den første bilmen...:
    aragorn spiser et eple med merkelapp(!)
    når frodo står på åkeren og skal til å reise kjører det en bil i bakrunnen, lol...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på mi2 så kan man se at det er knastedekk på sykkelen når han kjører i terrenget, men når han kommer over på veien så er det R dekk. 8)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange "falkeblikk" her på forumet. :lol:
    Mye av det som blir nevnt her har jeg ikke fått med meg i det hele tatt.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så hva temaet var, men klarte ikke å holde meg vekke...DUST! :P
    Utrolig hva folk legger merke til, men slikt som dette finner en vel i nesten alle filmer. Gjelder bare å overse det! Ikke at det kommer til å bli så lett nå! :roll:

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den einaste feilen som egentlig skal være der i ein film, er politibilen/politimennene som dukker opp og skal oppklare mord i "Holy Grail" (meiner det var den filmen) :lol:

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    for ikke å snakke om den første bilmen...:
    aragorn spiser et eple med merkelapp(!)
    når frodo står på åkeren og skal til å reise kjører det en bil i bakrunnen, lol...
    Dette er da forlengst redigert vekk på DVD-versjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder To tårn vil jeg si at det ikke ødelegger i det hele tatt. Synes egentlig det er litt kult. Han er jo tross alt en alv og de er som dere vet veldig "bevegelige" av seg. Det er en scene i den første filmen også, der de går langs fjellsiden i snøværet. Legolas går oppå snøen mens de andre går med snø til livet.

Newcomer Frink sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    på mi2 så kan man se at det er knastedekk på sykkelen når han kjører i terrenget, men når han kommer over på veien så er det R dekk. 8)
    Hehe, akkurat den la jeg merke til første gang jeg så filmen. :wink:

Hvis dere vil ha det artig en kveld, sett dere ned og les på www.moviemistakes.com, men for all del IKKE les
    om favorittfilmen din eller en film du liker veldig godt. Det ødelegger filmen. Les om filmer du er likegyldig til :roll:

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på den første ringenes herre filmen, så får man se kreativ bruk at teip. 8)
    kan si så mye at det har med et kløyvd horn å gjøre...
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg irriterer meg ikke særlig over ting som folka gjør i filmen men hva de sier.
    feks: i Istid sier sjefs sabel tigeren til diego:sitat:Og diego jeg vil ha babyen levende(der burde det sluttet,men nei da) skal jeg nyte hevnen fult ut må den være fersk! sitat slutt.
    Det er så forferdelig irriterende! uff! :?
    en annen film som har en irriterende replikk!
    Elling: når elling og kjell bjarne drar fra brøynes sier elling:sitat:...oslo komune har satt til disposojon en lelighet på selveste majorstuen i oslo.....(Så kommer det unødvendige, og irriternede) Derfra skal vi prøve å ta steget tilbake til virkeligheten....Sitat slutt.
    Nei huff så irriterende!!!!!! :? jeg har sikkert sett disse filmene 100 ganger hver, selv om det er noe små plukk å irritere seg over er det noen av mine yndlings filmer.
    det er ikke sikkert at det er riktig sitat, men det får gå, dere skjønner poenget. :wink:

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes å huske at det var en scene i Cliffhanger der Stallone havnet under "isen" i en elv eller noe slikt. For meg så det veldig isopor-aktig ut, og ødela hele filmen. Direkte irriterende. Resten av filmen var også ganske laber.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •