AV/HiFi blader - hva skal man tro

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AV/HiFi blader - hva skal man tro

Jeg fikk siste Lyd&bilde i posten i dag. Normalt synes jeg dette er et fint blad som balanserer greit mellom rimeligere utstyr og high-end for feinschmeckere.

Men allerere i lederartikkelen ble jeg skeptisk:
    tema var bruk av miljøvennlige komponenter i utstyr, men når det avsluttes slik:
    "..men like viktig er det å kjøpe kvalitet i stedet for elektrokjedenes billige plastikkanlegg..."

så blir det for dumt.
    Altså: hevder bladet at komplette AV anlegg av type LG/Pioneer m.fl inneholder mere miljøgiftige deler enn komponentanlegg?? Hmmmm

Så kommer 16 siders sommerkampanje-reklame fra HFC.

Testen av hodetelefoner var OK, men det er meg en gåte at Shure og AKG er helt fraværende i testen. Selv har jeg både Sennheiser og Kossart og i mine ører er Sennheiser modellen bedre på lyd, brukervennlighet og virker mere solid/kvalitet.

Men rosinen i pølsa er testen av MP3 spillere. Er det meg det er noe galt med? Det må da være lyden og batterikapaisteten som er viktigst i en MP3 spiller, ikke om de har ørten ekstra funskjonaliteter som diktafon, spill eller lese dokumenter. Da beveger man seg over i mobilkategorien slik jeg ser det. Dessuten blandes det Mp3 spillere uten og med videomuligheter. Da blir det for dumt at man trekker ned hos iPOD Nano pga liten skjerm.

Men morsomt var det å lese at fotoskriveren til HP, Pro B9180, fikk 6 stjerner for lydkvalitet

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Men morsomt var det å lese at fotoskriveren til HP, Pro B9180, fikk 6 stjerner for lydkvalitet
    Såpass ja !!

Egentlig glad jeg sa opp abn. på Lyd og Bilde og begynte å abonere på Hometheater istedet (i tillegg til Hjemmekino selvfølgelig...). Mye bedre blad og koster ca. 160 pr. år fritt tilsendt fra USA (om jeg ikke husker helt feil).
    Har i alle fall ikke savnet Lyd og Bilde ( og mobiltelefoner og skrivere og digitalkamera...)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt i alt var det vel ca 50-60sider med reklame!!
    Dette bladet er blitt elendig! Jeg fikk den samme dvd filmen sammen med bladet om den jeg fikk for bare noe få måneder siden!
    Jeg vil ikke lenger abonnere på L&B! Hvordan sier man opp?!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Lyd & Bilde Reklame"

Fine bilder, grei info (reklame) om kommende produkter, masse reklame, masse blandet innhold for å nå til alle mulige grupper (vil jeg lese om skrivere, kjøper jeg et dedikert PC-blad), masse reklame, en del merkelige kommentarer og utsagn, masse reklame, svært få gode tester av hifi og hjemmekino produkter, og av en eller annen tilfeldig (og merkelig) grunn kommer alltid de store annonsørene meget godt ut i test (les: for eks. Neby). Nevnte jeg at det var mye reklame?

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig syns jeg det engelske bladet "What Hi-FI" slår Hjemmekino og Lyd og bilde..

Personlig abo. jeg på Hjemmekino, men det er ikke direkte det beste bladet jeg har lest..

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si Hjemmekino er Mye bedre enn Lyd og Bilde.
    LB "sløser" bort altfor mange sider på skrivere, scannere, mobiltelefoner og mp3-spiller. Det er ikke akkurat det jeg har lyst til å lese om, derfor abn jeg på Hjemmekino som har mest av det jeg liker å lese

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset nordvest. Jeg abbonerer nå på Hometheater. Tok det lang tid før du fikk første nr? Det stod 2-3 mnd på siden, men det er ikke alltid det tar så lang tid med slikt....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teddytusen; Det tok faktisk ca. 2 mnd. om jeg ikke husker helt feil så det gjelder å smøre seg godt med tålmodighet Men når de første har begynt å levere er de overraskende raske. Fikk mainummeret f.eks i slutten av april så det er ingen vesentlige forsinkelser når distrubusjonen først er i gang.

Det som er litt dumt er at en del av det de anmelder er modeller/merker en kun finner i USA, men siden bladet er så billig så synes jeg ikke det gjør så mye.

Et annet amerikansk blad som er like billig er Sound & Vision, men det har jeg ikke prøvd ennå.
    Egentlig utrolig at de kan selge det så billig (inkl frakt), men det har vel med store opplagsvolum å gjøre...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Fikk mainummeret f.eks i slutten av april så det er ingen vesentlige forsinkelser når distrubusjonen først er i gang.
    Tenk om Hjemmekino/Posten hadde fått til noe lignende.....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •