Den MEST overvurderte artisten? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 60 av 60
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    XanaX: likte avataren din

Om noen er overvurdert eller undervurdert så må det ha vært noen som satt standarden det "måles" fra.

Musikkjournalister har mye makt, likeså radio-kanal sjefene.

Man kan vel ikke akkurat kalle Pink Floyd for oppskrytt. De leverer album som selger til himmels og konserter med enormt bra lyd/show.

Ei heller kan man kalle Springsteen for oppskrytt. Les tekstene hans - det er ganske mye mere innhold der enn i mye av det andre som selger.

Den lista som det vises til, fra BBC, må være en spøk:
    Nevermind/Joshua Tree/Sgt. Pepper/Never mind the bollocks er alle album som har hatt enorm påpvirking i pop/rock musikkens utvikling. Det er like dumt å si at disse er overvurdert som å si at "Hjortejegeren" var en dårlig film eller at "Prosessen"(Kafka) var en overvurdert bok.

Jeg vil nevne i samme slengen at Lemmy i Motörhead ett år faktisk ble kåret til verdens beste VOKALIST - overvurdert JA! Fortjent, JA!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Robbie Williams er svært oppskrytt, i tillegg er han frekk nok til å prøve å kalle seg "The King of Pop". En tittel som Michael Jackson har. Robbie Williams har vel vært i rampelyset i 10 år eller noe? Hvor Michael Jackson har vært en stjerne siden han var 5 år. Spør man en kineser om hvem Robbie Williams er, har de ikke peiling, men med MJ derimot.. han er verdenskjent, og det med god grunn til. Grr, slikt irriterer!

Ellers er jo all norsk rap/hip hop, og det meste som befinner seg på vg lista også overvurdert kraftig. Spesielt norsk rap/hip hop, blir ofte rød i fjeset og flau på artistenes vegne med hva de driver med. Det funker bare ikke, get over it.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Den MEST overvurderte artisten, så drar folk inn artister fordi de ikke liker musikken, deriblant noen av verdens mestselgende artister og låtskrivere som U2, Beatles, Pink Floyd og Bruce Springsteen... (?)

Artister som Ricky Martin og Britney Spears er overvurdert, og det hører man straks de prøver å synge uten playback. I tillegg er det lille av det har av tekster (eller skal vi si ord) skrevet av andre. Men igjen, det er bare min mening....
    Er så j..... enig med Håkon her, Hva i all verden er det som er overvurdert med U2, Pink Floyd og Bruce Springsteen???????????

Smaken er forskjellig ja, men da får jeg bryte av meg MIN mening da. Er vel få artister som har like meningsfylte tekster som The Boss og P F.

Mest overvurdert spør du meg er Prince! Fatter ikke at han blir genierklært.

Kvinete sangstemme, femifrosk av en annen verden og ellers ikke mye å rope hurra for.

De 3 ovennevnte derimot, ren skjær nytelse:-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Er så j..... enig med Håkon her, Hva i all verden er det som er overvurdert med U2, Pink Floyd og Bruce Springsteen???????????

Smaken er forskjellig ja, men da får jeg bryte av meg MIN mening da. Er vel få artister som har like meningsfylte tekster som The Boss og P F.

Kvinete sangstemme, femifrosk av en annen verden og ellers ikke mye å rope hurra for.

Tja, nå møter du deg selv litt i døra da siden Prince er/har vært en like stor stjerne i USA som U2 - "noen liker dattera noen liker mora"...........

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest overvurderte artisten noensinne: Madonna. Makan til drittmusikk med store bokstaver og understrek...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Tja, nå møter du deg selv litt i døra da siden Prince er/har vært en like stor stjerne i USA som U2 - "noen liker dattera noen liker mora"...........
    Møter meg selv i døra? For å være overvurdert som artist bør man vel ha litt stjernestatus i utgangspunktet. Er jo ikke overvurdert dersom du produserer dårlige saker og ikke selger noe. Poenget med hele tråden er vel at man skal gi utrykk for hvilke artister man mener har stjernestatus som man personlig mener ikke er fortjent

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Møter meg selv i døra? For å være overvurdert som artist bør man vel ha litt stjernestatus i utgangspunktet. Er jo ikke overvurdert dersom du produserer dårlige saker og ikke selger noe. Poenget med hele tråden er vel at man skal gi utrykk for hvilke artister man mener har stjernestatus som man personlig mener ikke er fortjent
    Jeg må nesten gjenta det du har uttalt tildigere da:

HåkonN sa:

Den MEST overvurderte artisten, så drar folk inn artister fordi de ikke liker musikken, deriblant noen av verdens mestselgende artister og låtskrivere som U2, Beatles, Pink Floyd og Bruce Springsteen... (?)

Artister som Ricky Martin og Britney Spears er overvurdert, og det hører man straks de prøver å synge uten playback. I tillegg er det lille av det har av tekster (eller skal vi si ord) skrevet av andre. Men igjen, det er bare min mening....

Vettemann svarte:

Fra wikipedia:
    Prince Rogers Nelson (født 7. juni 1958 i Minneapolis, Minnesota), også kjent i perioden 1993 til 2000 som (omtalt som The Artist Formerly Known As Prince eller TAFKAP eller bare The Artist) foregangsartist hovedsakelig innen genrene funk, pop, rock og soul.

Du kan ikke seriøst mene at Prince er overvurdert - mannen er jo nærmest et geni å regne innenfor sin genre.
    Prince (musician) - Wikipedia, the free encyclopedia

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Mest overvurderte artisten noensinne: Madonna. Makan til drittmusikk med store bokstaver og understrek...
    Ho var nok en grei artist en gang på slutten av 80-tallet. Men i dag skulle ho vært skutt. En verre livestemme skal man lete lenge etter. Men hun skal ha kred for å ikke bruke backplay hele tiden.

Men personlig ser syntes jeg det er bedre hun lager musikk enn å bruke tiden sin på film.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=ErikBlodøks]Robbie Williams er svært oppskrytt,/QUOTE]

Hvorfor?? Han har sexapeal til tusen, han har selvtillit. Musikken han lager er ikke min favoritt.. MEN han er ikke oppskrytt. Live showene hans rocker alltid både musikken og alt det han gjør utenom...

Skal man snakke om oppskrytt så bør det nok nevnes andre, men jeg vil ikke nevne noen. Har feil inntrykk. Jeg mener at slik Snop dogg og limp bizkit?? er oppskrytt og søppel. MEN det er fordi JEG ikke liker musikken

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke seriøst mene at Prince er overvurdert - mannen er jo nærmest et geni å regne innenfor sin genre.
    Prince (musician) - Wikipedia, the free encyclopedia
    JEG KAN seriøst mene at Prince er overvurdert, det er og BLIR min personlige oppfatning, og den får selv ikke du ta fra meg.

Som tidligere nevnt smaken er som baken. Og jeg må da vitterlig få lov til å mene det. Jeg forstår ikke hvorfor han blir genierklært, jeg HATER musikken hans, han ser ut som en klyse, og har en grusom sangstemme.

Det er MIN mening, og den må jeg få lov å ha, og for å poengtere, ja jeg synes han er overvurdert.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEG KAN seriøst mene at Prince er overvurdert, det er og BLIR min personlige oppfatning, og den får selv ikke du ta fra meg.

Som tidligere nevnt smaken er som baken. Og jeg må da vitterlig få lov til å mene det. Jeg forstår ikke hvorfor han blir genierklært, jeg HATER musikken hans, han ser ut som en klyse, og har en grusom sangstemme.

Det er MIN mening, og den må jeg få lov å ha, og for å poengtere, ja jeg synes han er overvurdert.
    Ja, det har du lov til, men ikke samtidig som du i innlegg ikke forstår at folk kan kalle Springsteen, U2 for overvurdert pga smak.

Den berømmelige døra svinger begge veier

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten le litt, den første artisten som slo meg nå jeg leste overskriften på denne tråden var Bruce Springsteen. Kan overhode ikke forstå hvorfor han er så populær. Men musikksmaken til folk er forskjellig heldigvis for Bruce :P .

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Må nesten le litt, den første artisten som slo meg nå jeg leste overskriften på denne tråden var Bruce Springsteen. Kan overhode ikke forstå hvorfor han er så populær. Men musikksmaken til folk er forskjellig heldigvis for Bruce :P .
    En av grunnene kan være kvaliteten på tekstene.

F.eks denne:
    Then I got Mary pregnant
    and man that was all she wrote
    And for my nineteenth birthday I got a union card and a wedding coat
    We went down to the courthouse
    and the judge put it all to rest
    No wedding day smiles no walk down the aisle
    No flowers no wedding dress
    That night we went down to the river
    And into the river we'd dive
    Oh down to the river we did ride

i forhold til denne:

U dont have 2 be rich
    2 be my girl
    U dont have 2 be cool
    2 rule my world
    Aint no particular sign Im more compatible with
    I just want your extra time and your
    Kiss

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette fjerner all tvil...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av grunnene kan være kvaliteten på tekstene.

F.eks denne:
    Then I got Mary pregnant
    and man that was all she wrote
    And for my nineteenth birthday I got a union card and a wedding coat
    We went down to the courthouse
    and the judge put it all to rest
    No wedding day smiles no walk down the aisle
    No flowers no wedding dress
    That night we went down to the river
    And into the river we'd dive
    Oh down to the river we did ride

i forhold til denne:

U dont have 2 be rich
    2 be my girl
    U dont have 2 be cool
    2 rule my world
    Aint no particular sign Im more compatible with
    I just want your extra time and your
    Kiss

Dust!

Oh yeah
    In france a skinny man
    Died of a big disease with a little name
    By chance his girlfriend came across a needle
    And soon she did the same
    At home there are seventeen-year-old boys
    And their idea of fun
    Is being in a gang called the disciples
    High on crack, totin a machine gun

Time, time

Hurricane annie ripped the ceiling of a church
    And killed everyone inside
    U turn on the telly and every other story
    Is tellin u somebody died
    Sister killed her baby cuz she could afford 2 feed it
    And were sending people 2 the moon
    In september my cousin tried reefer 4 the very first time
    Now hes doing horse, its june

Times, times

Its silly, no?
    When a rocket ship explodes
    And everybody still wants 2 fly
    Some say a man aint happy
    Unless a man truly dies
    Oh why
    Time, time

Baby make a speech, star wars fly
    Neighbors just shine it on
    But if a night falls and a bomb falls
    Will anybody see the dawn
    Time, times

Its silly, no?
    When a rocket blows
    And everybody still wants 2 fly
    Some say a man aint happy, truly
    Until a man truly dies
    Oh why, oh why, sign o the times

Time, time

Sign o the times mess with your mind
    Hurry before its 2 late
    Lets fall in love, get married, have a baby
    Well call him nate... if its a boy

Time, time

Time, time

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

wotg, ikke vær hårsår

Personlig liker jeg verken Springsteen eller Prince.

Men denne husker vel alle - en priceless tekst med enormt mye innhold, riktig rytme i teksten og god flyt:

You’re my lover
    undercover
    You’re my secret passion and I have no other

You’re Delicious
    So Capricious
    If I find out you don’t want me I’ll be vicious

Say you love me
    and you’ll have me
    In your arms forever and I won’t forget it

Say you miss me
    Come and kiss me
    Take me up to heaven and you won’t regret it

You are the one
    You’re my number one
    The only treasure I’ll ever have
    You are the one
    You’re my number one
    Anything for you ’cause you’re the one I love

You re my lover
    undercover
    You’re my secret passion and I have no other

You’re a fire
    and desire
    When I kiss your lips, you know, you take me higher

You’re addiction
    my conviction
    You’re my passion, my relief, my crucifixion

Never leave me
    And believe me
    You will be the sun into my raining season

Never leave me
    And believe me
    In my empty life you’ll be the only reason

Verre smørje enn dette er det vanskelig å lage

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det kalles Rompe!!!

Er enig i Coldplay, U2 og Beatles. Sistnevnte var sikker bra til sin tid, men funker ikke for meg.

Ellers så hater jeg Idol-Ali, eller Terror-Ali som jeg kaller ham. Jeg greier ikke å høre på den forferdelige stemmen, må skru av hver gang.

Det samme med andre artister, Bjørk, Macy Gray, Christina Agilera. Sistnevnte har egentlig en meget bra stemme, men bruker den altfor dårlig, hater de utallige falsettene (riktig???) som hun bruker konstant. Samtidig så er alle låtene hennes for det meste søppel.

Det finnes dessverre altfor mange overvurderte artister, altfor mange til å remse opp her. Generelt så er det bare å se på VG-lista, de havner som regel der.
    ¨

enig i mye du sier

Coldplay er virkelig noe jeg misliker sterkt. De har en sang som går an å høre på, det er "in my place" tror jeg den heter. Men ikke for lenge heller, fordi vokalisten har noe av det værste stemmen jeg har hørt.
    Samme med stemmen til Idol Ali, her snakker vi overvurdert til de grader! Han har jo ikke sangstemme. Huff og dårlige sanger synger han også, og mange er kopi der orginalen er MYYYYYYE bedre.

Enig om Aguilera, har egentlig en bra stemme men synger på en irriterende måte. Og skriker nesten. B. Spears har også egentlig en bra stemme men gjør seg til for mye. Men jeg er ikke enig i sangene, mye er bra og seff. mye er mindre bra (som de fleste artister). Snakker da ikke om den siste cd'en, den skal visst være helt horribel.

Forøvrig så er musikken nå til dags på ett lavt nivå. Mika, Amy Winehouse, Nelly Furtado (dog en ballade av henne er fin), og div. hip hop er så utrolig dårlig. Jeg hører heller på gammel musikk.

Og så over til norsk musikk. Finnes mye utrolig dårlig norsk musikk nå og de senere årene. Men det var mye bedre i gamle tider her også som resten av verden.

Newcomer CustomH2000 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Glemte Turboneger. Makan til amøbe rock!
    Turboneger er vel det bandet som har gjort mest ut av minst ...?

Jeg har respekt for alle som skriver egne låter. De som faller gjennom er de som alltid må spille cover-låter for å bli hørt på radioen. Idol-gjengen er jo et kapittel for seg, og flere av disse nye pop-artistene som får sanger av "produsenter".

Robbie Williams og Elvis er jo to stykker som knapt har tatt i ei penn for å skrive en sang. Disse er entertainere og ikke musikere. Send RW til Vegas!

Newcomer skumlerud sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er vi på side 3 og ennå er ikke KISS nevnt!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Live platene av det jeg har hørt er jo forferdelig, men show, det er det.

I was made for lovin' you går i kun to grep - faktisk ett mindre enn Sputnik har som gjenomsnitt på sine låter...........

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •