Tørking av støv,og pynting i huset

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tørking av støv,og pynting i huset

Da min kjære samboer befinner seg på dette forumet opp til flere timer daglig, finner jeg det fornuftig å skrive et aldri så lite innlegg her jeg også.

Min kjære er en veldig dyktig selger, han har faktisk greid å selge inn at vi skal ha 4 høyttalere inn i stuen vår. Store stygge sådane. Et prosjektor har også havnet i taket, den ble sånn ca tre ganger så stor som han fortalte meg at den kom til å bli.
    Godt oppdratt som jeg er, og med et hjerte større enn Mor Theresa selv, harjeg ikke laget noe oppstyr rundt dette. MEN! Et par ting greier vi uansett ikke å bli enige om.
    Se for dere følgende scenario: Helgevask.

Jeg vasker gulv. Og jeg gjør aaaldri noe halvveis, så når jeg vasker, skal jeg UNDER ting også. Dette inkluderer selvfølgelig de 4 monstrene av noen høyttalere som ruver i stuen. Nå har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått kjeft- urettmessig sådan- for å ha flyttet på høyttaler*******ne.
    Saken er visst at lyden IKKE blir den samme, hvis jeg har vært så uheldig
    og satt dem et par cm fra der den sto i utgangspunktet.
    Jeg personlig hører absolutt ingen forskjell på lyden....

Spørsmålet er: er dere andre her inne like store petimetre som han jeg deler hus med? Får fruene vaske under høyttalerne , eller forventer dere at hun går på kne og vasker RUNDT dem (som forresten resulterer i at skitten samler seg helt inntil kanten på høyttalerne)?

Og sist men ikke minst: Får de lov til å sette pyntegjenstander oppå dem?
    Om jeg setter en liten blomsterkvast oppå høyttaleren, for å gjøre det litt koselig rundt oss, kan dette umulig ha noe å si for lyden?

Ja, nei, jeg bare spør jeg:?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fest en tynn tapebit på gulvet under 2 av hjørnene på høyttalerne (dvs. innenfor footprinten av høyttalerne), så kan dere plassere dem lett tilbake eksakt der de stod.

PS: Potteplanter på høyttalere ser ikke særlig pent ut.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, og velkommen hit til AVForum :-)

Gi mannen et dedikert rom til sitt anlegg/kino, saken løst :-) Har det selv, vakser og holder dette rommet rent....selv ;-)

Pyntegjenstander på komponenter og HT er FY FY!! :-D

Det er nok ikke bare petimetertendenser som gjør at flyttingen av HT er "straffbart". Godlyden vi nærmest er avhengige av befinner seg i et punkt hvorpå HT treffer riktig, her kan noen få cm. og og feil vinkling gjøre stor forskjell. Beklager....slik ER det bare :-)

Men, hold tråden her inne på AVForum en tid fremover, les innlegg og delta i debatter, så skal du etterhvert se at det er DU som tar HAM for at HT ikke står plassert riktig for DIN opplevelse av riktig lyd :-D

Jeg kunne jo begynne å foreslå tapebiter der hvor HT skal stå, så skulle det være mulig å få de i rett posisjon igjen, men jeg kjenner når jeg skriver dette at WAF på dette (Wife Acceptency Factor) er lik NULL, så jeg dropper forslaget. ;-) Gjør et søk her inne på begrepet "WAF", så får du se at vi bryr oss MYE om hvordan begge halvdelene skal kunne trives med og vise forståelse for hobbyen.

Men altså ....mitt forslag....la mannen få seg et dedikert rom!! :-)

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er så farlig med plasseringen for han så får han vaske selv. Ellers så får han bare finne seg i at de blir flyttet litt på, det er vel ikke bare ditt golv du vasker?

Blomsterkvast oppå høytaleren? Du kunne like godt hatt en blomsterkrukke oppå panseret på bilen. Det hører ikke hjemme noen av delene

Kjelli

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe....

Tape er sikker ikke dumt det... Han ikke noe dedikert rom, men vi skal visst lage oss hjemmekino på loftet nå, og det blir jo dritbra! :-D
    Jeg vil jo også dra nytte av alt rammelet han drar i hus,hehe.

Ellers, Globe, så satt han isted og gliste og sa at:
    Det er ikke for at begge halvdeler skal trives, det er for å finne ut hvordan man skal få trøkke inn mest mulig stæsj, med minst mulig bråk
    Når det er sagt, det med potteplanten var en spøk....

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Madde
    Tape er sikker ikke dumt det... Han ikke noe dedikert rom, men vi skal visst lage oss hjemmekino på loftet nå, og det blir jo dritbra! :-D
    Jeg vil jo også dra nytte av alt rammelet han drar i hus,hehe.

Ellers, Globe, så satt han isted og gliste og sa at:
    Det er ikke for at begge halvdeler skal trives, det er for å finne ut hvordan man skal få trøkke inn mest mulig stæsj, med minst mulig bråk
    Når det er sagt, det med potteplanten var en spøk....

Rene ord for penga.....jeg forsøkte å ta den moderate versjonen!

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da min kjære samboer befinner seg på dette forumet opp til flere timer daglig, finner jeg det fornuftig å skrive et aldri så lite innlegg her jeg også.
    Kjære Madde. Skulle ønske at flere hadde gjort det du gjør.

Min kjære er en veldig dyktig selger, han har faktisk greid å selge inn at vi skal ha 4 høyttalere inn i stuen vår. Store stygge sådane. Et prosjektor har også havnet i taket, den ble sånn ca tre ganger så stor som han fortalte meg at den kom til å bli.
    Godt oppdratt som jeg er, og med et hjerte større enn Mor Theresa selv, harjeg ikke laget noe oppstyr rundt dette. MEN! Et par ting greier vi uansett ikke å bli enige om.
    Du må jo også være en god kunde, siden du har "kjøpt ham" ?

Se for dere følgende scenario: Helgevask.

Jeg vasker gulv. Og jeg gjør aaaldri noe halvveis, så når jeg vasker, skal jeg UNDER ting også. Dette inkluderer selvfølgelig de 4 monstrene av noen høyttalere som ruver i stuen. Nå har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått kjeft- urettmessig sådan- for å ha flyttet på høyttaler*******ne.
    Saken er visst at lyden IKKE blir den samme, hvis jeg har vært så uheldig
    og satt dem et par cm fra der den sto i utgangspunktet.
    Jeg personlig hører absolutt ingen forskjell på lyden....
    Syntes vel at han går forlangt. Selv har jeg et hjemmelaget "instrument" med riktige vinkler etc, som jeg bruker når jeg ser (og hører) at fruen har "gjort noe". Ikke noe problem.

Spørsmålet er: er dere andre her inne like store petimetre som han jeg deler hus med? Får fruene vaske under høyttalerne , eller forventer dere at hun går på kne og vasker RUNDT dem (som forresten resulterer i at skitten samler seg helt inntil kanten på høyttalerne)?

Og sist men ikke minst: Får de lov til å sette pyntegjenstander oppå dem?
    Om jeg setter en liten blomsterkvast oppå høyttaleren, for å gjøre det litt koselig rundt oss, kan dette umulig ha noe å si for lyden?

Ja, nei, jeg bare spør jeg:?
    Vask under over og rundt ... spør du meg. Om aksepten ikke skulle være der, så får han GJØRE DET SELV ... etter dine premisser!

Selfølgelig skal det være blomster på høyttalerne! Bare pass på ved vanning at det ikke kommer på høyttaleren(e). Levende lys også. Blir så mye mer romantisk når min kone gjør dette. Og hva teller mest?

Kom igjen samboere og koner. Si deres mening!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro tråd, er selv i den situasjon at jeg må både ta husvask å høytalerflytting selv.
    Men minte meg litt om når min min far på tidlig 90 tall dro inn noen diy beist på 2x250l + et par toppkasser med seas elementer.
    Den reaksjonen på mor har jeg aldri klart å framprovosere verken før eller siden.
    For å si det slik, det ble verken vasket eller flyttet på høytalere på en lang stund fra min mor sin side
    Resultatet er at nå mange år senere så har han fortsatt nedgradert til stativhøytalere og en mengde duker/lys etc etc rundt stereobenken og resten.

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også noen stor høytalere hjemme som er vanskelig å komme under uten å flytte på dem. Men så vasker jeg ikke så mye under dem. Men skulle det skje ville jeg nok vakset der selv, men at de kommer en cm eller 2 ut av posisjon har ikke mye å si, det er vel mest for at høytallere skal stå mest mulig likt. Jeg ville nok ha forlanget at han vasket under der selv, hvis det er så krise. Har selv vurdert å kjøpe noen mindre senere pga av at fanger veldig av oppmerksomheten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •