"pusse" opp kjøkken

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"pusse" opp kjøkken

Har et kjøkken som har lyst til å pusse opp litt, det gjelder da alle veggene over benkplata. Pr i dag så er det loddrett panel i en lys beige farge. Har lenge prøvd å finne noen fliser som kan passe, men synes det har vært vrient.

Kom over en idee i dag om å bruke parkett på veggen , se bildet

http://cache.finn.no/mmo/1/903/464/1_1778179973.jpg

dette synes jeg var veldig orginalt og pent, kjøkkent mitt liggner litt på dette, borsett fra jeg har en lysbryn benkplate og mørke brunrød parkett på gulvet. Jeg tror det kunne ha vært kjempe tøft.

Noen som har gjort dette før eller har erfaring med hvordan dette blir?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    Har et kjøkken som har lyst til å pusse opp litt, det gjelder da alle veggene over benkplata. Pr i dag så er det loddrett panel i en lys beige farge. Har lenge prøvd å finne noen fliser som kan passe, men synes det har vært vrient.

Kom over en idee i dag om å bruke parkett på veggen , se bildet

http://cache.finn.no/mmo/1/903/464/1_1778179973.jpg

dette synes jeg var veldig orginalt og pent, kjøkkent mitt liggner litt på dette, borsett fra jeg har en lysbryn benkplate og mørke brunrød parkett på gulvet. Jeg tror det kunne ha vært kjempe tøft.

Noen som har gjort dette før eller har erfaring med hvordan dette blir?
    Vi har dette, eller rettere sagt: vi har noe lignende.
    Jeg har tatt en stor plate i fint brunt tre og satt på veggen. Etterhvert skal hele veggene over kjøkkenvasken være i tre og med hyller i samme material og med lys under. Treet blir meget pent når du får lys på det, spesielt spotlights.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar, vurderer sterk å få noen spoter, og bytte ut de gamle rørlysene. Har kjøpt noen spoter fra ikea tideliger som jeg har i glassskap + vetrineskap, funker bra det og veldig enkelt å instalere.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    takker for svar, vurderer sterk å få noen spoter, og bytte ut de gamle rørlysene. Har kjøpt noen spoter fra ikea tideliger som jeg har i glassskap + vetrineskap, funker bra det og veldig enkelt å instalere.
    Lysrør er fine å ha f.eks under hyller, men helst ikke i taket da dette omtrent blir som flomlys og er meget upersonlig og kaldt.
    Spotter eller andre -helst regulerbare lyskilder, gjør seg virkelig og kan "varme" opp kjøkkenet betraktelig. Lykke til!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var kjøkkent ferdig, har pusset det opp i sommer, tok meg 4 hele dager, men så er jeg perfeksjonist og. Ble veldig likt bildet i første tråden. Men har ikke installert noen spotter enda, finner ingen som er sterkere enn 25Watt, og disse gir for dårlig lys på benken. Så jeg holder meg til lysrør til jeg finner noen andre spotter, hvis det ikke er noen med noen tips?

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes nå spotter på mer enn 25, har 35 i taket på badet!

Legge ut noen bilder kanskje?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen bilder jeg tok i kveld, tror det hadde blitt litt bedre med noen spoter for å få det litt mere varmere og moderne. har deverre ikke noen før bilder,men det var samme panel som dere ser på bildet "dscn0392.jpg"

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er like fint som på bildene i virkeligheten så har du jamen fått det bra til!!

gratulerer!!!

Har planer om å ta kjøkkenet, men det blir på sikt! Gode tips her da!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som gammel lysdesigner så får jeg si at det spotter på ingen måte er det optimale når du skal lage mat. Desverre er det kun lysrør - til en noenlunde brukbar pris som gjør jobben. Så fortsett å bruke lysrørene

Veldig pent da
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for bra tilbakemld :-D

stålplaten kjøpte jeg for 450,- hos en blikkenslager i industriområdet i middelalderparken(oslo), undersøkte div butikker og der var prisen rundt 900-1000,- Så sparte litt penger der.

Laminat har jeg kjøpt på Maxbo(alnabru)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •