Den store sutredagen - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, takker. Jeg tenker mer teknisk bidragsyter da; fortjener ikke helt den ekspert-tittelen. :P

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Er det slik at folk savner generelle tekniske temaer å diskutere rundt?
    JA

så kan jeg lære MASSE nytt!!! det elsker jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Peakman "Glemte at det finnes en del idioter som syns fotball er det minste interessant."

Dette er vel ett typisk eksempel på lavmålinnlegg? :evil:

Det går ann å ha hjemmekino o.l. som hobby og samtidig ha stor interesse for fotball. Synest det blir litt mange "fjortisuttalelser" her.
    og de kommer stort sett fra noen få gjengangere.

AE

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perzon57
    Dette er vel ett typisk eksempel på lavmålinnlegg? :evil:

Hehe. Er klar over at jeg er i mindretall når det gjelder fotballinteresse, men jeg elsker å provosere de som er det. (og jeg lyktes)

Syns ikke 22 halvnakne menn i en bitte liten shorts er det minste interessant :-)

Man er ikke idiot av å være interessert av fotball, men du vil vell heller ikke si at de engelske hooligans er de smarteste folkene på denne planeten. Slike tilskuere finnes ikke blant de som er interessert i f.eks BeachVolley for damer. (min favoritt idrett)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...da er det inn å forsøke forsone igjen, men når jeg tenker meg om, dette får du ordne opp i sjæl, Peakman :wink:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vært så aktiv i helgen, og vips har Snickers-is skrevet 70 nye innlegg og blitt guru uten at jeg har fått sjansen til å si:

Gratulerer, Snickers-is! Vel fortjent tittel.

For å være litt on-topic også: Jeg synes forumet fungerer bra. Det er noen som diskuterer i krasse ordelag, men de får gjerne høre det av andre debattanter.

Personlig synes jeg forumet fungerer glimrende. Vi gjør alle feil av og til, og at Lygren forsøker å lede oss på rett vei, er etter min mening en rett han har gjort seg fortjent til. Det kan til og med hende at det burde være en plikt... :shock:

Når det gjelder å ha rett og få rett i en diskusjon, er det sjelden at en steil konfrontasjonslinje fører fram. Det koster lite å innrømme at motstanderen har rett på enkelte punkter, og det kan føre til at også motparten kommer med innrømmelser. Ingen har lyst til å vise svakhet, men jeg synes parallellene til sammenligningen mellom sivstrået som bøyer seg smidig i vinden, og den store grana som knekker ved de kraftigste vindkastene er slående.
    Å innrømme at motstanderen har rett kan like gjerne være en styrke som en svakhet, og kan faktisk gi økt kredibilitet i det lange løp.

Det viktigste for meg er at de gangene det faktisk ikke er mulig å bli enige, så bør man slå seg til ro med at diskusjonen har utspilt sin rolle når alle argumenter er bragt til torgs. Det er mange som leser diskusjonene uten å si noe, og de vil gjøre opp sin mening uavhengig av om debattantene er enige eller ei. Det er ikke noen vits i å hamre samme argumentet inn igjen i debatten gang på gang med stadig større slegge av fyndord. Det vil til slutt være argumentasjonen som brister...

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel talt!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Sickman "Hehe. Er klar over at jeg er i mindretall når det gjelder fotballinteresse, men jeg elsker å provosere de som er det. (og jeg lyktes)

Syns ikke 22 halvnakne menn i en bitte liten shorts er det minste interessant

Man er ikke idiot av å være interessert av fotball, men du vil vell heller ikke si at de engelske hooligans er de smarteste folkene på denne planeten. Slike tilskuere finnes ikke blant de som er interessert i f.eks BeachVolley for damer. (min favoritt idrett)"

Finner meg ikke i å bli sidestilt med disse(Hooligans) , kjøpte mitt første stereo anlegg to år før du ble født. 8) Og har drevet med musikk/film siden da.
    Ser ikke noen hensikt i å poste på ett forum der slike som Sickman råder.
    Hva er vitsen med moderatorer når de ikke luker ut direkte sjikane?

P.S. Tror ikke det er så mange smarte tilskuere blandt de som ser på
    BeachVolley for damer heller.(Tydligvis)

Takker for meg her på forumet....Erase my profile,please...

AE

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kjære Perzon57 og 90% av andre menn.

At folk har forskjellige interesser for fotball er da ikke sjikane. Min kommentar var da ikke rettet direkte mot deg(eller noen andre), men det faktum at fotball var mer interresant en AV og hifi ting. (skuffet over at fotballforumet var mest populært i norge)

Folk har forskjellige interesser og noen vil si at man er idiot hvis man har f.eks man samler på frimerker eller hundebæsj. Iallfall ingen grunn til å ta deg nær av det. Det var nu iallfall ikke min mening. Iallfall ikke til en som har samme interesse som meg (AV ting)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder å ha rett og få rett i en diskusjon, er det sjelden at en steil konfrontasjonslinje fører fram. Det koster lite å innrømme at motstanderen har rett på enkelte punkter, og det kan føre til at også motparten kommer med innrømmelser. Ingen har lyst til å vise svakhet, men jeg synes parallellene til sammenligningen mellom sivstrået som bøyer seg smidig i vinden, og den store grana som knekker ved de kraftigste vindkastene er slående.
    Hmm.. Iom. at jeg alltid har rett slipper jeg å måtte inrømme noe som helst... Ganske greit egentlig :P

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en gang i tiden at hw.no var en side for entusiaster, akkurat som avforum.

Med tiden ble internett veldig tilgjengelig, og selvbygg av pc meget populært. p.g.a folks manglende kunnskap, økte også andelen med problemer. Det har bidratt en del til hw.no sin vekst.
    Jeg som entusiast ble skviset ut av det forumet for nesten et år siden, etter at medlemstallene økte, og seriøsiteten sank (omtrent dobbeltproposjonalt ) Omløpstiden der er vanvittig rask. Legg inn en post om et seriøst problem, og den er på side 32 over sist postede i løpet av notime.

Jeg håper ikke det skjer med avforum, jeg trives med den størrelsen det har nå; alle typer mennesker som kan svare på alle typer spørsmål uten at forumet får for rask omløpstid, og for mye useriøsitet.

Forøvrig kan det nevnes at hw.no har begynt med sletting av poster i enkelte kategorier, fordi det uansett ikke har noe verdi det som står der.

jeg tror ærlig talt at avforum er blant de største i norge dersom vi kun teller antallet seriøse poster! 8)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget godt poeng John.

Siden vi er i rask vekst, hvordan blir det da med antallet postinger i de kategoriene vi har? Når AVforum er blitt 3-doblet om en stund, hvordan skal vi da kunne følge med på noe som helst?

Baren en tanke...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser selv at jeg ikke lenger gidder å lese alle postene for det er blitt for mange.

Etterhvert vil det være så mange innlegg at det blir vanskelig å finne frem til aktuelle tråder og da blir det ofte til at man spørrer om noe som er spurt om får og da har man en ond sirkel.

Mulig at selektiv sletting av gamle tråder kan være en ide

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perzon57
    Sitat Sickman "Hehe. Er klar over at jeg er i mindretall når det gjelder fotballinteresse, men jeg elsker å provosere de som er det. (og jeg lyktes)

Syns ikke 22 halvnakne menn i en bitte liten shorts er det minste interessant

Man er ikke idiot av å være interessert av fotball, men du vil vell heller ikke si at de engelske hooligans er de smarteste folkene på denne planeten. Slike tilskuere finnes ikke blant de som er interessert i f.eks BeachVolley for damer. (min favoritt idrett)"

Finner meg ikke i å bli sidestilt med disse(Hooligans) , kjøpte mitt første stereo anlegg to år før du ble født. 8) Og har drevet med musikk/film siden da.
    Ser ikke noen hensikt i å poste på ett forum der slike som Sickman råder.
    Hva er vitsen med moderatorer når de ikke luker ut direkte sjikane?

P.S. Tror ikke det er så mange smarte tilskuere blandt de som ser på
    BeachVolley for damer heller.(Tydligvis)

Takker for meg her på forumet....Erase my profile,please...

AE
    Dersom du selv er seriøs med at du har planer om å forlate forumet har jeg personlig liten medfølelse, for maken til barnslig oppførsel har jeg aldri opplevd før.

Dersom du derimot ikke mente det så alvorlig er det ganske underholdende lesing :lol:

Må si du kan det med å erte på deg en stein også, vet ikke om din evne til å erte på deg andre står helt i stil med den nærtagenheten du viser her men :wink:

Det er i hvertfall lenge siden jeg sluttet å ta alt Peakman skriver gravalvårlig. Det samme gjelder forresten Whoppas og Vega for å nevne noen

Husk: TAKHØYDE!! ...den vil vi gjerne beholde :wink:

Og til slutt:
    Gratulerer, Snickers-is! Vel fortjent tittel.
    Takker og bukker roffe

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også litt tro på at vi etter hvert sakte men sikkert bygger opp nye kategorier, som til slutt blir gruppert under hovedkategorier. Det vil ta tid, men da vokser forumet med antallet medlemmer.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det er i hvertfall lenge siden jeg sluttet å ta alt Peakman skriver gravalvårlig.
    Da var da enda bra og jeg håper de fleste gjør det samme. Jeg tar iallfall det jeg sier selv med en stor klype salt :lol:

Gratulerer med Guru statusen. Du er vel en av de som virkelig tar tak i de tekniske emnene og ikke bare prater vås.

Egentlig ufattelig mye tid du må bruke på dette forumet. Jeg har brukt 10 måneder på 700 meldinger og du har brukt 2 måneder på tusen meldinger

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker

Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Jeg har brukt 10 måneder på 700 meldinger og du har brukt 2 måneder på tusen meldinger
    Hmmmm, tror du er inne på noe der :lol:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med AVFORUM er at det tar for mye tid. Jeg skulle ha leste 100 sider på finanspensum men jeg har lest 10 pga av avforum idag.
    En finans frende.. Hehe..

Mvh

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Problemet med AVFORUM er at det tar for mye tid. Jeg skulle ha leste 100 sider på finanspensum men jeg har lest 10 pga av avforum idag.
    En finans frende.. Hehe..

Mvh
    Jepp.

Sitter og leser på dette nå: http://www.iot.ntnu.no/users/sjurw/TIO4140/ch13.ppt

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Options... Put call paritet...

Hmm i dag har vi hatt forlesning om futures.. Litt om forward contracts.. (lært før)... Så verdivurderte vi Disney... (Gruppearbeid)...

Hva studerer du? Hvilket nivå?

Mvh

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •