Oppskrapet XP-cd... Hjelp!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppskrapet XP-cd... Hjelp!!

Ryddet bak skrivebordet i dag og der fant jeg til min skrekk at Windows XP cd-en min hadde havnet mellom pulten og veggen og blitt oppskrapet noe voldsomt.
    Tenkte at dette umulig kunne være noe bra og prøvde derfor å lage en sikkerhetskopi ved hjelp av Nero-brennerprogramvare.
    Fikk imidlertid beskjed om at det var flere uleselige filer så dette ser stygt ut. Finnes det noe program eller en måte å få hentet ut dataene på eller går det an å sende i cd-en til Microsoft og få en ny???

Dette har jo potensiale til å bli et kjempeproblem ved systemkrasj eller liknende som krever reinstallering....

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Last ned en ny, piratversjon! Microsoft har offisielt gått ut og sagt at det ikke er ulovlig!

Det som er ulovlig er å bruke den med feil key!

Du har jo fremdeles original key'en som fulgte med, så når du installerer så bruker du denne....

Skal funke good det så lenge du skaffer samme versjon!

Skulle krisen oppstå før du skulle rekke noe slikt så kan du låne en kompis sin CD og installere fra den med din nøkkel! Såfremt versjonen stemmer!

(Mods: edit denne teksten om eg driver med ulovlig prat angående nedlasting!)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk et eller annet polish middel, gjerne litt kraftig. Poler fra midten og utover rundet hele disken, så lenge du gidder, og til du ser at ripene er litt mindre fremtredende. Poler til slutt med noe silikonbasert, eller noe som gjør overflaten så blank som mulig. Litt mye styr kanskje, men det er utrolig hva du kan fikse av ødelagte cd'r ved å polere/rubbe dem ned.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset,Aasmund, men jeg endte opp med å følge Santa Claus sitt forslag.
    Tusen takk til deg også; potensielt storproblem ved senere anledning skulle nå være avverget.

Jeg synes det er moralsk riktig at en kan laste ned noe en eier som har blitt ødelagt, men har virkelig Microsoft sagt at dette er greit??

Et annet spm. som ligner litt: Kan en si at det er forsvarlig å laste ned fra ulovlige sider FLAC-versjoner av det man f.eks har kjøpt hos Itunes? Man laster jo ned noe man allerede eier, men i bedre kvalitet. (Akkurat dette er ikke så aktuelt for meg da jeg holder meg til cd`er, men det er audiofilosofisk interessant...)

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble eg litt usikker her nordvest! Finner ikke den plassen eg leste det! Men fant en annen plass der de sa det var bare å ringe til Microsoft service, så sender de en ny cd til deg!

Bare ha key etc klart! Eg ville hvertfall prøvd det! Veldig greit å ha en helt ny cd! Da slipper du eventuelle bugs også....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •