Svindlet på Finn.no - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 132
    Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser han fyren fortsatt legger ut tv'er på finn. Senest nå en viewsonic 37" til 5000,-. Irriterende at han ikke blir tatt... :evil:

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn Torget - 37 LCD ViewSonic N3766W

Overasker meg at han ikke gir opp..

Newcomer Shrike sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

^^

Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Finn Torget - 37 LCD ViewSonic N3766W

Overasker meg at han ikke gir opp..
    Jeg har sendt han en epost nå, skal vi se om vi ikke får "napp" her :P Har spurt om MSN, kanskje han er en trivelig fyr? =)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shrike
    Jeg har sendt han en epost nå, skal vi se om vi ikke får "napp" her :P Har spurt om MSN, kanskje han er en trivelig fyr? =)
    Absolutt en hyggelig type skal du tro! Lite fremgang. Ringer har stort sett hver dag og gjerne på litt ugunstige tidspunkt......
    Får stadig melding om å slutte å mase og slutte å ringe osv osv. Tydeligvis ikke et nummer han har lyst å kvitte seg med.
    Fikk en melding i helga med navn, nummer og adresse til en Politi etterforsker jeg skulle kontakte hvis det var noe jeg ville. Artig type!!
    Skrev tilbake at jeg kom ikke til å gi meg og at han bare skulle regne med å måtte slite med meg i lang lang tid fremover. Både psykisk og fysisk!

Har selvfølgelig ikke hørt noe fra Politiet.
    Så den Viewsonicen på finn.no ja! Skrev inn med engang at dette var samme fyren som svindlet meg, men han legger kun inn annonser i helgene da det ikke er noen som er på jobb hos finn.
    De burde absolutt ha en mulighet for å kunne sniffe på navn og adresse på denne karen. Bruker jo samme infoen gang på gang. Noe som er litt merkelig egentlig.

Men men jævelen skal takes! På en eller annen måte!

E

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

^^

Sitat Opprinnelig postet av redlabel
    Absolutt en hyggelig type skal du tro! Lite fremgang. Ringer har stort sett hver dag og gjerne på litt ugunstige tidspunkt......
    Får stadig melding om å slutte å mase og slutte å ringe osv osv. Tydeligvis ikke et nummer han har lyst å kvitte seg med.
    Fikk en melding i helga med navn, nummer og adresse til en Politi etterforsker jeg skulle kontakte hvis det var noe jeg ville. Artig type!!
    Skrev tilbake at jeg kom ikke til å gi meg og at han bare skulle regne med å måtte slite med meg i lang lang tid fremover. Både psykisk og fysisk!

Har selvfølgelig ikke hørt noe fra Politiet.
    Så den Viewsonicen på finn.no ja! Skrev inn med engang at dette var samme fyren som svindlet meg, men han legger kun inn annonser i helgene da det ikke er noen som er på jobb hos finn.
    De burde absolutt ha en mulighet for å kunne sniffe på navn og adresse på denne karen. Bruker jo samme infoen gang på gang. Noe som er litt merkelig egentlig.

Men men jævelen skal takes! På en eller annen måte!

E
    Godt du står på =) Jeg var i rask dialog med fyren, merkelig skrue. Han solgte både LCD tver, multifunksjonsskrivere, laptops, sm-pisker og dop! Alt man behøver for en "helaftens" med andre ord høhø.

Nei, spøk til side. Han lukta raskt lunta når jeg kjente noen som kunne komme for å se på Tven i Stavanger. Da ble det en "sorry blokk" og borte var karen.

Velvel!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en "dialog" gående med ham nå. Han har ikke foreslått noe annet ennat det ikke er mulig med oppkrav siden han må sende med tollpost. Har bedt om telefonnummer, får se om jeg får det.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt han mail hvorav han skal legge meg til på msn.

Ringer han dagelig også, intet svar og få. Har funnet ut at han bor i Stavanger området, så denne fyren skal vi nok ta knekken på :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Har sendt han mail hvorav han skal legge meg til på msn.

Ringer han dagelig også, intet svar og få. Har funnet ut at han bor i Stavanger området, så denne fyren skal vi nok ta knekken på :-)

Hehe! Godt å se at folk engasjerer seg. Mobilnumret hans er registrert i Hjelmeland så lurer på om han er i området der. Kjenner ikke til plassen eller hvor stor den er.

Så han hadde en annonsen på pv600 på Finn. no nå. Fikk den sperret med engang med en liten hyggelig mail på sleng. Skjønner ikke at ikke Finn.no kan se å få sperret denne karen ute. Bruker jo samme oppsettet og adresse stort sett hele tiden.

Jaja ,God Påske til alle

Eirik

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke høre noe mer fra ham etter at jeg spurte om mobilnummer. Mulig han har skjønt at det er noen som vet hva han holder på med.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også sendt han en mail om at jeg var interessert i tv'en.

Avventer svar, dette er moro:twisted:

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel snart på tide at vi alle sammen tar en tur opp til stavanger området og banker på utenfor døra hans? Virker jo som han lever av dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MPX
    Nå er det vel snart på tide at vi alle sammen tar en tur opp til stavanger området og banker på utenfor døra hans? Virker jo som han lever av dette...
    Jepp hadde vært noe det. Dette er svin som ikke fortjener å puste luften oss redelige folk puster.
    Hadde vært gøy å fått skremt han skikkelig. Han legger stadig ut annonser når Finn.no gutta har tatt helg. Utspekulert jævel.
    Fortsatt ingenting fra Politier.........bombe!

E

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se om det dukker opp en i morgen da.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wuhu! Da skjer det ting her.
    Ble nettopp oppringt av en etterforsker i Stavanger. Han satt med en liten bunke med anmeldelser på en viss person som opererte på finn.no.
    Mitt navn var kommet opp i denne saken og han ønsket litt info angående min sak.
    Personen det er snakk om var blitt hentet inn og hadde vært til avhør. Nå holdt han bare på å bygge en sterk sak mot personen.
    Sjekket nummer og epost og samtalen kom fra Politikameret i Stavanger.

Etterforskeren sa at svindlern lovet å samarbeide med politiet.

Holder dere oppdatert.

NB: Hvis det er noen andre der ute som er utsatt for samme person tar dere kontakt med meg så skal jeg videreformidle saken til etterforskern.

Mvh.
    E

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Nå gleder eg meg til sesongavslutningen i denne serien!

Håper de tar den og at de avslutter serien før den blir dratt ut i det evinnelige!

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører at sesong 2 starter opp igjen til høsten. All-new cast.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redlabel
    Wuhu! Da skjer det ting her.
    Ble nettopp oppringt av en etterforsker i Stavanger. Han satt med en liten bunke med anmeldelser på en viss person som opererte på finn.no.
    Mitt navn var kommet opp i denne saken og han ønsket litt info angående min sak.
    Personen det er snakk om var blitt hentet inn og hadde vært til avhør. Nå holdt han bare på å bygge en sterk sak mot personen.
    Sjekket nummer og epost og samtalen kom fra Politikameret i Stavanger.

Etterforskeren sa at svindlern lovet å samarbeide med politiet.

Holder dere oppdatert.

NB: Hvis det er noen andre der ute som er utsatt for samme person tar dere kontakt med meg så skal jeg videreformidle saken til etterforskern.

Mvh.
    E
    Dette var jo gode nyheter :-D
    Håper du får tilbake noe av pengene du har tapt også.

Jeg opplevde for noen år siden å bli oppringt av en etterforsker, det viste seg at noe jeg hadde kjøpt et års tid tidligere var tyvegods Og tyven hadde vært såpass smart at han hadde tatt vare på alle postoppkravskvitteringene så politiet kontaktet alle han hadde handlet med.
    Idiot som jeg var så var jeg føyelig og politiet tok den tingen jeg hadde kjøpt. Fant ut i ettertid at de ikke hadde hjemmel til dette siden jeg hadde kjøpt den i god tro (det var ikke spesielt billig eller mistenkelig) og originale eieren hadde jo fått erstatning fra forsikringsselskapet sitt.
    Jeg fikk beskjed fra etterforskeren at jeg skulle få erstatning for tapet mitt.

Tiden gikk og jeg glemte hele greia etter noen år, men ca fem år etter så fikk jeg et brev fra statens innkrevingssentral hvor jeg ble informert om erstatningen min. De kunne opplyse om at jeg fikk 16kr i erstatning (dvs under 2% av beløpet jeg tapte) og at de herved anså saken for avsluttet siden gjerningsmannen hadde gjort opp for seg... javel ja!? :shock:
    Det var vel en av de første gangene jeg begynte å tvile på det norske rettsapparatet, nå idag oppfatter jeg norge som et slags paradis for kriminelle :cry:

Hvis jeg opplever noe liknende i fremtiden så skal politiet få en svært lang vei å gå før de kan ta med seg noe som er i mitt eie. Vil presisere at jeg sjekket opp forholdet med advokat i etterkant og jeg hadde mitt på det tørre og politiet handlet ikke korrekt, men det var jo fint lite å gjøre med dette i etterkant :evil:

A

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærsj da! Dette hørtes ikke lovende ut.
    Har sånn passelig store forhåpninger om å se pengene mine igjen.
    Problemet med slike svindlersvin er vell det at de har en fryktlig lav inntekt når de ikke får drive med det de vanligvis gjør og virket som jeg ikke var den eneste på listen som var keen på å få pengene sine igjen.

Jaja tiden får vise.

E

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    16kr i erstatning!?! Man vet jo ikke om man skal le eller gråte av slikt. Dessverre nok et bevis på at den ærlige mannen i gata taper!

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •