Svindlet på Finn.no - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 132
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

ja fant det samme, men tror nok det skal være en norsk bank. Mest sannsynlig SR-bank.
    Takk for etterforskning

Mvh.
    Eirik

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du sender meg det fulle kontonummeret hans på en PM kan jeg jo sjekke om jeg får opp noen opplysninger på nettbanken min...

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi har nok funnet ut hvem det er nå.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp! Takk for all hjelp! Vi har i allefall funnet ut hvem som står registrert på mobilnummeret. Et steg videre.

Mvh.
    Eirik

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes en del tjenester på nettet der du setter inn penger midlertidig på en låst konto helt til du får varene og så frigir du pengene til mottaker når du har fått varen og sjekket den. Mener å huske at du ikke kan kalle tilbake pengene fra kontoen uten at motparten godkjenner det sånn at du selv ikke stikker av med utstyret og pengene

Noen som vet noen eksempler på slike tjenester?
    Har sett det flere plasser men husker ikke navnet på noen nå. Vet om Paypal men de har jo et ganske frynsete rykte fra tidligere tider da info om hundretusen vis av kontoer ble hacket/utgitt ved en feil.

Føler sterkt med trådstarter i denne saken.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Det finnes en del tjenester på nettet der du setter inn penger midlertidig på en låst konto helt til du får varene og så frigir du pengene til mottaker når du har fått varen og sjekket den. Mener å huske at du ikke kan kalle tilbake pengene fra kontoen uten at motparten godkjenner det sånn at du selv ikke stikker av med utstyret og pengene

Noen som vet noen eksempler på slike tjenester?
    Har sett det flere plasser men husker ikke navnet på noen nå. Vet om Paypal men de har jo et ganske frynsete rykte fra tidligere tider da info om hundretusen vis av kontoer ble hacket/utgitt ved en feil.

Føler sterkt med trådstarter i denne saken.
    Finn.no har vel en slik tjeneste den dag i dag FINN Betalingsgaranti

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd det samme på Finn.no, et svakt øyeblikk og et litt for godt tilbud, så forhåndsbetalte jeg....så aldri noe til varen, fikk ikke svar på tlf eller mail.....Til dags dato "en god borger" gikk jeg til politiet, som fant ut hvem det var gjennom kontonr....de trodde de kunne gjøre lite siden personen allerede hadde over 50 lignende saker på seg.....anmeldte forholdet, men skjedde som ventet ingenting. Irriterte meg veldig, så satt igang et "nettverk" som lokaliserte hvor personen bodde. Hadde klar folk som kunne "skremme" personen klare nesten utenfor døren hanses, men stoppet det (heldigvis) før det skjedde noe alvorlig. Det skjedde ingenting mere, men ønsker faktisk fortsatt at personen på en eller annen måte har fått en lærepenge av "noen" der ute.....er visst eneste måten de kan lære på tror jeg.... Men jeg har heldigvis lært av dette, og gjort flere kjøp her på AVforum som har gått 100% bra :-) Tror aller fleste parten her er "gode borgere" :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja de har det, men kjøper ville selvfølgelig ha pengene så fort som mulig.
    Er enda rystet over at jeg gikk på denne! Har gjennomført flere hundre handler mellom privatersoner tidligere på nett og har alltid vært obs på scammere, men noen øl for mye har nok en del av skylden. :P

Alle har vært helt supre med feedback og tips ang denne saken!
    Er helt imponert over folk og alt de er villig til å gjøre for å hjelpe en stakkar tulling!

Takk til alle så langt.

Poster info hvis jeg får noe ut av saken.

mvh.
    Eirik

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steineb
    Har opplevd det samme på Finn.no, et svakt øyeblikk og et litt for godt tilbud, så forhåndsbetalte jeg....så aldri noe til varen, fikk ikke svar på tlf eller mail.....Til dags dato "en god borger" gikk jeg til politiet, som fant ut hvem det var gjennom kontonr....de trodde de kunne gjøre lite siden personen allerede hadde over 50 lignende saker på seg.....anmeldte forholdet, men skjedde som ventet ingenting. Irriterte meg veldig, så satt igang et "nettverk" som lokaliserte hvor personen bodde. Hadde klar folk som kunne "skremme" personen klare nesten utenfor døren hanses, men stoppet det (heldigvis) før det skjedde noe alvorlig. Det skjedde ingenting mere, men ønsker faktisk fortsatt at personen på en eller annen måte har fått en lærepenge av "noen" der ute.....er visst eneste måten de kan lære på tror jeg.... Men jeg har heldigvis lært av dette, og gjort flere kjøp her på AVforum som har gått 100% bra :-) Tror aller fleste parten her er "gode borgere" :-)

Ærsj da! Føler med deg der ja! Kjenner man får lyst til å gjøre ting som ikke er helt ettter norsk lov, men skylder mye på meg selv også......

Heilt fantastisk at Politiet ikke kunne gjøre noe når personen har 50 lignende saker på seg! Da burde det virkelig være grunnlag for å gjøre noe!!!
    Hårreisende!

Mvh.
    Eirik

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redlabel
    Hei!

Dum som jeg var satt jeg i halvfylla og så så gjennom Finn.no på AV torget.
    Der kom det akkurat ut en annonse med en som solgte en LG Plasma under annonsen:

"Selger en 100% strøken LG 42PC1R, fire månder gammel med kvittering og to års garanti. Selges uten veggfeste!

Jeg kan kontaktes på MSN: keyteqbay@hotmail.com"

Dust som jeg var tok jeg kontakt med selger og snakker mye og lenge med han på MSN. Han sendte meg en sms med mobilnummert sitt.
    Jeg lurte på om tven var solgt og det var den ikke. Jeg sa jeg var interessert og ble veldig overivrig. Skjønner ikke hva som gikk av meg men sa at jeg kunne forhåndsbetale skjermen og at jeg kunne komme å hente den selv.
    Jeg anser meg selv som en erfaren netthandel med hundrevis av handler fra både USA og Hong-kong osv osv, men må ha lidd av en case av sinnsyk i gjerningsøyeblikket!

Dagen etter får jeg ikke kontakt med selger på mobil.
    Det jeg sitter igjen med er minus 5500 på konto!!

Det eneste jeg har å gå etter nå er mobilnummeret xxx og kontonummer xxx.

Jeg går ut med denne infoen for å advare andre som kan være så dum som meg å gå i denne fellen.
    Han kontaktet meg under navnet xxx.

Er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan finne tak i denne personen slik at jeg kan få "hilset" litt på kneskålene hans.

All hjelp er GULL!!!

Mvh.
    Eirik
    mobil nummer, ip adresse/mac adresse og email skal jo være mulig å trace,så om du mot alle odds for tak i vedkommende passer det veldig bra å dukke opp på arbeidsplassen.har han ingen kontanter har han alltids noen eiendeler som da konfiskeres til spottpris.de triksa kjenner du vel ,ønsker deg lykke til anyway

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er utrolig at slike folk ikke blir tatt når bevisene er helt klare!

Er desverre slik med flere ting her i samfunnet. Hørte på radioen her om dagen at det var ei dame som hadde blitt frastjålet bilen sin, politiet lokaliserte bilen med tyvene i stående i en grøft! De stoppet sefølgelig opp og regelrett dro tyvene ut av bilen. 1mnd senere fikk hun et brev om at saken var henlagt pga bevisets stilling!!

Har tenkt i mitt stille sinn opptil flere ganger at man skulle starta et skikkelig brutalt borgerværn, problemet der er jo klart at rettssikkerheten ikke hadde stått i høysetet....

Bjørnøya hadde også vært et flott sted for kriminelle!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gausemikkel
    mobil nummer, ip adresse/mac adresse og email skal jo være mulig å trace,så om du mot alle odds for tak i vedkommende passer det veldig bra å dukke opp på arbeidsplassen.har han ingen kontanter har han alltids noen eiendeler som da konfiskeres til spottpris.de triksa kjenner du vel ,ønsker deg lykke til anyway

Hei!

Takk for tips! har pr. nå ingen epost som jeg kan prøve å finne Ip adresse i, men har funnet ut en del på mobilnummeret ved hjelp av ftonnes.

Får se hvordan det går videre

Mvh.
    E

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du kommer så langt med politet. De tar i mot anmeldelsen driter mer eller mindre i slike ting så lenge beløpet er under 10000. De har ikke resurser bla bla bla.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flateng
    Tror ikke du kommer så langt med politet. De tar i mot anmeldelsen driter mer eller mindre i slike ting så lenge beløpet er under 10000. De har ikke resurser bla bla bla.

Ja det er kjipt, men sånn er det. Syns de skulle hjelpe en litt mer om personen har noe å stå på - sånn som i dette tilfellet hvor han har kontonummer på det verste...

Jeg hater å innrømme det men jeg har bare negative erfaringer med politiet for tiden, det burde vært motsatt... Hadde innbrudd i bilen for 2 dager siden, resten er historie

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen god uke du har hatt med andre ord

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redlabel
    Oh. Ja det suger! Usikker på hvordan reglene er i Norge, men hvis man har samme nettbank som brukeren så kommer jo det fulle navnet på eier av konto du skal overføre til opp så skulle tro det sku være mulig med info.
    E
    Hva med å ta en liten spansk en? Sett inn 100,- inn på kontoen hans og deretter ta kontakt med banken din og be dem kontakte banken hans og prøv å få tilbake pengene.
    Kanskje det er mulig å få bekreftet av den ene eller andre banken navnet på mottaker siden du ikke er sikker på om du har overført pengene riktig?

Hadde vært kult å prøve å rævkjøre han skikkelig :-D
    (mente det ikke helt bokstavelig hehe)

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anmeld!

Jeg hører folk her har liten tiltro til politiet, men svindel er svindel, og det mener jeg at du bør anmelde. Med de de opplysningene du har, bør det for politiet være enkelt både å finne ut hvem han er og kunne bevise forholdet. Om de vil gjøre noe med saken eller henlegge, vet jeg derimot ikke, men det er verd å prøve! Vær klar over at konsekvensene av å "ta" ham på egen hånd fort kan bli verre enn tapet av de pengene du har mistet!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel mere sånn "heat of the moment"

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Jeg hører folk her har liten tiltro til politiet, men svindel er svindel, og det mener jeg at du bør anmelde. Med de de opplysningene du har, bør det for politiet være enkelt både å finne ut hvem han er og kunne bevise forholdet. Om de vil gjøre noe med saken eller henlegge, vet jeg derimot ikke, men det er verd å prøve! Vær klar over at konsekvensene av å "ta" ham på egen hånd fort kan bli verre enn tapet av de pengene du har mistet!
    Holder med deg på anmeldelse. Jeg ble lurt av en skapning, og etter gjentatte lovnader om å ordne opp etter seg, ble jeg lei, og la ut navnet hans på et forum,slik at han ble søkbar i Google. Etter noen dager fikk jeg henvendelser fra flere som hadde "handlet" med samme fyren. Vi har alle anmeldt ham, og da kom det fram at han har 70(!) saker mot seg nå...

Om politiet henlegger anmeldelsen din, er det bare å klage på vedtaket, da vil de mest sansynlig ta tak i saken igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Hva med å ta en liten spansk en? Sett inn 100,- inn på kontoen hans og deretter ta kontakt med banken din og be dem kontakte banken hans og prøv å få tilbake pengene.
    Kanskje det er mulig å få bekreftet av den ene eller andre banken navnet på mottaker siden du ikke er sikker på om du har overført pengene riktig?

Hadde vært kult å prøve å rævkjøre han skikkelig :-D
    (mente det ikke helt bokstavelig hehe)
    Har tatt kontakt med banken min og sagt at det hadde skjedd en feil ved overføringen til kontoen hans. Regner med jeg får svar på mandag.

Hehe man skulle fått til noe lignende som denne storyen:
    The Powerbook Prank: He wanted a Powerbook. We gave him a P-P-P-Powerbook!

Mvh.
    E

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •