Hva vil AV Forums medlemmer? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 56
    Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Snittalderen er 31,3 år på registrerte medlemmer av AVforum (pr. forrige uke), wotg, så jeg tror ikke alderen har gått ned. Samtidig vil jo tråder fra den yngre del av skalaen også måtte slippes til, noe som vel blir noe mer synlig ettersom antallet brukere øker totalt sett og dermed flere yngre brukere er innom.

Når det gjelder litt mer generelle, betraktende tråder er som du sier AVforum et sted med teknisk, produktorientert fokus. Samtidig har diskusjonene rundt brukernes utstyr et langt mer generelt fokus, og forumets mest leste tråd, Aktos hjemmekinotråd, er da faktisk nettopp en slik tråd...
    ser poenget til trådstarter her egentlig..det er større aktivitet hos cv eiere enn noen andre her..dette medfører en DEL nye tråder som startes uten helt den store meningen.dette igjenn medfører en del sleivete komentarer.. det er vel også sannsynlig at denne herskaren er av YNGRE karakter uten at jeg helt har hold i min antakelse der...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..jo'a, men en kan jo fortsette på en allerede startet tråd, eller er det umulig når en eier CV..?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    ..jo'a, men en kan jo fortsette på en allerede startet tråd, eller er det umulig når en eier CV..?
    Aner jeg en gryende "skittkastingtråd"? :-D
    Det er vel slike kommentarer som skaper en del avstand mellom grupper her på forumet.

Personlig mener jeg det ikke er noe i veien for å starte en ny, "gammel", tråd. Det er valgfritt om man vil svare på en tråd er det ikke, hev dere over det er mitt råd.

Det å spørre om råd i forbindelse med hi-fi er ofte en personlig sak, å starte en ny tråd skaper et eierforhold til temaet, noe jeg føler er bra.
    Dessuten er det en grense for hvor mange gamle tråder man gidder å lese igjennom før man får svar på akkurat det du lurer på og ja, jeg er klar over søkefunksjoner.:-D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...sett gjennom en par av postene dine jblfan, og synes i utgangspunktet du forholder deg til fakta på et fint vis (så langt jeg kunne se). Så for øvrig heller ingen direkte ufine svar i så måte, men ser jo at du har presise og sterke meninger, og møter tilsvarende motargumentasjon. Tror det er veldig veldig viktig å skille mellom saklig diskusjon og personlige angrep i slike saker. Med en gang en går fra "bass under 40Hz er er bare tull til musikk" til "dypbass er bare noe drittunger driver med" har en beveget seg fra en mening til en karakterisering (og her benytter du deg av førstnevnte, saklige type argumentasjon og må kunne forvente tilsvarende tilbake, du får sende over link til ev. tråder der dette ikke er tilfelle).

Når det gjelder spørsmålet, "Hva vil AVforums medlemmer", er det helt dønn umulig å svare for hva snart 20.000 unike mennesker "ønsker", det vil uansett bli alt for generaliserende å gi en felles benevnelse for det. Samtidig kjennetegnes vel en del av oss ved at vi er entusiastiske ved hva vi driver men innenfor rammen av AV (det er i det minste disse brukerne AVforum er tiltenkt), som kommer til uttrykk på en rekke ulike vis.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet jeg ref. til en tråd, det var ikke meningen, er også enig av at å lese gjennom alle trådene kan ta litt tid. Men å prøve litt skader ikke før en starter ny tråd, da slipper en to tråder som har helt like titler rett etter hverandre..

Ellers så synes jeg de aller fleste her inne har en fin tone på forumet, noe som gjør det koslig å lese trådene inne på AVforum..(hmm, hvor er det blitt av wiewsonic?)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Vet jeg ref. til en tråd, det var ikke meningen, er også enig av at å lese gjennom alle trådene kan ta litt tid. Men å prøve litt skader ikke før en starter ny tråd, da slipper en to tråder som har helt like titler rett etter hverandre..
    Helt enig med deg at man kan seg litt tid

Newcomer BeoMaster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke alltid det finnes en absolutt mening, vilje eller svar..slik er det bare.

AVforum har lykkes i å være et forum for alle AV entusiaster,

Jeg tror at mangfoldet her på AVforum gjør at dette er et spennende og lærerikt sted å være.

AVForum er jo litt avhenighetsskapene også. Ofte må jeg bare innom for å sjekke. Kunne jo hende jeg gikk glipp av en artig diskusjon.

...så kankje svaret på hva vi vill, er kanskje det vi er, nemlig et allsidig AVForum....

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si meg helt enig med Mor10.....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Avforum er saklig. Noen diskusjoner, debatanter og temaer holder jeg meg unna. Generelt er målet mitt å samle meg erfaring til å sette sammen et bra anlegg, som er praktisk i bruk og gir meg de opplevelsene på musikk som setter godfoten i gang. Hjemmekino og alle verdens formater og nyvinninger er greit å lese om, men blir ikke prioritert hos meg.
    Dette fora er uten tvil der jeg har samlet mest informasjon og utvekslet mest erfaringer. I tillegg har jeg blitt kjent med mange personer som har samme interesse.
    Synes CV og andre temaer hvor spørsmålsstilligen er lik ikke senker kvaliteten på forumet, men bør respekteres som deres del av interessen. Alle har begynt en plass og da bør rutinerte brukere ha tålmodighet med dette.
    Er på ingen måte enig med trådstarter angående avforum!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

er vi ikke en gjeng "guttunger" alle sammen da?

Leser tråden med stor interesse og det er en ting som slår meg.....er folk virkelig så hårsåre? At det er et og annet "personangrep" her burde vel bare gjøre det hele mer morsomt, også for dem som blir "angrepet", dersom man innehar en dose selvironi? Forresten er det jo så enkelt som å la vær å svare på tiltale dersom man synes innleggene begynner å skli ut. Vi er jo egentlig bare en gjeng med mer eller mindre voksne guttunger (...unnskyld damer) alle sammen, og vi som tradisjonelt sett er så "tøffe" må da tåle en liten diskusjon og litt bastante meninger i ny og ne...
    Er sikker på at dersom man hadde plassert noen av de bitreste debattantene i samme rom med en haug med utstyr de kunne teste hadde de vært verdens beste venner og hatt det kjempegøy!
    Min egen hifi-hjemmekinointeresse varierer fra totalt uinteressert til totalt hekta, avhengig av tilgjengelig tid, lommebok, årstid osv. Det aller meste av kunnskap jeg har tilegnet meg om lyd/bilde stammer fra forumet, så takk for det
    Min bastante mening er at lyd/bilde interesse kan IKKE måles i valuta! En blakk guttunge på 12 med "supermegahifisurround" til 1k kan ha minst like stor glede av, og være like interessert i lyd/bilde som en 50 åring med stinn lommebok og det siste av "supersofistikert vellydende ekstremhighend lyd" og sitt dertil "ultraskarpe HD bildeutstyr" til flere hundre tusen! Forskjellen ligger i, etter min mening, alder, tid, lommebok og en masse andre "tilfeldigheter".
    Så konklusjonen min er at jeg synes AV-forum er helt genialt som det er! Masse informasjon (subjektivt nyttig og unyttig), åpent for alle meninger og god takhøyde

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW! Etter en natts søvn med tilhørende 50km på morningen (Norge tok g+s) er alle svar her overveldene. Hadde ikke ventet så mye interesse. Måtte skrive ut alt for å kunne kommentere.

striky: Du ser ikke noe problem med "nybegynner" innlegg. Ikke jeg heller. Ikke noe jeg heller vil enn å forsøke å hjelpe nye til å finne interessen, men som nevnt tidligere kan man, før man legger inn en post/spørsmål/påstander kan man sjekke ut dette med 500W/1000W/1000Kr. Det er en rekke gode artikler om dette både på norsk og engelsk. Kan godt legge til dette med 16Hz i +100db. LES, LYTT OG LÆR!

kfh74: Der har du første problemet. "Har ikke mulighet" osv ... Så hvorfor kommentere noe man ikke har hørt? Man kan selvfølgelig si noe generelt om ting, basert på tidligere erfaringer med samme merke. Har man ikke det, kan det jo være en god ide å ikke si noe.

Enig med deg og meg at x og y diskusjoner, og at trådstarter bør få legge nivået, men det har jo lett for å skli ut.:-D

Mor10: Så du har lest noe av det jeg har skrevet, og ber meg lese mine egne tråder. Ja, jeg vet at det er mange som er uenige med meg. Jeg har aldri "nektet?" å høre dyp bass, men hvis du leser innlegget til "isen" skjønner du kanskje mer, og muligenes på en annen måte enn jeg kan forklare. Andre meninger? er det flere fysiske lover som skal brytes?

DsEminK: er ikke slik du tenker jeg mener.

RoKo: "Med et nick som" ... Om du tror det ... har jeg ikke mer å si. Salt/skråsikker/konger/forståsegpå/. Ta en tur til den jeg tenker på.

wotg: Enig med deg. Du kaller dem "guruene", jeg kaller dem "konger". Helt enig med deg at vi bør få ting tilbake til jorden igjen. GLEDE seg med musikken.

gonigogo: så mengden har alltid rett?

Ak: Det høres ut som du er en av dem (kongene) med (siste jeg så) 7812 poster.

til alle dere andre som ikke gidder å svare her: GODT NYTT ÅR, OG LA OSS HÅPE PÅ ET BEDRE I 077.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ak: Det høres ut som du er en av dem (kongene) med (siste jeg så) 7812 poster.
    Jeg vet ikke hvilken vei jeg skal tolke det du skriver, men det betyr kanskje ikke så mye ? Uansett er vi mottakelige for forbedringsforslag dersom modereringen er for dårlig. Bare å sende PM eller mail det.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Synes Avforum er saklig. Noen diskusjoner, debatanter og temaer holder jeg meg unna. Generelt er målet mitt å samle meg erfaring til å sette sammen et bra anlegg, som er praktisk i bruk og gir meg de opplevelsene på musikk som setter godfoten i gang. Hjemmekino og alle verdens formater og nyvinninger er greit å lese om, men blir ikke prioritert hos meg.
    Dette fora er uten tvil der jeg har samlet mest informasjon og utvekslet mest erfaringer. I tillegg har jeg blitt kjent med mange personer som har samme interesse.
    Synes CV og andre temaer hvor spørsmålsstilligen er lik ikke senker kvaliteten på forumet, men bør respekteres som deres del av interessen. Alle har begynt en plass og da bør rutinerte brukere ha tålmodighet med dette.
    Er på ingen måte enig med trådstarter angående avforum!
    Du er jo f"#n meg på rett veg gutt! Om ?? år så har du nok kommet langt. ... Du har kommet langt allerede.

Rutinerte brukere? OK, jeg tar det til meg og skal forsøke å bli "snillere"

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg vet ikke hvilken vei jeg skal tolke det du skriver, men det betyr kanskje ikke så mye ? Uansett er vi mottakelige for forbedringsforslag dersom modereringen er for dårlig. Bare å sende PM eller mail det.
    ditto

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    Men mest til AVForums "Konger"
    Kan jeg spørre hvilke egenskaper DU legger i uttrykket "Konge"???

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si dette var en meget rar tråd. Min oppfatning av de fleste trådene her på forumet er at de inneholder vennlig tone med velvillige spørsmål og svar, stort sett gode diskusjoner og en passelig dose humor samt en god porsjon begeistring og glede.

Vi har jo alle engang vært "ferske" og lurt på mye rart, og selv om det kan bli litt mange SVS, CV og "fy søren, halv pris på høyttalere i Danmark"-tråder, men det må vi ha takhøyde for.

Ha en flott søndag!

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    striky: Du ser ikke noe problem med "nybegynner" innlegg. Ikke jeg heller. Ikke noe jeg heller vil enn å forsøke å hjelpe nye til å finne interessen, men som nevnt tidligere kan man, før man legger inn en post/spørsmål/påstander kan man sjekke ut dette med 500W/1000W/1000Kr. Det er en rekke gode artikler om dette både på norsk og engelsk. Kan godt legge til dette med 16Hz i +100db. LES, LYTT OG LÆR!
    DsEminK: er ikke slik du tenker jeg mener.
    Artig at du klarte å tolke det slik, da jeg synes jeg sa nesten det samme som striky, kun med litt andre ord (og litt seinere til å poste). Jeg er forøvrig enig i at flere folk bør gå litt mer aktivt ut på egen hånd for å tilegne seg kunnskap. Denne hobbyen har mange ting å sette seg inn i, samme hvilke deler av den man velger å fokusere på. De færreste temaene lar seg forklare i løpet av et par setninger, så det forutsetter at folk tar seg tid. Det er nettopp derfor jeg har dette som hobby, fordi det alltid er noe å lære

PS! Hvis det hadde vært en mulighet for å endre brukernavn uten å lage en ny konto hadde jeg gjort det med en gang

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si jeg virkelig sliter litt med å skjønne poenget med denne tråden. Synes den raskt tok en uheldig retning.

Dersom "jblfan" i tillegg ikke tar ironien i mitt innlegg, men heller velger å sette seg i en eller annen form for angrepsposisjon - gjerne for meg.

Skal man diskutere lyd må man jo for all del forholde seg til egne erfaringer. Verre er det når enkelte medlemmer utbasunerer preferanse for det éne fremfor det andre - UTEN å ha hørt det "andre".

Som Lygren skriver; med så mange medlemmer som det virkelig er her inne, må det jo bli mange nivåer innen kunnskap og erfaring. Imidlertid finnes det jo svært mye verdifull informasjon og besvarte spørsmål at det er vel verdt å søke/lese mye av det som er skrevet. Enkelte tråder er en fryd å få med seg - andre kan man la ligge døde.... som eksempelvis denne... ;-)

OG; hvem er nå egentlig disse "kongene" du sikter til...?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er jo f"#n meg på rett veg gutt! Om ?? år så har du nok kommet langt. ... Du har kommet langt allerede.

Rutinerte brukere? OK, jeg tar det til meg og skal forsøke å bli "snillere"
    Du kan gjerne prøve å tiltale folk på en litt mer respektfull måte. RS har nok også vesentlig mere erfaring enn deg.

ditto
    Ditto til at du sliter med å forstå hva jeg skriver? Jeg forstår bare mindre og mindre.

Forøvrig vil denne tråden med stor sannsynlighet bli stengt. Den gjør mer vondt enn godt etterhvert.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og legg den uansett over i chitchat. Den har ingenting i denne delen av forumet å gjøre.

Da "slipper" alle deltakerne å sanke innlegg også.... ;-)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •