Nabotrøbbel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Nabotrøbbel

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nabotrøbbel

Jeg har en nabo, som bor i et annet hus bortenfor meg som klager på støy.

Greit at han klaga i jula og nyttårsaften da det var et par fester her, og med CV 215 og Oberon 6.1 så kan det bli "litt" høyt, så jeg forstår det.

Men nå i går kveld satt jeg og så på "You, me and Dupree", en komedie uten noen form for scener med bass eller spesiell musikk med bass.. Så kommer dem jaggu og klager da og og påstår at dem hører bassen og får ikke sove...

Jeg har på akkurat samme volum nå i dag og måler med radioshacken, at jeg ligger på max 76 dB her, og det er ikke bassen som utgjør det.
    Jeg er sikker på at hadde jeg vært hos han så hadde ikke radioshacken fått utslag engang!! Jeg fatter ikke at det går an!

Hvor mye støy kan jeg lage, målt borte ved ham, før han har rett til å klage?
    Noen som vet?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det finnes noen definitiv dB-grense for hvor høyt man kan spille. Etter 23.00 har man ikke lov å spille "høyt", selv om dette heller ikke er definert. Det som gjelder er både folkeskikk og sunn fornuft, da kommer man ganske langt.

Kjedelig hvis du har en nabo som går inn for å være en gledesdreper fordi han ikke liker deg...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frem til kl 23:00 kan du egentlig spille på ganske så hardt så sant det ikke går over til Støy forurensning i betydelig grad. Det er bare å foreta måling hos naboen det.

Kjør på du men vis hensyn etter kl 23:00

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var i 01:00 tiden i går, men lyden var så lav at han umulig kunne hørt noe bort til ham, jeg hadde på lavt akkurat pga. denne naboen... jeg fatter det ikke enda, han må ha hørt noe annet.

idiot :evil:

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke gir utslag på Radioshacken? Jeg vil nå si at 49db kontinuerlig med bråk er litt for mye bakgrunnsstøy hvis jeg skal sove. Selv kjøpte jeg hodetelefoner for å bruke på natterstid.. Det endte med at jeg bruker hodetelefoner mye mer enn kun natters tid siden det er så god lyd i dem.. Man mister noe av romfølelsen ,men opplever masse detaljer og en nærhet til musikken som man ikke får med høyttalere. Men det er også digg å ta av seg hodetelefonene en gang i blandt

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Dette var i 01:00 tiden i går, men lyden var så lav at han umulig kunne hørt noe bort til ham, jeg hadde på lavt akkurat pga. denne naboen... jeg fatter det ikke enda, han må ha hørt noe annet.

idiot :evil:
    Det jeg ville gjort, var å sette på musikken/filmen, på samme volum som du hadde (tallet i displayet burde vel være det samme, om du husker det), stikke over i hagen til naboen din, og lytte. Deretter snakke med ham om problemet, som oftest finnes det en brukbar løsning for begge parter. Må jo legges til at det kl. 1 på natten sannsynligvis er lite annen lyd ute, så skal du prøvelytte, burde du gjøre det mens få biler kjører forbi etc.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, siste sangen i You, Me and Dupree er det jo fet bass i!!!! :P:P

Young MC - Bust A Move

knallsang...spesielt på CV, og mæd høyt

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wtf bjynt å fått klager allerede.. skulle bodd en plass uten nabore du vett marius :P

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror og mener at det finnes grenser for det...
    Også dagstid. På "jobben" så var vi så utrolig mye plaget av en papegøye i dyrebutikken på siden, at vi fikk noen til å komme å utføre målinger. Desverre så holdt han kjeft den dagen... Mener grensa der var på 90db.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Det jeg ville gjort, var å sette på musikken/filmen, på samme volum som du hadde (tallet i displayet burde vel være det samme, om du husker det), stikke over i hagen til naboen din, og lytte. Deretter snakke med ham om problemet, som oftest finnes det en brukbar løsning for begge parter. Må jo legges til at det kl. 1 på natten sannsynligvis er lite annen lyd ute, så skal du prøvelytte, burde du gjøre det mens få biler kjører forbi etc.
    Det er vel dette som er løsningen, men problemet er at dem er overfølsomme og jeg vet ikke om det går an og finne en løsning på det.

Jeg hadde på akkurat samme volum som kvelden før på søndag, gikk ut... hører ingenting ut..

Kan vel nevnes at det er to leiligheter i samme hus her jeg bor, og han som bor i andre leiligheten har ikke sagt noe noen gang, mens i nabohuset så klager dem :-/

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Ikke gir utslag på Radioshacken? Jeg vil nå si at 49db kontinuerlig med bråk er litt for mye bakgrunnsstøy hvis jeg skal sove.
    hehe, kom på dette med radioshacken jeg og, den måler jo ikke fra 0 dB akkurat...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    wtf bjynt å fått klager allerede.. skulle bodd en plass uten nabore du vett marius :P
    Begynt og fått?

Klart det hadde vært det beste,takler da vel naboer, men at dem er overfølsomme fullstendig gjør jo saken håpløs

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •