Beste plasser i luksus-sal ved stavanger kino - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg var å så ROTK i luksus-salen i stavanger første dagen den gikk der.
    Bildet, lyden og stolene i denne salen er veldig bra.
    Men en ting som irriterte meg grenseløst var at bildet var ustabilt, det lissom hopper litt hele veien. Etter en time legger en ikke merke til dette lenger, men det var en plagsom time. Dette gjør det med kino, jeg vet det, men det har aldri vært så plagsomt som dette.

Og dette med 24 bilder pr sek, er helt ufattelig at det går an i 2004. Ved sene panoreringer er det helt forferdelig å se på. Minner meg om oppsettet på en dårlig HTPC. Dette viste veldig godt når en fløy over den der hvite byen.
    Dette har aldri irritert meg før, men på ROTK var det helt forferdeligt.

Alle plassene er ganske nære lerretet i denne salen, og lerretet er jo gigantisk. Dette kan nok være grunnen til at en ser hoppingen og 24fps begrensingen ganske godt?

Kjelli

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig den hoppingen du snakker om er det samme som jeg kaller flimring. Mulig det er 24fps som er årsaken. Det plaget også meg, men nå er jeg vant med flimmer-fri skjermer som LCD-projektor, LCD-pc-skjerm hjemme, 120hertz crt skjerm på jobb (så godt som flimmer-fri ), 100hertz TV hjemme (sitter relativt langt unna, og ser aldri film på tv'en).

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Beste plasser i luksus-sal ved stavanger kino

Sitat Opprinnelig postet av runar
    Er det noen av dere fra Stavanger som har funnet ut hvilke plasser som gir optimal opplevelse. Jeg tenker da på luksus-salen ved stavanger kino.

Jeg hadde tenkt å se Atter en Konge der nå snart, men vil liksom bestille den beste plassen.

Jeg er mest opptatt av best mulig plass med hensyn til lerret. Lyden er ikke så viktig for meg.
    Alle plassene i Luxus-salen er jo temmelig bra, det er jo tross alt det som er halve poenget med salen

Men en god regel er midt i salen og 1,5 ganger bredden på lerretet ut i salen, så rad 2-3, sete 3-4 er vel midt i.

Jeg skal også gå å se den i Luxus-salen snart. Så den i sal 5 dagen etter premieren og hadde krampe i beinet når filmen var ferdig.

Når det gjelder LOTR-filmene generelt liker jeg egentlig å sitte langt fremme. LOTR-trilogien består av 3 massive, episke filmer, gigantiske ikke bare i lengde men i utstrekning. Man får en mer virkelig følelse av hæren til Saruman i Two Towers når man må bøye seg fremover ut av setet og se til begge sider for å få med seg hele hæren.. ... noe som forsterker opplevelsen. Hæren er liksom bare *så* stor.

Når man sitter på avstand får man ikke denne følelsen, siden man ser hele hæren i 1 øyekast. Den virker mindre og ikke fullt så enorm som den gjør man sitter helt nær og må nesten se til alle kanter for å få med seg 'massivititen' (det er ikke et ord) av filmene

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •