HD formatkrigen. - Side 98

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 98 av 653 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 598 ... SisteSiste
Viser resultater 1,941 til 1,960 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Nyheten har ihvertfall fått ganske bred dekning på nyhetskanalene. Har sett en egen nyhetssnutt på både CNN, BBC og TV2 Nyhetskanalen. De nevner det som ett 'major blow' til HD-DVD. De nevner også at HD DVD sliter med salget av spillere, og at det er allerede 5.5 millioner blu-ray avspillere ute hos forbrukerne. Vi vet at alt dette ikke er 'helt fakta', men det er det som ble sagt i reportasjen som går verden rundt.
    TV 2 Sumo
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Om noe helt annet. Undrer meg litt over at Microsoft ikke bidrar mer enn de gjør. Bortsett fra HD-dvd add on til X-box kan ikke jeg se noe vesentlig de bidrar med.
    Microsoft bidrar ikke mer fordi de ikke har valgt side, de leverer codecs til begge leire og tjener penger uansett. HD-DVD-drevet til Xbox 360 ble lansert fordi de på daværende tidspunkt regnet med at det ville bli det vinnende formatet, men de har i ettertid uttalt at det definitivt er en mulighet for at det også kommer et Blu-ray-drev, om kundene vil ha det.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg mener bestemt å huske fra PS3 tråden at Amir (Microsoft) kategorisk avslo alle spekulasjoner om blu-ray add on til X-box.
    Men det kan jo selvfølgelig endre seg om markedet krever det.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Undrer meg litt over at Microsoft ikke bidrar mer enn de gjør. Bortsett fra HD-dvd add on til X-box kan ikke jeg se noe vesentlig de bidrar med.
    Jeg tror at ettersom Microsofts langsiktige plan er at folk skal laste ned HD-materiell til XBox istedet for å kjøpe det på disk, så gjør de det de syns passer best for å forlenge krigen så lenge som mulig slik at hverken HD DVD eller Blu-ray får markedsandeler å snakke om.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg mener bestemt å huske fra PS3 tråden at Amir (Microsoft) kategorisk avslo alle spekulasjoner om blu-ray add on til X-box.
    Men det kan jo selvfølgelig endre seg om markedet krever det.
    Både Peter Moore og Neil Thompson har tidligere uttalt til pressen at muligheten er der, så spekulasjonene, om man kan kalle det det, kommer direkte fra toppene i selskapet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Universal som er HD DVD sin eneste 'store' ekslusive, og som har vært fantastisk i å gi ut strålende tekniske utgivelser, har nå gitt ut 4 titler på rad som rangeres som noen av de aller svakeste - Sneakers, Bruce Almighty, Liar Liar and Daylight. Dette beviser vel at de til å begynne med var flinke til å plukke ut filmer som så bra ut, og at de nå som de har begynnt å øke antall utigivelser, også gir ut titlene som ikke har så stort potensial rent billedmessig, eller at de ikke bruker så mye penger og arbeid på hver tittel lenger.

Bruce Almighty og Liar Liar var heller ikke noen bra dvd-utgivelser heller, så her er det vel selv filmene som ikke er egnet for 'showoff'-material.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Microsoft stiller med Amir på avs...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt en del blu ray filmer fra play.com og dvdstrax..
    Et utrolig irriterende problem er innpakningene..
    Filmene er pakket inn med plast rundt hele,greit det hvis det kun var det..
    Det er jo normalt fra dvd
    men disse filmene har oxo et ekstra tape på toppen,bunnen og høyre side..
    Hvorfor dette???
    For det første er den vanskelig å få av,med mine klumpe hender bruker jeg ofte ca 5 min på å få av disse 3 teite teipene

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Har bestilt en del blu ray filmer fra play.com og dvdstrax..
    Et utrolig irriterende problem er innpakningene..
    Filmene er pakket inn med plast rundt hele,greit det hvis det kun var det..
    Det er jo normalt fra dvd
    men disse filmene har oxo et ekstra tape på toppen,bunnen og høyre side..
    Hvorfor dette???
    For det første er den vanskelig å få av,med mine klumpe hender bruker jeg ofte ca 5 min på å få av disse 3 teite teipene
    Enig. Men dersom du ser nøye etter, så ser du en liten pil e.l som indikerer at det er der man skal dra i tapen. Fant den her ved siste forsyning, og da gikk det lettere (å få av tapen)
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De "teite tapene" har ingen med Blu-ray eller HD-DVD å gjøre, det er rett og slett sånn man pakker, vel, alt i USA. DVD og CD er også sånn. Om det er én, to eller tre taper avhenger av distributøren, ikke formatet. Enig i at det er vanvittig irriterende, men det er noe man må finne seg i om man velger å bestille fra USA/Canada.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer BD+ som noen har ventet på og andre frykter.

BD+ Goes Live
    Posted June 19, 2007 by Josh

The BD+ Technologies, LLC is now issuing specifications for use by movie studios to begin using the BD Plus (BD+) content protection system. Essentially, BD+ is now ready for studio use on new releases. BD+ is a very fluid content protection system which allows many levels of protection from piracy, ensuring that studio content isn't copied for financial gain.

Most will note that Fox/MGM has been silent for the past few months while waiting for this technology to mature, so we should be seeing an announcement from them shortly in regards to new releases. Other studios, including those who currently don't support Blu-ray, have shown some interest as well, though it is unknown if any other studio besides Fox will make use of this technology at this time.
    Fra Blu-ray.com - Blu-ray Players, Movies, Recorders, Media and Software

Synes en av brukerne på blu-ray forumet oppsumerte greit
    Sitat Opprinnelig postet av quexos
    BD+ is the ugly side of Blu.
    it's purpose it to have an absolute almost "Orwellian" control over our use of the stuff.
    I don't like it much, especially the "we-can-remotely-disable-your-machine-so-it's-good-to-trash" thing.
    Well for now, it's good that blu wins the format war, cause it's the best of both, but beyond that ...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Positiv nyhet for 2.35:1 tilhengere :-D

Det kommer en blu-ray utgivelse som støtter flytting av teksten inn i bildet. Da slipper en å få kuttet teksten eller å måtte bruke HTPC.

Hentet fra 2.35 tråden link

Det store spørsmålet er blir dette standard på alle utgivelser? Og det neste blir, kommer dette også på HD-DVD?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes en av brukerne på blu-ray forumet oppsumerte greit
    Så det er altså bestemt at spilleren må være online for at man skal kunne se film? Det må jo være tilfelle om de skal kunne "remotely disable my machine". Isåfall sier jeg takk og farvel til Blu-ray i noen år, da jeg uansett ikke kommer på nett med spilleren. Tenker endel forbrukere også styrer unna om dette er tilfellet, det er ikke alle som gidder å gå på nett med filmavspilleren sin.

Men er det sant, eller bare "what if?"-forhåndssutring (eller svartmaling fra HD-DVD-entusiaster)?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Så det er altså bestemt at spilleren må være online for at man skal kunne se film? Det må jo være tilfelle om de skal kunne "remotely disable my machine". Isåfall sier jeg takk og farvel til Blu-ray i noen år, da jeg uansett ikke kommer på nett med spilleren. Tenker endel forbrukere også styrer unna om dette er tilfellet, det er ikke alle som gidder å gå på nett med filmavspilleren sin.

Men er det sant, eller bare "what if?"-forhåndssutring (eller svartmaling fra HD-DVD-entusiaster)?
    Dette kan ikke være sant, for mange av dagens spillere Blu-ray spillere har ikke ethernet-kontakt for nett-tilkobling. Selv om Blu-ray spesifikasjonene snart blir oppdatert (tenker da bl.a. på BD-J) så blir ikke 1. og 2. generasjonsspillerne ubrukelige. Nei, dette tror jeg er skrekkscenario tegnet opp av skeptiske og i mange tilfeller uvitende forbrukere. Det minner litt om typisk forum-paranoia.

Som mye annet tror jeg det er sterkt overdrevet. Før HD-DVD og Blu-ray ble lansert ble vi også forespeilet skrekkscenario over hvor forbrukerfientlig det hele var. Dette viste seg i hovedsak ikke å stemme (bortsett fra noen tilfeller med HDMI og HDCP). Det er rett og slett ikke mulig å selge et produkt som i realiteten vil være ubrukelig...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De brydde seg ikke om at kopibeskyttede CDer ikke fungerte i titusenvis av DVD-spillere da kopibskyttelsen kom på CD, så jeg tror ikke de bryr seg mer om forbrukerne nå heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 gen bD spillere er allerede ubrukelige, eller i det minste ikke 100% kompatible, etter som java (meny) delen ikke er ferdig spesifisert. Kanskje de kan oppgraderes men hvem vet.

For at BD+ skal fungerer optimalt så må det være en toveis kommunikasjon men andre har tidligere motsagt dette. Vetta faan, tror vi må vente til de offisiellt lanserer dritten..

Newcomer EvilDick sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de første BD spillerne blir utrangert(ubruklige) er dette svært lite lojalt mot dere brukere som har frontet dette formatet, og så blir snytt i etterkant.
    Selv liker jeg HD-DVD, men gleder meg til vi får et format uansett utfall.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvilDick
    Om de første BD spillerne blir utrangert(ubruklige) er dette svært lite lojalt mot dere brukere som har frontet dette formatet, og så blir snytt i etterkant.
    Kan aldri tenke meg at de blir 'ubrukelige'.
    Antagelig kan my gjøres med firmware, ihvertfall PS3 skal ha krefter nok til å støtte BD-Java.

Og dersom eldre spiller ikke kan oppgraderes, så kan de sikkert fortsatt spille av nye filmer, men ikke ha like fancy menyer/ekstramateriale/dill som 'fullverdige' BD-Java spillere. Litt slik som den kombispilleren som ikke støtter HD DVD's menyer, men bruker sine egne.

Newcomer EvilDick sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan da ikke firmware oppgradere inn en nettverkstilkobling

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig bryr BD-J meg midt på ryggen, jeg er interessert i film, ikke fancy menyer og spill. Feller absolutt ikke en tåre om jeg aldri får leke med det der, bare jeg får se filmen i super kvalitet. Kan ikke fatte og begripe hvordan noen kan mene spillerne blir ubrukelige bare fordi de går glipp av denslags ekstragreier.

Side 98 av 653 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 598 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •