HD formatkrigen. - Side 97

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 97 av 653 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 597 ... SisteSiste
Viser resultater 1,921 til 1,940 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

War

På det siste møte i HD-DVD gruppen ble det bestemt at region koding ikke skulle implementeres. Dette kan sikker omgjøres på et senere tidspunkt, men jeg tror at Sony og Fox spesielt (de andre har utgitt sonefri software) heller vil selge regionsfrie plater en å ikke selge plater i det hele tatt.
    Poenget mitt er at som forbruker må vi si ifra at dette vil vi ikke ha.
    Jeg vil bestille film fra hele verden, for hvis vi ikke får de utgaver og ekstra matriale som er best til enhver tid, kan vi like godt hente filme på nett.

Kersey

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Vinmonopolet er et eksempel på at utvalget blir bedre men prisene blir høye, men der er det også andre viktige hensyn som spiller inn (rusmisbruk).
    Såvidt jeg vet er driften av vinmonopolet eksemplarisk. For enkelte dyre alkohol-produkter er det slik at utlendinger kommer til norge pga godt utvalg og god pris (!).

For billig-varer er det de norske alkoholavgiftene som gjør at vinmonopolet faller dyrt ut, ikke påslaget som polet legger på.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Noen kjeder har allerede solgt til 249 dollar med filmer for bortimot 200 dollar gratis på kjøpet(5-7 filmer medfølger), uten at salget har eksplodert. Hvor langt ned må det for at 'hvermansen' går 'bananas' og kjøper seg en HD-DVD spiller?
    Tja, hva skal til for at hvermansen gidder å kjøpe en HD spiller i det hele tatt med det første (med unntak for PS3 innkjøp, primært for spill)?
    Hvis vi antar at de fleste som er litt over snittet teknofrelste allerede har byttet CRTen med LCD eller plasma så sitter de aller fleste av disse med 720p oppløsning. Så lenge SD DVD er 576p er det ikke stort å hente på HD i det hele tatt. Selv koser jeg meg som en gris i bingen med oppskalert SD DVD og tviler på at jeg kommer til å oppgradere i verken 07 eller 08.
    Og jeg er ikke den eneste, HD salget har jo på ingen måte tatt av. Kanskje er HD blitt pushet frem litt i tidligste laget uten forbrukeren i fokus, men først og fremst med et ønske om ny, oppgradert beskyttelse og mulighetene for å selge nye spillere og filmer om igjen?

I den grad det blir en vinner er jeg dog ikke i tvil om at det blir BR.

OT:
    Og vis meg for all del den utlendingen som drar til Norge for å kjøpe vin hun kan bestille online, rimelig sær tanke spør du meg...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Såvidt jeg vet er driften av vinmonopolet eksemplarisk. For enkelte dyre alkohol-produkter er det slik at utlendinger kommer til norge pga godt utvalg og god pris (!).
    Det med utvalget var mitt poeng med å bruke eksempelet. Det er over dobbelt så mange vinmerker tilgjengelig på det norske polet som det er i f.eks USA som er helt markedskontrolert. Så monopol kan være et gode (men da styrt uavhengig av markedet), men at prisene på polet skulle være internasjonalt konkuransedyktig tviler jeg sterkt på....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av groov
    Tja, hva skal til for at hvermansen gidder å kjøpe en HD spiller i det hele tatt med det første (med unntak for PS3 innkjøp, primært for spill)?
    Hvis vi antar at de fleste som er litt over snittet teknofrelste allerede har byttet CRTen med LCD eller plasma så sitter de aller fleste av disse med 720p oppløsning. Så lenge SD DVD er 576p er det ikke stort å hente på HD i det hele tatt.
    Nå er jo faktisk 1080i telecined, korrekt konvertert ned til 1366x768 betydelig mer romlig oppløsning enn det du får med 576i telecined. En faktor på 2.5 faktisk.
    OT:
    Og vis meg for all del den utlendingen som drar til Norge for å kjøpe vin hun kan bestille online, rimelig sær tanke spør du meg...
    Poenget var at vinmonopolet ikke er et godt eksempel på at monopoler gir dårlige priser. Hvorvidt du tror på meg at viner til 2000,- kan være billigere i Norge enn i Europa er forsåvidt likegyldig.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det med utvalget var mitt poeng med å bruke eksempelet. Det er over dobbelt så mange vinmerker tilgjengelig på det norske polet som det er i f.eks USA som er helt markedskontrolert. Så monopol kan være et gode (men da styrt uavhengig av markedet), men at prisene på polet skulle være internasjonalt konkuransedyktig tviler jeg sterkt på....
    Artikkel på Mat- og vinguiden.no, printversjon

"Husk også at polet er en stor og viktig kunde som får god pris, noe som du som forbruker nyter godt av for de middels til dyre vinene. Det er derfor helt vanlig å få kjøpt dyr vin billigere i Norge enn i for eksempel Frankrike eller Italia.
    "

De fleste (?) kjøper vin av det billigste slaget og da gjør norske alkoholavgifter at den norske vinen blir forholdsvis svært dyr. Men siden denne avgiften er knyttet opp mot alkohol, og ikke pris, så vil denne faktoren relativt ha mindre å si jo dyrere varen er. For kostbare flasker så kan vinmonopolets store innkjøp og selv-kost politikk være viktigere enn alkoholavgiften.

Derfor kjøper jeg ofte alkohol av billigste slag når jeg handler på tax-free siden det er der man relativt sett sparer mest ;-)

-k

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artikkel på Mat- og vinguiden.no, printversjon

"Husk også at polet er en stor og viktig kunde som får god pris, noe som du som forbruker nyter godt av for de middels til dyre vinene. Det er derfor helt vanlig å få kjøpt dyr vin billigere i Norge enn i for eksempel Frankrike eller Italia.
    "

De fleste (?) kjøper vin av det billigste slaget og da gjør norske alkoholavgifter at den norske vinen blir forholdsvis svært dyr. Men siden denne avgiften er knyttet opp mot alkohol, og ikke pris, så vil denne faktoren relativt ha mindre å si jo dyrere varen er. For kostbare flasker så kan vinmonopolets store innkjøp og selv-kost politikk være viktigere enn alkoholavgiften.

Derfor kjøper jeg ofte alkohol av billigste slag når jeg handler på tax-free siden det er der man relativt sett sparer mest ;-)

-k
    I forhold til et lite og eksklusivt utvalg av viner og kanskje også sprit har du sikkert rett.
    Sikkert nok om polet

Tilbake til HD

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    HD-DVD har også støtte for soneinndeling, det er bare ikke implementert ennå. Videre, de selskapene som støtter begge formater er også sonefrie på Blu-ray, så med andre ord er det filmselskapene, og ikke mediet i seg selv, som krever soneinndeling.
    Mange av de filmselskapene som er sonefrie, startet som HD-DVD eksklusive selskaper. De gikk så over til å støtte både HD-DVD og Blu-Ray, og beholdt samme sone-systemet som under HD-DVD (dvs. ingen sone-inndeling). Spørsmålet er om de samme selskapene hadde vært sonefri dersom de ikke hadde startet i HD-DVD campen? Spørsmål nr. 2 er hvorvidt de vil være sonefri fortsatt dersom Blu-Ray vinner..

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av groov
    Hvis vi antar at de fleste som er litt over snittet teknofrelste allerede har byttet CRTen med LCD eller plasma så sitter de aller fleste av disse med 720p oppløsning. Så lenge SD DVD er 576p er det ikke stort å hente på HD i det hele tatt. Selv koser jeg meg som en gris i bingen med oppskalert SD DVD og tviler på at jeg kommer til å oppgradere i verken 07 eller 08.
    Og jeg er ikke den eneste, HD salget har jo på ingen måte tatt av. Kanskje er HD blitt pushet frem litt i tidligste laget uten forbrukeren i fokus, men først og fremst med et ønske om ny, oppgradert beskyttelse og mulighetene for å selge nye spillere og filmer om igjen?

I den grad det blir en vinner er jeg dog ikke i tvil om at det blir BR.

OT:
    Du har tydeligvis ikke sett HD på en 720p skjerm ?
    Det er nemlig ganske så stor forskjell på oppskalert SD DVD og HD.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagr
    Jeg er selvfølgelig fullstendig klar over at det ikke finnes noen sammenhenger mellom Blue-ray og Bluetooth. Bortsett fra navnet, som du på en måte understreker her. Jeg snakker navn. Det handler mye om hvordan menneskehjernen oppfatter ting og hvilke forbindelser vi drar mellom ting selv om vi bevisst ikke tenker på det eller oppfatter det
    Du er absolutt inne på noe.

For noen år siden var jeg på en pressekonferanse for nye produkter i Tyskland og etter mange andre møter på dagen var språkøret litt slitent og jeg tok på hodetelefon for simultanoversettelse til engelsk. Her fikk jeg vite at det ene etter det andre produktet kommuniserte sammen over "Pluto". Mange med hodetelefoner så forvirret på hverandre. Jeg hadde aldri hørt om dette formatet før og tok av hodetelefonen. Hørte da straks at det var "Bluetooth" det var snakk om.

For oss på forumet som leser om det hver dag er det oversiktlig, men prøv å forklare en gjennomsnitts forbruker at det er 3 konkurrerende formater for HD-video på disk, at formatene ikke er kompatible og at de ikke vil kunne spilles av på en vanlig DVD-spiller. Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    a) Jeg har sett kvalitetsforskjellen på HD mot oppskalert SD på 720p. Den er der definitivt, men det er ikke nok til å få meg til å bytte på en stund. Tror det gjelder flere enn meg.

b) Jeg vet at polet er konkurransedyktige på god vin. Jeg bare har vondt for å forstille meg det er særlig mange som tar turen fra utlandet for å handle der!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er forskjellen på DVD og PAL på en 50" plasma så stor at DVD rett og slett er blitt trist å se på... Jeg sitter hele tiden å tenker på bildekvaliteten jeg kunne ha fått om 7-11 hadde hatt leiefilmen i HD. Gjester som overhode ikke deler den samme AV-interessen påpeker den utrolige skarpe bildekvaliteten... Dette er sammenlignet med en av markedets beste DVD-spillere oppskalert til 720P HD, forøvrig en spiller til veil. dobbel pris av min Blu-Ray avspiller.

Jeg har allerede forklart min far på 70 at DVD er et døende format, og at HD-DVD og Blu-Ray er de nye alternativene. Jeg nevnte også at multispillere kom til å komme, og da fikk jeg et "Hva er problemet da....?" tilbake.... (!)

Jeg tror ikke at det kommer til å ta like mye av som DVD gjorde, men at det om tid og stunder kommer til å fase ut store markedsandeler på DVD er jeg overbevist om. Taim vill shåw....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For billig-varer er det de norske alkoholavgiftene som gjør at vinmonopolet faller dyrt ut, ikke påslaget som polet legger på.

-k
    Hehe.. vinmonopolet drives alt annet enn kostandseffektivt men samtidig så har de større utvlag på mindre steder en hva et alternativ kunne ha gjordt. Så for det "gode" utvalget betaler vi faktisk prisen. Nordmenn er utrolig naive og det er utrolig at staten gang på gang lykkes med sin propaganda.

En morsom sak er faktisk at vinmonopolet i mange tilfeller slipper å betale leie for sine lokaler i kjøpesentre som feks oslo city. Grunnen er at sentere med vm har fortrinn kontra de uten og tilbyr da lokaler gratis.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Hehe.. vinmonopolet drives alt annet enn kostandseffektivt men samtidig så har de større utvlag på mindre steder en hva et alternativ kunne ha gjordt. Så for det "gode" utvalget betaler vi faktisk prisen. Nordmenn er utrolig naive og det er utrolig at staten gang på gang lykkes med sin propaganda.

En morsom sak er faktisk at vinmonopolet i mange tilfeller slipper å betale leie for sine lokaler i kjøpesentre som feks oslo city. Grunnen er at sentere med vm har fortrinn kontra de uten og tilbyr da lokaler gratis.
    Jeg ser nå med glede at "krigen" mellom formatene nå har endt opp på Vinmonopolet.Kan vi nå da for engang skyld legge denne "krigen" ned og finne et nytt tema vi kan diskutere?? Hvem som vinner er for meg helt uten betydning. Jeg har begge systemene.
    Stølen

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 nye eksklusive studio til Blu-ray

Anchor Bay har en katalog på 600 titler. Det er positivt for oss som liker horror-filmer ala klassikere som Evil Dead, Hellraiser og Halloween etc.

Starz Home Entertainment Announces Blu-ray Support with 'Masters of Horror' | High-Def Digest

Exopron: dokumentarer i HD:

Blu-ray.com - Blu-ray News - Exoptron Limited Announces Blu-ray Exclusivity
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:

Blockbuster's decision to support Blu-ray in all of its 1,450 stores is having a bigger impact than it seems. A tipster at an unnamed retailer tells us they've had more HD DVD player orders canceled over the last few days than they've seen over the entire life cycle. The kicker? All of them were canceled because of the Blockbuster announcement.

Not only that, new sales of HD DVD players are nonexistent, with Blu-ray being the only things moving now.

Kilde: Hd Dvd On The Way Out?: Blockbuster's Blu-ray Endorsement Having Major Impact on HD DVD Player Sales - Gizmodo

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Laffendo
    .. A tipster at an unnamed retailer tells us
    Fantastisk kilde :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Fantastisk kilde :-)
    Nyheten har ihvertfall fått ganske bred dekning på nyhetskanalene. Har sett en egen nyhetssnutt på både CNN, BBC og TV2 Nyhetskanalen. De nevner det som ett 'major blow' til HD-DVD. De nevner også at HD DVD sliter med salget av spillere, og at det er allerede 5.5 millioner blu-ray avspillere ute hos forbrukerne. Vi vet at alt dette ikke er 'helt fakta', men det er det som ble sagt i reportasjen som går verden rundt.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annonyme tipsere er ikke det samme som at det ikke er sant. Det erfarer jeg daglig på jobb. Det kan være mange grunner til at en ansatt ikke vil gå ut med navn og firmanavn når han tipser...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noen ferske innblikk i den norske leiebransjen? De sitter foreløpig godt plassert på gjerdet.
    Jeg tror at, om det er en enkelt faktor som vil ha forholdsvis stor innvirkning, så er det hva leiebransjen gjør.
    Norske Showtime eller andre har jo ikke tilsvarende markedsmakt som Blockbuster men jeg tror dette vil kunne vippe i den ene eller andre retningen hvis de blir eksklusive til et format.

Om noe helt annet. Undrer meg litt over at Microsoft ikke bidrar mer enn de gjør. Bortsett fra HD-dvd add on til X-box kan ikke jeg se noe vesentlig de bidrar med.

Side 97 av 653 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 597 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •