HD formatkrigen. - Side 90

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 90 av 653 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 590 ... SisteSiste
Viser resultater 1,781 til 1,800 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ÅH gjett om jeg skal ha den!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det kommer endel BR spillere snart som er betydelig rimeligere enn dagens spillere. Er det noe andre produsenter utenom Toshiba som produserer HD-DVD spillere? Hva skjer med alle de store produsentene av DVD spillere, eks Denon etc..? Noen som kan oppdatere meg? Og et spm til, jeg skal til Bangkok på torsdag, er det noe poeng å kjøpe PS3 der, tenker sone, strømforskjeller etc..?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Det mest spennende synes jeg er Pan's labyrint, som er en knallfilm! Gis ut av Studio Digital, og med deres støtte kan HD DVD aldri tape denne krigen..... :razz:
    Pan's Labyrinth *kunne* ha vært en viktig tittel for HD-DVD, men de har glemt en viktig ting.. Det er kun teksting på fransk, og det er kun spansk eller fransk tale. To ting som passer særdeles dårlig for de fleste nordmenn (og de fleste engelsk-talende land). Det er snakk om at de arbeider med en engelsk subtitle, men ingenting har blitt bekreftet, ei heller om dette kommer i en senere versjon, eller om det evt. blir mulig å laste ned..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProZac
    Ser at det kommer endel BR spillere snart som er betydelig rimeligere enn dagens spillere. Er det noe andre produsenter utenom Toshiba som produserer HD-DVD spillere? Hva skjer med alle de store produsentene av DVD spillere, eks Denon etc..? Noen som kan oppdatere meg? Og et spm til, jeg skal til Bangkok på torsdag, er det noe poeng å kjøpe PS3 der, tenker sone, strømforskjeller etc..?
    Endel BR spillere som er billigere? Den eneste jeg har fått med meg er den nye Sony spilleren, den blir litt billigere enn PS3.

Denon og de andre produsentene som ikke har lansert spillere kommer nok til å holde seg nøytrale til priskrigen har roet seg, begge sider kjører såpass aggresiv prising på sine spillere slik at det blir omtrent umulig å tjene penger på å selge stand-alone spillere. Panasonic/Pioneer/Samsung angrer nok på at de ble med på BD-campen, det koster tross alt penger å utvikle slike spillere, og når de kun får solgt noen tusen spillere så er det liksom ikke så mye å hige etter.. Men den symbolske støtten er nok viktig.. Blir litt som USA som skryter av alle allianse-landene de har i krigen i Irak o.l.. Alle vet jo hvem det er som styrer showet..

Edit: Når det gjelder PS3 ifra Bangkok, litt usikker på hvilken sone det blir.. Men alle PS3 spill fungerer uansett.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke lett å referere til salgstall for PS3. Når du refererer til NexGen Wars, tklev, som en side med ganske nøyaktige tall, og når den siden opplyser om at tallene kun er antagelser; så henviser de samtidig til at det kun er MS og Sony som vet nøyaktig hvor mange enheter som er solgt.

Når det så refereres til artikler med intervjuer av Sony sjefen, så blir dette raskt avfeid som løgn!? Det er greit det, at man ikke kan ta alt Sony sier for god fisk, men enkelte hevder jo at Sony konsekvent lyver og driver propaganda. Slikt blir bare latterlig etter min mening.

De tallene jeg kom med så du jo hvor kom fra, tklev. Du refererer til de samme tallene selv, og det samme gjør siden du linket ved (ca. 3.3 mill solgte PS3). De andre tallene var åpenbart ren spekulasjon fra min side, med et spørsmålstegn bak. Men å si at Asia er et lite marked; nå-ja, se hen til Kina og Singapore. Det begynner å bli litt kjøpekraft i disse landene. Hvor Kina er landet med raskest økning av millionærer og nyrike. Og så er de mange også...

Jeg satt også ett eller annet i halsen, da du skrev om seriøse samlere, tklev Jeg regner vel egentlig at du tullet. Hvis ikke, synes jeg det er nokså useriøst å hevde noe sånt, når det finnes så mange regionsfrie filmer på Blu-ray...

• All reported BD titles from Warner and Paramount are reported as "No Region" discs hence should playable in all players! (I will not continue to report titles from these studios until someone confirms a title as region enabled)
    • Lionsgate have released one disc (Crank) marked with region "1" which cannot be played in non region A players (other Lionsgate titles are not enforcing region codes).
    • All reported FOX discs are region marked and not playable in non-matching region players. I will not continue to report titles from FOX until someone confirms a title as Region Free .
    • All Disney titles marked region "A" cannot be used in non-region A players. However Disney have started to release multi-region discs (A,B,C).
    • Some Sony titles marked with region A has been reported as playable in region B players. This could mean that more Sony region A marked catalog titles are OK in region B players.
    http://bluray.lindsite.dk/

Jfr denne kjente linken. Og her er ikke alle titler fra Warner og Paramount tatt med.

Det at man er samler er ikke ensbetydende med at man kjøper alle titler. Jeg samler kun på de jeg synes er verdt å eie

Du etterlyser ofte dokumentasjon på påstander Jeg kunne godt tenke meg at du dokumenterte denne påstanden, for det tror jeg ikke før jeg ser det...

Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Asia (uten Japan) kjøper nesten ikke high-tech utstyr.
    Kina må vel sies å være en vesentlig del av Asia. Det er jo en vesentlig del a hele verden...

China Unveils Hi-tech Purchases from U.S.

Ikke akkurat småpenger kineserne legger igjen når de handler Hi-tech
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Når det så refereres til artikler med intervjuer av Sony sjefen, så blir dette raskt avfeid som løgn!? Det er greit det, at man ikke kan ta alt Sony sier for god fisk, men enkelte hevder jo at Sony konsekvent lyver og driver propaganda. Slikt blir bare latterlig etter min mening.
    Sony lyver ikke.. Men det er en fordel å kunne lese, samt ha en viss forståelse for tall.

Snart 800.000 solgte PS3 i Europa.
    Litt over 1 million solgte PS3 i Europa+Australia.

Er du uenig i dette?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Tallet 800k må være noen uker gammelt ettertsom de annonserte over en million solgte PS3'er i Europa i forrige uke :

PlayStation 3 reaches one million sales in Europe // GamesIndustry.biz
    Feil. 800k stemmer.. Det er litt over 1 million i Europa og Australia til sammen

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke dette en PS3-tråd, men PS3 er dog den mest solgte BD-enheten.

Og de 800.000 ser ut til å ha økt siden april. Nye info sier over 1 mill SOLGTE enheter. Jeg tror fortsatt at PS3 kommer til å bli tidenes konsoll, og at mye negtiv info om salg har først og fremst dreid seg om Japan og forventningene der borte.

For Europa ser det ut til at PS3 lever opp til forventningene av salgstall.

PlayStation 3 reaches one million sales in Europe // GamesIndustry.biz
    Dersom du leser artikkelen du siterer, så vil du se at det står 1 million solgte enheter i Europa *og* Australia. Alså er det fortsatt *snart* solgt 800k. enheter i Europa, og totalt litt over 1 million solgte enheter i PAL-markedene Europa/Australia.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg er enig i tolkningen der. Enig i snart 800k i Europa, og tilsammen 1 mill inkl Australia
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg er enig i tolkningen der. Enig i snart 800k i Europa, og tilsammen 1 mill inkl Australia
    Takk. Jeg har nemlig aldri påstått at Sony sjefen juger i det intervjuet, men dem har en tendens til å presentere tall slik det passer dem(Dette gjelder HD-DVD promotion group også!). Slik som at 1 million i Europa+Australia høres bedre ut enn nesten 800k i Europa.. Når så en dustewebsite hører disse tallene, så bruker de jo selvsagt de mest imponerende tallene.. Og så kommer luringene (deg inkludert), som bruker nevnte dustewebsite som referanse for sine tolkninger av hvor godt (eller dårlig) PS3 selger.

Phew.. Sorry.. Burde ikke engasjere meg så mye over slike ting som feil i pressemeldinger på andre sine web-sider, menmen..

Og, når det gjelder de andre markedene. Jeg mener det maksimalt kan være snakk om noen hundretusen solgte PS3er i de andre markedene totalt, og jeg tror ærlig talt at Nextgenwars.com har satt seg ganske godt inn i de tallene de får ifra alle forskjellige presse-meldinger osv. Greit nok at tallen kan være litt for lavt, men det har lite å si for slike diskusjoner vi har her på forumet..

PS: Når det gjelder de andre markedene, og PS3 utbredelse, det er litt intr. å gå inn på verdens-kartet som surrer og går når PS3ern folder@home. Det er ganske intr., og det viser ganske tydelig at de virkelig store markedene er USA, Europa og Japan.. (Dette kartet er selvsagt ingen *fasit* på hvordan utbredelsen av PS3 er, men det gir en liten pekepinn på hvor det er flest maskiner. Er litt usikker om PCer er med på det kartet..)

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Duste-web-side" og "luringer" :shock:

NOW HOLD YOUR HORSES, BOY!

Greit det at websider henger seg på ord og setninger, men jeg ble ikke noe mindre imponert over at tallene var inkl Australia. Uansett gir Sony uttrykk for at de er godt fornøyd med salget i Europa.

Jeg tror (meg inkl) mange handler BD i Europa. Jeg kjøper nesten alle mine filmer fra DVDStrax eller i butikker som Spaceworld, Platecompaniet og Elkjøp. Jeg tror mange andre også handler i hjemlandet. Spesielt land som har tradisjon for dubbing til eget språk.

Men det kommer vel en statistikk for resten av verden en gang i fremtiden...

Uansett er det vel heller ingen bombe at den ikke selger så bra akkurat nå. Det er sommer og få store spilltitler, i hvertfall som er verdt å nevne.

Litt lavere pris, flere ekslusive BD titler av storfilmer (målt i $$) som Spiderman 3, Ghost Rider, POTC og et julesalg kommer til å gjøre underverker, tror jeg.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er global oppvarming som gjør at PS3-salget går litt tregt..... Den er rett og slett for hot.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller at den rett og slett er årsaken til global oppvarming:shock:
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Jeg kjøper alle BD-filmene mine ifra USA, på lik linje med HD-DVD.. Alle seriøse samlere har selvsagt importert en PS3-spiller eller lignende ifra statene (evt. Japan) som kan spille av sone A. Enn så lenge er jo utvalget av rene sone B filmer heller labert, så uansett så kjøper nok også mange som har sone B maskiner filmer ifra USA, det er jo tross alt ganske mange studio som ikke bruker soner på sine Blu-Ray filmer.

Er da endli godt vi har med seriøse samlere å gjøre!! Fintfolk ågreier!! =)

hark

/cliffy

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg tror nok at du kommer til å sette kaffen mange ganger i halsen før du opplever en sonefri BR spiller.Jeg har selvsagt kjøpt PS3 fra US for å få platene før de kommer i Europa.
    Stølen

Sweet, seriøs samler nr 2..!

Har dere en klubb/forening ?

/cliff

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba lowers sales target for HD DVD players | Technology, Media & Telecom | Reuters

Toshiba forventer å selge færre en antatt HD-DVD spillere.

Toshiba "skryter" å ha 60% av "standalone-players"-salget. HD-DVD gutta har alltid påstått at det ikke blir solgt BR-standalone-spillere i det hele tatt. Hvis man antar at det nå er 150k HD-DVD-spillere, så vil det være solgt 100k BR-spillere i USA. Og siden tallene kommer fra Toshiba, så antar jeg at de ikke tar i. Med tanke på de høye prisene på standalone BR-spillere og konkurransen fra PS3, så er ikke det så værst.

Selvsagt så er tallene for begge veldig skuffende, så det skal ikke store bevegelser før det tipper i den ene eller andre retningen. Hvis en større del av PS3-eierne begynner å kjøpe BR-filmer, så vil det ha stor effekt. Regner med at BDA vil lansere flere store tilbuds-kampanjer på filmer iløpet av året. "Hvermansen" kjøper ikke store kvanta og 'back-catalog' hvis ikke prisene på filmer er virkelig lave, slik var det også på DVD.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil dette få noe betydning i krigen mon tro. Toshiba lanserer HD DVD brenner....

The Toshiba VARDIA RD-A1 HD-DVD Burner | Gear Live

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke til den prisen:shock:

Det finnes og kommer dessuten Blu-ray brennere ogsaa men ingen av dem kommer til aa faa noen betydning i "krigen".

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr dette at man kan kopiere BD filmer som man har veldig lysst på, som ikke finnes på HD DVD (Eksempelvis Apocalypto), og få god HD DVD kvalitet?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Betyr dette at man kan kopiere BD filmer som man har veldig lysst på, som ikke finnes på HD DVD (Eksempelvis Apocalypto), og få god HD DVD kvalitet?
    Ikke lovlig.. Men i teorien vil nok det fungere, men det krever jo at du får rippet BD-filmen, og remasteret den for bruk på HD-DVD. Er ikke akkurat allment tilgjengelig programvare.. enda..

Side 90 av 653 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 590 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •