HD formatkrigen. - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 89 av 653 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 589 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    1. Utlån av film
    2. Barn,
    3. Det er utrolig deilig å ha en plate med bare filmen uten alt annet dill og dall.
    Har sett de to første argumentene gå igjen når det snakkes om "sikkerhetskopier", men har liksom aldri truffet noen som virkelig gjennomfører ordningen med å sikkerhetskopiere det man kjøper. Folk låner jo bort sykler, bøker (som koster mer enn DVD eller BD og som ikke er praktisk å sikkerhetskopiere), båten og til og med bilen - men når det kommer en DVD til 169 så er det plutselig om å gjøre å lage sikkerhetskopi.

Digresjon : Blir litt som innkjøp av datautstyr til et par tusenlapper, hvor man scanner alt av tester og diskusjonsfora i ukesvis. Kjøpe hus til 2 millioner derimot er basert på 15 minutters visning og en ukjent meglers forsikring om at alt er i orden

Når det gjelder (3) er jeg helt enig med deg - det er utrolig at utgiverene gidder å presse det på oss, det er bare irritasjon.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det tatt fem minutter og et par kroner å lage en kopi av bilen hadde sikkert folk gjort det og.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh, nå har jeg lest igjennom artikkelen:

PlayStation 3 reaches one million sales in Europe // GamesIndustry.biz

Sitat:
    "Sony has confirmed that the PlayStation 3 has sold over one million units in Europe and Australia."

Okey.. De har altså solgt over 1 million enheter i Europa og Australia.. Dvs. at de har solgt 1 million enheter *til sammen* i de 2 områdene.. Er dere ikke enig? Dersom Australia har kjøpt mer enn 1 million PS3er blir jeg virkelig imponert! Det skulle tilsi noe sånt som over 2 millioner PS3er bare i Australia og Europa.. Dette må være feil!

Pesonlig tror jeg det er gamesindustry som har rotet til overskriften, det må selvsagt være snakk om 1 million solgte enheter i *både* Australia og Europa. Husk at begge de to markedene startet salget av PS3 23. mars..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ser det, men den siste linken er også nyere. Men da det står 800.000 for Europa, skulle det bety 200.000 solgt i Australia, siden 23.mars. Japan har solgt ca. 1 mill enheter, og USA ca. 1,3.

Det er ca. 3.3 mill enheter. Da er fortsatt ikke Canada, resten av Asia eller Sør-Amerika talt med. I tillegg har jeg et inntrykk av at de ikke teller med Storbritania når de regner med Europa(?).

Det kan jo bety at tallet 5.5 mill enheter ikke er så langt fra sannheten når det gjelder antall solgte?...

Og DET er mange Blu-rayenheter:shock:

Derfor mener jeg at det må være svært interessant å få noen tall på hvordan BD gjør det i resten av verden. Alle med HD DVD bestiller stort sett fra USA. Pga regionskoding og teksting, så gjelder nok ikke det samme for BD.

Mange argumenterer også med at siden det er solgt såpass mange PS3 (millioner av enheter) selges det forsvinnende lite BD-filmer ift HD DVD.

Men dersom all statistikk KUN gjelder for USA, så blir det tallet gjeldene KUN for USA.

Dersom vi hadde fått sett hele verden under ett, tror jeg det hadde sett enda værre ut for HD DVD.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe annet enn imponerende med tanke på at den er dyr, det ikke finnes et eneste stor-spill til den enda og Blu-Ray fortsatt er helt nytt og ukjent for folk flest.

Jeg tror når spill som GTA og GT HD kommer, og Sony får utviklet internett konseptet sitt så vil konsollen selge svært så bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må folk starte å tenke selv og ikke ta alt Sony PR for god fisk. PS3 selger bra i i europa i forhold til japan/usa om man ser i forhold til tidligere salg men om man ser på tallene så brukte regionen lang tid på å selge sin første ladning da Sony selv sa at de hadde 1 mill konsoller klar for europa lanseringen. PS3 i europa har aldri vært utsolgt i stor motsetning til hva som opplevdes med PS2 og etter lanseringen så har salget falt drastisk. Den startet også bra i japan / usa men der har salget falt urovekkende. Faktisk er salget i disse to viktigste regionene utrolig dårlige med hhvis 36k og 80k solgte enheter pr mnd. Hvor dårlig er dette ? Vel 1.5 mill pr år betyr at Sony må selge 9.5 mill resten av verden for å oppnå budsjettet.

Sony må revurdere strategien sin, både pris og innehold.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det kan jo bety at tallet 5.5 mill enheter ikke er så langt fra sannheten når det gjelder antall solgte?...

Og DET er mange Blu-rayenheter:shock:
    Hvor får du disse tallene ifra?

Storbrittania er selvsagt med i Europa.
    Asia (uten Japan) kjøper nesten ikke high-tech utstyr.
    Sør-Amerika og Afrika har av naturlige årsaker dårlig råd til å kjøpe PS3.
    Canada blir vanligvis regnet som 10% av USA sin omsetning.

Denne siden har forsøkt å holde oversikt over faktiske enheter solgt:
    NexGen Wars - who will win? you decide.

De kommer frem til litt andre tall:
    3,3millioner PS3 totalt. Det tallet er nok ikke langt ifra sannheten..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Derfor mener jeg at det må være svært interessant å få noen tall på hvordan BD gjør det i resten av verden. Alle med HD DVD bestiller stort sett fra USA. Pga regionskoding og teksting, så gjelder nok ikke det samme for BD.
    Jeg kjøper alle BD-filmene mine ifra USA, på lik linje med HD-DVD.. Alle seriøse samlere har selvsagt importert en PS3-spiller eller lignende ifra statene (evt. Japan) som kan spille av sone A. Enn så lenge er jo utvalget av rene sone B filmer heller labert, så uansett så kjøper nok også mange som har sone B maskiner filmer ifra USA, det er jo tross alt ganske mange studio som ikke bruker soner på sine Blu-Ray filmer.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bra tall

Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hvor får du disse tallene ifra?

Storbrittania er selvsagt med i Europa.
    Asia (uten Japan) kjøper nesten ikke high-tech utstyr.
    Sør-Amerika og Afrika har av naturlige årsaker dårlig råd til å kjøpe PS3.
    Canada blir vanligvis regnet som 10% av USA sin omsetning.

Denne siden har forsøkt å holde oversikt over faktiske enheter solgt:
    NexGen Wars - who will win? you decide.

De kommer frem til litt andre tall:
    3,3millioner PS3 totalt. Det tallet er nok ikke langt ifra sannheten..
    hehe nå syns jeg du generaliserer litt mye her, det er en del folk i Asia foruten japan kan man si ! noen miliarder faktisk, så uansett hvor få som kjøper der er det et voldsomt marked.
    Også i sør amerika og afrika undervurderer du kjøpekraften litt.
    Canada derimot der traff du spikeren mer på hodet, de pleier vel å snakke om nordamerika og da er canada omtrent 10% av det.

Dette er dessuten en maskin som koster tre fire ganger så mye som nintendoen og nå dobbelt så mye som xbox360 og uten å være for skråsikker er det med god margin den dyreste konsollen som er forsøkt solgt av de tre PlayStation konsollene.

Det er litt av en bragd å ha solgt rundt 3,5mill av dem om ikke mer!
    Jeg som sikkert en hel haug andre sitter å venter på de helt store spillene, jeg mener selv mine relativt uintresserte søsken kommer til å kjøpe en slik når det kommer et spill de har lyst på. For min del er det ikke snakk om hvis men når jeg skal kjøpe.
    At det blir solgt så mange når de gode spillene ikke har kommet og nett tjenestene ikke er på plass tyder jo på at det er en suksess.

Jeg har spillt den del 360 og den blir garantert ikke fast inventar i min hjemmekino hvertfall, ekstra kabinett for hd spilleren er det også og da har man jo nesten tre kabinetter om man ser den store strøm forskyningen også.

Edit: tallene på NexGen Wars - who will win? you decide. som skal være så serriøse går fort både opp og ned.
    Dessuten kan du jo lese på siden at det hele er estimat og ikke faktisk anntall solgt kunn produsentene vet det og da er det kanskje ikke helt dumt å tro på det de sier selv akkurat når det gjelder salgstall? : "The console sales numbers you see on the front page of NexGen Wars are estimates, and are not intended to represent exact, down to the minute sales as only Microsoft, Nintendo, and Sony know the exact sales figures of their respective consoles."

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle seriøse samlere har selvsagt importert en PS3-spiller eller lignende ifra statene (evt. Japan) som kan spille av sone A.
    Ehem, denne uttalelsen gjorde så jeg nesten fikk kaffen i vrangstrupen. "Alle seriøse samlere" tror nok du er littegranne på tur her. Er ganske sikker på at mange flere enn meg venter på en BD-spller som er sonefri, noe som sikkert ikke kommer før om et halv år-ett år. Men man kjøper da ikke 2 PS3er for det... Min mening ihvertfall...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Ehem, denne uttalelsen gjorde så jeg nesten fikk kaffen i vrangstrupen. "Alle seriøse samlere" tror nok du er littegranne på tur her. Er ganske sikker på at mange flere enn meg venter på en BD-spller som er sonefri, noe som sikkert ikke kommer før om et halv år-ett år. Men man kjøper da ikke 2 PS3er for det... Min mening ihvertfall...
    Vel, har du ikke en Sone A BD spiller er du ikke en seriøs samler.. Pr. min egen private definisjon.. Uansett, er du en er seriøs film-samler, så utgjør samlingen uansett mye mer enn avspillerne koster..

PS: Sansynligheten for at det kommer en sonefri BD avspiller er liten.. Xbox 360 har vært ute i snart 2 år, og sonene(på DVD-delen) er fortsatt ikke knekt på den. PS3 er mest sansynlig enda sikrere på BD-delen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Dessuten kan du jo lese på siden at det hele er estimat og ikke faktisk anntall solgt kunn produsentene vet det og da er det kanskje ikke helt dumt å tro på det de sier selv akkurat når det gjelder salgstall?
    Vel, helt enig med deg der.. Sony sier jo selv at de *snart* har solgt 800.000 konsoller i Europa, og de sier at de har solgt litt over 1millioner PS3 i Europa og Australia. Det er det *Sony* sier, og så klarer en del idiot-websider å lage overskrifter basert på de tallene som blir heeelt feil. (Slik som at Sony har solgt 1 million PS3er i Europa, når det lenger ned i artikkelen står tydelig og klart at de har solgt 1 million PS3 i Europa *OG* Australia.)

Blir bare irritert, og blir enda mer irritert når folk bruker disse overskriftene som argumenter i sine diskusjoner uten at de har lest artikkelen som ligger i bunn.

PS: Jeg er overbevist om at PS3 kommer til å bli en suksess, men jeg tror Sony har bommet totalt med timingen.. Det kommer til å ta lengre tid enn de har trodd for å komme skikkelig inn i markedet, merkenavnet Playstation er viktig, men de må ha spill som folk vil ha også.. PS3 er som du også skriver mye mer aktuelle for bruk i hjemmekinoen enn Xbox 360ern, jeg kommer *aldri* til å bruke Xbox 360ern til noe annet enn å spille spill på, til alt annet er den bare "nesten-god-nok". PS3 derimot er en genial BD-avspiller, og en veldig kapabel DVD avspiller, samt at den har mange andre funksjoner som gjør at den passer godt inn i en hjemmekino. Slike ting som web-browser, stor HD, nedlasting av trailere (samt import av trailere inn på HD'en) er enkelt..

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg tklev. PS3 har ikke nok gode spill. Derfor solgte jeg min for gjenkjøp senere når jeg kjøper HDTV/prosjektor. Personlig tror jeg nå mest på BD (kun magefølelse), men siden Toshiba HD-A2 er blitt så billig på Amazon så vurderer jeg å kjøpe en likevel (har nesten bare Sone1 filmer).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Jeg tror nok at du kommer til å sette kaffen mange ganger i halsen før du opplever en sonefri BR spiller.Jeg har selvsagt kjøpt PS3 fra US for å få platene før de kommer i Europa.
    Stølen

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke heeelt nøytral artikkel, men noen gøyale facts har den jo:
    Tech.co.uk | News | HD DVD players thrashing Blu-ray in the US

"The HD DVD promotional group has been pushing its products fairly hard over the last three weeks, in an aggressive spring marketing campaign.
    With successive price drops by Toshiba, weekly player sales doubled in April when the price dropped from $499 to $399 (£200), doubled again during the first week of the latest promotion in late May, and increased again last week."

Tydelig at de lave prisene har virket på salget, dersom de klarer å fortsette å holde en såpass lav pris (300$), så kan de kanskje klare å gjøre det brukbart utover.

Men, så kommer punch-linjen, selv med disse økningen i salg så er det fortsatt ganske få spillere ut i markedet:

"By this coming weekend, North American consumers will have purchased 150,000 dedicated HD DVD players, which are holding a 4-to-1 movie attach rate over competing formats. However even this figure isn't really cause for celebration: 150,000 represents one HD DVD player for every 500 US households.

The Toshiba HD-A2 model has also reached the top-seller mark among all DVD players on Amazon.com, and is officially the best-selling next-gen DVD player model to date."

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pesonlig tror jeg det er gamesindustry som har rotet til overskriften, det må selvsagt være snakk om 1 million solgte enheter i *både* Australia og Europa.
    Den originale artiklen sto i MCVUK og ga tallet på solgte PS3 i Europa + andre "PAL" områder. Så det inkluderer sikkert både NZ og Australia.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Jeg kjenner ingen andre som har HD-spiller utenom forumet her. Sjefen min spurte on hun kunne låne en sånn HD-ready DVD av meg for å se om det var noe å satse på siden jeg skrøyt av det på jobben.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg gleder meg som en unge til å se filmen, så jeg tror nok den kommer til å selge ganske brukbart.. Fult mulig filmen er elendig, men traileren så utrolig rå ut!

Tallenes tale er forøvrig klar:
    Breach:
    Box office: $32,791,865 (USA) (1 April 2007) (sub-total)

Ghost Rider:
    Box office: $115,802,596 (USA) (29 April 2007) (sub-total)

Nå er det vel også slik at de fleste som har kjøpt PS3 i USA, kjøpte den først og fremst til spill. Ghost Rider ser ut til å passe veldig god til den kjøper-gruppen, så jeg tror filmen kommer til å selge minst like godt som Pirates filmene gjorde iallefall. (Hovedsaklig fordi Pirates kom ut for seint på Blu-Ray, de fleste hadde allerede sett dem på DVD.)
    Jeg kommer sikkert også til å se Ghost Rider, og det ser ut til at dette er en svært god utgivelse rent teknisk:

Blu-ray Review: Ghost Rider | High-Def Digest

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD holder koken. Her er noen av nyutgivelsene i juni-juli.

HD DVD Format Blog

Det mest spennende synes jeg er Pan's labyrint, som er en knallfilm! Gis ut av Studio Digital, og med deres støtte kan HD DVD aldri tape denne krigen..... :razz:

Her følger bilder av tilnærmet alle filmer som er tilgjengelig på HD DVD. Begynner å bli en del:

homecinema-fr.com : Voir le sujet - Jaquettes HD DVD

Side 89 av 653 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 589 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •