HD formatkrigen. - Side 82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 82 av 653 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 582 ... SisteSiste
Viser resultater 1,621 til 1,640 av 13053
    Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    folk flest driter i HD-DVD og Blu-Ray. de er fornøyd med dvd spilleren sin til 299,-
    Det tror jeg faktisk er nærmere sannheten enn vi ønsker å forestille oss. 'Folk flest' har kanskje hørt om HD, men bare det faktum at det finnes to-tre HDMI standarder, flere forskjellige HD-formater osv osv er vel nok til å skremme hvem som helst på flatmark. DVD spilleren vet alle hva er, det gir i all hovedsak er ok bilde og det er bare å plugge i TV'n.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Det tror jeg faktisk er nærmere sannheten enn vi ønsker å forestille oss. 'Folk flest' har kanskje hørt om HD, men bare det faktum at det finnes to-tre HDMI standarder, flere forskjellige HD-formater osv osv er vel nok til å skremme hvem som helst på flatmark. DVD spilleren vet alle hva er, det gir i all hovedsak er ok bilde og det er bare å plugge i TV'n.
    Sannheten er enda mer skremmende. Mange har fortsatt dvd-spilleren satt til 4:3 nedkonvertering og 16:9 skjermen i 'strekk'-modus når de ser på dvd-filmer.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    "Folk flest" begynner å bli lei deg og dine meninger, er min spådom. Når du også sprer rundt deg med mangelfull innsikt og teknisk kompetanse, så bidrar du med lite annet enn å spre forvirring. 1080i er full HD. Det er en meget god grunn til å velge å bruke kun 1080i på den billigste spilleren, og det er å gi folk flest det de trenger. Hvorfor betale for noe de ikke trenger? Ikke trenger tenker du nå. For å ta i mot 1080p 24 eller 60 trengs det en topp moderne flatskjerm eller projektor. 99% prosent (vill gjetting) av de solgte flatskjermene eller projektorene kan hverken ta i mot 1080p 24 eller 60. Er det da noen vits i å tre dette ned over hodet på forbrukerne med en påhengende prislapp som er høyere enn den kunne blitt hvis dette ikke var der? En god skjerm eller projektor med 1080p oppløsning vil uansett gjøre 1080i om til 1080p igjen uten tap av bildekvalitet. 1080p24 er fremtiden, men det er for den ene prosenten foreløpig. At Toshiba velger å lansere en rimelig spiller med 1080i for "hvermansen" til under fire tusen kroner er faktisk det eneste rette. Det burde også produsentene som lager Blu-ray spillere gjøre.
    Akkurat:shock: Jeg skjønner. Så når man har meninger som ikke sammenfaller med dine, så bør man holde kjeft!? Nevn EN ting i det jeg skrev som er positivt feil. Jeg argumenterte for at det ikke er rettferdig å sammenligne en 1080p/24 spiller med HDMI 1.3, som er fullt fremtidsrettet, med en 1080i-spiller. Jeg har da aldri sagt at det er feil av Toshiba å markedsføre en slik spiller. Jeg poengterte nå bare at BD ikke har en ribbet 1080i-spiller. Jeg har en HD-XA1 spiller selv! Det blir uansett feil å sammenligne vidt forskjellige spillere, når det gjelder pris.

Og at du, jfinneru, mener at det er bedre å kjøpe seg en spiller nå til 4-5k kroner som ikke er fremtidsrettet, fordi man ikke har brukt for 1080p; ja, så kan jeg jo skjønne hvorfor så mange har kjøpt seg HD-Ready med 1366x768 LCD. Noe som nå viser seg å være lite optimalt ift en del HD-avspilling. Da ble det også sagt, at man ikke trenger full HD. Kjøp 1366x768. Se hvor folk står nå med kvasioppløsninger, som de ikke merker forskjell på HD og SD. Da er det ikke rart at folk ikke kjøper en HD-spiller. De ser jo ikke forskjell på sin 768-skjerm alikevel (eller catch22 som det kalles)

Se på de nye modellene til Pioneer: 1080p til en mye rimeligere penge enn i fjor. Flere og flere LCD kommer med 1080p. 1080p er og blir fremtiden.

Det er bare det som irriterer meg er folk som hele tiden skal fortell andre hva de trenger. De som spør om råd i butikken har som regel ikke peiling. Så spør de betjeningen og får tredd en HD-Ready 768-skjerm nedover ørene. NESTE KUNDE, TAKK!

Men kom gjerne med en positiv feil som jeg skrev i forrige tråd, jfinneru.

Det er utrolig at hver gang man snakker om "blått" så ser flere her inne "rødt"...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stopp pressen: Samtlige spillere for BD skal nå få støtte 2160p24 og bruke HDMI 1.4. Dette betyr en dobling av prisen for samtlige spillere, også for PS3. "HD DVD har ingen spillere som kan sammenlignes med våre spillere" sier en kry produktsjef fra Sony.

Et steg i riktig retning? ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe..

Ser at Ps3 når nye høyder, salget er nå 1k opp til 9k i uken i Japan, og de har brutt 900k barrieren. Eneste problemet er at PS2 solgte like mange enheter iløpet av en uke.. Med slike tall vil det tilsammen bli solgt ca 1.5 millioner PS3'er i USA og Japan tilsammen i år (sony budsjett sier 11 millioner). Skal ikke se bort fra at HD-DVD leiren klarer å selge flere stand-alone spillere det kommende året.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Hehe..

Ser at Ps3 når nye høyder, salget er nå 1k opp til 9k i uken i Japan, og de har brutt 900k barrieren. Eneste problemet er at PS2 solgte like mange enheter iløpet av en uke.. Med slike tall vil det tilsammen bli solgt ca 1.5 millioner PS3'er i USA og Japan tilsammen i år (sony budsjett sier 11 millioner). Skal ikke se bort fra at HD-DVD leiren klarer å selge flere stand-alone spillere det kommende året.
    Hmm, Matrix-filmene som skulle få en oppsving for HD-DVD formatet solgte 13900 i ett marked på 300+ millioner innbyggere, og er allerede på full fart nedover rankingen på Amazon. Er ikke mye markedsandel iforhold til DVD ennå, som selger 1-10 millioner enheter av de helt store titlene i USA. Trolig så selger VHS bedre enn begge HD-formater på dette tidspunkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, både Hd-DVD og BD skuffer enormt med salgstall. Bare det at man jubler over 50k solgte sier sitt.. Det er en dråpe i havet. Denne formatkrigen er først og fremst ødeleggende for dem begge og man kan lure på om de virkelig har livets rett. Kanskje er DVD den siste faste mediet for film slik CD ble for musikk?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det er rart det der med enkelte HD DVD tilhengere. Både her og på andre forum. Det er visst ikke viktig for "folk flest" med 50GB plater vs. 30GB. Det er ikke viktig for "folk flest" med full HD og 1080p/24 vs 1080i. Det betyr ingenting for "folk flest" at det er 14-15 hardware produsenter som støtter Blu-ray vs 1 HD DVD-produsent. Det spiller heller ingen rolle for "folk flest" at de største Hollywoodselskapene, der av de største kino-hits, kommer eksklusivt på Blu-ray vs at "folk flest" sine favorittfilmer aldri vil se dagens lys på HD DVD.

Slutt å si hva folk flest vil ha! Dersom folk flest vil ha HD DVD, hvorfor har ikke HD DVD ledet salgstoppen siden november 2006?

"Folk flest" har siden januar 2007 sagt hvilket format de vil ha
    Du kommer med stadig mer tøv SVS -man.

Når var sist du sjekket hvem som er HW produsenter for HD DVD?
    Har du glemt LG, Samsung, Onkyo osv.
    Det er heller ikke 14-15 BD produsenter ute med spillere.

Folk flest har ikke valgt noe som helst!
    Jeg kjenner ingen i min omgangskrets som har kjøpt en eneste HD film enda. Så å si at folk flest har valgt BD er renspikka tøv fra din side!

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og at du, jfinneru, mener at det er bedre å kjøpe seg en spiller nå til 4-5k kroner som ikke er fremtidsrettet, fordi man ikke har brukt for 1080p; ja, så kan jeg jo skjønne hvorfor så mange har kjøpt seg HD-Ready med 1366x768 LCD. Noe som nå viser seg å være lite optimalt ift en del HD-avspilling. Da ble det også sagt, at man ikke trenger full HD. Kjøp 1366x768. Se hvor folk står nå med kvasioppløsninger, som de ikke merker forskjell på HD og SD. Da er det ikke rart at folk ikke kjøper en HD-spiller. De ser jo ikke forskjell på sin 768-skjerm alikevel (eller catch22 som det kalles)
    Si meg, hva er ikke fremtidsrettet med Toshiba sin billig spiller?
    Er ikke 1080i Full HD? kan ikke alle full HD skjermer deinterlace 1080i?
    Får man ikke full utnyttelse av HD lyd via HDMI?
    Har den ikke støtte for nettverk og interaktivitet?
    Det er mer enn mange av BD spillerene til 2-4ganger prisen kan!

At den ikke har HDMI 1.3 gjør den ikke mindre fremtidsrettet.
    Overføring av lyd i bitstream er vel strengt tatt ikke nødvendig når men har dekoding i spilleren.

Og at du hevder at andre ser rødt når det skrives noe positivt om blått, glelder og for de som blir blåøyde når det skrives noe positivt om de røde.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony kutter priser - ITavisen

Ser ut som Sony har oppfattet at pris også har betydning for HD krigen.

Begynner vel å ta litt av diskusjonen her inne :O

Ingenting er vel avgjort enda, selv om jeg fremdeles holder en fing på BD. Men nå begynner HD DVD spillere å bli så billig at jeg egentlig ikke bryr meg så mye hvem som vinner.

Uansett så koser jeg meg med min PS3 nå og så får man se om ikke en HD DVD spiller blir anskaffet til neste år såsant det er noen filmer (nyheter, ikke interessert i katalogfilmer for øybelikket...har nok av dem på DVD) som er av interesse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Folk flest har ikke valgt noe som helst!
    Jeg kjenner ingen i min omgangskrets som har kjøpt en eneste HD film enda. Så å si at folk flest har valgt BD er renspikka tøv fra din side!

Min mening er at folk flest i Norge ikke har hatt mulighet til å velge annet en BR. Det er butikkene som har valgt for dem ved kun å føre BR (og 1-2 HD DVDer hvis du truer dem).

I siste Release (05-2007) forteller produktsjef Steinar Storløkken fra Platekompaniet at de bare tok inn The Departed på Blu-Ray fordi "Vi vurderer det slik at det er for få spillere i markedet, og foreløpig er det kun BD det er noe særlig av."

Er det rart at HD DVD ikke selger i Norge, det er jo ingen som fører det!
    De valgte altså å ikke en gang ta inn den mestselgende Hi-Def tittelen i verden, på ren spekulasjon om at den sikkert ikke kom til å selge.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Sony kutter priser - ITavisen

Ser ut som Sony har oppfattet at pris også har betydning for HD krigen.
    Sony Lowers Price Of New Blu-ray Player - WSJ.com

"NEW YORK -- Sony Corp. said Monday it is including a small surprise with the new Blu-ray high-definition movie-disc player it is shipping this week: a price tag $100 lower than previously announced.

That means the new player costs half of what the company's first Blu-ray player cost when it launched just six months ago -- probably ..."

PS: Legg merke til det siste ordet, t.o.m. WSJ er litt usikker på denne nyheten.. Tror nok de også vil se enheten i butikken før de tar det som god fisk.

Ikke dum den itavisen.no artikkelen, og for en gangs skyld oppgir de link til den originale nyheten ifra USA. 499$ er forøvrig samme pris som PS3 20GB solgte for før den ble lagt til side som SKU.. Personlig tror jeg den må enda mer ned i pris før det begynner å ta av, og det kommer nok til å skje mot juletider..

Det eneste problemet er at Sony kommer til å bli enerådende på BD-avspiller markedet, de har 2 såpass teknisk avanserte spillere til en såpass god pris at det blir umulig for noen andre å komme med spillere som selger noe som helst. Er det fortsatt noen som ærlig talt vil hevde at denne krigen ikke er mellom Sony og Toshiba? Disse to produsentene står for nærmere 100% av markedet, og når Sony også kommer med denne spilleren så blir det enda mindre sansynlig at noen andre kan komme inn på markedet og stjele markedsandeler.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kom gjerne med en positiv feil som jeg skrev i forrige tråd, jfinneru.
    At 1080i ikke er full HD er vel den mest opplagte feilen.
    Poenget her er ikke at vi ikke er enige om det meste. Alle er vel enige om at fremtiden er 1080p og gjerne 1080p24 etc, men for de 99,99999999% som ikke har en 1080p24/60 kompatibel skjerm eller projektor, så er det fornuftig å lansere en spiller hvor denne "unødvendige" teknologien er tatt bort og prisen er høvlet ned. Ingen har lyst til å betale for noe de ikke trenger.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle trodd svs mann jobbet for sony norge...
    Har sett meg lei på alle påstandene hans i flere tråder hvor han har slaktet 720p og 1080i og spesielt skjermer med 1376x768..
    At 1080p er det beste er det vel umulig å argumentere bort,men at fks alle som har lik plasma som meg,omtrent er ubrukelig til dagens Hd sendinger/hd dvd/blu ray filmer blir jo bare vås..

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sorry litt off-topic/ litt lang, men håper det er greit...

Hmmm...hva skal jeg si...

Her inne skal man jo trå varsomt; sånn at man ikke sårer noen. Jeg trodde ærlig talt, Dakjos, at du ikke skulle bli såret over at jeg opplever det jeg opplever på en 768-skjerm. Oi-oi-oi...

Tklev har skrevet flere ganger at han opplever hakking i panoreringer på hans VW50/ PS3-kombo. Jeg opplever det ikke slik han gjør, men jeg tviler ikke på hans påstand om at han opplever det slik. Skal jeg da bli såret og lei meg da, fordi han ikke er fornøyd med den samme projektor og avspiller som jeg har:-?

Jeg har snakket om produkter, og ikke personer. Og for ordens skyld, har jeg vel aldri sagt at hverken 720p eller 768p er ubrukelig søppel! Jeg har sagt at 768 ikke er optimalt for å utnytte HD i 1080p (spesielt der signalet først halveres til 540, for så å oppskalleres til 720). Det er flere enn meg som ikke synes dette er en optimal oppløsning.

Jfinneru:

Da jeg skrev om 1080i og Full HD, så var jeg helt bevisst om å skrive "etter min mening". Jeg er fullstendig klar over at 1080i er Full HD, men de av oss som er aktive her inne; regner jeg med vet dette. Det var min personlig mening om hva JEG anser som Full HD. Og for meg er det 1080p. Selv Pioneer, leste jeg, har innsett at det ER 1080p kunden vil ha. Derfor kommer disse til en langt rimeligere penge på neste gen. Samme leste jeg for Panasonic sin del.

Jeg husker noe av den samme diskusjonen rundt 576p-projektorene som kom for noen år siden (Matterhorn). Da ble det også sagt at man ikke trengte 720p. DVD var jo i 720x576p. Men kort tid etter kom oppskallering av SD DVD til 720p og 1080p. Hvem er det nå, bare få år etterpå, som sitter med en 576-projektor? Dette selv om DVD-spilleren fortsatt er hovedformatet...

Det jeg i utgangspunktet ga svar på, var tklevs sammenligning av S300 og A2. Ikke om Toshiba hadde "rett" til å markedsføre en 1080i HD DVD-spiller.

Det andre jeg var uenig i, var at man ofte diskuterer hva folk "trenger". Det er fint med valgmuligheter, men å si at man ikke trenger 1080p; var det jeg tok opp. Hvermannsen vet ikke opp og ned på alle disse oppløsningene. Han kjøper det han blir anbefalt. Og de fleste andre er ikke som oss her inne; som bytter komponenter annen hvert år. En tv til 15-20k regner folk med er fremtidsrettet. Fint med valgmuligheter, men "trenger" blir noe annet.

Jeg synes det for tiden er lite takhøyde her inne. Jeg har unnlatt å komme med personkarakteristikker og skittkasting. Jeg diskuterer sak og ikke om folkene som poster. Når jeg får høre at "man er lei mine meninger" så reagerer jeg litt. Spesielt da dette er et forum. Og spesielt fra deg, jfinneru, som er skribent i et høy ansett blad. Jeg skriver om mine meningene rundt format, hardware og software. Men jeg skjønner. De meninger man måtte ha, bør sammenfalle med alle andres.

Og er man tilhenger KUN av Blu-ray, så blir man fort stemplet her inne som "uviten", "ansatt hos Sony eller?", "Sony lakei", "vrøvl", "ha skjult agenda", "kjøper Sony-propaganda" og annet opp-gulp.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og heier man på den andre siden så blir man også stemplet. Jeg var ikke ute etter å ta deg på noen måte, men man kan bli litt oppgitt over ensidigheten mange farer med. klart man opplever litt opphisset debatt når man heier på sitt lag ( til info, så har jeg på ingen måte valgt noen side. Jeg har begge formater). Jeg er pro HD og gode opplevelser i full-HD.
    men for å ta en liten runde angående skjermer med lavere oppløsninger og de nye HD-formatene. Det er faktisk fullt mulig å få fantastiske bilder med skjermer som ikke har full-HD paneler. Det viktige her er den interne bildebehandlingen. Når den er god vil også slike skjermer gi meget gode resultater.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Og heier man på den andre siden så blir man også stemplet. Jeg var ikke ute etter å ta deg på noen måte, men man kan bli litt oppgitt over ensidigheten mange farer med. klart man opplever litt opphisset debatt når man heier på sitt lag ( til info, så har jeg på ingen måte valgt noen side. Jeg har begge formater). Jeg er pro HD og gode opplevelser i full-HD.
    men for å ta en liten runde angående skjermer med lavere oppløsninger og de nye HD-formatene. Det er faktisk fullt mulig å få fantastiske bilder med skjermer som ikke har full-HD paneler. Det viktige her er den interne bildebehandlingen. Når den er god vil også slike skjermer gi meget gode resultater.

Enig i det og en sånn skjerm mener jeg 506xde er.
    Men folk har forskjellige meninger,gudskjelov ellers hadde ikke dette vært noe gøy..
    Eneste jeg er litt skuffet over som jeg har sagt i en tråd tidligere,er at jeg ikke synes blu-ray avspilling på playstation 3,ikke er så overlegent som det burde være dvd avspilling på min dv-989 til mitt utstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    egentlig så er det samme f... for meg hvem som vinner. bare det kommer en spiller til slutt som jeg er fornøyd med å ok pris. men viss det forsetter sånn så har vi vell snart spillere til 1000kr, så det er jo grei pris da. bare vi som tjener på at sony å toshiba krangler om å lage billigere spillere.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...hva skal jeg si...

Her inne skal man jo trå varsomt; sånn at man ikke sårer noen. Jeg trodde ærlig talt, Dakjos, at du ikke skulle bli såret over at jeg opplever det jeg opplever på en 768-skjerm. Oi-oi-oi...

(
    Kjære svs man
    Jeg er ikke såret over hva du mener og ikke mener om forskjellige oppløsninger
    Godt vi alle har forskjellige meninger,så vi får diskutert litt.
    Du drar bare litt vel kjappe konklusjoner av og til.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Noen meget interessante tall er at et halvt år etter lanseringen av PS3 og Wii så er:
    -salgsvolumet av GameCube er ca. 4% av det til Wii
    -salgsvolumet av PS2 er ca. 237% av det til PS3
    Burde ikke dette vise klart hvor mye Sony har bommet på markedet?
    Du glemmer en vesentlig ting.... De andre konsollene har xxx antal ganger flere spill lansert, mens PS3 ikke kan vise til stort mer enn en håndfull b-spill.....enda. Og et halvt år må gjelde USA og Japan. I Europa (og resten av verden?) har den knapt rukket å bli pakket ut i hyllene. For meg blir det bare spekulasjoner om PS3 blir en suksess eller ikke etter bare få måneder på markedet......

Jeg sier ikke med det at PS3 kommer til å selge like stort som PS2, salgstall og konsollenes suksess er det du som har dratt inn i denne diskusjonen. Mitt opprinnelige innlegg var for å vise at PS3 sannsynligvis vil fremstå som et langt mer attraktivt valg til kun 2k mer enn en dedikert HD-DVD spiller. Skjønner ikke helt hvordan det går ann å bli så uenig i det...

Et annet interessant tall er faktisk at Nintendo DS selger 2-3 ganger så mye som PSP. Dette vil gi Wii ytterligere styrke på spillmarkedet og kan sikrer Nintendo eksklusititet til nye titler og spillkonsepter. Altså enda en spiker i kisten til PS3.
    Spiker i kisten for PS3 pga. bærbare DS der forøvrig en av toppspillene er å passe på en fantasihund? Litt vel "optimistisk". Vil tro/synse/anta at det er plass til flere enn en spillekonsoll på markedet, og at PS3 kan fylle et marked (om ikke like stort) som Nintendo ikke klarer... Selv drar jeg på smilebåndet jeg når jeg ser bak på covere til Nintendo Wii spill... ikke fordi det er så morsomt, men fordi veldig mange spill minner meg grafisk om den gamle Nintendo 8-bits maskinen jeg hadde når jeg var liten. Får jeg unger en gang blir Wii det første jeg kjøper...

Om BD skal overleve bør standalone spillere til overkommelig pris komme så raskt som mulig ut på markedet.
    Helt enig, og jeg tror vi får se billige spillere om ikke lenge..... Selv har jeg tro på 2008 som året da HD begynner sakte men sikkert å bli salgbart for Ola Nordmann.

PS3 har en såpass usikker fremtid at de ikke kan stole på den til å redde formatet.
    At den skal redde formatet ene og alene er det vel ingen som tror, men at det KAN være med på å gi formatet en solid ryggrad i fremtiden er vel mer sannsynlig.

Side 82 av 653 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 582 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •