HD formatkrigen. - Side 81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 81 av 653 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 581 ... SisteSiste
Viser resultater 1,601 til 1,620 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Huff.. Kan du slutte å poste rykter som fakta? Jeg finner ingen bekreftelse på at de skal slippe den til 499$? Har hørt det har vært rykter at de skulle gjøre det, men fant ingen bekreftelser via Google.

Spilleren er heller ikke tilgjengelig i butikkene enda, ikke engang for pre-orders.. Personlig så vil jeg *se* spilleren i butikken først før jeg tror det, Sony har et horribelt rykte når det gjelder å holde lanseringsdatoer for sine Blu-Ray produkter...
    "Huff"!?...Dersom du mener at det kun skal postes 100% fakta i denne tråden, tklev, så er det mange som må være forsiktige med hva som postes:???:

Du vet sikkert at infoen sto omtalt på Blu-ray.com. Og denne siden er ikke akkurat noe avsforum, da...Hvor ellers skal en hente fakta om Blu-ray fra hvis ikke Blu-ray.com er stedet?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    SpillekonsollER ? Altså flertall? Nintendo Wii er vel kun vanvittig for de som ikke enda har fått muligheten til å blåse ut det femte lyset på bløtkaken.
    Jeg regner med at du ikke ønsker å regne med Wii, men du må anerkjenne realitetene og det er at outsideren, den som ingen regnet med, nå selger langt mer enn 360 og PS3. Og at Wii ikke spilles av noen over 5 år er rett og slett tull.

Og hva tror du er mest "vanvittig" for en vanlig forbruker? At man kan fekte, bokse og spille tennis akkurat med de samme bevegelsene man bruker i virkeligheten ... eller at en spilleboks støtter 1080P?

Det er mange grunner til suksessen til Wii:
    -Det ble over mange år hausset opp til krigen mellom 360 og PS3, og om det er noe forbrukerne styrer unna så er det formatkriger. Wii var helt ufarlig å velge.
    -360 og PS3 er begge også involvert i en formatkrig mellom to videoformater, enda en grunn til å velge Wii.
    -de fleste har fremdeles ikke HD-TV.
    -Lavest pris, enklest brukergrensesnitt og størst familietekke.

XBOX360 er vel heller ikke halve prisen om man ønsker å ha med en HD-avspiller.
    Men har ikke salgstallene vist at forbrukerne ikke er interessert i å få med en slik spiller? Og i alle fall ikke så lenge det er en formatkrig.
    Og tenk bare hvilken muligheter spillutviklere har med 50Gb til rådighet på BluRay platene....
    Jo, du tenker sikkert på det, men salgstallene viser at det kun er et fåtall av forbrukerne som tenker likt deg.
    Tenker du på Nintendo Wii? Den er vel beregnet på et "litt" annet marked, i allefall har den havnet der..
    Det er akkurat det som er poenget. 360 har posisjonert seg mot hardcore gamerne, mens PS3 skulle ta familiespillerne. Det er nettopp det segmentet Wii har tatt.
    XBOX360 ligger selvfølgelig bra ann fordi den er godt etablert og har hundrevis av spill lansert. PS3 er fortsatt helt fersk, og trenger noen store titler for at det skal ta av.....slik det har gjort med alle andre playstation tidligere. Ikke glem at de heller ikke var "gratis" når de kom....

Gode titler er på vei... levetid er selvølgelig garantert. Og det sier seg selv at de ikke bare kan "halvere" prisen med det første.
    Glemmer du at også Wii vil komme med gode titler og kan gå ned i pris? Sony vil få en meget stor utfordring her. At PS One og PS2 slo gjennom er ingen garanti for at Sony skal klare det igjen. Husk at da de subsidierte de to forrige inn på markedet tjente Sony godt på andre områder, nå har Sony økonomiske problemer og det vil være en utfordring å bygge opp PS3 om man samtidig skal støtte seg på inntektene fra PS2.

Sony har gjort flere fatale feil:
    -Vente på BD før de lanserte PS3.
    -Ta dobbelt så mye betalt som de 2 andre konkurrentene.
    -Tvinge forbrukeren til å ta side i 2 formatkriger samtidig.
    -Ikke klare å fokusere på en eneste budskap om hva maskinen deres er best på. Nå er det for mye "universial sing and dance machine" ala PSX.
    -Ikke være best tilpasset et enkelt segment. Når 360 tar hardcore gamerne og Wii tar familiespillerne, hvem skal PS3 ta?

Men det store poenget her er at salg av standalone spillere for BD er nesten ikke eksisterende. Formatet klarer å holde en knapp ledelse til HD DVD kun basert på at man har spiller til formatet inkludert i den klart minst selgende av de 3 konkurrerende nye spillkonsollene. Her snakker vi virkelig om en marginal liten formatkrig, og disse formatene tror noen vil ta over for DVD? Neppe!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Du vet sikkert at infoen sto omtalt på Blu-ray.com. Og denne siden er ikke akkurat noe avsforum, da...Hvor ellers skal en hente fakta om Blu-ray fra hvis ikke Blu-ray.com er stedet?
    Fra Blu-Ray.com:
    Sony Lowers Player Prices?
    -------------------

Nei, jeg fant ikke den nyheten før etterpå SVS-man.. Og når jeg fant den, så viste det seg å være basert på rykter.. T.o.m. Blu-Ray.com som du viser til, skriver jo klart at det fortsatt er usikkerhet forbundet med hvilken pris som blir brukt, og at det er et anonymt tips som er "kilden" de har..

Selvsagt forventer jeg ikke at all informasjon her er 100% riktig, men litt kilde-sjekking er vel greit?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, enig i det, tklev. Jeg refererte bare til det som sto på blu-ray.com. Kunne sikkert hatt med at prisen ikke var helt "banka" enda, og limt ved linken. Men det var ikke ment som en faktaopplysning heller. Jeg vet jo ikke dette selv

Men det er positivt dersom $499 blir prisen på S300. Det at en nettbutikk allerede har priset den til $499, kan kanskje tyde på at ryktet stemmer...

Jeg tror også at markedet for PS3 også vil kunne utvides. Etter firmware 1.8 er PS3 blitt en knall DVD-spiller. Men ikke nok med det; 1080/24p er vel fortsatt ikke på en eneste HD DVD-spiller? Eller tar jeg feil? Dermed tror jeg enda flere vil kjøpe PS3 kun pga dens egenskaper ved filmavspilling.

Hvilken maskin...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Jeg regner med at du ikke ønsker å regne med Wii, men du må anerkjenne realitetene og det er at outsideren, den som ingen regnet med, nå selger langt mer enn 360 og PS3. Og at Wii ikke spilles av noen over 5 år er rett og slett tull.
    Alle som har vært i Asia skjønner at Wii har et kjempemarked der og jeg har aldri sagt at ikke den selger, men det er liten tvil om dette ikke er et veldig lett salgbart produkt for nordmenn med HD-Ready flatskjerm, raskt bredbånd og lomma full av gryn. Du mener Wii er en "vanvittig" spillekonsoll, jeg er uenig.

Uansett, det blir litt off-topic med en Nintendo-diskusjon i en HD-tråd.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kan jo ikke sammenlignes med S300.

A2:
    - 1080i ut
    - Kun 1080i oppskallering av SD DVD
    - HDMI 1.2

S300:
    - 1080p ut
    - 1080/24p
    - 1080p oppskallering av SD DVD
    - HDMI 1.3 med x.v.Color-støtte

Altså en helt annen klasse...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Alle som har vært i Asia skjønner at Wii har et kjempemarked der og jeg har aldri sagt at ikke den selger, men det er liten tvil om dette ikke er et veldig lett salgbart produkt for nordmenn med HD-Ready flatskjerm, raskt bredbånd og lomma full av gryn.
    Wii leder også i USA og Europa så dine antagelser ser ikke ut til å stemme. Heller ikke her liker forbrukerne formatkriger.
    Du mener Wii er en "vanvittig" spillekonsoll, jeg er uenig.
    Ja, men det interessante er om gjennomsnittsforbrukeren, den som altså skal sikre at DVD får en etterfølger, er enig med deg.
    Uansett, det blir litt off-topic med en Nintendo-diskusjon i en HD-tråd.
    En ren diskusjon om Nintendo, ja. Men siden det er PS3 som holder liv i BD er det absolutt on-topic å diskutere hvor mye Sony har bommet med PS3... og at konsollen derfor ikke har de beste utsiktene for et langt liv.

Noen meget interessante tall er at et halvt år etter lanseringen av PS3 og Wii så er:
    -salgsvolumet av GameCube er ca. 4% av det til Wii
    -salgsvolumet av PS2 er ca. 237% av det til PS3
    Burde ikke dette vise klart hvor mye Sony har bommet på markedet?

Et annet interessant tall er faktisk at Nintendo DS selger 2-3 ganger så mye som PSP. Dette vil gi Wii ytterligere styrke på spillmarkedet og kan sikrer Nintendo eksklusititet til nye titler og spillkonsepter. Altså enda en spiker i kisten til PS3.

Om BD skal overleve bør standalone spillere til overkommelig pris komme så raskt som mulig ut på markedet. PS3 har en såpass usikker fremtid at de ikke kan stole på den til å redde formatet.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, S300 er den billigste Blu-Ray stand-alone spilleren, og blir da naturlig å sammenligne med den billigste HD-DVD stand-alone spilleren. Helt enig i at S300 er overlegen med tanke på features, men for folk flest er de ekstra featurene ikke verdt prisen, de er ute etter en billigst mulig entry-ticket.. Skal de først punge ut 500$, så kan de like gjerne kjøpe en PS3..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Sony hadde nok urealistisk høye forhåpninger til hvor bra PS3 skulle selge i starten. Det er allikevel litt for tidlig å dømme PS3 ut av kampen, det er først til neste år at vi begynner å få et skikkelig utvalg av titler til konsollen. I tillegg er det jo fortsatt relativt få som faktisk har full-HD skjermer som kan dra nytte av alle mulighetene PS3 gir, dette vil også endre seg iløpet av året.

Det er spesielt 2 ting som skiller PS3 ifra de andre konsollene, HDMI 1.3 og Blu-Ray. HDMI gjør at den er veldig fremtidsrettet med tanke på å få full utnyttelse av lyd og bilde. Blu-Ray gir mulighet for å utvikle helt andre type spill og applikasjoner, samt at det gir en billig (og bra) Blu-Ray avspilling.

Problemet for Sony er at de 2 tingene er såpass langt foran hva den "vanlige" mannen i gata har, og da ser de ikke verdien i å betale ekstra for konsollen. Personlig tror jeg ikke at prisen er for høy, så snart Full-HD TVer og receivere med skikkelig HDMI-kontroll kommer ned i pris og blir allemannseie, så kommer PS3 til å selge som hakka-møkk, uavhengig av sin noe høyere pris.

2008 blir PS3 sitt år.. Så skal det bli spennende å se hva Microsoft og Toshiba klarer å gjøre i mellomtiden, kanskje klarer de å sikre seg såpass store markedsandeler, slik at det er ingen vei utenom deres respektive produkter(Xbox 360 og HD-DVD).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

A2:
    - 1080i ut
    - Kun 1080i oppskallering av SD DVD
    - HDMI 1.2

S300:
    - 1080p ut
    - 1080/24p
    - 1080p oppskallering av SD DVD
    - HDMI 1.3 med x.v.Color-støtte

Altså en helt annen klasse...
    Som tklev sier, faktisk nøyaktig samme klasse; nemlig inngangsbilletten til film i HD kvalitet. $499 (selv om det ikke blir prisen i butikken) er for høy for "mannen i gata".
    Teknisk sett er den selvsagt i en annen klasse.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så snart Full-HD TVer og receivere med skikkelig HDMI-kontroll kommer ned i pris og blir allemannseie.
    Det vil neppe skje før PS5. Husk at folk i snitt beholder sin TV i 10 år. Og for det fåtallet som har receivere er vel utskiftningstakten enda lavere.

Det er stor forskjell på forumbrukerne og gjennomsnittsforbrukeren.

Jeg er redd for at nesten alle som er i målgruppen for PS3 allerede har kjøpt PS3...

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er redd for at nesten alle som er i målgruppen for PS3 allerede har kjøpt PS3...
    Det kan jeg garantert si er tull, PS3 kommer til å ta helt av når store tittler som Gran Turismo 5, Final Fantasy, GTA IV osv. kommer ut. Store tittler vil føre STORT salg av PS3.

Pr.idag er det nesten ingen i min omgangskrets som har kjøpt PS3, men "alle" har lyst på en, og det er ikke prisen som er avgjørende, men mangelen på store MUST HAVE tittler, når disse slippes, kommer PS3 til å følge i PSX og PS2 sine fotspor.

Hva HD tv`er anngår, så kommer nok folk flest til å bytte ut sin gammle CRT skjerm med HD raskere enn hva som har vært vanlig før, fordi det faktisk er en stor overgang. Det nytter ikke å sammenligne med utbyttnings raten fra før, der man i de fleste tilfeller kun fikk en mindre forbedring av bildekvalitet sammenlignet med en 10 år eldre tv. Design og estetikk har selfølgelig også en stor finger med i spillet, flatskjerm har blitt mote. "alle" skal ha det.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil neppe skje før PS5. Husk at folk i snitt beholder sin TV i 10 år. Og for det fåtallet som har receivere er vel utskiftningstakten enda lavere.
    Greit nok, jeg burde kanskje ikke skrevet allemannseie, men i det minste bør det blir mer utbredt enn det er nå. Full-HD TVer kommer til å selge ganske godt fremover, og jeg tror nok at PS3 blir en naturlig "dings" å koble til apparatet for å dra nytte av den ekstra oppløsningen.

Det blir litt som høna og egget, PS3 trenger full-HD skjermer for at de skal bli maksimalt utnyttet, mens full-HD skjermer krever gode kilder (som f.eks. PS3) for at de skal selge... Vi har litt for lite HD-sendinger her til lands til at folk faktisk ser poenget med å gå til innkjøp av full-HD, men forhåpentligvis vil dette endre seg etterhvert.. Desverre er det vel mye som tyder på at det nye bakkenettet heller ikke vil støtte full-HD.. :-(

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    men mangelen på store MUST HAVE tittler, når disse slippes, kommer PS3 til å følge i PSX [...] sine fotspor.
    Tror ikke det er det du egentlig ønsker å si. PSX var en flopp, den skulle gjøre alt og ble altfor dyr.. akkurat som PS3. Du tenker kanskje på PS One?
    PSX (DVR) - Wikipedia, the free encyclopedia

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, S300 er den billigste Blu-Ray stand-alone spilleren, og blir da naturlig å sammenligne med den billigste HD-DVD stand-alone spilleren. Helt enig i at S300 er overlegen med tanke på features, men for folk flest er de ekstra featurene ikke verdt prisen, de er ute etter en billigst mulig entry-ticket.. Skal de først punge ut 500$, så kan de like gjerne kjøpe en PS3..
    Nei, det er overhodet ikke naturlig å sammenligne S300 med A2. Dette er to vidt forskjellige spillere! At Toshiba har valgt å "skrelle av" sin HD-spiller og lagd en 1080i-spiller, har etter min mening, ingenting med Blu-ray å gjøre eller ekte HD for den saks skyld (når filmen er lagret i 1080/24p). BD kunne helt sikkert lagd en nedskallert spiller de også, men de har foreløpig valgt å ikke gå den veien.

Det du sier er at den billigste Ferrari nå kan og bør sammenlignes med den billigste Fiat sportsbilen, fordi begge er inngangen til å skaffe seg en sportsbil:-D Vel-vel...

Det refereres ofte til "folk flest". Etter min mening holder ikke antagelsen om at "folk flest" ikke er interessert i å kjøpe en HD-spiller til $499 med 1080/24p og 1080p oppskallering. De som er interessert i HD vil kjøpe det. De som ikke er interessert i HD, kjøper seg like godt en billig DVD-spiller med oppskallering. Disse personene vil ikke kjøpe HD-spiller før det er det eneste å få tak i. Disse var antagelig de siste som ga slipp på sin VHS til fordel for DVD. Men det var heller ikke de personene som avgjorde DVD-formatets fremtid...

Det er rart det der med enkelte HD DVD tilhengere. Både her og på andre forum. Det er visst ikke viktig for "folk flest" med 50GB plater vs. 30GB. Det er ikke viktig for "folk flest" med full HD og 1080p/24 vs 1080i. Det betyr ingenting for "folk flest" at det er 14-15 hardware produsenter som støtter Blu-ray vs 1 HD DVD-produsent. Det spiller heller ingen rolle for "folk flest" at de største Hollywoodselskapene, der av de største kino-hits, kommer eksklusivt på Blu-ray vs at "folk flest" sine favorittfilmer aldri vil se dagens lys på HD DVD.

Slutt å si hva folk flest vil ha! Dersom folk flest vil ha HD DVD, hvorfor har ikke HD DVD ledet salgstoppen siden november 2006?

"Folk flest" har siden januar 2007 sagt hvilket format de vil ha
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår ikke den fanatiske troen på at PS3 vil selge som "hakka møkk" når det og da skjer eller kommer ut. Faktisk er det slik at en ingen konsoller har overlevd en dårlig start og salgstrenden for PS3 er allt annet en økende. Men nå skal det sies at PS er et sterkt merkenavn og om noen skal bryte trenden så er PS3 ingen dårlig kandidat.

Spilltørke ser ut til å fortsette en god stund fremover (til høsten?) og det er fortsatt uvisst selv da hva som kommer. De store holder trolig tilbake titler rett og slett fordi installbase er altfor liten men uten spill slipp vil den heller aldri bli merkverdig større. Samme høna og egget situasjon er prisen på konsollen, Sony kan ikke senke prisen før volumet tar seg opp samtidig som volumet ikke tar seg opp før Sony senker prisen. I mellomtiden renner pengene ut av selskapet (-1.8 milliarder $) mens varelagene eser opp (1.9 millioner PS3'er). Salget er nede i 8k pr uke i japan og nærmer seg 100k pr mnd i USA. Enda værre er feks at i japan er salget av PS3 spill halvparten av selve konsoll salget og det er der Sony merker det mest på pungen.

Og argumenter som at PS3 er teknisk bedre og raskere og dermed vil selge best er ubrukelige. I såfall vill N64 ha slått PS1 mens xbox ville ha dominert over PS2. Faktisk viser historien at det ikke er den teknisk beste men faktisk den billigste konsollen som blir mest utbredt (3do, Sega dreamblabal, CD32 osv var alle teknisk bedre men feilet horribelt).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

folk flest driter i HD-DVD og Blu-Ray. de er fornøyd med dvd spilleren sin til 299,-

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er overhodet ikke naturlig å sammenligne S300 med A2. Dette er to vidt forskjellige spillere! At Toshiba har valgt å "skrelle av" sin HD-spiller og lagd en 1080i-spiller, har etter min mening, ingenting med Blu-ray å gjøre eller ekte HD for den saks skyld (når filmen er lagret i 1080/24p). BD kunne helt sikkert lagd en nedskallert spiller de også, men de har foreløpig valgt å ikke gå den veien.

Det du sier er at den billigste Ferrari nå kan og bør sammenlignes med den billigste Fiat sportsbilen, fordi begge er inngangen til å skaffe seg en sportsbil:-D Vel-vel...

Det refereres ofte til "folk flest". Etter min mening holder ikke antagelsen om at "folk flest" ikke er interessert i å kjøpe en HD-spiller til $499 med 1080/24p og 1080p oppskallering. De som er interessert i HD vil kjøpe det. De som ikke er interessert i HD, kjøper seg like godt en billig DVD-spiller med oppskallering. Disse personene vil ikke kjøpe HD-spiller før det er det eneste å få tak i. Disse var antagelig de siste som ga slipp på sin VHS til fordel for DVD. Men det var heller ikke de personene som avgjorde DVD-formatets fremtid...

Det er rart det der med enkelte HD DVD tilhengere. Både her og på andre forum. Det er visst ikke viktig for "folk flest" med 50GB plater vs. 30GB. Det er ikke viktig for "folk flest" med full HD og 1080p/24 vs 1080i. Det betyr ingenting for "folk flest" at det er 14-15 hardware produsenter som støtter Blu-ray vs 1 HD DVD-produsent. Det spiller heller ingen rolle for "folk flest" at de største Hollywoodselskapene, der av de største kino-hits, kommer eksklusivt på Blu-ray vs at "folk flest" sine favorittfilmer aldri vil se dagens lys på HD DVD.

Slutt å si hva folk flest vil ha! Dersom folk flest vil ha HD DVD, hvorfor har ikke HD DVD ledet salgstoppen siden november 2006?

"Folk flest" begynner å bli lei deg og dine meninger, er min spådom. Når du også sprer rundt deg med mangelfull innsikt og teknisk kompetanse, så bidrar du med lite annet enn å spre forvirring. 1080i er full HD. Det er en meget god grunn til å velge å bruke kun 1080i på den billigste spilleren, og det er å gi folk flest det de trenger. Hvorfor betale for noe de ikke trenger? Ikke trenger tenker du nå. For å ta i mot 1080p 24 eller 60 trengs det en topp moderne flatskjerm eller projektor. 99% prosent (vill gjetting) av de solgte flatskjermene eller projektorene kan hverken ta i mot 1080p 24 eller 60. Er det da noen vits i å tre dette ned over hodet på forbrukerne med en påhengende prislapp som er høyere enn den kunne blitt hvis dette ikke var der? En god skjerm eller projektor med 1080p oppløsning vil uansett gjøre 1080i om til 1080p igjen uten tap av bildekvalitet. 1080p24 er fremtiden, men det er for den ene prosenten foreløpig. At Toshiba velger å lansere en rimelig spiller med 1080i for "hvermansen" til under fire tusen kroner er faktisk det eneste rette. Det burde også produsentene som lager Blu-ray spillere gjøre.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 81 av 653 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 581 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •