HD formatkrigen. - Side 80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 80 av 653 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 580 ... SisteSiste
Viser resultater 1,581 til 1,600 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ganske enig i resonnementet ditt, tklev. Det er også noen som har hevdet at regionsfriheten til HD DVD kan være dens ankepunk. Nettopp fordi så få butikker vil ta inn filmer, og alt salg foregår på internett.

Salget i Norge er forsvinnende lite i forhold til DVD. Det som er interessant, synes jeg, er at tallene i Norge stemmer ganske godt med resten av Europa.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne grafen er i henhold til forfatteren fortsatt litt spekulativ, men den bruker tallene vi har fått ifra Nielsen og er mest sansynlig ganske nære virkeligheten.. Ikke så veldig imponerende tall for hverken Blu-Ray eller HD-DVD enda, og det som kanskje er mest oppsiktsvekkende er at hverken BD eller HD-DVD har hatt noe vesentlig vekst i salg-pr-uke så langt i år. (Med unntak av forrige uke hvor de satset såpass mye på POTC og Matrix.)

Kilde:
    Nielsen/VideoScan sales ratios and Top 5 - AVS Forum

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ikke akkurat veldig overraskende.

Det som må til er billigere spillere og utleiefilm. For min del så kjøper jeg kun de BD/ HD-filmene jeg absolutt må ha. Det er der i mot ganske mange filmer jeg godt kunne tenkt meg å leie uten å eie. Jeg har ikke råd å kjøpe hver eneste BD-film jeg vil se.

Nå som PS3 fikk 1080p oppskallering av DVD, så har jeg fått et merkbart løft i bildekvalitet. Da blir det en del DVD-leie, og jeg er godt fornøyd med bildekvaliteten enn så lenge. Så det er ikke noe "must" med BD slik det er nå. Jeg får tross alt leid 4 SD DVD for hver kjøpte BD

Men...

Blu-ray.com - Blu-ray News - Sony Lowers Player Prices?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ja, jeg leste igjennom linken jeg postet, ja. Og jeg skrev vel også at de 87% var påfølgende uke, og ikke situasjonen akkurat nå. Uansett imponerende, da forspranget til HD DVD var formidabelt...

At butikkene i Norge har fler BD-filmer enn HD DVD, så skal det ikke telle det da? Samtlige av de butikkene jeg har snakket med som har eller planlegger å ta inn Hidef-filmer, sier de primært satser på Blu-ray. Det samme gjelder for utleiebutikkene. Hvorfor?

Du kan jo velge å bruke 64% som "ditt" tall, men tall som 79% og "almost "5-1" er også nevnt. Og å ta tall fra en nett-butikk, og hvor mye de selger av hver; vet man nå gir ganske vilkårlige utslag.

Uansett. Å si at HD DVD/ Blu-ray selger omtrent likt i Europa; vil jeg ikke påstå er noe mer nøyaktig regnestykke, Britax

Det som blir spennede å se er hva som skjer til høsten. BD drar i fra HD DVD selv om BD ikke har en eneste billig-spiller på markedet, samt at det mangler mange filmer fra Fox og Disney. Når PS3-prisen reduseres litt (og når de store spillene kommer), billigere BD stand-alone, flere HW-merker og i tillegg til at de eksklusive studioene starter å produsere sine box-office-hits for fullt; så tror jeg ikke tallene blir noe penere for HD DVD.

For med så mange billige HD DVD-spillere, ad-ons og sonefrihet; så klarer HD DVD fortsatt ikke å ta inn på Blu-ray i noe land i verden, virker det som. Hvor lenge Universal vil være med på dette gjenstår kanskje å se (uten å lage noen ny spekulasjon rundt deres lojalitet til HD).
    Du ror bra nå.
    Så har BD fått 10% (60/40) mer enn HD DVD siden mars, det er vesentlig mindre enn dine 90/10.

BD har en spillmaskin, og det er så langd den eneste solgte BD spilleren, det betyr og at hvis ingen kan komme med en skikkelig og billig spiller til under 6.000 snart, så sliter HW suporterene av BD.
    Og slik trenden er nå så går flere av disse over til å lage spillere til begge format i form av kombo spillere.

Og det som viser seg er at pris faktisk spiller en mye større rolle enn hva mange har hevdet.

Og hva har skjedd siden mars, nå har HD DVD ligget høyere på salgslistene med Planet Earth som utgis på begge format.
    BD har vært flinke med å gi ut gode tittler, det har ikke HD DVD, men nå som det kommer tittler på begge format så ser ikke BD ut til å selge mer enn HD DVD, så ting er på ingen måte avgjort, med så få eksemplarer som det selges for tiden kan ting fortsatt snu seg over natta.
    Og enn så lenge så er det fortsatt snakk om få tusen flere filmer til det ene eller andre formatet.

For å være helt ærlig så er det helt utrolig at ikke BD har tatt markedet med storm, med tanke på at de har solgt 10? ganger fler spillere, hvis vi regner med PS3, av standalone spillere har HD DVD kjørt over BD i stor stil.
    Hva skjer når disse anonserte kina spillerene kommer til en brøkdel av billigste BD spiller? det får vi se.

Jeg har fortsatt ikke tro på at noen av formatene kommer til å kapitulere, vi må ha begge i framtiden og, og eneste løsning er kombo spillere, eller ha en av hver.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Du ror bra nå.
    Så har BD fått 10% (60/40) mer enn HD DVD siden mars, det er vesentlig mindre enn dine 90/10.

BD har en spillmaskin, og det er så langd den eneste solgte BD spilleren, det betyr og at hvis ingen kan komme med en skikkelig og billig spiller til under 6.000 snart, så sliter HW suporterene av BD.
    Og slik trenden er nå så går flere av disse over til å lage spillere til begge format i form av kombo spillere.

Og det som viser seg er at pris faktisk spiller en mye større rolle enn hva mange har hevdet.

Og hva har skjedd siden mars, nå har HD DVD ligget høyere på salgslistene med Planet Earth som utgis på begge format.
    BD har vært flinke med å gi ut gode tittler, det har ikke HD DVD, men nå som det kommer tittler på begge format så ser ikke BD ut til å selge mer enn HD DVD, så ting er på ingen måte avgjort, med så få eksemplarer som det selges for tiden kan ting fortsatt snu seg over natta.
    Og enn så lenge så er det fortsatt snakk om få tusen flere filmer til det ene eller andre formatet.

For å være helt ærlig så er det helt utrolig at ikke BD har tatt markedet med storm, med tanke på at de har solgt 10? ganger fler spillere, hvis vi regner med PS3, av standalone spillere har HD DVD kjørt over BD i stor stil.
    Hva skjer når disse anonserte kina spillerene kommer til en brøkdel av billigste BD spiller? det får vi se.

Jeg har fortsatt ikke tro på at noen av formatene kommer til å kapitulere, vi må ha begge i framtiden og, og eneste løsning er kombo spillere, eller ha en av hver.
    Blu-ray Disc: One million served - Engadget HD

Planet Earth greide så vidt å selge mer enn BD versjonen. For hver 100 ble det solgt 95 BD.

Departed solgte vel vesentlig mer på BD enn HD DVD.

Matrix vs Pirates endte vel langt fra uavgjort. Det blir jo spennende å se forholdstallene etter Pirates 3 og Spiderman 3 kommer.

Vi får se på tallene for mai, Britax. Det er meningsløst å diskutere dette frem og tilbake. Du mener at BD ikke har en vesentlig ledelse på HD DVD, jeg mener motsatt. Jeg tror at HD DVD ikke vil overleve dersom trenden ikke snur snart. Du tror anderledes.

Jeg respekterer det. La oss holde det der...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    TheDigitalbits velger side..
    The Digital Bits presents... The Soapbox

Det kommer vel ikke akkurat som noen overraskelse for de av oss som har lest denne websiden en stund at de valgte Blu-Ray. De påstår de har vært nøytral frem til nå, men det får nå så være.. Mye av det han skriver er vel forsåvidt sant, og årsaken til at han skriver det nå er pga. han idioten på Ain't it cool-news som hadde den artikkelen hvor han valgte HD-DVD (og han sier videre at han vanligvis ikke tar feil).. Den artikkelen er så dum, at den nesten fortjener et slikt svar som denne.. Don't get me wrong, jeg ønsker ikke noe mer enn at HD-DVD gjør det bra, men ikke på basis av feilinformasjon..
    "HD DVD - the cheaper option."

"Sony sucks."

Hvis man fremdeles har troen på HD DVD etter å ha lest igjennom den artikkelen (som stort sett inneholder alle de argumentene jeg har postet her i løpet av de siste 2 årene) så må IQ'en være mindre enn skostørrelsen....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    "HD DVD - the cheaper option."

"Sony sucks."

Hvis man fremdeles har troen på HD DVD etter å ha lest igjennom den artikkelen (som stort sett inneholder alle de argumentene jeg har postet her i løpet av de siste 2 årene) så må IQ'en være mindre enn skostørrelsen....
    Fornærm alle som er uenig i deg...... Det er virkelig argumentasjon på stort nivå.

Når det gjelder den artikkelen fra Bill Hunt, kunne jeg sverge på å ha lest akkurat de samme argumentene i en artikkel han skrev for noen måneder siden. Nesten ord for ord faktisk. Personlig har jeg ikke noe problem med at han går ut som "pro Blu-ray". Det er ærlig nok det (og han gjør det uten å synke ned til det patetiske nivået å fornærme dem som er uenige med ham), og det er hans website så han kan selvsagt gjøre hva han vil med den. Det betyr ikke at jeg uten videre kjøper argumentasjonen hans.
    Hovedproblemet mitt med hans argumentasjon er at han ser ut til å mene at hovedgrunnen til at HD ikke tar av, er formatkrigen. Det er jeg ikke enig i. Største konkurrenten til Blu-ray er ikke HD DVD (og største konkurrenten til HD DVD er ikke Blu-ray); det er DVD. Bill Hunt sier at Toshibas agressive pris-nedgang medfører at ingen andre vil se noen grunn til å bygge HD DVD spillere (for så senere i artikkelen framheve at Sony snart kommer med en billig Blu-ray spiller. Da gjelder tydeligvis ikke det argumentet lenger....). Dersom dette er tilfelle, vil HD-formatene være umulige å markedsføre for "mannen i gata". Sony har sagt at til sommeren kommer den billigste Blu-ray spilleren til nå, og den har en utsalgspris på 599$. Det er med andre ord inngangs-porten til blu-ray. Minst 10 ganger inngangsporten til dvd, og minst dobbelt så dyrt som en "dyr" dvd-spiller. Det er et umulig pris-punkt å legge seg på dersom en vil selge til et publikum som i bunn og grunn er fornøyd med dvd.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske overbevisende artikkel, ja...

Selv tror jeg det blir klarere hvem som drar i fra motparten når filmer endelig blir tilgjengelig for massemarkedet. Med det mener jeg når nye HD-filmer endelig kan leies på den lokale videosjappa, og det står hundrevis av 149,- HD-titler side om side med DVD i filmhylla på Elkjøp.... Først da begynner det virkelige store markedet å fase ut sin DVD-spiller. Per i dag føler jeg det fortsatt er for spesielt interiserte og nysjerrige (og de klarer ikke avgjøre "krigen" alene), men jeg håper det endrer seg i løpet av 2008.

Hvordan er bildekvaliteten på HD-DVD vs. Blu-Ray blitt? Jeg vet formatene er 100% teknisk likeverdige, men tidligere i lanseringen gikk det det stadig igjen at filmene ble oppfattet som bedre på HD-DVD og sannsynligvis det var gjort bedre arbeid med transfer fra master til HD-DVD enn til Blu-Ray. Noen som har A-B testet en tittel som er lansert på begge format?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Hehe, det er måten argumentene blir presentert på som gjør artikkelen hans i det minste litt troverdig. Det er ikke noe nytt i det han skriver, og mye av det er veldig ensidig, men syntes det var verdt å linke til den som svar til all den feilinformasjonen som lå i den "ain't it cool"-artikkelen.

Dine argumenter er forsåvidt greie de Esp1, har lest dem, men når du kommer med avslutningskommentarer som har med IQ å gjøre, så mister du veldig mye troverdighet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony BDP-S300 vil koste $499 og ikke $599. Samme som Toshiba HD-A20

Jeg opplever forskjellen mellom HD DVD og Blu-ray som små, men de er der:

HD DVD opplever jeg som litt softere bilde.
    Blu-ray opplever jeg som skarpere og mer slik jeg ser det på en god kino med en bra filmrull.

Den samme opplevelsen sto beskrevet i det siste Lyd & Bilde. Så i mine øyne gir Blu-ray et bedre bilde.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg ser at Sony igår tydeligvis gikk ut med et prisfall. Positiv utvikling, og dersom prisen her på berget følger samme kurve, så kjøper også jeg snart en Blu-ray spiller. For gjennombrudd i massemarkedet må det enda sterkere lut til. Selv med 100$ mindre tror jeg ikke den er i rett prisklasse som inngangsbillett til Blu-ray.
    Derimot understreker det at Bill Hunt enten tar feil i sin beskrivelse av Toshibas forferdelige pris-taktikk, eller at Sony legger opp til en like forferdelig pris-taktikk. Dersom Bill Hunt mener at et prisfall på spillere som allerede har vært på markedet en periode "smacks of desperation on Toshiba's part", hva skal en da si om en prisnedgang på 100$ på et produkt som ikke engang er lansert?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff.. Kan du slutte å poste rykter som fakta? Jeg finner ingen bekreftelse på at de skal slippe den til 499$? Har hørt det har vært rykter at de skulle gjøre det, men fant ingen bekreftelser via Google.

Spilleren er heller ikke tilgjengelig i butikkene enda, ikke engang for pre-orders.. Personlig så vil jeg *se* spilleren i butikken først før jeg tror det, Sony har et horribelt rykte når det gjelder å holde lanseringsdatoer for sine Blu-Ray produkter...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fakta:

Toshiba HD E1 hos Elkjøp.no til 3999,-

Uansett hva som skjer med HD DVD er dette en lav pris å betale for så mange gode HD-opplevelser.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD opplever jeg som litt softere bilde.
    Blu-ray opplever jeg som skarpere og mer slik jeg ser det på en god kino med en bra filmrull.

Den samme opplevelsen sto beskrevet i det siste Lyd & Bilde. Så i mine øyne gir Blu-ray et bedre bilde.
    Enkelte scener jeg har sett på Blu-Ray her hjemme er i allefall ekstremt skarpe.... Nå har jeg liten erfaring med HD-DVD, men det kunne vært spennende å sett en A-B test av de 2 formatene på samme utgivelse. Noen nettsider må vel ha utført en test?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fritz Nilsen
    Fakta:

Toshiba HD E1 hos Elkjøp.no til 3999,-

Uansett hva som skjer med HD DVD er dette en lav pris å betale for så mange gode HD-opplevelser.
    Fakta:

Playstation 3 hos Elkjøp.no til 5995,-

Uansett hva som skjer med Blu-Ray er dette en lav pris å betale for så mange gode HD-opplevelser, en vanvittig spillekonsoll, innebygget harddisk, internett med mulighet for nedlasting av HD-trailere, spill og spilldemoer, god gjenbruksverdi og lang levetid.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    nei, det er faktisk ikke eneste løsning.

De siste 20 årene har det vært 2 formatkriger for ferdiginnspilt lyd/bilde og i begge krigene floppet til slutt begge formatene. I den siste krigen skjedde det på tross av at det kom kombispillere som tok begge formatene.

Jeg har veldig liten tro på at denne nye formatkrigen vil ha en vinner... eller to vinnere. Historien sier i alle fall at det er veldig lite sannsynlig.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Uansett hva som skjer med Blu-Ray er dette en lav pris å betale for så mange gode HD-opplevelser, en vanvittig spillekonsoll, innebygget harddisk, internett med mulighet for nedlasting av HD-trailere, spill og spilldemoer, god gjenbruksverdi og lang levetid.
    Du får "vanvittige" spillkonsoller til halvparten av den prisen. Og så langt ligger PS3 klart dårligst ann blandt de 3 nye spillkonsollene.

Om de ikke raskt får halvert prisen og får ut flere gode titler er lang levetid slettes ikke garantert.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Du får "vanvittige" spillkonsoller til halvparten av den prisen.
    SpillekonsollER ? Altså flertall? Nintendo Wii er vel kun vanvittig for de som ikke enda har fått muligheten til å blåse ut det femte lyset på bløtkaken.

XBOX360 er vel heller ikke halve prisen om man ønsker å ha med en HD-avspiller. Og tenk bare hvilken muligheter spillutviklere har med 50Gb til rådighet på BluRay platene....

Og så langt ligger PS3 klart dårligst ann blandt de 3 nye spillkonsollene.
    Tenker du på Nintendo Wii? Den er vel beregnet på et "litt" annet marked, i allefall har den havnet der. XBOX360 ligger selvfølgelig bra ann fordi den er godt etablert og har hundrevis av spill lansert. PS3 er fortsatt helt fersk, og trenger noen store titler for at det skal ta av.....slik det har gjort med alle andre playstation tidligere. Ikke glem at de heller ikke var "gratis" når de kom....

Om de ikke raskt får halvert prisen og får ut flere gode titler er lang levetid slettes ikke garantert.
    Gode titler er på vei... levetid er selvølgelig garantert. Og det sier seg selv at de ikke bare kan "halvere" prisen med det første.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er årsaken til spekulasjonene om 499$ utsalgsprisen for den nye Sony Blu-Ray spilleren i USA:
    Does Sony Have a Blu-ray Surprise?

"Washington, D.C. (June 1, 2007) -- Sony has said publicly that it will launch a second generation Blu-ray this summer for $599.

However, TVPredictions.com has learned that at least one electronics chain in the Washington, D.C. area has been notified that the player (
    Model: BDP-S300) will be priced at $499.

The chain's representative spoke to TVPredictions.com in confidence. However, he said Sony plans to ship the new Blu-ray player late this month and it will cost $499."

Selv om prisen blir 500$ MSRP, så er det fortsatt for høyt til at den vil utgjøre noen som helst forskjell for Blu-Ray campen, som allerede har en sinnsykt god (og billig) Blu-ray spiller i PS3ern.. Stand-alone spillere må nok ned i 3-400$ før de kan begynne å gi Blu-Ray et ekstra puff..

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nå kommet en (kanskje flere?) BR-spiller som kan generelt matche min HD DVD spiller Toshiba HD-XE1?

Side 80 av 653 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 580 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •