HD formatkrigen. - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 78 av 653 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 578 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 13053
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pogwaq : Kan se ut som det siste men er ikke sikker.

Uansett sier dette noe om at nå begynner det store slaget om massene. Dette er ikke bare et rykte om at Wal Mart skal selge x antal for x dollar om x mnd/år men konkret utspill på en god spiller (A2 = E1 ikke sant ??).

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Uansett sier dette noe om at nå begynner det store slaget om massene. Dette er ikke bare et rykte om at Wal Mart skal selge x antal for x dollar om x mnd/år men konkret utspill på en god spiller (A2 = E1 ikke sant ??).
    Nja.. Du snakker om en kampanje for 1 dag, mest sansynlig ifra 1 retailer (?), den kilden din er litt difus akkurat hvem det er som tilbyr det.. Tror ikke det er snakk om mange hundre som blir solgt til den prisen.. Så, noe slag om massene er det ikke..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at opplysningene er litt utilstrekkelige. Men det er heller ikke grunnlag for det du sier. Det er kun spekulasjoner fra din side. Vi vet ikke hvor mange butikker eller enheter det gjelder.
    Bare for ordens skyld så sier jeg at dette er starten på kampen om massene. Du er kanskje ikke enig i at kampen om massene kommer med billige stand alone enheter??

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det jeg mest reagerte på var at den nyheten du siterte var ifra en *norsk* artikkel, og som i tillegg ikke viste videre til linker med det faktiske tilbudet fra Toshiba.. Norske artikler om høyteknologi har en tendens til å være særdeles fulle av feil, spesielt når de sammenligner med amerikanske priser..

Så også i dette tilfellet:
    Hi-Def DVD Empire: Toshiba Slashes Prices For Father's Day

Det er snakk om 100$ i avslag! Ikke at spilleren skal koste 100$...
    Bare for morro skyld, her er den norske artikkelen:
    4500 kr i USA, 9000 kr i Norge - Digital livsstil
    "HD DVD-spilleren Toshiba HD-A2 koster nå 300 dollar (2250 kr med norsk moms), og til farsdag blir prisen satt ned til 100 dollar (600 kr + moms = 750 kr)!"

De har klart å få et prisavslag på 100$ til å bli at det er den faktisk prisen.. <sukk> Fortsatt er det et veldig bra tilbud som Toshiba har gitt, men det gjelder altså 100$ avslags-kupong som blir gitt i butikken..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord: MSRP i USA er nå $399. På alle maskiner som selges på farsdagen får man med en kupong som kan sendes inn, og man mottar en sjekk på $100. Om totalprisen da havner på $299, $249 eller $199 kommer jo helt an på forhandler, men sistenevnte er vel mulig å få til, forsåvidt, MSRP er jo ikke så realistisk i USA.

Kort og greit, den norske artikkelen var mildt sagt villedende.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fullstendig enig i at kildekritikk er helt på sin plass. Spesielt siden det er så mye villedende "informasjon" ute.
    Jeg er glad det gikk ann å forholde seg til innholdet og ikke gå løs på den som bragte innformasjonen i i denne tråden. Litt av poenget for meg er å få et balansert syn på utviklingen. Det er ikke alltid like lett, men denne gangen gikk det bra :-D
    Uansett er det når det kommer billige og bra spillere at HD formatene kommer til å bli mer tilgjengelig. Derfor synes jeg det er greit å poste nyheter som forholder seg til dette. Men er glad for at noen kan utfylle. Det er tidkrevende å dobbeltsjekke og trippelsjekke. Vi blir uansett manipulert av medierådgivere og markedsavdelinger.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, her fant jeg en litt mer informativ artikkel ang. den Toshiba dealen:
    Save another $100 on HD DVD this FATHER'S DAY - Engadget HD

"Toshiba is announcing a $100 in-store instant rebate -- our favorite kind -- on any HD DVD player purchased between May 20th and June 16th. Assuming no other discounts, you can now get a stand-alone HD DVD player for that magic price of $299. This combined with the free movies promotion, removes any (price-related) excuses for not picking up an HD DVD player, and enjoying the Ultimate Matrix Collection on HD DVD."

Amazon.com har allerede satt ned prisen, og er allerede utsolgt for A2-maskiner. Counterpointer hadde nok delvis rett, dette er absolutt et første slag for å prøve å vinne massene (kilden hans var feil, men han tenkte riktig! ). HD-DVD gjør det naturligvis bra på Amazon-rankingen når de har en slik kampanje på spilleren, og har allerede passert Blu-Ray på en del av statistikken. Og det i samme perioden som de har gode eksklusive titler som Pirates 1&2++.

Når det er sagt, mesteparten av topp-titlene hos HD-DVD campen er pre-orders, og ikke reelle salg.. Det kan virke som om HD-DVD folkene er flinkere til å preordre.. Det er nok også mye av årsaken til at HD-DVD har en større tendens til å gjøre "jo-jo" utviklinger på grafene.
    Her er top 25 de siste 30 dagene:
    Kilde: The Product Wars fought on Amazon.com

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart at pris er viktig for "massene"

Jeg jobber i en bedrift full av relativt oppegående og teknisk intresserte mennesker, men når jeg forsøker å dra HD DVD eller Blu-ray inn i lunsjsamtalen så faller den over på båtpuss igjen i løpet av 3 sekunder:???:

Folk vet ikke hva det er, og de er ikke intressert i det før Elkjøp selger en spiller til 1000 kroner og de ikke får kjøpt film til ungene på DVD lenger.

Det er de sammen menneskene som er lokomotivet i dag som det var når DVD kom. Det er tungt i begynnelsen, men blir lettere når vi kommer i siget.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser i Home Media Magasine at Warner har solgt 100.000 eksemplarer av The Departed i HD.
    Ved utgangen av april hadde de solgt 58.300 på Blu-ray og 35.300 på HD DVD.

I uka som sluttet 20.05 var stillingen 58 / 42 mellom formatene og det betyr at forspranget til Blu-ray ikke er like stort som det en gang var.
    Det skal bli intressant å se hvordan Matrix / Pirates duellen utarter seg.

Er redd for at krigen kan bli langvarig:?

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå innsett at "krigen" kan bli lang og at Blu-Ray har en del "må ha filmer" til samlingen min. Har derfor gått til innkjøp/ bestilling av en sone A PS3 for å dekke mine behov.
    Toshiba HD XE1 for HD DVD og sone 2 DVD, PS3 for Blu-Ray sone A og sone 1 DVD. Folk på forumet skryter jo av oppskaleringen på SD filmer etter at den nye softwaren kom til PS3, håper virkelig de har rett for jeg er nå blitt vant til HD XE1 sine egenskaper på SD materiell og den er virkelig god. Pioneer DV668 kan forhåpentligvis pensjoneres som sone 1 spiller.
    I fremtiden blir det bare kjøpt HD DVD og Blu-Rayfilmer men har jo en stor samling med sone 1 filmer og noen sone 2 filmer som skal nytes med best mulig bilde.
    "Krigen" burde vel kanskje ta slutt snart men jeg har nå i hvertfall gardert meg:-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mmh! Som om jeg skulle sagt det selv Bigscreen!
    Sone A PS3 ifra USA og en europeisk Toshiba HD-DVD XE1 er en vinner uansett hvilket format som vinner. Dette er den desidert billigste og beste måten å få mest mulig format for minst mulig penger og med den beste kvaliteten..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    /Amazon.com har allerede satt ned prisen, og er allerede utsolgt for A2-maskiner. Counterpointer hadde nok delvis rett, dette er absolutt et første slag for å prøve å vinne massene (kilden hans var feil, men han tenkte riktig! ).
    Takker for den tklev
    Det som nå blir spennede å se er hva blu-ray leiren finner på for å slå tilbake, spesielt her i Europa? Kunne vært fint med PS3 til samme pris som Toshiba, men det er jo strengt tatt ikke en stand alone spiller.

Det er litt sykt at hvis en ikke vil låse seg nå så trenger en TRE maskiner (hd-dvd, blu-ray A og B)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for den tklev
    Det som nå blir spennede å se er hva blu-ray leiren finner på for å slå tilbake, spesielt her i Europa? Kunne vært fint med PS3 til samme pris som Toshiba, men det er jo strengt tatt ikke en stand alone spiller.

Det er litt sykt at hvis en ikke vil låse seg nå så trenger en TRE maskiner (hd-dvd, blu-ray A og B)
    Jepp, og man trenger en Norsk EX1 for HD-DVD og Sone 2 SD, Norsk PS3 for BR sone b og amerikansk PS3 for BR sone a og sone 1 SD... sykt

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for den tklev
    Nja, vil nok tro at det 100$ avslaget var et svar på alle de eksklusive filmene Blu-Ray hadde på lansering 22. mai. Greit nok at Matrix var et del-svar, men slett ikke nok. Pirates 1&2 og Apocalypto er 3 veldig bra filmer, hadde blitt vanskelig å matche de salgstallene med "bare" Matrix..

Her i Europa så er vi nok fortsatt litt i startgropa, HD-DVD har ikke satset 100% her enda, spillerne er fortsatt for dyre til at de kan konkurrere med PS3.. Vi må nok se spilleren ned mot 3000,- før HD-DVD virkelig begynner å bli en reell konkurrent til PS3.. Personlig synes jeg det skal bli spennende å se på salgstallene fra de andre Blu-Ray produsentene, jeg kan ikke se noe godt argument for at de bør velge en spiller ifra dem istedet for en PS3.. Det må da være litt kjipt å spille andre-fiolin til en spill-konsoll?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Når det er sagt, mesteparten av topp-titlene hos HD-DVD campen er pre-orders, og ikke reelle salg.. Det kan virke som om HD-DVD folkene er flinkere til å preordre.. Det er nok også mye av årsaken til at HD-DVD har en større tendens til å gjøre "jo-jo" utviklinger på grafene.
    Her er top 25 de siste 30 dagene:
    Kilde: The Product Wars fought on Amazon.com

Sjekker jeg topp-20 listen for begge format fra den linken, har begge format 3 pre-orders inne på den listen. Så akkurat nå er begge parter like flinke til å forhåndsbestille. Når det gjelder grafen, synes jeg heller ikke den er spesielt jo-jo. Noe variasjon er det jo (hmmm..... lurer på hva spike'en 22/5 var for? ), men ellers er det jo en fin stigning fra 7/5 til nå. Egentlig rarere at ikke Pirates og Apocalypto ga en mer markant spike hos Blu-ray.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt om argumentasjonen hans holder helt til mål. Objektiviteten hans er i alle fall kompromittert

What made me go HD DVD?
    The kicker is... that it can play the 9000 or so DVDs I already have, as well as the HD DVDs. That Backwards compatibility feels right. Also - from the demonstrations I've seen, HD DVD looks better than the BLUE RAY discs. I also love that the player has an upconversion that raises the quality of my existing DVD library to 720p and sometimes 1080i. I've already tested it out and DVDs that I watched last time I watched them - look better than they had before.
    ------------------
    Blu-ray spillere har vel akkurat samme bakoverkompatibiliteten som HD DVD spillere. Oppskalering til 720p/1080p ligger vel også i spillerene som er på markedet. Det har jeg selv på min Pana S97 dvd-spiller.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, snakker om idiot (han på ain't it cool news).. Ikke akkurat 100% oppdatert, men det viser iallefall at det ikke nødvendigvis er en ulempe å ha med DVD i navnet.. Personlig trodde jeg Blu-Ray hadde et bedre merkenavn, men når du får slike uttalelser som han kommer med, så kan det faktisk være avgjørende for mange som skal handle HD..

Det viser også at pris er avgjørende, det er slett ikke usansynlig at HD-DVD kan få en sårt tiltrengt vitaminsprøyte med denne kampanjen de har med 100$ avslag. Det ser iallefall veldig bra ut på Amazon-tallene, regner allikevel med at Blu-Ray kommer til å få noen veldig bra tall for uken hvor Pirates-filmene kom.

Noen som har lyst til å tippe prosent-tallene for den uken? Nielsen kommer vel med tall på fredag etter det jeg har forstått.

Jeg tipper tallene blir 70% Blu-Ray og 30% HD-DVD for uken som gikk. (Men statistikken for de neste ukene tror jeg kan inneholde den første uken HD-DVD faktisk selger mer enn Blu-Ray siden jule-tider.)

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Leser i Home Media Magasine at Warner har solgt 100.000 eksemplarer av The Departed i HD.
    Ved utgangen av april hadde de solgt 58.300 på Blu-ray og 35.300 på HD DVD.

Det skal bli intressant å se hvordan Matrix / Pirates duellen utarter seg.

Er redd for at krigen kan bli langvarig:?

‘Pirates’ Win Showdown, Make ‘Matrix’ Walk the Plank

The two “Pirates” films sold a combined total of nearly 47,000 units, while the higher-priced “Matrix” sets sold about 13,900 units.

POTC (retail): 47000 x ~$25 = $1175000
    Matrix (retail): 13900 x ~$70 = $973000

POTC (MSRP): 47000 x $35 = $1645000
    Matrix (MSRP) 13900 X $110 = $1529000

Impressive, but either way you look at it, Matrix lost in sales and total dollars. Wonder if Warner is rethinking the "later this year" thing?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Impressive, but either way you look at it, Matrix lost in sales and total dollars. Wonder if Warner is rethinking the "later this year" thing?
    Hvorfor skulle Warner 'rethinke" denne strategien? Er det noe som indikerer at Matrix vil selge dårligere på Blu-ray senere i år enn den ville gjort nå?

Har også en mistanke om at Matrix er et sett som vil selge jevnt og trutt framover.

Og til slutt: Henholdsvis ~43000 og ~14000 kvalifiserer som 'impressive'? Jeg synes det er den klareste indikasjonen til nå på at hi-def formatene (begge) er i kjempetrøbbel.
    Både POTC og Matrix hadde faktisk en markedsførings-push bak dem som ikke var billig

Side 78 av 653 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 578 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •