HD formatkrigen. - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 71 av 653 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 571 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Huff-huff. Du får det til å høres ut til at det alltid finnes konspirasjonsteorier for å knekke HD DVD. Bare det blir litt diskusjon rundt formatets fremtid, kommer ord som "Blu-ray propaganda" etc. Dersom du hadde giddet å tatt deg tid til å lese hva som egentlig står på den tyske siden, så står det ingenting om at Universal SKAL produsere Blu-ray disker.

Det blir referert til en Pioneer representative, som sier at Universal sin eksklusive kontrakt med Toshiba/ HD DVDer nært forestående å brytes/ opphøre. Dette vil kunne gi Universal MULIGHETEN til å gi ut BD.

Dersom du mener det er helt utenkelig; dersom kontrakten opphøres/ ikke fornyes, at Universal selv da OVERHODET ikke kommer til å produsere BD - ja, så er du virkelig en hard-core HD DVD-fanboy.

Og da den tyske siden tok direkte kontakt med Universal for å kommentere dette utsagnet, så nektet de å svare. Underlig, spør du meg. Hadde de svart at "nei, dette er ikke sant. Universal står fortsatt ved HD DVD og vil støtte formatet fremover...". Jeg ble ikke overbevist om at dette er oppspinn, når Universal ikke engang avkrefter utsagnet...

Og uansett hvordan du vrir og vrenger på det, så er da ikke Pioneer en konkurrent til Universal Pictures. Det blir jo like dumt som å si at Volvo er konkurrent til BP (British Petrol), fordi BP har eier-interesser i bilprodusenten MG :???: Jeg og vet at Pioneer er sterkt involvert i BD. Universal, så vidt jeg vet, støtter kun formatet HD DVD. De har vel ingen investeringer i formatet, slik som Pioneer/ Sony har i BD?...

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Bla, bla, bla. Du sier deg enig i at alle selskapene vil støtte vinneren, uansett hvilket format det blir. Samt at alle selskaper (kanskje med unntak av Sony) vil bli nøytrale bare markedet blir stort nok. Når du følger opp med utsagn som at "Disney kommer aldri, aldri, aldri til å støtte HD DVD, fordi Blu-ray kommer uansett til å vinne" blir det litt vanskelig å ta deg seriøst.
    Selvsagt sier jeg at selskapene vil støtte uansett hvem vinneren blir. Hallo, du sier jo dette selv. Eller mener du seriøst at selskapene ikke vil støtte vinneren. Logisk brist her et sted:???:

Paramount ga ikke ut filmer på HD fra starten av. Da de nå kom på banen valgte de å gi ut på begge format. Dersom det viser seg at Universal ikke lengre er bundet til kontrakten med Toshiba, hvorfor i all verden skulle de ikke gi ut BD. Det er vel noe av essensen i nåværende kontrakt; eksklusivt støtte til HD DVD?!

At BDA, som nå leder HD-salget (and still increasing) skulle bryte alliansen og kaste alle muligheter til at fomatet de støtter vil tape eller at HD-krigen kanskje aldri avgjøres...vel, da skjønner jeg at du ikke klarer "å ta meg seriøst"
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Huff-huff. Du får det til å høres ut til at det alltid finnes konspirasjonsteorier for å knekke HD DVD.
    Enten er jeg elendig til å uttrykke meg, eller så har du en helt vill fantasi.

Hvis bullshitdetektoren min i hovedsak går av på pro-Blu-ray saker, så kan det ha noe med nyhetene fra Blu-ray-leiren å gjøre.

Bare det blir litt diskusjon rundt formatets fremtid, kommer ord som "Blu-ray propaganda" etc.
    Dette er ikke en diskusjon om formatets fremtid. Det er en konkurrent av formatet som annonserer at krigen er over, akkurat slik Sony gjorde for flere måneder siden (og slik Bush gjorde for fire år siden i Irak )

Dersom du hadde giddet å tatt deg tid til å lese hva som egentlig står på den tyske siden, så står det ingenting om at Universal SKAL produsere Blu-ray disker.
    Jeg har lest den, og du har helt rett, det står ingenting om at Universal vil begynne å gi ut filmer på HD DVD. Men er du enig at en uttalelse om at Universal vil si opp ekslusivitetsavtalen sin er egnet til å skape et inntrykk av at de har tenkt til å begynne å produsere for Blu-ray også? Det er tross alt ikke nødvendig å si opp en avtale hvis du ikke har tenkt til å gjøre noe avtalen forhindrer deg å gjøre.
    Kan du også være enig i at Pioneer kan ha økonomiske motiv for å gi folk dette inntrykket?

Det blir referert til en Pioneer representative, som sier at Universal sin eksklusive kontrakt med Toshiba/ HD DVDer nært forestående å brytes/ opphøre. Dette vil kunne gi Universal MULIGHETEN til å gi ut BD.
    Ja, og som jeg har sagt tidligere, så har etter min mening Pioneer ingen troverdighet her. Når noen som har et motiv for å spre dårlige nyheter om en konkurrent ("HD DVD", ikke "Universal". Se nedenfor for nærmere forklaring), gjør nettopp dette, så blir jeg skeptisk. Jeg tror f.eks. heller ikke så mye på det Microsoft har å si om Linux.

Dette koker ned til at en representant for Blu-ray sier at det kan hende at det er en viss mulighet for at deres største konkurrent (HD DVD) kanskje kan miste sin største (og mange vil hevde "sin eneste") fordel i forhold til Blu-ray.

Dersom du mener det er helt utenkelig; dersom kontrakten opphøres/ ikke fornyes, at Universal selv da OVERHODET ikke kommer til å produsere BD - ja, så er du virkelig en hard-core HD DVD-fanboy.
    Veldig fint om du gidder å ta bilde av stråmennene du bygger. Jeg kunne i så fall fortalt deg hvem som ligner mest.

Selvfølgelig er det mulig at Universal bryter avtaler. Selvfølgelig er det mulig at Universal lar være å fornye avtaler. Men når en aktør som har en stor økonomisk interesse av at en spesiell avtale brytes, annonserer at dette kanskje kan komme til å skje, så mener jeg at dette ikke endrer på noe som helst. Etter min mening, er sannsynligheten for at Universal bryter/ikke fornyer avtalen det er snakk om, like stor nå som den var i går og for en uke siden.

Og da den tyske siden tok direkte kontakt med Universal for å kommentere dette utsagnet, så nektet de å svare.
    Mange synes det er bedre å la være å svare enn å si "jeg aner ikke hva du snakker om".

Underlig, spør du meg. Hadde de svart at "nei, dette er ikke sant. Universal står fortsatt ved HD DVD og vil støtte formatet fremover...". Jeg ble ikke overbevist om at dette er oppspinn, når Universal ikke engang avkrefter utsagnet...
    Jeg aner ikke hvor sterkt involvert Universal i Tyskland er i avgjørelsene om hvilket format de offisielt støtter, så jeg har ingen formening om hva de vet eller ikke vet, eller om hva de burde vite.

Og uansett hvordan du vrir og vrenger på det, så er da ikke Pioneer en konkurrent til Universal Pictures.
    Dette blir bare flisespikking og et forsøk på å vri fokus bort fra hovedpoenget. Pioneer er en konkurrent av HD DVD. Det er en vanlig oppfatning at krigen vil være over hvis Universal blir formatnøytrale, ettersom dette vil gi Blu-ray tilnærmet 100% studiostøtte. Pioneers uttalelser er dermed ikke et "angrep" på Universal, men på HD DVD, som Pioneer altså prøver å konkurrere ut.

Målet er å overbevise forbrukere om at Blu-ray har vunnet krigen, og at det er dumt å investere i HD DVD, ettersom dette vil forsvinne om veldig kort tid.

Men for all del, hvis semantikk er så viktig for deg, så innrømmer jeg gjerne at jeg tok feil. Pioneer og Universal er ikke konkurrenter. Det jeg mente å si var: "Fordi nyheten kommer fra en kilde som har sterk økonomisk interesse av å spre tvil om HD DVD, kanskje?"

Selvsagt sier jeg at selskapene vil støtte uansett hvem vinneren blir. Hallo, du sier jo dette selv. Eller mener du seriøst at selskapene ikke vil støtte vinneren.
    Nei, men jeg mener at Sony, som er det eneste firmaet blant grunnleggerne av BDA som også gir ut filmer, sannsynligvis vil vente ekstra, ekstra lenge før de kaster inn håndklet. (Dersom HD DVD går av med seieren, altså).

Logisk brist her et sted:???:
    Atte hæ?

Du anklager meg for å ha en logisk brist, når du selv hevder at alle selskaper vil støtte vinneren, men Disney kommer aldri til å støtte HD DVD? Finnes ikke Disney i gruppen "alle" selskaper?

Jeg sitter med et inntrykk av at du mener "vinneren" uttales "Blu-ray".

[/QUOTE]At BDA, som nå leder HD-salget (and still increasing) skulle bryte alliansen og kaste alle muligheter til at fomatet de støtter vil tape eller at HD-krigen kanskje aldri avgjøres...vel, da skjønner jeg at du ikke klarer "å ta meg seriøst" [/QUOTE]

Har du lest hva jeg skriver?

Jeg sier at dersom krigen ikke er avgjort når markedet er 50-100 ganger større enn det er i dag, så vil det bli vanskelig for alle studioer (inklusiv de som er medlem av BDA) å ignorere HD DVD-markedet. Dette gjelder også det motsatte tilfellet. Det blir vanskelig for Universal og andre studioer som kun gir ut film på HD DVD i dag å ignorere Blu-ray når markedet er 50-100 ganger større enn i dag.

Jeg sier ikke noe om hvor lang tid dette vil ta. Det kan hende det skjer i løpet av ett år, det kan hende det tar 15 år. Jeg har absolutt ingen formening om hvor fort HD-markedet kan vokse. Jeg påstår heller ikke at både HD DVD og Blu-ray fortsatt vil være med i kampen når markedet har nådd denne størrelsen.

Alt jeg sier er at dersom krigen fortsatt ikke er avgjort på dette tidspunktet (50-100 ganger er forresten også bare et tilfeldig anslag, det kan hende det må bli 1000 ganger større) så vil man før eller senere nå et punkt der studioene gir opp kampen og begynner å gi ut filmene sine i begge formater. Dette punktet er sannsynligvis forskjellig for alle studioer, og jeg er ganske overbevist om at Sony vil være de som holder ut lengst.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Ta dette med en stor klype salt!

Universal going neutral ? (News from 9th May 2007) - AVS Forum

Universal goes neutral?
    I følge EngadgetHD har Universal nå svart på ryktene.

Sitat Opprinnelig postet av EngadgetHD
    Craig Kornblau, the President of Universal Studios Home Entertainment tells us in an email that the rumors that Universal will support Blu-ray "are totally false".
    Engadget benytter også anledningen til komme med en ikke akkurat upartisk slengbemerkning:

Sitat Opprinnelig postet av EngadgetHD
    As much as we love to get the official word straight from the horses mouth, we can't help but feel like this is like the time the head coach was denying rumors of his star quarterback getting traded, right before the trade goes through.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    I følge EngadgetHD har Universal nå svart på ryktene.

Engadget benytter også anledningen til komme med en ikke akkurat upartisk slengbemerkning:
    Det vi ikke vet er hva slags forbindelse egentelig Universal har med Toshiba, og hva som eksakt står i en kontrakt mellom dem. Det som er sikkert er at de har tette bånd, og vil selvsagt ikke annonsere noe, hvis det er noe i disse ryktene, før eventuelt alle forpliktelser er sluttført.

Men det er jo artig å se hva disse ikke særlig pålitelige ryktene skaper av debatter på forumer. Ene leireren tar det med stor optimisme, mens den andre leireren karakteriserer den som konstruert ondsinnet propaganda, med null snev av sannhet, og nok ett bevis på at motstanderen har skumle hensikter for å lure forbrukere.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Det vi ikke vet er hva slags forbindelse egentelig Universal har med Toshiba, og hva som eksakt står i en kontrakt mellom dem. Det som er sikkert er at de har tette bånd, og vil selvsagt ikke annonsere noe, hvis det er noe i disse ryktene, før eventuelt alle forpliktelser er sluttført.

Men det er jo artig å se hva disse ikke særlig pålitelige ryktene skaper av debatter på forumer. Ene leireren tar det med stor optimisme, mens den andre leireren karakteriserer den som konstruert ondsinnet propaganda, med null snev av sannhet, og nok ett bevis på at motstanderen har skumle hensikter for å lure forbrukere.
    Har du noen tro på at vi blir kvitt noen av de 2 systemene med det første,Per Johnny? Jeg har kjøpt begge systemene fordi jeg tro at det er slik det blir en god stund fremover.Denne diskusjonen om hvem som vinner eller taper virker noe meningsløs og døfødt på meg.
    Stølen

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he, jeg registrerer at vi er uenig i en god del, trondmm. Men at vi også er enig i en del, men prater litt forbi hverandre. Så skal jeg heller ikke nekte for at jeg kan krydle litt med kverulerende ordkløveri men, slik er vel de fleste av oss.

Det som er litt rart er at mange HD DVD fanboys kan referere til omtrent det de vil, og det fremstår som sant. At Engadget nå avkrefter ryktene via en uttalelse fra Universal, gjør de ikke mer sanne av den grunn. Eller ryktene rundt BestBuy og millioner av billige kinesiske HD DVD-spillere... Men, la oss legge til side hvilke medier og web-sider vi mener er troverdige. Det kommer ofte an på hva som skrives om hvilket format, og hvilket format en selv støtter.

Og det var en misfortåelse dersom du tolket meg dit hen at Disney ALDRI vil gi ut HD DVD. Det jeg mente var at jeg tror de ALDRI vil gi ut HD DVD før krigen er avgjort. Enten ved en "draw" eller at HD DVD erklæres som vinner.

Og ser en på utviklingen av salget (ikke det totale salget), men salget etter januar 2007; så ser en hvilken vei dette tar. Det som blir spennende er å se hvilke utslag de store titlene vil gi for BD. Filmene som Spiderman 3 (som nettopp satt kinorekorder), Pirates...3 etc.

Kampen blir jevn og tett, men jeg kan bare IKKE se at HD DVD skal ta inn forspranget. Selv ikke med billige spillere. Men jeg har begge format, så det er ikke så nøye hvem som vinner, bare det snart kåres en vinner.

Men litt "Blu" skal jeg dog innrømme at jeg har blitt
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt rart er at mange HD DVD fanboys kan referere til omtrent det de vil, og det fremstår som sant. At Engadget nå avkrefter ryktene via en uttalelse fra Universal, gjør de ikke mer sanne av den grunn. Eller ryktene rundt BestBuy og millioner av billige kinesiske HD DVD-spillere... Men, la oss legge til side hvilke medier og web-sider vi mener er troverdige. Det kommer ofte an på hva som skrives om hvilket format, og hvilket format en selv støtter.

Kampen blir jevn og tett, men jeg kan bare IKKE se at HD DVD skal ta inn forspranget. Selv ikke med billige spillere. Men jeg har begge format, så det er ikke så nøye hvem som vinner, bare det snart kåres en vinner.
    Og det samme kan sies om Blu-Ray fanboys.
    Behøver vel ikke se lenger enn til første post i denne tråden før man ser det.

Jeg og har begge format, og bryr meg ikke om vi får 1 eller 2 format å forholde seg til.
    Men jeg tror (fortsatt) at vi må leve med 2 formater i lang tid, om ikke for alltid

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ser en på utviklingen av salget (ikke det totale salget), men salget etter januar 2007; så ser en hvilken vei dette tar. Det som blir spennende er å se hvilke utslag de store titlene vil gi for BD. Filmene som Spiderman 3 (som nettopp satt kinorekorder), Pirates...3 etc.
    Enig.. De eksklusive studioene på Blu-Ray *eier* 2007 med tanke på box-office hits.. så enkelt er det. Det eneste jeg tror kan ødelegge for at BR totalt knuser HD-DVD er dersom studioene begynner å holde tilbake stor-titlene sine for å "fikse" på kopi-beskyttelsen.. Da kan de fort miste forspranget de har opparbeidet.

Uansett, det at BR selger flere filmer tolker ikke jeg som noen seier for BR. Det blir som å si at Mac OS X er en fiasko fordi de ikke selger like mange lisenser som MS Vista.. Enn så lenge HD-DVD til tider selger bedre av titler som er ute på begge formater, så er ingenting avgjort.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Enn så lenge HD-DVD til tider selger bedre av titler som er ute på begge formater, så er ingenting avgjort.
    Hvilke titler er det som er kommet ut samtidig på begge formater som HD DVD selger flere enn Blu-ray?

Jeg tror ikke det er usannsynlig at Universal blir format uavhengig og at flere hardware produsenter, som for eksempel Pioneer og Denon begynner å lage kombi spillere.

Jeg tror ikke det er så sannsynlig at noen av de Blu-ray eksklusive selskapene gjør det samme all den tid at eier-strukturen er som den er, muligens med unntak av Disney.

At noen titler blir forsinket er nok mer på grunn av mangelen på interaktivitet enn kopibeskyttelse så lenge filmene kommer, eller er ute på DVD. Katta er jo ute av sekken allerede.
    I fremtiden når filmene kun kommer ut på HD ( eller HD først )vil kopibeskyttelsen være mye viktigere, men det er flere år til.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hvilke titler er det som er kommet ut samtidig på begge formater som HD DVD selger flere enn Blu-ray?
    For øyeblikket er det vel Planet Earth som er det vanligste eksemplet. Hvordan det står til med totalsalget av tittelen, vet jeg ikke, men på amazon.com er HD DVD-utgaven på 9. plass på DVD/HD DVD/Blu-ray-salgslisten. Blu-ray-utgaven ligger på 14. plass.

Jeg tror ikke det er usannsynlig at Universal blir format uavhengig og at flere hardware produsenter, som for eksempel Pioneer og Denon begynner å lage kombi spillere.
    Neida, det er ikke usannsynlig, men det er heller ikke veldig sannsynlig at det skjer .

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planet Earth.

Ikke usansynlig, men skjer det *før* et av de 3 Blu-Ray eksklusive studioene også blir format uavhengig, så er det et så stort nederlag for HD-DVD at formatet i realiteten er dødt. Skulle være artig og vist hva det er som foregår bak fasadene i de forskjellige studioene.. Jeg regner egentlig med at Universal må få en eller annen form for kompensasjon for å være format-eksklusiv..

At noen titler blir forsinket er nok mer på grunn av mangelen på interaktivitet enn kopibeskyttelse så lenge filmene kommer, eller er ute på DVD. Katta er jo ute av sekken allerede.
    Fox har allerede sagt at de holder tilbake titler i påvente av BD+ beskyttelsen. Med tanke på måten studioene har blitt ydmyket med tanke på DRM, så skal du ikke se bort ifra at de velger å holde tilbake titler med forhåpninger om at BD+ skal være "unbreakable".

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli moro å se hva som skjer når BD+ blir cracket.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og til de som trodde det var nært forestående at Disney ville gi ut også på HD DVD...Som jeg skrev over; ville det være uklokt av BDA å plitte opp nå. Det viktigste DE kan gjøre er å stå sammen:

Transcript: Disney CEO Iger Talks Up Blu-ray in Analyst Call | High-Def Digest
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen som seriøst forventer at noen av de Blu-Ray eksklusive kommer til å skifte side før markedet evt. er blitt vesentlig større enn det er nå. Det eneste spennende som kan skje i år med tanke på studio-support, er hvor lang tid det tar før New-Line blir med på HD-vognen, og hvilket format det blir. Sansynligheten er stor for at det enten blir HD/BR kombo-discer, eller at de gjør som Warner, og gir ut på begge formatene.

LOTR EE i HD.. <sikle>..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det er vel ingen som seriøst forventer at noen av de Blu-Ray eksklusive kommer til å skifte side før markedet evt. er blitt vesentlig større enn det er nå. Det eneste spennende som kan skje i år med tanke på studio-support, er hvor lang tid det tar før New-Line blir med på HD-vognen, og hvilket format det blir. Sansynligheten er stor for at det enten blir HD/BR kombo-discer, eller at de gjør som Warner, og gir ut på begge formatene.

LOTR EE i HD.. <sikle>..
    Og hvis BD ikke får orden på BD-J blir det vel enda flere tittler som blir utsatt på dette formatet, akkurat som Matrix

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD DVD Gains Momentum Across Europe

HD DVD var visst ikke dødt likevel
    HiddenWires - HD DVD Gains Momentum Across Europe
    By the end of Q1 2007, more than 100 titles will be available throughout Europe. More than one-third of these titles come from European studios and none of them are currently available on any other high-definition format. The overwhelming majority of the discs are replicated locally. With more than 21 studios and distributors, 14 authoring studios and eight replicators producing HD DVD content and discs throughout the region, the number of titles is expected to increase rapidly throughout the year with an estimated 600 titles expected worldwide by December 2007.

HD DVD's superior capabilities and long-term potential continue to win significant acceptance in the global market. In 2006, HD DVD won a clear edge in the PC market. According to Techno Systems Research (TSR), a major Japanese market research company, 60 percent of the high definition optical disk drives for PC applications produced worldwide were HD DVD. In slim HD DVD drives for portable PCs, the advantage increased to 70 percent.
    Husker en som sa at 23.Mars var dagen HD DVD skulle kapitulere, pga PS3 :twisted:

Dette bare beviser at BD ikke på noen måte har noe massivt balletak på Toshiba og kompani
    Det jeg egentlig gleder meg mest til er dagen det er mulig å laste ned norsk tekst på filmer som ikke har dette på disken, men det gjenstår jo å se når det blir tilgjengelig, eller om det gjør det overhodet

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kaller jeg skikkelig HD DVD-propaganda Det er jo ingen holdepunkter som tilsier at HD DVD tar noe som helst innpå Blu-ray. Og bare fordi at en del europeiske titler fra europeiske distributører gis ut på HD DVD, tror jeg ikke det kommer til å bety så mye for det totale salget.

Som det sto på Hidefdigest, så er det stort sett kun i USA at det eksisterer noen HD-krig nå. Stort sett overalt i resten av verden så leder BD med dobbelt så mange disker solgt eller mer
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :gjesp:
    Jeg vet da å nyte godt bilde og lyd nå jeg, så får heller tiden vise hva som skjer med formatene.

Synes hele greia er ganske tåpelig. Tenk at filmselskaper med integritet velger å være eksklusive for kun ett format. Man skal liksom tvinges til noe. Ja, tåpelig.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, noe så dumt Det blir som med fotball. Man skal liksom tvinges til å holde med bare ett lag. For meg så er det samme hvilket lag som vinner Tippeligaen. I mellomtiden koser jeg meg med gode fotballkamper...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det sto på Hidefdigest, så er det stort sett kun i USA at det eksisterer noen HD-krig nå. Stort sett overalt i resten av verden så leder BD med dobbelt så mange disker solgt eller mer
    Hæ?
    I europa har da HD DVD fortsatt ledelsen, og i USA begynner BD å få godt grep..
    Visst kommer det til å ha noe å si for salget, men det gjelder jo hovedsaklig Europa selvsagt.

Side 71 av 653 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 571 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •